info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

چالش های مهاجرت

استقرار در یک کشور جدید با هر پیشینه ای که داشته باشید، چالش های زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت که برای اکثر مهاجران خارجی تازه وارد امری بدیهی به شمار می رود. برخی بسته به شرایط خود با تعداد کمتری از چالش ها مواجه می شوند و برخی بیشتر. در ادامه این مطلب به اصلی ترین موارد چالش های مهاجرت اشاره خواهیم نمود.



تغییر قوانین مهاجرت

تغییر قوانین مهاجرت به خودی خود استرسی فزاینده ای بر متقاضی اصلی و خانواده وی منتقل می کند که حتی در بعضی از موارد دیده شده که متقاضی اصلی از ادامه فرآیند پذیرش به طور کل صرف نظر می نماید.

 

افسردگی بعد از مهاجرت

افسردگی پس از مهاجرت یک حالت روانی است که که سلامت روانی مهاجران تازه وارد را تحت تاثیر قرار می دهد زیرا سازگاری با فرهنگ و محیط جدید زمانبر بوده که بسته به کشوری که مهاجرت کرده اید نیز دارد.هر چه فرهنگ کشور مقصد مورد نظر مهارجت با فرهنگ کشور مبدا متفاوت باشد، سطح میزان افسردگی بالاتر خواهد رفت. برخی از کشور ها مانند کانادا به مهاجران فرصت های برای همگونی و ادغام با جامعه ارائه می دهد که می تواند در کاهش افسردگی پس از مهاجرت مفید واقع بشود.از علل عمده دیگر که منجر به افسردگی می شود عبارتند از:  1-عدم توانایی ارتباط موثر با فرهنگی اصلی خود پس از ادغام شدن با فرهنگ کشور جدید

2-یافتن دوستان یا گروه های دوستی جدید به دلیل موانع زبانی و فرهنگ متفاوت به سختی امکان پذیر است که همین امر تاثیر به سزایی در افسردگی مهاجر تازه وارد می گذارد.

علائم افسردگی پس از مهاجرت غالبا شامل موارد زیر می شود:

-از دست دادن علاقه به فعالیت ها یا سرگرمی هایی که زمانی لذت بخش بودند

-کاهش انرژی

-مشکل در تمرکز

-مشکل در خواب (بی خوابی)

-تغییر اشتها (افزایش اشتها، کاهش اشتها)

-افکار مربوط به مرگ (خودکشی)، اقدام به خودکشی یا برنامه ریزی برای خودکشی

-تحریک پذیری یا ناامیدی؛ خشم؛ واکنش بیش از حد؛ رفتار تکانشی؛ ریسک کردن بدون فکر کردن به عواقب

افسردگی پس از مهاجرت یکی از مسائل مرتبط با بهداشت عمومی است که توسط سازمان بهداشت جهانی مورد تاکید قرار گرفته که تخمین زده می شود سالانه میلیون نفر از مهاجران از این عارضه رنج می برند.

 

هزینه بالای زندگی و مالیات های سنگین

در بدو مهاجرت به کشور مورد نظر باید قادر باشید از خرج هزینه های زندگی خود و خانوادگی بر بیایید.علاوه بر این بخشی قابل توجهی خود را به عنوان مالیات بپردازید.

 

تعصب و نژاد پرستی

بسیاری از مهاجران حتی برای یک بار هم شده اولین تجربه غم انگیز چنین رفتاری را به خاطر می آورند.با این حال با تصویب قوانین مترقی در کشور های پیشرفته جهان این موضوع کمرنگ تر شده است.در بسیاری از کشور ها گروه های محلی و ملی برای مبارزه با نژاد پرستی و تبعیض نژادی تاسیس شده اند که  نقش مهمی در کاهش تعصب و نژاد پرستی در بطن جامعه خود ایفا کرده اند.

 

نبود فرصت های شغلی متناسب با تخصص فرد

بیشترین افرادی که در محیط کار با تبعیض مواجه می شوند مهاجران خارجی تشکیل می دهند. علاوه بر این، بسیاری از کارگران مهاجر از حمایت های کار و ایمنی بهره مند نمی شوند.

