info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

ویزای کار آتلانتیک کانادا

برنامه مهاجرت آتلانتیک به نیرو های ماهری که می خواهند در نوا اسکوشیا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور یا جزیره پرنس ادوارد مستقر شوند، اقامت دائم ارائه می نماید. در ادامه مطلب قصد داریم اطلاعات جامعی از برنامه مهاجرت اقیانوس اطلس یا ویزای کار آتلانتیک کانادا به شما ارائه دهیم.



برنامه مهاجرت آتلانتیک برای استقبال از مهاجران تازه وارد که همه ساله تعدادشان در حال افزایش است طراحی شده تا نیاز های کارفرمایان و جوامع محلی را برآورده کند.این برنامه به کارفرمایان محلی تایید شده اجازه می دهد تا افراد مستعد از سایر کشور های جهان را شناسایی، جذب و حفظ کند.همچنین، این برنامه اهداف حمایتی مانند رشد جمعیت، توسعه ی نیروی کار ماهر و افزایش نرخ اشتغال منطقه را در دستور کار خود قرار داده است. برنامه مهاجرت آتلانتیک (AIP) ثابت کرده که موفقیت بزرگی برای مهاجران، کارفرمایان و منطقه اقیانوس اطلس به ارمغان آورده است. کانادا در حال حاضر، همچنان اقامت دائم خود را سالانه به هزاران مهاجری که نیاز های کارفرمایان محلی را برآورده می نمایند و به نحوی در رشد اقتصادی کانادا سهیم هستند اقامت دائم اعطا می نماید.

 

جاب آفر آتلانتیک کانادا

برنامه مهاجرت آتلانتیک در واقع یک برنامه کارفرما محور است که استخدام اتباع خارجی را تسهیل می کند.همه ی متقاضیان اصلی که تحت این برنامه وارد کانادا می شوند باید یک جاب آفر از کارفرمای تعیین شده و یک ستلمنت پلن برای خود و خانواده شان داشته باشند.

زمانی که کارفرمای تعیین شده نامزدی را پیدا می کند که نیاز های استخدامی و معیار های لازم را برآورده می کند، آن کارفرما در ابتدا باید به آن ها جاب آفر ارائه نماید.کارفرمایان از گرفتن تاییدیه ارزیابی تاثیر بر بازار کانادا (LMIA) معاف هستند.

هنگامی که متقاضی کار را پذیرفت، کارفرما برای ارزیابی نیاز ها و ایجاد یک ستلمنت پلن، متقاضی را به یک سازمان ارائه دهنده خدمات ستلمنت پلن ارجاع می دهد.کارفرمایان همچنین از اغدام طولانی مدت مهاجران جدید و خانواده شان، در صورت لزوم، حمایت خواهند کرد که مهاجران تازه وارد می توانند پس از ورود به کانادا به اهدافی که در ستملنت پلن خود نوشته بودند برسند.

ستلمنت پلن در واقع نامه ای مکتوب حاوی دلایل قانع کننده به منظور اقناع آفیسر اداره مهاجرت می باشد که شما  از 4 بین استان (نوا اسکوشیا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور و جزیره پرنس ادوارد) کدام را برای زندگی ترجیح می دهید و چرا آن استان را انتخاب کرده اید.کارفرمایانی که نیاز به پر کردن سریع یک موقعیت شغلی دارند، به مجوز کار موقت دسترسی خواهند داشت، به طوری که متقاضی و خانواده اش می توانند در اسرع وقت به کانادا بیایند.برای ورک پرمیت یا مجوز کار متقاضیان باید:

-جاب آفر معتبری داشته باشند

-نامه ای از استان دریافت کرده باشند و

-در طول 90 روز پس از درخواست اجازه کار موقت، تعهد به درخواست پذیرش اقامت دائم ارائه نمایند.

همچنین کارفرمایانی که قصد دارند مهاجران ماهر را تحت این برنامه استخدام کنند،باید به یکی از 4 استان مربوطه مراجعه نمایند.کارفرمایانی که در چندین استان مستقر هستند، برای هر استان به صورت جداگانه تعیین می شوند.کارفرمایان باید الزامات خاصی را رعایت کنند، از جمله تعهد به حمایت از مهاجران تازه وارد و خانواده های آن ها در حالیکه که به آرامی با زندگی جدید خود در آتلانتیک کانادا ادغام می شوند.

 

مشاغل مورد نیاز آتلانتیک کانادا 2022

اداره مهاجرت کانادا همانند سال های گذشته لیست دقیقی از مشاغل مورد نیاز آتلانتیک را معرفی نکرده و ما می خواهیم با معرفی وب سایت بسیار کاربردی که هر چند روز یکبار بروز رسانی می شود شما را با لیست مشاغل مورد نیاز آتلانتیک کانادا در سال 2022 آشنا نماییم.

