info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

تحصیل در مدارس مجارستان

کشور مجارستان یکی از کشورهای اروپای شرقی و مرکزیست که عضو اتحادیه اروپا می باشد و در سال های اخیر به عنوان یک مقصد بسیار جذاب برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان به حساب آمده است. بسیاری برای تحصیل در دانشگاه های این کشور به ویژه در رشته های علوم پزشکی همه ساله اقدام می کنند. بسیاری دیگر نیز برای ورود به دوره های تحصیل دانشگاهی در کشورهای مختلف به ویژه کشورهای اروپایی، دوره های کالج پیش دانشگاهی و کالج زبان را در این کشور می گذرانند. اما عده از خانواده ها نیز ترجیح می دهند فرزندان خود را از دوران مدرسه به این کشور اروپایی بفرستند. در این مطلب قصد داریم به شرایط تحصیل در مدارس مجارستان و کلیه موارد و مزیت های مرتبط با آن از جمله امکان دریافت ویزای همراهی برای والدین این عزیزان زیر 18 ساله را تشریح نماییم.



سال تحصیلی در مدارس مجارستان از ابتدای سپتامبر هر سال آغاز شده و اواسط ژوئن به پایان می رسد. از 20 ماهگی تا 3 سالگی در کشور مجارستان می توان دوره های کودکستان را گذراند. کودکان 3 تا 6 ساله می توانند دوره های پیش دبستانی را در این کشور بگذرانند. تحصیل در مدارس مجارستان در مقطع ابتدایی برای افرادی 6 تا 12 ساله است. دوره های ثانویه یا دبیرستان نیز برای افراد 12 تا 19 ساله است.

 

هزینه تحصیل در مدرسه در مجارستان

مدارس در کشور مجارستان به دو نوع دولتی و خصوصی تقسیم بندی می شوند. در مدارس دولتی که امکانات چندان سطح بالایی هم ندارند، هزینه ای از دانش آموزان دریافت نمی شود. اما در مدارس خصوصی این کشور، بسته به امکانات موجود، شهریه دریافت می شود که البته رقم نسبتا بالایی خواهد بود. در شهر بوداپست مدارس بین المللی با امکان تحصیل به زبان انگلیسی و آلمانی نیز وجود دارد که در قیاس با استانداردهای معمول بین المللی مدارسی کوچک یا متوسط محسوب می شوند و اغلب بین 200 تا 500 دانش آموز ظرفیت داشته و نهایتا هر کلاس با 20 تا 30 نفر دانش آموز برگزار می شود. برنامه درسی این مدارس بین المللی از ایالات متحده آمریکا، انگلستان و یا آلمان پیروی می کند و از استانداردهای آموزشی بالای این کشورهای پیشرفته برخوردار است. در ادامه مطلب با معرفی چند مدرسه بین المللی معروف در بوداپست، هزینه تحصیل در مدرسه در مجارستان را نیز در هر یک از این مدارس اشاره خواهیم نمود:

 

مدرسه بریتانیکا (Britannica International School)

طبق ادعای خود این مدرسه که واقع در بوداپست است، مدرسه بین المللی بریتانیکا اولین مدرسه بریتانیایی است که در مجارستان تاسیس شده است. این موسسه آموزشی همچنین مانند یک مهد کودک است، زیرا اولین سنی که کودک می تواند ثبت نام کند 5 سالگی است.

هدف اصلی این مدرسه بین المللی ایجاد، حفظ و ارتقا علاقه کودکان به موضوعات تدریس شده و مطالعه خود است. هزینه تحصیل در مدرسه در مجارستان در مقطع ابتدایی در مدرسه بریتانیکا بین 8،340 تا 9،940 یورو است که برای دانش آموزان با نمرات متفاوت میتواند متفاوت باشد.

 

مدرسه بین المللی (Christian Greater Grace)

این مدرسه از گران ترین مدارس بین المللی در شهر بوداپست و کل کشور مجارستان به حساب می آید. هزینه تحصیل ابتدایی در آن 10850 یورودر سال، کلاس های نهم و دهم 12475 یورو در سال و کلاس های یازدهم و دوازدهم 12780 یورو در سال است.