مهاجران تازه وارد از حقوق اولیه خود نسبت شغل شان آگاهی کاملی ندارند.در عین حال، مهاجران متخصص برای به رسمیت شناختن مدارک تحصیلی خود با مشکلاتی دست و پنجه نرم می نمایند.

 

پیدا کردن خانه مناسب

در مورد معضل پیدا کردن مسکن، احتمالا مهاجران آسیب پذیرترین گروه هستند زیرا مهاجران برای پیدا کردن مسکن مناسب، ایمن و مقرون به صرفه با چالش هایی جدی رو به رو هستند.با این حال اکثر مهاجران توانایی پرداخت اجاره بها را ندارند که هزینه مسکن برای مهاجران غیر قانونی به مراتب بیشتر می باشد.

 

دسترسی به خدمات پزشکی

مردم باید بدون توجه به ملیت خود به خدمات بهداشتی و درمانی دسترسی داشته باشند.با این وجود، مهاجران از نرخ پایین پوشش بیمه درمانی و دسترسی ضعیف به خدمات مراقبت های بهداشتی برخوردار هستند.در بسیاری از کشورها، مهاجران بدون داشتن شرایط لازم قادر به خرید بیمه درمانی نیستند. همچنین اکثر مهاجران حق بهره مندی از بیمه درمانی رایگان تا زمانی که اقامت دائم کشور مورد نظر خود را کسب نمایند نخواهند داشت.

 

معضلات مرتبط با حمل و نقل

داشتن گواهینامه رانندگی برای بسیاری از افراد از جمله مهاجران امری ضروری تلقی می شود. با این حال، مهاجران گزینه های محدودی برای دسترسی به حمل و نقل قابل تکیه دارند.مهاجران عمدتاً به دلیل مشکلات مربوط به خودرو و فرسودگی وسایل نقلیه خود با مشقت های زیادی دست و پنجه نرم می نمایند.

 

بزرگ کردن کودکان در یک کشور خارجی

بزرگ کردن فرزند خود در یک کشور خارجی برای والدین مهاجر کار چندان ساده به نظر نمی رسد.نگرانی های اجتماعی- اقتصادی و روانی- اجتماعی که اغلب فرزندان مهاجران در یک کشور جدید با آن رو به رو می شوند می تواند چالش برانگیز باشد که افسردگی، اضطراب و اختلال هراس در میان فرزندان مهاجران رایج است.

فشاری که فرزندان مهاجران خارجی با آن رو به رو هستند زیاد بوده و بر خلاف بزرگسالان، هویت کودکان در حال شکل گیری می باشد که گرفتار شدن بین دو فرهنگ می تواند منجر به ایجاد تعارضات درونی متعددی شود. تحقیقات نشان داده است که کودکان مهاجران بیشتر در مدرسه دچار مشکل می شوند.سایر تبعیض های که ممکن است با آن ها مواجه شوند عبارتند از: انزوا، فشار های مالی و اذیت و آزار در مدرسه

 

موانع زبان

مانع زبان بزرگترین چالش برای مهاجران تازه وارد تلقی می شود زیرا به منظور رفع نیاز های خود بایستی با شهروندان نیتیو ارتباط برقرار نمایند.بسته به کشوری که مهاجرت می نمایید باید به زبان آن کشور آشنایی و تسلط کامل داشته باشید. در صورتی که به کشور غیر انگلیسی زبان مهاجرت کرده باشید، کار شما برای یادیگری زبان سخت تر می شود. در برخی کشورها، مهاجران از مراقبت های بهداشتی غیر استاندارد برخوردار می شوند زیرا نمی توانند به خوبی با ساکنان و شهروندان نیتیو تعامل داشته باشند.

 

تفاوت های فرهنگی

مهاجرانی که سال های متمادی در یک کشور خارجی زندگی می کنند با موانع فرهنگی و ارتباطی گوناگونی روبرو هستند که می تواند از آداب و رسوم اجتماعی گرفته تا موضوعات مهم تری مانند مذهب را در بر بگیرد. به عنوان مثال، کودکان ممکن است از اینکه معروف ترین خواننده و سبک موسیقی را ندادند احساس شرمندگی نمایند.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی و ویزای دانشجویی و ویزای کار و اقامت سرمایه گذاری در کشورهای مختلف و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • چالش های مهاجرت



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top