شما می توانید با مراجعه به وب سایت https://www.canadim.com/blog/aip-how-to-find-job-offer/

در قسمت جاب آفر با لیست مشاغل مورد نیاز در هر 4 استان (نوا اسکوشیا، نیوبرانزویک، جزیره پرنس ادوارد و نیوفاندلند و لابرادور) که در مدت زمان کوتاهی به روز رسانی می شوند آشنا شوید.

 

شرایط اخذ ویزای کار آتلانتیک کانادا 2022

به منظور واجد شرایط شدن در برنامه AIP باید:

-دارای سابقه کار قابل قبول باشید مگر اینکه یک دانشجوی بین الملل که از یک موسسه یا دانشگاه معتبر در آتلانتیک فارغ التحصیل شده است باشید.

-معیار های آموزشی را رعایت کنید.

-معیار های دانش زبانی را برآورده نمایید.

-تمکن مالی کافی خود را اثبات نمایید.اگر در حال حاضر با مجوز کار معتبر در کانادا زندگی و کار می کنید، نیازی به ارائه مدارک اثبات تمکن مالی نخواهید داشت.

اگر تمامی معیار های فوق را داشته باشید، می توانید به جست و جو کار با یک کارفرمای تعیین شده در آتلانتیک کانادا بپردازید.

سابقه کاری

شما باید حداقل 1,560 ساعت در 5 سال گذشته کار کرده باشید.

برای محاسبه ساعات کاری خود:

-ساعاتی که به صورت تمام وقت و نیمه وقت کار کرده اید بشمارید

-فقط ساعات کار با حقوق را حساب کنید.ساعات کار داوطلبانه یا بدون حقوق را به حساب نیاورید

-ساعات کار خود اشتغالی را در نظر نگیرید

-می توانید ساعات کار در داخل کانادا یا خارج از کانادا را بشمارید.شما باید به عنوان فرد مقیم موقت از نظر قانونی مجوز کار در کانادا را داشته باشید

-ساعاتی را که در یک بازه زمانی حداقل 12 ماهه انباشته شده اند، محاسبه کنید

- تا زمانی که ساعات کاری با شرایط مجوز تحصیلی شما مطابقت داشته باشد، می توانید سابقه کاری را که در حین تحصیل به دست آورده اید حساب کنید

تجربه کاری باید تحت سطح مهارت رده‌بندی ملی شغلی (NOC) 0، A، B یا C باشد.

تجربه کاری شما باید شامل اعمالی باشد که در شرح NOC بیشتر وظایف اصلی شما در آن قید گردیده است.

 

فارغ التحصیلان بین المللی

دانشجویان بین المللی که در کانادا فارغ التحصیل شده اند، نیازی به برآوردن شرایط سابقه کاری ندارند اگر:

دارای مدرک، دیپلم، گواهی یا گواهینامه فنی و حرفه یا کارآموزی که حداقل 2 سال طول کشیده است از یک موسسه یا دانشگاه معتبر تحصیلات عالی در نوا اسکوشیا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور یا جزیره پرنس ادوارد باشد.

-در تمام طول دروه تحصیل دانشجوی تمام وقت بوده باشد

-ویزا یا مجوز لازم برای کار، تحصیل، گذراندن دوره های آموزشی در زمانی که در کانادا زندگی می کردند داشته باشند.

-حداقل 16 ماه در طول 2 سال قبل از فارغ التحصیلی، در یکی از استان های اقیانوس اطلس زندگی کرده باشند.

 

الزامات تحصیلی

-اگر جاب آفر شما در سطح مهارت NOC 0 یا A است، باید مدرک تحصیلی یکساله پس از اتمام دبیرستان یا بالاتر یا معادل آن در خارج از کانادا را داشته باشید.

- اگر پیشنهاد شغلی شما در سطح مهارت NOC B یا C است، باید دیپلم دبیرستان کانادا یا معادل آن در خارج از کانادا داشته باشید.

اگر در خارج از کانادا تحصیل کرده اید، باید یک ارزیابی مدرک تحصیلی (ECA) دریافت کنید تا تایید کند که تحصیلات شما معادل استانداردهای آموزشی کانادایی مورد نیاز برای جاب آفر شما است.

در زمانی که اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا  (IRCC) درخواست شما را دریافت می کند، گزارش ECA باید کمتر از 5 سال از اعتبار آن گذشته باشد.

 

الزامات زبان

- برای پیشنهادهای شغلی NOC 0، A و B، به معیار سنجش زبان کانادایی (CLB) یا Niveaux de compétence linguistique canadiens  (NCLC) سطح 5 نیاز دارید.

- برای جاب آفر های NOC C، به سطح CLB یا NCLC  4 نیاز خواهید داشت.

شما باید نتایج آزمون را که از یک سازمان تعیین شده آزمون زبان به دست آمده است به IRCC ارسال کنید. هنگام درخواست پذیرش، نتایج آزمون باید کمتر از 2 سال از اعتبار آن گذشته باشند.

