info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

هزینه زندگی در یونان

یونان در سال‌ های اخیر به عنوان یکی از گزینه های مناسب برای هموطنان عزیزمان که قصد اخذ اقامت یک کشور اروپایی عضو پیمان شنگن را دارند، شناخته شده و عده زیادی از هموطنانمان نیز موفق به اخذ اقامت دائم و حتی تابعیت و پاسپورت این کشور از روش ‌های مختلف شده اند. یکی از مزایای این کشور نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی، پایین ‌تر بودن هزینه ‌های زندگی می باشد. می دانیم که به طورکلی پروسه مهاجرت، سختی ها و تنگناهای خاص خود را به همراه دارد و به ویژه در اوایل ورود به کشور مقصد، مهاجران با تنگناهای مالی زیادی روبرو می شود. طبیعتا کشوری که هزینه های زندگی در آن پایین تر باشد، می تواند برای مهاجران مقصد مناسب تری به حساب آید. در این مطلب برای آشنایی متقاضیان اخذ اقامت این کشور زیبا و تاریخی، به هزینه زندگی در یونان در سال 2024 با ذکر اصلی ترین المان های تشکیل دهنده هزینه های زندگی از جمله مسکن، خورد و خوراک، پوشاک، حمل و نقل و ... اشاره خواهیم نمود.



هزینه زندگی در یونان

با جمع زدن تک تک بخش های اصلی تشکیل دهنده هزینه زندگی در یونان که در ادامه مطلب ارائه می گردد و مقایسه آن با هزینه زندگی در اتریش، آلمان، سوئیس، فرانسه، انگلیس، اسپانیا، ایتالیا و سایر کشورهای اروپایی می توان یونان را کشوری نسبتا ارزان برای زندگی دانست. در سال های اخیر اصلی ترین روش اخذ اقامت این کشور تاریخی، اخذ اقامت تمکن مالی یونان بوده و عده زیادی از هموطنانمان موفق به دستیابی به اقامت این کشور از این روش شده اند. موسسه پرگاس پارس با تعداد زیادی پرونده موفق در این زمینه و به کارگیری وکلای مجرب یونانی، آماده است هموطنان مشتاق اخذ اقامت دائم این کشور اروپایی عضو پیمان شنگن را در این زمینه یاری نماید. ویزای طلایی یونان و اقامت یونان از طریق خرید ملک نیز دیگر برنامه های مهاجرتی محبوب این کشور به شمار می روند.

 

هزینه زندگی در یونان 2024

به طور میانگین هزینه زندگی در یونان در سال 2024 برای یک خانواده 4 نفره، چیزی حدود 2766 یورو در ماه بدون احتساب هزینه مسکن می تواند متغیر باشد. همچنین به طور میانگین هزینه زندگی در یونان در این سال برای یک فرد (عمدتا دانشجو) می تواند چیزی حدود 809 یورو تخمین زده شود. طبیعتا شهر محل زندگی و سبک زندگی افراد، اصلی ترین فاکتورها در تعیین هزینه زندگی به شمار می روند. اما به طور کلی سطح هزینه ها در این کشور از اغلب کشورهای اروپایی پایین تر است. در این بخش از مطلب به تفکیک، المان های تشکیل دهنده هزینه زندگی در یونان 2024 را خدمتتان تشریح می کنیم که می تواند برای مشتاقان اخذ اقامت یونان از طریق ثبت شرکت، تمکن مالی، خرید ملک، تحصیل و ... کاربردی باشد.

 

هزینه اجاره خانه در یونان

درست همانند اغلب نقاط دنیا هزینه اجاره خانه در یونان نیز بخش نسبتا قابل توجهی از هزینه های زندگی در این کشور را تشکیل می دهد. همین بخش از هزینه زندگی در یونان به طور واضح تفاوت سطح زندگی در این کشور را با بسیاری از کشورهای اروپایی نمایان می سازد، زیرا هزینه مسکن در این کشور بسیار پایین تر از کشورهایی مثل اتریش است. البته هزینه اجاره خانه در یونان حدود 55 درصد از ایران گران تر است. با ذکر مثال هایی در جدول زیر، هزینه اجاره خانه در یونان، خدمتتان شرح داده می شود:

هزینه اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر

حدود 506 یورو در ماه

هزینه اجاره آپارتمان 1 خوابه خارج از مرکز شهر

حدود 404 یورو در ماه

هزینه اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر

حدود 819 یورو در ماه

هزینه اجاره آپارتمان 3 خوابه خارج از مرکز شهر

حدود 710 یورو در ماه

قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر

حدود 2756 یورو

قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان خارج از مرکز شهر

حدود 2227 یورو

 

هزینه خورد و خوراک در یونان

هزینه خورد و خوراک در یونان در شهرهای مختلف این کشور متفاوت است و جزیره ردوس را می توان از این نظر ارزان ترین جای یونان دانست. اما به طور کلی هزینه خورد و خوراک در یونان بسیار پایین است، زیرا اغلب مواد خوراکی در این کشور تولید می شوند و نیازی به مصرف کالاهای وارداتی وجود ندارد. طبیعتا ارقام ذکر شده در مورد خرید از فروشگاه های لوکس و گران قیمت نمی باشد. بلکه هزینه خورد و خوراک در یونان در صورتی که خرید از فروشگاه های زنجیره ای همواره تخفیف که در این کشور فراوانند، انجام شود، بدین ترتیب خواهد بود. برخی از اصلی ترین موارد تشکیل دهنده هزینه خورد و خوراک در یونان عبارتند از:

1 قرص نان سفید 500 گرمی

1.23 یورو

1 کیلو برنج سفید

2.22 یورو

12 عدد تخم مرغ

3.98 یورو

1 عدد بطری 1.5  لیتری آب

0.75 یورو

1 کیلو گوشت قرمز (گوشت گوساله)

12.31 یورو

1 کیلو فیله مرغ

9.44 یورو

1 کیلو پنیر محلی

12.42 یورو

1 لیتر شیر

1.52 یورو

1 کیلو موز

1.79 یورو

1 کیلو پرتقال

1.30 یورو

1 کیلو سیب

1.78 یورو

1 کیلو پیاز

1.16 یورو

1 کیلو سیب زمینی

1.11 یورو

1 کیلو گوجه فرنگی

1.91 یورو

کاهو

0.91 یورو

 

هزینه حمل و نقل در یونان

همانند بسیاری از کشورهای اروپایی، در یونان نیز استفاده از امکانات حمل و نقل عمومی به صرفه تر است. در این کشور نیز امکانات گسترده و مطلوبی برای حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شده و بسیاری از مردم نیز به استفاده از آن رغبت نشان می دهند. این امر موجب کاهش ترافیک و آلودگی هوا نیز شده است. همان طور که ذکر شد، در صورتی که افراد از وسایل عمومی استفاده کننده، هزینه حمل و نقل در یونان، ماهانه رقمی چندان زیاد را برای آنان در بر نخواهد داشت. پارامترهای تشکیل دهنده هزینه حمل و نقل در یونان عبارتند از:

1 لیتر بنزین

حدود 1.97 یورو

بلیط 1 طرفه مترو و حمل و نقل عمومی

1.20 یورو

بلیط 1 ماهه مترو و حمل و نقل عمومی

30 یورو

هزینه سوار شدن در تاکسی

4 یورو

کرایه تاکسی به ازای پیمایش هر کیلومتر

1 یورو

کرایه تاکسی به ازای 1 ساعت انتظار

15 یورو

قیمت خرید یک خودروی سدان تویوتا کرولا

23406 یورو

 

هزینه پوشاک در یونان

یکی دیگر از بخش های هزینه زندگی در یونان، هزینه خرید پوشاک است. البته هزینه پوشاک در یونان کاملا به سبک زندگی افراد وابسته است و افرادی که بخواهند از پوشاک تولید برندهای معروف کرده اند، قطعا بخش بیشتری از هزینه زندگی در یونان 2021 را برای این کار اختصاص داده اند. اما میانگین هزینه پوشاک در یونان به شرح زیر است:

یک جفت کفش کتانی

به طور میانگین 76 یورو

یک عدد لباس تابستانی ارائه شده در فروشگاههای زنجیره ای

حدود 34 یورو

یک عدد شلوار جین از برندی مانند لیوایز و ...

