info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

بورس تحصیلی چیست؟

خیلی از ما دانشجویان بورسیه ای را دیده ایم که در دوران تحصیلشان از کمک هزینه های تحصیل و زندگی استفاده کرده اند. اما شاید برخی هنوز دقیقا نمی دانند بورس تحصیلی چیست؟ یکی از اصلی ترین روش های تامین مالی و کمک به تامین هزینه های دانشجویان در همه جای دنیا بورس تحصیلی یا Scholarship است که با آن می توانند بخشی از هزینه های خود اعم از شهریه، هزینه های تحصیلی دیگر مانند خرید کتاب و ... و همچنین هزینه زندگی را تامین نمایند. برای اخذ بورس تحصیلی باید شرایط علمی و تحصیلی دانشجو بسیار ممتاز باشد تا بتواند هر ترم از این امکان ویژه بهره مند گردد.



شرایط گرفتن بورسیه تحصیلی

در هر کشور و دانشگاهی شرایط گرفتن بورسیه تحصیلی متفاوت می باشد. هر دانشگاهی معمولا برای ارائه بورس تحصیلی شرایط خاص خود را در سایتش مشخص می کند و برای اخذ بورس تحصیلی از هر دانشگاهی باید شرایط مندرج در وبسایت همان دانشگاه را مورد مطالعه قرار داد. اما به طور کلی داشتن معدل تحصیلی بالا، نمره زبان بسیار خوب، مهارت های علمی و حتی سایر مهارت ها می تواند دانشجو را در اخذ بورسیه تحصیلی یاری نماید.

 

فاند چیست؟

در کشورهای مختلف، دانشجویان علاقه مند به تحصیل در خارج از کشور می توانند برای تحصیل مقاطع تحصیلی مختلف به ویژه دکتری درخواست فاند بدهند؟ اما واقعا فاند چیست؟ معنای فاند همان تامین مالی دانشجو توسط دانشگاه یا استاد مربوطه است.

در کشورهای آمریکا و کانادا و حتی استرالیا و نیوزلند منابع مالی بیشتری در اختیار دانشگاه ها برای دادن فاند قرار دارد و تعداد فاند بیشتری به دانشجویان اختصاص می یابد. این در حالی است که این تعداد در کشورهای اروپایی کمتر می باشد.

 

انواع فاند

اولین مورد از انواع فاند Fund، حقوق ماهانه یا سالانه ای است که به دانشجویان دکتری به ازای کارهای پژوهشی مورد نظر اساتیدشان از طرف استاد پرداخت می شود و میانگین آن در دانشگاه های آمریکا بین 1200 تا 2000 دلار می باشد. برخی دانشجویان دکتری نیز دستیار آموزشی و یا استاد حل تمرین اساتید دانشگاه می شوند و حقوقی در همان حد که ذکر شد را از دانشگاه دریافت می کنند. اما برای بدست آوردن این موقعیت باید حداقل نمره مهارت Speaking آن ها در آزمون آیلتس 7، و در آزمون تافل 35 باشد.

دیگر انواع فاند نیز عبارتند از کمک هزینه های تحصیلی با بازپرداخت بسیار طولانی و یا حتی بدون بازپرداخت، کمک هزینه تحصیلی برای افراد دارای مهارت های خاص، کمک هزینه های مختص زنان و....

 

چگونه فاند تحصیلی بگیریم؟

به برخی دانشجویان که مواردی مانند کسب رتبه ترم تحصیلی را به دست آورده باشند به صورت پاداش مبلغی را در حسابشان دریافت خواهند نمود. به طور کلی نشان دادن شایستگی های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی و حتی ابداع و نوآوری می تواند برای دانشجویان راه کسب فاند تحصیلی را هموار کند.

البته امکان تامین هزینه شهریه از دولت یا بانک های خصوصی هم وجود دارد که معمولا مبلغ وام مستقیما به حساب دانشگاه واریز می شود. مشکل در این جا معرفی یک ضامن است که پای برگه تعهد بازپرداخت وام را امضا کند.

 

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی دوره های رشته های مختلف تحصیلی و دانشگاه های مختلف و دریافت بورسیه تحصیلی و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

 

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • بورس تحصیلی چیست؟
  • فاند چیست؟
  • شرایط گرفتن بورسیه تحصیلی



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top