info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

تصویب قانون جدید شهروندی آلمان برای جذب استعداد های جهانی

آلمان یک قانون پیشگامانه شهروندی که هدف آن ساده کردن مسیر شهروندی برای اتباع خارجی است طراحی کرده که این قانون الزامات اقامت کوتاه شده، مقررات تابعیت دوگانه و تابعیت خودکار را برای کودکان متولد شده از ساکنان بلند مدت را مد نظر قرار داده است. این برنامه مهاجرتی باعث می شود آلمان به عنوان مقصدی پیشرو برای استعدادهای بین المللی، سرمایه گذاران خارجی و جذب تنوع فرهنگی مبدل گردد. دولت آلمان برای جذب مهاجران مستعد برای غلبه بر کمبود مداوم نیروی کار قانون جدید شهروندی را تصویب کرده است. این قانون که در 29 ژانویه 2023 به تصویب هیأت وزیران رسیده است، شرط اقامت برای تابعیت را از 8 سال به 5 سال و در برخی موارد به 3 سال کاهش می دهد.



همچنین در این قانون تابعیت مضاعف پیش بینی شده و به فرزندان متولد شده از والدینی  که در آلمان بیش از 5 سال اقامت داشته اند به طور خودکار تابعیت اعطا می کند.

 

نکات کلیدی قانون شهروندی تجدید نظر شده:

1- مسیر تسریع شهروندی

شرایط فعلی اقامت هشت ساله برای متقاضیان شهروندی به پنج سال بازنگری شده است. در صورتی که متقاضی از استعداد خاصی بهره مند باشد این مدت به سه سال کاهش خواهد یافت.

2-  شهروندی خودکار برای کودکان

فرزندانی که از والدینی که حداقل پنج سال اقامت قانونی داشته اند متولد شوند به طور پیش فرض تابعیت آلمان را دریافت می کنند.

3- مهارت زبان برای سالمندان

مهاجران 67 ساله و بالاتر می توانند در آزمون شفاهی زبان آلمانی به عنوان جایگزین آزمون کتبی شرکت کنند.

4- پذیرش تابعیت دوگانه

قانون جدید از شهروندی مضاعف استقبال می کند و تابعیت اصلی متقاضی را محترم می شمارد.

5- اطلاعات اداره آمار

اداره آمار فدرال آلمان اعلام کرده است که در حال حاضر حدود 2.9 میلیون آلمانی دارای تابعیت مضاعف در این کشور ساکن هستند.

6- حق اقامت و کار

متقاضیانی که از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا که به آلمان مهاجرت می کنند حق اقامت و کار خواهند داشت مگر اینکه توسط قانون منع شده باشند.

 

قانون جدید شهروندی آلمان چه اثراتی خواهد داشت؟

قانون جدید آلمان  گامی مهم در جهت تبدیل آلمان به مقصدی جذاب برای مهاجران با استعداد است. انتظار می رود این قانون در اوایل سال 2024 اجرایی شود.

 

نحوه درخواست شهروندی آلمان

اگر علاقه مند به درخواست شهروندی آلمان هستید، می توانید با مراجعه به وب سایت وزارت کشور آلمان اطلاعات بیشتری کسب کنید. شما باید مدرکی مبنی بر اقامت در آلمان، مهارت زبان آلمانی و دانش خود از فرهنگ و جامعه آلمان ارائه دهید. همچنین باید در آزمون شهروندی شرکت کنید.

قانون جدید شهروندی آلمان گامی مثبت در جهت جذب مهاجران خارجی مستعد محسوب می شود.

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب در آلمان آماده ارایه مشاوره در خصوص تحصیل، انواع ویزا و اقامت دایم می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • تصویب قانون جدید شهروندی آلمان برای جذب استعداد های جهانی



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top