info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه ملی فنی آتن یونان

یکی از برترین دانشگاه های یونان، دانشگاه ملی فنی آتن یا National Technical University of Athens است که به دانشگاه پلی تکنیک آتن نیز معروف است. تاسیس این دانشگاه به سال 1837 میلادی بر می گردد که در ابتدا بعنوان یک مدرسه پاره وقت حرفه ای با نام مدرسه سلطنتی هنر راه اندازی شد. این دانشگاه هم اکنون برترین دانشگاه کشور یونان به حساب می آید. تعداد دانشجویان مقطع کارشناسی در این دانشگاه بیش از 8500 نفر و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی این دانشگاه بیش از1500 نفر است. همچنین در این دانشگاه بیش از 1350 نفر کادر آموزشی و اجرایی به خدمت مشغول هستند. در ادامه به معرفی شرایط تحصیل در دانشگاه ملی فنی آتن یونان خواهیم پرداخت.



دانشگاه ملی فنی آتن یونان

دانشگاه فنی ملی آتن یونان دارای چندین پردیس می باشد که تمامی آنها در داخل شهر آتن پایتخت کشور یونان مستقر هستند. یک کتابخانه مرکز بسیار بزرگ که بساری از کتب معتبر و نایاب در آن وجود دارد، نیز در محوطه این دانشگاه قرار گرفته است.

 

تحصیل در دانشگاه ملی فنی آتن

امکان تحصیل در این دانشگاه معتبر و قدیمی همراه با اخذ بورسیه، کمک های مالی و وام های دانشجویی به خصوص برای دوره های تحصیلات تکمیلی مانند بورسیه های تحصیلی سازمان IKY فراهم است. از مزایای تحصیل در این دانشگاه، اخذ ویزای کشور یونان است که عضوی از پیمان شنگن است. از این رو امکان رفت و آمد بین کسورهای اروپایی را به فرد می دهد. کشور یونان مردمی بسیار خونگرم دارد که شرایط زندگی را برای یک فرد مهاجر مناسب می کند. به همین علت است که بسیاری از راه های مختلف از جمله برنامه اقامت تمکن مالی یونان سعی می کنند اقامت دائم این کشور را بدست آورند. البته راه های دیگری همچون اخذ ویزای طلایی یونان و همچنین اقامت یونان از طریق خرید ملک نیز وجود دارد که هر یک متقاضیان خاص خود را دارد.

 

در دانشگاه ملی فنی آتن اغلب رشته ها و دوره های تحصیلی به زبان یونانی ارائه می شوند. اما تعداد معدودی برنامه و رشته های تحصیلی به خصوص در مقاطع تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه وجود دارند که به زبان انگلیسی تدریس می شوند

.

برای اخذ پذیرش تحصیلی از این دانشگاه معتبر، ارائه آخرین مدرک تحصیلی و ریز نمرات، مدارک هویتی معتبر، عکس پرسنلی جدید، رزومه کاری و تحصیلی، انگیزه نامه، سند کسب نمره ممتاز در آزمون سراسری پان هلنیک، مدرک زبان، گواهی عدم سوء پیشینه، سند اثبات تمکن مالی و توصیه نامه و مقالات معتبر برای پذیرش در مقاطع تحصیلات تکمیلی لازم می باشد.

 

هزینه تحصیل در دانشگاه ملی فنی آتن یونان

طبیعتا هزینه تحصیل در دانشگاه ملی فنی آتن یونان برای هر رشته و مقطع تحصیلی متفاوت است. اما می توان میانگین شهریه این دانشگاه را چیزی بین 1500 تا 2000 یورو در سال تخمین زد. علاوه بر این یک دانشجو باید هزینه زندگی در یونان را نیز در نظر بگیرد که بسته به سبک زندگی افراد می تواند متفاوت باشد. اما به طور میانگین 600 تا 800 یورو برای این منظور در هر ماه باید در نظر داشت. البته دانشجویان در مقطع کارشناسی هفته ای 10 ساعت، در مقطع کارشناسی ارشد هفته ای 20 ساعت و در مقطع دکتری هفته ای 30 ساعت می توانند به کار دانشجویی مشغول شده و بخشی از هزینه های زندگی دانشجویی خود در یونان را از این طریق تامین نمایند.

 

رشته های دانشگاه ملی فنی آتن

رشته های دانشگاه ملی فنی آتن در قالب 9 دانشکده این دانشگاه به دانشجویان ارائه می گردد که لیست این دانشکده ها عبارتند از:

 

  • دانشکده علوم کاربردی ریاضی و فیزیک
  • دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر
  • دانشکده مهندسی عمران
  • دانشکده مهندسی مکانیک
  • دانشکده معماری
  • دانشکده مهندسی شیمی
  • دانشکده مهندسی روستایی و نقشه برداری
  • دانشکده مهندسی معدن و متالورژی
  • دانشکده معماری دریایی و مهندسی دریا

 

رتبه دانشگاه ملی فنی آتن یونان

بر اساس رتبه بندی موسسه کیو اس در سال 2021، رنکینگ دانشگاه ملی فنی آتن در میان دانشگاه های این کشور اول و در میان دانشگاه های سراسر جهان 477 بوده است. در سال 2022 رتبه دانشگاه ملی فنی آتن در میان دانشگاه های این کشور همچنان اول و در میان دانشگاه های دنیا با رشدی قابل توجه نسبت به سال قبل، 421 بوده است. در سال 2023 نیز این دانشگاه همچنان برترین دانشگاه کشور یونان بوده است، اما رتبه بین المللی آن با 1 رده نزول به رتبه 422 رسیده است. در آخرین رتبه بندی اعلام شده توسط موسسه کیو اس برای سال 2024، رتبه دانشگاه ملی فنی آتن در میان دانشگاه های این کشور همچنان اول بوده و بالاتر از دانشگاه هایی همچون دانشگاه ارسطو تسالونیکی، دانشگاه برتر کشور یونان محسوب می شود. رتبه بین المللی این دانشگاه در سال 2024 با چندین رتبه صعود دیگر، به رده 347 در میان دانشگاه های برتر دنیا رسیده است.

 

  • رتبه دانشگاه ملی فنی آتن در سیستم رتبه بندی موسسه QS در سال 2024: رتبه 347
  • رتبه دانشگاه ملی فنی آتن در سیستم رتبه بندی Times در سال 2024: رتبه ای بین 601 تا 800
  • رتبه دانشگاه ملی فنی آتن در سیستم رتبه بندی Shanghai در سال 2023: رتبه ای بین 801 تا 900

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در کشورهای مختلف از جمله یونان و همچنین روش های مختلف اخذ اقامت یونان مانند تمکن مالی، خرید ملک، ویزای طلایی و ... و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرمایید:

 

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه ملی فنی آتن یونان



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top