info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

مهاجرت به فنلاند از طریق تحصیل در مدارس

کشور فنلاند بدین جهت که فرصت های تجاری متنوعی از قبیل ویزای سرمایه گذاری فنلاند و سطح زندگی بالایی که به هم مهاجران و شهروندان خود ارائه می نماید به عنوان یکی از شادترین کشور های جهان نام گرفته است . تحصیل در فنلاند از کیفیت بسیار بالایی بهره مند بوده و فارغ از اینکه در کدام مدرسه فنلاند درس می خوانید تفاوت در یادگیری بسیار ناچیز و اندک می باشد. آموزش پیش دبستانی، تحصیلات متوسطه و همچنین آموزش عالی و آکادمیک در این کشور رایگان است که همه ی افراد جامعه بدون توجه به درآمد خانواده خود، فرصتی برابر برای کسب آموزش با سطح بالا داشته باشند و به شهروندانی مفید که در رشد فنلاند تاثیر گذار هستند تبدیل شوند . در ادامه بیشتر به شرایط مهاجرت به فنلاند از طریق تحصیل در مدارس خواهیم پرداخت.



آشنایی با نظام آموزشی فنلاند

سیستم آموزشی فنلاند به 5 مرحله تقسیم می شود که عبارتند از :

1-آموزش و مراقبت در دوران کودکی که قبل از شروع آموزش اجباری برای کودکان ارائه می شود.

2-آموزش پیش دبستانی که در سال قبل شروع از آموزش اجباری ، کودکان موظف به شرکت در آن هستند.

3-آموزش پایه 9 ساله در مدارس راهنمایی که اجباری است

4-تحصیلات متوسطه که شامل آموزش متوسطه عمومی و یا آموزش در مدارس فنی و حرفه ای می شود

5-آموزش عالی ارائه شده توسط دانشگاه ها و دانشگاه های علمی کاربردی

علاوه بر این موارد ، تحصیل بزرگسالان در تمامی سطوح امکان پذیر است و باید اضافه کرد که هزینه تحصیل برای بزرگسالان از طرف متقاضی و یا از طریق برنامه هایی مانند کارآموزی که توسط کارفرمایان صورت می گیرد می تواند پرداخت شود .

 

تحصیل در مدارس کشور فنلاند

در این بخش به معرفی سیستم آموزشی فنلاند در مدارس این کشور می پردازیم .

 

1-آموزش و مراقبت در دوران کودکی از رشد، یادگیری و رفاه جسمانی کودک حمایت می کند :

آموزش در دوران کودکی از طریق مهد کودک و همچنین از طریق آموزش هایی که توسط والدین خود دریافت می نمایند ارائه می شود .

مثلا کودک در زمین بازی ، تعامل سازنده با دیگران و برابری را می آموزد و یا کودکان در آموزش های اولیه مهارت های اجتماعی، زبانی و دستی و انواع مختلفی از اطلاعات را کسب می نمایند . همچنین کودکان مهارت های فرا می گیرند که به آن ها کمک می نماید بیشتر بیاموزند.

 

2-آموزش های پیش دبستانی فرصت های یادگیری کودکان را تقویت می نماید :

در فنلاند، کودکان باید قبل از شروع آموزش اجباری به  مدت یکسال در دوره پیش دبستانی شرکت نمایند .آموزش پیش دبستانی از زمانی که کودک وارد سن شش سالگی می شود آغاز می گردد. آموزش پیش دبستانی توسط شهرداری سازماندهی می شود و برای خانواده ها رایگان است. آموزش پیش دبستانی معمولا از دوشنبه تا جمعه چهار ساعت در روز برگزار می گردد . در طول دوره پیش دبستانی کودکان مهارت هایی مانند خواندن حروف را فرا خواهند گرفت که در مدرسه برایشان مفید است . اگر زبان مادری کودک فنلاندی یا سوئدی نباشد ، به وی برای یادگیری فنلاندی یا سوئدی کمک خواهد شد.

 

3-آموزش اجباری از مدارس معادل راهنمایی شروع می شود و در 18 سالگی خاتمه می یابد :

دوره معادل راهنمایی در فنلاند شامل کودکان رده سنی 7 تا 17 ساله می شود و آموزش اجباری عموما از هفت سالگی شروع می شود . همه کودکان مقیم دائم فنلاند موظف به شرکت درآموزش اجباری مقطع راهنمایی می باشند . آموزش اجباری دوره معادل راهنمایی رایگان است و توسط مقامات محلی ( شهرداری ها ) اداره می شوند . کمتر از 2 درصد دانش آموزان این مقطع به یک مدرسه خصوصی یا دولتی می روند .

