info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

هزینه زندگی در اتریش

اتریش کشور پیشرفته و صنعتی اروپای مرکزی یکی از بهترین گزینه ها برای مهاجرت در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا به حساب می آید. برای علاقمندان تحصیل در خارج از کشور، اتریش شاید بهترین گزینه در کل دنیا به حساب آید، زیرا با وجود بالا بودن اعتبار و رتبه دانشگاه های آن، شهریه تحصیل در این کشور در کلیه رشته ها و مقاطع تحصیلی، تنها 750 یورو در هر ترم است و با اکثریت قاطع کشورهای پیشرفته دنیا حتی قابل مقایسه نمی باشد. از طرف دیگر بعلت شرایط مناسب بازار کار این کشور برای متخصصان اکثر رشته ها، این کشور را می توان از بهترین گزینه ها برای مهاجرت کاری نیز به حساب آورد. با اینکه کشور اتریش یکی از ثروتمندترین کشورهای اروپا و جهان به حساب می آید، اما هزینه های زندگی در این کشور چندان بالا نیست و کاملا مناسب می باشد. مناسب بودن هزینه زندگی در اتریش دیگر مزیت انتخاب این کشور برای مهاجرت می باشد که در این مطلب به تفصیل به آن اشاره خواهیم نمود.



اغلب دانشجویانی که به تحصیل در کشوری دیگر مشغول می شوند، با مضیقه مالی روبرو هستند و برایشان علاوه بر پایین بودن شهریه، مناسب بودن هزینه های زندگی دانشجویی در کشور مقصد نیز مهم است. از این رو مناسب بودن هزینه زندگی در اتریش در مقایسه با اغلب کشورهای پیشرفته دنیا، این کشور را به یکی از بهترین مقاصد مهاجرت تحصیلی تبدیل کرده است. متقاضیان مهاجرت کاری نیز به ویژه در ابتدای امر که هنوز شرایط پایداری در کشور مقصد ندارند، با تنگناهای مالی مواجه هستند و مناسب بودن هزینه زندگی در کشور مقصد برای آنان نیز یک مزیت بزرگ به حساب می آید. به ویژه برای افرادی که با ویزای جستجوی کار اتریش وارد این کشور می شوند، شرایط در ابتدای امر و پیش از یافتن شغل مناسب چندان مناسب نیست و با مضیقه بسیار روبرو هستند. با توجه به مناسب بودن هزینه زندگی در اتریش، می توان این کشور را یک گزینه عالی برای مشتاقان مهاجرت کاری نیز دانست.

 

هزینه زندگی در اتریش 2020

متقاضیان تحصیل در اتریش یا مهاجرت کاری به این کشور از طریق اخذ کارت قرمز سفید قرمز اتریش، باید به خوبی در مورد هزینه های زندگی در این کشور اروپایی تحقیق نمایند. به طور میانگین هزینه زندگی در اتریش 2020 ماهانه رقمی حدود 800 تا 1200 یورو برای هر نفر است که البته متناسب با سبک زندگی و شهر محل اقامت در این کشور می تواند متفاوت باشد. به طور میانگین هزینه زندگی در اتریش برای یک خانواده 4 نفره 2000 تا 2500 یورو در هر ماه می باشد که نسبت به اکثر کشورهای پیشرفته دنیا بسیار مناسب است. این رقم شامل هزینه اجاره مسکن، خرید روزانه، قبوض، حمل و نقل، پوشاک، تفریحات و رستوران، و همچنین اینترنت و ارتباطات می باشد. به طور میانگین 32.3 درصد از هزینه های خانوار در این کشور را خرید روزانه تشکیل می دهد. دومین بخش عمده از هزینه زندگی در اتریش، بحث اجاره مسکن است که حدود  25.8 درصد از هزینه های خانوار را شامل می شود. سومین بخش عمده تشکیل دهنده هزینه زندگی در اتریش 2020، هزینه رستوران و تفریحات است که روی هم رقمی حدود 20.5 درصد از هزینه های خانوار را تشکیل می دهند. حمل و نقل، قبوض ماهانه و پوشاک نیز به ترتیب 11.5، 6.8 و 3 درصد از هزینه های خانوار را در کشور اتریش تشکیل می دهند. در این بخش به طور دقیق و تفکیک شده، آیتم های اصلی تشکیل دهنده هزینه زندگی در اتریش 2020 را خدمتتان ارائه می نماییم:

 

هزینه خورد و خوراک در اتریش

به طور میانگین هزینه خورد و خوراک در اتریش که اصلی ترین بخش خریدهای روزانه را تشکیل می دهد برای هر نفر حدود 250 یورو در ماه در نظر گرفته می شود. البته این میزان بسته به سبک زندگی افراد می تواند بسیار متغیر باشد. طبیعتا ارقام ذکر شده در مورد خرید از فروشگاه های لوکس و گران قیمت نمی باشد. بلکه هزینه خورد و خوراک در اتریش در صورتی که خرید از فروشگاه های زنجیره ای همواره تخفیف که در این کشور فراوانند، انجام شود، بدین ترتیب خواهد بود. برخی از اصلی ترین موارد تشکیل دهنده هزینه خورد و خوراک در اتریش عبارتند از:

1 قرص نان

2 یورو

1 کیلو برنج

2 یورو

12 عدد تخم مرغ

3 یورو

1 عدد بطری 1.5  لیتری آب

0.63 یورو

1 کیلو گوشت قرمز (گوشت گاو)

