info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

معرفی سیستم بهداشت و درمان هلند

در این مقاله به معرفی سیستم بهداشت و درمان هلند و هر آنچه را که باید در مورد بیمه درمانی هلند بدانید و خدماتی که برای مهاجران ارائه می شود می پردازیم .سیستم بهداشت و درمان هلند یک سیستم مجهز و پیشرفته است که به علت بهره مندی از پزشکان انگلیسی زبان و کیفیت بالا ارائه خدمات یکی از کشور های مطرح اروپا در این زمینه محسوب می شود. خدمات درمانی از طریق بیمه درمانی دولتی یا خصوصی در هلند قابل دسترسی می باشد. یکی از بهترین خصوصیات زندگی در هلند، برخورداری از استاندارد های عالی خدمانی بهداشتی درمانی هلند است که جایگاه ویژه ای به این کشور نارنجی رنگ اختصاص داده است. سیستم بهداشت و درمان توسط دولت مدیریت می شود و شرکت های بیمه خصوصی تکمیل کننده بیمه اجباری هستند.به همین خاطر شهروندان هلندی ملزم به دریافت پوشش بیمه درمانی هلند برای دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی هستند.



شرایط خدمات درمانی در هلند

خدمات بهداشت درمان اولیه در هلند از طریق مراکز مراقبت اولیه و خدمات GP، با شبکه‌ای از بیمارستان‌ها که خدمات ثانویه و اورژانسی را تامین می کنند، ارائه می‌شود. وزارت بهداشت، رفاه و ورزش، اداره دولتی مسئول خدمات بهداشتی درمانی عمومی در هلند هستند.

سیستم بهداشت و درمان هلند رتبه دوم را در شاخص مصرف کننده سلامت یورو در سال 2018 به خود اختصاص داد. هلند تنها کشوری است که از سال 2005 به طور مداوم در سه جایگاه برتر قرار می گیرد.

همه شهروندان و بازدیدکنندگان هلند تا زمانی که بیمه درمانی داشته باشند می توانند به خدمات بهداشت و درمان دسترسی داشته باشند. همه افراد مکلف به ثبت نام در بیمه عمومی اجباری هلند هستند (zorgverzekeringswet – Zvw.)

کسانی که نیازی به  Zvw ندارند عبارتند از:

- کودکان زیر 18 سال که تحت پوشش بیمه نامه والدین یا سرپرست خود هستند

- بازدیدکنندگان موقت از اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس که می توانند از طریق کارت بیمه سلامت اروپا (EHIC) از پوشش خدمات بهداشتی درمانی بهره مند شوند

- بازدیدکنندگان موقت خارج از اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس که نیاز به خرید بیمه درمانی خصوصی دارند

- افرادی که از نظر وجدانی نسبت به بیمه درمانی معترض هستند می توانند برای معافیت از پرداخت بیمه اجباری به بانک بیمه اجتماعی (SVB) درخواست ارائه نمایند.

اگر آستانه درآمد شما کمتر از حد معینی باشد، می توانید از اداره مالیات هلند برای کمک هزینه خدمات بهداشت و درمان درخواست دهید. در سال 2022، این آستانه 29,890 یورو برای افراد مجرد و 38,500 یورو برای افراد متاهل تعیین شد.

بیشتر خدمات درمانی در هلند از طریق سیستم بیمه دولتی ارائه می شود. با این حال، برخی از خدمات تحت پوشش قرار نمی گیرند که این موارد شامل درمان های زیر می گردد:

-خدمات دندانپزشکی برای بزرگسالان

- فیزیوتراپی

- برخی از درمان های تخصصی

مهاجران خارجی که تمایل دارند به طیف کامل خدمات در سیستم بهداشت و درمان هلند دسترسی داشته باشند، می توانند از بیمه درمانی خصوصی تکمیلی استفاده نمایند. همچنین امکان دسترسی به امکانات خصوصی مانند اتاق های خصوصی در هنگام بستری در بیمارستان را خواهند داشت.