آموزش اجباری زمانی خاتمه می یابد که فرد به سن 18 سالگی برسد یا مدرک ( متوسطه عموی دبیرستان یا فنی و حرفه ای ) را کسب نماید .

 

4-انتخاب آموزش متوسطه عمومی یا شرکت در مدارس فنی و حرفه ای پس به پایان رساندن دوره اجباری معادل راهنمایی  :

پس از گذراندن دوره اجباری معادل راهنمایی دانش آموزان حق انتخاب داده می شود تا در دوره دبیرستان یا مدارس فنی و حرفه ای به ادامه تحصیل خود مشغول شوند .

تحصیلات متوسطه عمومی ( به زبان فنلاندی lukio) همانطور که از نامش پیداست، آموزش عمومی را ارائه می نماید که هیچ تضمین شغلی خاصی برای دانش آموزان نیست . در پایان دوره متوسطه عمومی دانش آموزان در امتحانات نهایی سراسری شرکت می نمایند و در صورت واجد شرایط شدن و کسب نمره قبولی امکان تحصیل در دانشگاه ها، دانشگاه های علمی کاربردی و موسسات فنی و حرفه ای برای آنان میسر می شود . معمولا دوره متوسطه عمومی در فنلاند 3 سال است.

در خصوص مدارس فنی و حرفه ای باید گفت که مدرسه یک برنامه توسعه شایستگی شخصی برای دانش آموز تهیه می کند که در این برنامه محتوا و روش های مطالعه مشخص می گردد .

آموزش عملی نیز از طریق قرارداد کارآموزی به دانشجویان ارائه می شود.

 

5-سیستم آموزش عالی فنلاند شامل دانشگاه ها ( دولتی یا خصوصی ) و دانشگاه های علمی کاربردی می شود :

رسالت دانشگاه ها انجام تحقیقات علمی و پژوهشی می باشد اما دانشگاه های علوم کاربردی(UAS) با ارائه آموزش عملی دانشجویانی را تربیت می نماید که پاسخگوی نیاز های بازار کار فنلاند باشد .

دانشگاه هایی که تحصیلات علمی و هنری به دانشجویان خود پیشنهاد می کنند در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به جذب دانشجو می پردازند در حالیکه در دانشگاه های علوم کاربردی (UAS) فقط دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می توانند شرکت کنند.

طول دوره لیسانس یا کارشناسی 3 سال بوده و این مدت زمان در مقطع کارشناسی ارشد 2 سال می باشد .

مدت زمان تحصیل در دانشگاه های علوم کاربردی  (UAS) به طور معمول بین 3.5 تا 4.5 سال طول می کشد .

شرط لازم برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های علوم کاربردی (UAS) ، داشتن مدرک لیسانس از دانشگاه علوم کاربردی و داشتن حداقل 2 سال سابقه کار پس از اخذ مدرک دوره لیسانس می باشد.

 

شرایط تحصیل در مقاطع دبیرستان و کالج های فنلاند

شرایط تحصیل در مقاطع دبیرستان در کشور فنلاند عبارتند از :

-ارائه ریز نمرات مقطع راهنمایی به زبان انگلیسی یا فنلاندی

-تسلط به زبان انگلیسی یا فنلاندی ( سطح b1 در زبان فنلاندی )

-ارائه انگیزه نامه ( ترجیحا به زبان فنلاندی نوشته شود )

-معدل متقاضی حداقل باید 17 باشد ( شرط معدل )

در این مدارس به دانش آموزان دروس ریاضی ، ورزش، علوم سلامت، اقتصاد و غیره آموزش داده می شود .

تحصیل در مقاطع دبیرستان فنلاند به طور میانگین 3 سال به طول خواهد انجامید اما شما حق خواهید داشت 2 ساله یا حتی 4 ساله دوره دبیرستان خود را به اتمام برسانید .

پس از پایان دوره دبیرستان، می توانید در امتحانات نهایی هماهنگ بر اساس دروسی که انتخاب کرده اید شرکت نمایید. به طور طبیعی، برخی از دروس اجباری هستند اما آن ها می توانند تا حد زیادی روی نمره امتحان شما تاثیر بگذارند. دبیرستان مناسب دانش آموزانی است که می خواهند گزینه های پیش رو خود را باز نگه دارند و هنوز مطمئن نیستند که در کدام دانشگاه می خواهند ادامه تحصیل دهند .

حال به ادامه تحصیل در فنلاند و کالج های این کشور خواهیم پرداخت.