تمکن مالی مناسب

-اگر قبلا در کانادا زندگی می کردید و با مجوز معتبر کاری شاغل بوده اید، نیازی به ارائه مدرک تمکن مالی نیست.

-سایر متقاضیان باید اثبات نمایند که پول کافی برای حمایت از خود و خانواده شان در زمان رسیدن به کانادا برخوردار هستند.مقدار سرمایه مورد نیاز با توجه به اعضای خانواده شما و شامل هر کسی که شما از وی حمایت می کنید و با شما مهاجرت نمی کند می شود.برای اطلاعات بیشتر به جدول زیر مراجعه کنید:

 

 

سرمایه مورد نیاز

تعداد اعضای خانواده (از جمله افرادی که توسط متقاضی حمایت می شوند، حتی اگر در درخواست پذیرش اسم آن ها ذکر نشده باشد)

3,303 دلار

1

 4,112 دلار

2

5,055 دلار

3

6,138 دلار

4

6,962 دلار

5

7,852 دلار

6

8,742 دلار

7 نفر یا بیشتر

890 دلار

برای هر عضو اضافی خانواده

 

روش های دیگر مهاجرت به آتلانتیک کانادا

در سال های اخیر، استان های آتلانتیک عمدتاً از طریق برنامه مهاجرت استانی کانادا مهاجران مورد نیاز خود را تامین کرده اند.از طریق برنامه مهاجرت استانی کانادا، 4 استان آتلانتیک کانادا توانسته از طیف گسترده ای از نیرو های کار ماهر، فارغ التحصیلان تحصیل کرده در کانادا و مهاجرات تجاری مانند کارآفرینان استقبال نماید.

شما اگر کارآفرین هستید و قصد دارید از طریق ویزای استارتاپ کانادا اقامت دائم این کشور را کسب نمایید، استان های آتلانتیک کانادا انتخاب بسیار مناسبی برای شما خواهند بود.

از سال 2015، هر استان آتلانتیک کانادا دارای حداقل یک جریان PNP است که با سیستم اکسپرس انتری فدرال همراستا شده و به داوطلبانی که در استخر اکسپرس انتری کانادا که واجد شرایط مهاجرت از طریق یکی از این جریان ها هستند، اجازه می دهد تا درخواست مهاجرت به استان مورد نظر خود را ارسال نمایند.

 

برنامه های PNP آتلانتیک کانادا عبارت اند از:

-برنامه مهاجرت استانی نوا اسکوشیا (NSNP)

- برنامه مهاجرت استانی نیوبرانزویک (NBPNP)

- برنامه مهاجرت استانی نیوفاندلند و لابرادور (NLPNP)

- برنامه مهاجرت استانی جزیره پرنس ادوارد (PEI PNP)

 

مدارک لازم برای برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا

مدارک اولیه که به آن نیاز دارید عبارتند از:

-پاسپورت معتبر

-ارائه نتیجه آزمون های مهارت زبانی که شرکت کرده اید

-گواهی عدم سوء پیشینه

-مدارکی دال بر تمکن مالی مانند صورت حساب های بانکی

- ارزیابی مدارک تحصیلی (ECA)

-ستلمنت پلن قانونی

-نامه درخواست شغل و استخدام

-گواهی تاییدیه تحصیلی

مدارک اضافی دیگر:

-سابقه کار ( در صورت نیاز)

-گواهی ازدواج ( در صورت نیاز)

 

هزینه برنامه مهاجرت به آتلانتیک کانادا

توصیه می کنیم قبل از اینکه مقیم دائم شوید، حق اقامت دائم خود که 515 دلار کانادا می باشد بپردازید.

 

 

1,365,000 دلار

 

 

 

 

 

 

درخواست متقاضی اصلی

هزینه رسیدگی (850 دلار) و هزینه حق اقامت دائم (515 دلار)

 

 

850 دلار

درخواست متقاضی (بدون حق هزینه اقامت دائم)

 

 

1,365,000 دلار

 

درخواست برای همسر یا شریک زندگی

هزینه رسیدگی (850 دلار) و هزینه حق اقامت دائم (515 دلار)

 

 

850 دلار

 

درخواست برای همسر یا شریک زندگی (بدون حق هزینه اقامت دائم)

 

230 دلار

درخواست برای هر فرزند وابسته

 
 

85 دلار

بیومتریک برای هر نفر

 

 

170 دلار

 

 

 

بیومتریک - برای هر خانواده (2 نفر یا بیشتر)

حداکثر هزینه برای یک خانواده 2 نفره یا بیشتر که به صورت همزمان و در یک مکان درخواست پذیرش می دهند

 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب در کانادا آماده ارایه مشاوره در خصوص کار در کانادا، تحصیل در کانادا و انواع ویزا از جمله اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری و همچنین ویزای استارتاپ کانادا، اکسپرس انتری کانادا و اقامت دایم کانادا می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • ویزای کار آتلانتیک کانادا



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top