 

نحوه ثبت نام برای سیستم بهداشت و درمان در هلند به عنوان یک مهاجر

برای ثبت نام در سیستم بهداشت و درمان  هلند، ابتدا باید شماره خدمات شهروندی خود (burgerservicenummer یا BSN) را دریافت کنید. برای این کار می توانید به شهرداری محل زندگی خود رجوع نمایید.

 

پس از انجام این کار، می توانید برای ثبت نام بیمه درمانی اقدام نمایید و تصمیم بگیرید که کدام شرکت بیمه برای شما خدماتی مناسبی ارائه می دهد. مدارک لازم عبارتند از:

-پاسپورت یا شناسنامه

-اثبات داشت محل سکونت مشخص با ارائه قبض آب، برق و تلفن در ماه های گذشته

- BSN- (شماره شناسایی ملی هلند)

- ارائه نامه ای از کارفرمای شما مبنی بر اینکه در هلند شاغل هستید

پس از ثبت نام در بیمه درمانی می توانید با یک پزشک هلندی خود در ارتباط باشید. همچنین باید برای دریافت کارت بیمه سلامت خود اقدام نمایید و هر زمان که قصد دارید از خدمات سیستم و بهداشت درمان هلند منتفع شوید باید کارت سلامت را همراه خود داشته باشید.

شما همچنین می توانید برای تحصیل در هلند و ویزای کار هلند اقدام نمایید.

 

بیمه درمانی در هلند

دو نوع اصلی بیمه قانونی هلند عبارتند از:

- Zorgverzekeringswet (Zvw) - بیمه پایه که مراقبت های پزشکی رایج را پوشش می دهد

- Wet langdurige zorg (Wlz) که پرستاری و مراقبت های طولانی مدت را پوشش می دهد.

در حالی که ساکنان و کارمندان هلندی به طور خودکار توسط دولت برای پرستاری و مراقبت های دراز  مدت بیمه می شوند (همانطور که تحت پوشش Wlz قرار می گیرد)، همه شهروندان بایستی بیمه درمانی اولیه خود را بخرند، مگر در موارد معدودی که قانون پیش بینی کرده که از خرید بیمه معاف شوند که این موارد عبارتند از:

ساکنان موقت از اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس در صورت داشتن کارت بیمه سلامت اتحادیه اروپا، تحت پوشش بیمه قرار می گیرند. با این حال، بازدیدکنندگان خارج از اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس باید از بیمه درمانی خصوصی استفاده نمایند.

بسته پایه بیمه هلند تمام هزینه های معمول خدمات بهداشتی درمانی را که که شامل پزشک عمومی و خدمات تخصصی، دارو، و  بیشتر مراقبت های پس زایمان می شود پوشش می دهد.

همه شرکت های بیمه بسته اولیه یکسانی را ارائه می دهند. اگر می‌خواهید برای درمان‌های کامل تر دندانپزشکی، فیزیوتراپی یا هر چیز دیگری که دولت به شما واگذار کرده است اقدام نمایید به بیمه مکمل نیاز خواهید داشت.

اگر به دنبال بیمه سلامت بین المللی هستید، شرکت های بیمه بین المللی زیادی نیز در هلند فعال هستند، از جمله:

- Allianz Care

- AXA – Global Healthcare

- Cigna Global

 

عبارات مفید در مواقع اضطراری

اگر در حال یادگیری زبان هلندی هستید، عبارات زیر کمک شایانی به شما در مواقع اضطراری خواهد کرد:

- من مریضمIk ben ziek:

- با دکتر تماس بگیرید: Haal een Dokter

- سردرد /معده درد دارم:  Ik heb hoofdpijn/buikpijn

- با آمبولانس تماس بگیرید: Ik ben duizelig

- من سرگیجه دارم: Ik ben duizelig

- من به دکتر نیاز دارم: Ik heb een dokter nodig

- من به فلان چیز… حساسیت دارم: Ik ben allergisch voor

-حالم خوب نیست: Ik voel me niet lekker

 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اقامت کاری پزشکان و متخصصان مشاغل دیگر در کلیه کشورهای دنیا از جمله و اتریش می باشد. همچنین امکان اخذ ویزای استارت آپ هلند نیز وجود دارد که این موسسه متخصص در این زمینه می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • معرفی سیستم بهداشت و درمان هلند



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top