 

مدرسه گوستاو ایفل (Gustave Eiffel School)

سالانه دانش آموزان از بیش از 40 کشور در مهد کودک، دبستان و دبیرستان فرانسوی گوستاو ایفل در شهر بوداپست تحصیل می کنند و از مزایای پرشمار آن برخوردار می شوند. این مدرسه آموزشی، از برنامه درسی رسمی در فرانسه پیروی می کند. دبیرستان شامل چهار کلاس است. مقاطع پایین تر باید 4800 یورو  شهریه پرداخت کرده و سال های بالاتر و دبیرستانی ها باید 5770 یورو شهریه سالانه بپردازند.

 

مدرسه آلمانی بوداپست

این مدرسه که در بوداپست واقع شده، بر طبق برنامه درسی رسمی کشور آلمان است. در این مدرسه آلمانی زبان که امکان تحصیل به زبان مجاری هم وجود دارد شهریه سالانه بین 3150 تا 3975 یورو برای دانش آموزان تعیین شده است.

 

مدرسه بین المللی آمریکایی در مجارستان

مدرسه بین المللی آمریکایی مجارستان بصورت شبانه روزی و بین المللی است و در کلیه مقاطع خدمات تحصیلی ارائه می دهد و حومه شهر بوداپست در مسیر اتوبان بوداپست وین قرار گرفته است و شهریه آن سالیانه 800/19 دلار است. این مدرسه دارای فضای آموزشی بسیار بزرگ و خوب با امکانات پانسیون شبانه روزی است. در حال حاضر این مدرسه نامه تضمین برای صدور ویزای تحصیلی صادر نمی کند.

 

مدرسه بی ام ای در مجارستان

مدرسه بی ام ای که وابسته به دانشگاه فنی و مهندسی بوداپست است که بسیاری از مشتاقان تحصیل در مجارستان این دانشگاه را به خوبی می شناسند. این مدرسه نزدیکی همین دانشگاه واقع شده است و دانش آموز برای دوره های تحصیل به زبان انگلیسی می پذیرد. شهریه مدرسه بی ام ای در حال حاضر 5000 دلار است و امکانات پانسیون کامل و خوابگاه ندارد و دانش آموز باید شخصا خانه اجاره نماید.

 

ویزای دانش آموزی مجارستان

یکی از مزایای تحصیل در مجارستان، امکان اخذ ویزای تحصیلی برای جوانان ایرانی، بسیار ساده تر از سایر کشورهای اروپاییست. بسیاری از جوانان برای گذراندن کالج زبان انگلیسی در مجارستان، ویزای تحصیلی این کشور را میگیرند. برخی دیگر نیز برای دوره های پری مدیکال در مجارستان در کالج های این کشور، ویزای تحصیلی دریافت می کنند. دانشجویان نیز ویزای تحصیلی دانشجویی گرفته و وارد دانشگاه های این کشور می شوند. دانش آموزان ایرانی نیز با ویزای دانش آموزی مجارستان وارد این کشور شده و به تحصیل می پردازند. این در حالی است که گرفتن ویزای تحصیلی در مقاطع مختلف در کشورهای اروپایی برای ایرانیان بسیار سخت و در برخی موارد نشدنی است. اما گرفتن ویزای دانشجویی و دانش آموزی مجارستان برای هموطنانمان کاملا شدنی و در دسترس است و مشکلات معمول در سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، در این کشور برای هموطنانمان وجود ندارد.

 

مدارک لازم جهت اخذ ویزای دانش آموزی مجارستان:

- پاسپورت متقاضی

- فرم درخواست ویزای مجارستان که تکمیل و امضا شده باشد

- رضایت نامه رسمی والدین دانش ­آموز برای تحصیل در مجارستان

- نامه پذیرش تحصیلی از یک کالج یا مدرسه معتبر در مجارستان

- ارائه گواهی تمکن مالی توسط والدین دانش ­آموز برای پوشش دهی هزینه های تحصیل و زندگی در مجارستان

- رزرو خوابگاه و یا تعیین محل اسکان دانش آموز

 

ویزای همراهی والدین دانش آموز در مجارستان

یکی دیگر از مزایای تحصیل در مدارس مجارستان برای دانش آموزان ایرانی، امکان اخذ ویزای همراهی والدین دانش آموز در مجارستان است که تقریبا در هیچ یک از دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا چنین امکانی به این سهولت فراهم نیست. در واقع والدین دانش آموز نیز می توانند در دوره تحصیل وی، اقامت مجارستان را گرفته و در این کشور عضو اتحادیه اروپا و پیمان شنگن به همراه فرزند خود زندگی و اقامت داشته باشند.

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف و مقاطع مختلف در مجارستان و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • تحصیل در مدارس مجارستان



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top