گام اول این است که به سایت Studyinfo.fi.portal مراجعه کرده و رشته مورد نظر خود را که قصد اپلای دارید را پیدا نمایید و این کشور در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته های متنوعی در زمینه های علوم طبیعی، مهندسی و فناوری برای متقاضیان تحصیل در فنلاند به زبان انگلیسی ارائه می نماید .

گام دوم انجام کاغذ بازی های اداری است که هر کالج یا دانشگاهی اصل و کپی مدارک ترجمه شده را به یکی از زبان انگلیسی یا فنلاندی از شما درخواست می کند و در صورتی که قصد دارید به زبان انگلیسی در فنلاند تحصیل نمایید می بایست مدرک زبان معتبر آیلتس حداقل 6.5 را

ارائه نمایید.گام سوم ارائه مدارکی مورد تقاضا دانشگاه در ددلاین مشخص می باشد و گام های چهارم و پنجم به ترتیب ارائه مدرک معتبر بین المللی تسلط بر زبان و اپلای کردن برای ویزای تحصیلی فنلاند می باشد. اکثر دانشگاه ها و کالج های بین المللی فنلاند در شهر های

Helsinski، Espoo، Lappeenranta، Tampere، Rauma، Vantaa،

Oulu، Rovaniemi، Imatra و Turku واقع شده اند .

زبان های غالب در این کشور شامل انگلیسی، روسی، آلمانی، فرانسه و سوئدی می شود .

در صورتی که ایده ناب و فوق العاده ای دارید می توانید از طریق ویزای استارتاپ فنلاند به اقامت دائم و نهایتا شهروندی فنلاند دست پیدا نمایید .

 

مزایای تحصیل در مدارس فنلاند

-بهره مندی از تحصیل رایگان در این کشور :

تحصیل در این کشور رایگان بوده و تمام موارد از قبیل تدریس، تهیه کتاب های درسی و سایر وسایل آموزشی و وسایلی که مدرس موجود هستند بدون هزینه می باشند . همچنین، دانش آموزان کم توان جسمی ( معلولان ) و یا دانش آموزانی که باید از از خدمات ویژه آموزشی حیل تحصیل برخوردار گردند می توانند کاملا رایگان از این خدمات متمتع شوند .

-ایجاد مکان های امن نزدیک مدرسه :

شهرداری ها موظف هستند مکان هایی ایجاد نمایند که رفت و آمد دانش آموزان به مدرسه را تا حد امکان امن تر و کوتاه تر نماید.

-رفت و آمد ایمن به مدرسه:

اگر فاصله تا مدرسه بیش تر از 5 کیلومتر باشد با توجه به سن دانش آموز یا شرایط دیگر این رفت و آمد ممکن است حادثه آفرین و خطرناک باشد و به همین جهت به دانش آموزان حق داده شده تا وسایل نقلیه رایگان استفاده نمایند.

-محیط آموزشی امن:

همه ی دانش آموزان از یک محیط امن هم از نظر جسمی و روحی برخوردار می شوند .

-ناهار رایگان در مدرسه:

هر روز یک وعده غذایی رایگان با نظارت مسئولان مدرسه بین دانش آموزان توزیع می شود .

-شرکت در کلاس های جبرانی :

همه ی دانش آموزان در صورت لزوم حق دارند در کلاس های جبرانی که با هدف کمک بیشتر به دانش آموزان تشکیل می شوند شرکت نمایند.

-ارزشیابی تشویقی :

تمام دانش آموزان می توانند از ارزشیابی تشویقی که به یادگیری و توسعه توانایی آنان کمک می نماید و انگیزه بیشتری می دهد بهره مند شوند.

-تعادل بین آموزش و تفریح :

سیستم آموزشی فنلاند بدین گونه است که میان فعالیت های تفریحی و آموزشی کودکان بالانس و توازن ایجاد کرده و دانش آموزان از در کنار تحصیل از تفریحات و سرگرمی های مورد علاقه خود بهره مند شوند.

-سیستم رفاهی رایگان :

دانش آموزان قادر خواهد بود از سیستم رفاهی بدون هزینه که مدرسه بر آنان تدارک دیده برخوردار شوند .

-مشارکت والدین با مدرسه و معلمان :

مدرسه و معلمان موظف هستند با والدین دانش آموزان در تعامل باشند که می تواند به رشد علمی دانش آموزان کمک ویژه ای نماید.

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب در سوئد آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزا و مهاجرت به فنلاند از طریق سرمایه گذاری از جمله ویزای استارت آپ فنلاند و اقامت دایم فنلاند می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • مهاجرت به فنلاند از طریق تحصیل در مدارس



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top