77 یورو

یک جفت کفش کتانی

85 یورو

یک جفت کفش چرم

96 یورو

 

هزینه قبوض آب، برق، اینترنت و ... ماهانه در یونان

مانند سایر نقاط دنیا هزینه قبوض آب، برق، اینترنت و ... ماهانه در یونان نیز بخشی ثابت در هزینه زندگی در یونان به شمار می رود که اصلی ترین قسمت های آن عبارتند از:

هزینه آب و برق و سرمایش و گرمایش ماهانه

به طور میانگین 219 یورو

هزینه اینترنت ماهانه

حدود 29 یورو

هزینه سیم کارت موبایل شامل تماس و اینترنت همراه

حدود 21 یورو

 

هزینه رستوران در یونان

طبیعتا مانند سایر کشورهای دنیا، رفتن به رستوران در یونان نیز از کارهای لذت بخش به حساب می آید. پارامترهای اصلی تشکیل دهنده هزینه رستوران در یونان عبارتند از:

وعده غذایی برای 2 نفر در رستوران متوسط شامل پیش غذا، غذای اصلی و دسر

حدود 50 یورو

وعده غذایی در یک رستوران ارزان

15 یورو

فست فود در یک رستوران زنجیره ای مانند مک دونالد

حدود 9 یورو

کاپوچینو

حدود 3.32 یورو

بطری آب 0.33 لیتری

حدود 0.50 یورو

نوشابه کوکاکولا یا پپسی 0.33 لیتری

حدود 2.08 یورو

 

هزینه تفریحات در یونان

یکی از اصلی ترین تفریحاتی که افراد در این کشور انجام می دهند ورزش است. هزینه عضویت ماهانه 1 فرد بزرگسال در یک باشگاه ورزشی حدود 42 یورو است. هزینه اجاره یک ساعته زمین تنیس نیز حدود 22 یورو می باشد. برای علاقه مندان به سینما نیز هزینه تهیه 1 بلیط تماشای فیلم های روز اکران بین المللی، حدود 8 یورو می باشد.

 

هزینه درمان در یونان

متاسفانه هزینه درمان در یونان بالاست و هر فردی باید برای زندگی در این کشور بیمه درمانی خصوصی بخرد. با توجه به اینکه یک ویزیت کوتاه پزشکی چیزی حدود 40 یورو هزینه دارد، استفاده از بیمه برای کاهش 25 درصدی هزینه درمان در یونان، لازم می باشد. بیمه عمومی بخش اندکی از هزینه های درمان را پوشش می دهد، اما با داشتن بیمه خصوصی می توان تا حد 25 درصد یا در بعضی موارد بیشتر، هزینه های درمان را کاهش داد.

 

میزان حقوق در یونان

حداقل میزان حقوق در یونان در سال 2024 با احتساب مالیات و سایر کسورات قانونی، حدود  910 یورو در ماه می باشد. میانگین درآمد در این کشور نسبت به هزینه های زندگی در این کشور، نسبتا مناسب است. طبیعتا متخصصان بسیاری از مشاغل درآمدی بسیار بیشتر از رقم میانگین درآمد کشوری به دست می آورند. فاکتورهای متعددی از جمله میزان تحصیلات، میزان تجربه کاری و میزان تسلط به زبان آلمانی نیز در تعیین درآمد شاغلان در این کشور موثر است. همچنین شهر محل اقامت و کار در این کشور نیز از دیگر عوامل تاثیرگذار در میزان حقوق در یونان به حساب می آید. طبیعتا میزان هزینه زندگی در یونان نیز در شهرهای مختلف این کشور متناسب با سطح درآمد در این شهرها، دارای تفاوت می باشد. البته باید در نظر داشت که این کشور اقتصاد پویایی ندارد و نرخ بیکاری در این کشور نسبتا بالاست. در برنامه اخذ اقامت از طریق اثبات تمکن مالی نیز در طول 5 سال که اقامت متقاضیان هنوز به صورت دائمی نیست، این افراد حتی اجازه کار در یونان را ندارند.

 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزا و اقامت یونان و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • هزینه زندگی در یونان
  • هزینه زندگی در یونان 2024
  • میزان حقوق در یونان



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top