17.37 یورو

1 کیلو سینه مرغ

10.03 یورو

1 لیتر شیر

1.08 یورو

1 کیلو موز

2.19 یورو

1 کیلو پرتقال

1.79 یورو

1 کیلو سیب

2.19 یورو

1 کیلو پیاز

1.52 یورو

1 کیلو سیب زمینی

2.26 یورو

 

 

هزینه اجاره خانه در اتریش

همانند سایر نقاط دنیا هزینه اجاره خانه در اتریش نیز بخش نسبتا قابل توجهی از هزینه های زندگی در این کشور را تشکیل می دهد. با ذکر مثال هایی در جدول زیر، هزینه اجاره خانه در اتریش، خدمتتان شرح داده می شود:

هزینه اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر

500 تا 1000 یورو

هزینه اجاره آپارتمان 1 خوابه خارج از مرکز شهر

400 تا 750 یورو

هزینه اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر

950 تا 2000 یورو

هزینه اجاره آپارتمان 3 خوابه خارج از مرکز شهر

800 تا 1400 یورو

قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر

3500 تا 7500 یورو

قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان خارج از مرکز شهر

2500 تا 4500 یورو

 

 

هزینه حمل و نقل در اتریش

تسهیلاتی در این کشور برای ترغیب مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شده و در صورتی که افراد از وسایل عمومی استفاده کننده، هزینه حمل و نقل در اتریش، ماهانه رقمی چندان زیاد را برای آنان در بر نخواهد داشت. پارامترهای تشکیل دهنده هزینه حمل و نقل در اتریش عبارتند از:

1 لیتر بنزین

1.10 تا 1.30 یورو

بلیط 1 طرفه مترو و حمل و نقل عمومی

2.20 تا 2.40 یورو

بلیط 1 ماهه مترو و حمل و نقل عمومی

30.42 تا 51 یورو

هزینه سوار شدن در تاکسی

3.50 تا 5 یورو

کرایه تاکسی به ازای پیمایش هر کیلومتر

1.20 تا 2 یورو

 

 

هزینه پوشاک در اتریش

یکی دیگر از بخش های هزینه زندگی در اتریش، هزینه خرید پوشاک است. البته هزینه پوشاک در اتریش کاملا به سبک زندگی افراد وابسته است و افرادی که بخواهند از پوشاک تولید برندهای معروف کرده اند، قطعا بخش بیشتری از هزینه زندگی در اتریش 2020 را برای این کار اختصاص داده اند. اما میانگین هزینه پوشاک در اتریش به شرح زیر است:

یک جفت کفش مردانه چرم

80 تا 150 یورو

یک جفت کفش کتانی

60 تا 100 یورو

یک عدد لباس تابستانی ارائه شده در فروشگاههای زنجیره ای

20 تا 50 یورو

 

 

هزینه قبوض آب، برق، اینترنت و ... ماهانه در اتریش

مانند سایر نقاط دنیا هزینه قبوض آب، برق، اینترنت و ... ماهانه در اتریش نیز بخشی ثابت در هزینه زندگی در اتریش به شمار می رود که اصلی ترین قسمت های آن عبارتند از:

هزینه آب و برق و سرمایش و گرمایش ماهانه

100 تا 300 یورو

هزینه اینترنت ماهانه

20 تا 40 یورو

 

 

هزینه رستوران در اتریش

طبیعتا مانند سایر کشورهای دنیا، رفتن به رستوران در اتریش نیز از کارهای لذت بخش به حساب می آید. پارامترهای اصلی تشکیل دهنده هزینه رستوران در اتریش عبارتند از:

وعده غذایی در رستوران ارزان قیمت

8 تا 13 یورو

وعده غذایی برای 2 نفر در رستوران متوسط شامل پیش غذا، غذای اصلی و دسر

38 تا 60 یورو

مک میل در رستوران های زنجیره ای مک دونالد

6 تا 8 یورو

کاپوچینو

2.50 تا 3.50 یورو

بطری 0.33 لیتری نوشابه کوکاکولا یا پپسی

1.80 تا 3 دلار

 

 

میزان حقوق در اتریش

به طور میانگین میزان حقوق در اتریش  حدود 2000 تا 5000 یورو تخمین زده می شود. این رقم نسبت به هزینه های زندگی در این کشور، از تناسب بالایی برخوردار است. البته متخصصان بسیاری از مشاغل درآمدی بسیار بیشتر از رقم میانگین درآمد کشوری به دست می آورند. فاکتورهای متعددی از جمله میزان تحصیلات، میزان تجربه کاری و میزان تسلط به زبان آلمانی نیز در تعیین درآمد شاغلان در این کشور موثر است. همچنین شهر محل اقامت و کار در این کشور نیز از دیگر عوامل تاثیرگذار در میزان حقوق در اتریش به حساب می آید. طبیعتا میزان هزینه زندگی در اتریش نیز در شهرهای مختلف این کشور متناسب با سطح درآمد در این شهرها، دارای تفاوت می باشد. نرخ بیکاری در این کشور پیشرفته بسیار پایین و کمتر از 5 درصد است. این کشور آرام که یازدهمین کشور ثروتمند دنیا بوده و فقط حدود 8  میلیون نفر جمعیت دارد، در بسیاری از رشته ها و مشاغل با کمبود نیروی کار مواجه است. از این رو بسیاری از هموطنانمان مشتاق استفاده از فرصت مهاجرت به این کشور هستند.

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزا و اقامت اتریش و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • هزینه زندگی در اتریش
  • هزینه زندگی در اتریش 2020
  • میزان حقوق در اتریش



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top