info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

ویزای طلایی لتونی

لتونی یک کشور بالتیک و عضو اتحادیه اروپا و منطقه شینگن است که به سرمایه گذاران خارجی ای که بیش از 50,000 یورو در این کشور سرمایه گذاری می کنند ویزای طلایی ( اقامت ) اعطا می نماید که اعضای خانواده متقاضی اصلی نیز می توانند از اقامت بهره مند شوند.برنامه ویزای طلایی لتونی در سال 2010 ایجاد شد و تاکنون بیش از 10,000 ویزای طلایی صادر شده است.کشور لتونی در مقایسه با سایر کشور های ارائه کننده ویزای طلایی ارزان ترین و مقرون به صرفه ترین کشور به شمار می رود. برنامه سرمایه گذاری در کسب و کار و برنامه مهاجرت از طریق اوراق قرضه از محبوب ترین گزینه های مهاجرت به لتونی شناخته می شود.



شرایط اخذ گلدن ویزا لتونی

قبل از اینکه به شرایط اخذ گلدن ویزا لتونی از طریق سرمایه گذاری اشاره نماییم، بایستی یادآوری کنیم که علاوه بر سرمایه گذاری 250,000 یورویی، گزینه سرمایه گذاری 50,000 یورویی نیز در دسترس است.البته واقعیت ماجرا به همین سادگی نیست زیرا آپشن 50,000 هزار یورویی شما را ملزم به پرداخت حداقل مالیات در هر سال می کند که این نوع سرمایه گذاری واقعا گزینه ای ارزان محسوب نمی شود.

در ادامه مقاله به 4 گزینه پیش رو شما که می تواند اقامت لتونی از طریق گلدن ویزا را برای شما ارمغان بیاورد اشاره می کنیم:

گزینه اول: سرمایه گذاری در املاک و مستغلات

سرمایه گذاری 250,000 یورویی به اضافه 5 درصد ارزش ملک در هزینه های دولتی است که مبلغ کل نهایی که شما می بایست پرداخت نمایید 262,5000 یورو خواهد بود. با این حال، شما نمی توانید هر ملکی را در هر نقطه ای از لتونی خریداری کنید.

اگر در پایتخت ریگا یا در تفرجگاه ساحلی لتونی، یورمالا ملکی می خرید و مایل هستنید مدتی را در این کشور در بمانید، به خرید یک ملک محدود می‌شوید. اما، اگر قصد خرید ملک غیر منقول تعیین شده در نقطه ای دیگر را دارید که از طریق یک شخص حقوقی ثبت شده در لتونی به دست آمده است، حداقل سرمایه ممکن است برای پرداخت دو ملک غیر منقول تقسیم شود.

در حقیقت بازار املاک و مستغلات در لتونی مملو از فرصت های عالی است که سالانه سرمایه گذاران زیادی را جذب این کشور می نماید. همچنین، با مبلغی حدود یک چهارم میلیون یورو، می توانید یک آپارتمان بزرگ و درجه یک در قلب مرکز شهر ریگا تهیه کنید.

با این حال، به خاطر داشته باشید که املاک همیشه سریع به فروش نخواهند رفت، بنابراین وقتی زمان فروش فرا می رسد، بایستی شکیبا و صبور باشید.

گزینه 2: سرمایه گذاری در کسب و کار

اگر هدف اصلی شما از سرمایه گذاری در اروپا کسب اقامت برای خود و خانوادتان می باشد، هیچ کشوری بهتر از لتونی برای سرمایه گذاری در ایجاد کسب و کار پیدا نخواهید کرد.

برای سرمایه گذاری در لتونی فقط نیاز به 50,000 یورو خواهید داشت که می توانید شرکت خود را افتتاح نمایید یا در یک شرکت موجود لتونیایی سهامدار شوید.

شما باید حداقل پنج سال سرمایه گذاری خود را حفظ کنید. همچنین 10,000 یورو هزینه دولتی بایستی پرداخت گردد، اما نکته اصلی این است که شرکت سالانه باید حداقل 40,000 یورو مالیات بپردازد.

کل میزان سرمایه گذاری شما برای 5 سال حداقل  250,000 یورو است. (50,000 یورو در ابتدا به اضافه پنج سال پرداخت حداقل 40,000 یورو در مالیات).

اگر در شرکتی با گردش مالی کمتر از 10 میلیون یورو و تعداد کارمندان بیش از 50 نفر سرمایه گذاری کنید، 50,000 یورو کفایت می کند  اما اگر می خواهید در شرکتی بزرگتر از آن سرمایه گذاری کنید، بایستی سرمایه خود را دو برابر کنید یعنی به100,000  یورو سرمایه نیاز خواهید داشت.

گزینه 3: خرید اوراق قرضه دولتی

شما همچنین می توانید اوراق قرضه دولتی به میزان 250,000 یورو خریداری نمایید.

اوراق قرضه بدون بهره خواهد بود. بنابراین پس از پایان دوره پنج ساله سرمایه گذاری اجباری اگر تصمیم به برداشت وجه داشته باشید، می توانید سرمایه خود را بازپس بگیرید.

علاوه بر این، در صورت انتخاب این روش سرمایه گذاری، هزینه ای معادل 38,000 یورو به بودجه دولتی بایستی پرداخت شود.

گزینه 4: سپرده گذاری بانکی

شما می توانید برای خرید اوراق قرضه 280,000 یورو در بانک لتونی یا موسسه ای اعتباری سپرده گذاری کنید که این سرمایه گذاری بایستی به به مدت پنج سال نگه داشته شود.

بنابراین، اگر به موسسات مالی لتونی اعتماد دارید و واقعاً مصمم هستید این نوع از سرمایه گذاری اکیدا توصیه می شود.همچنین 25,000 یورو هزینه اضافی دولتی بایستی پرداخت شود.

متقاضیان عزیز ایرانی می توانند برای تحصیل در لتونی و ویزای استارتاپ لتونی نیز اقدام نمایند.

 

مدارک لازم جهت گرفتن گلدن ویزای لتونی

-ارائه پاسپورت معتبر

-داشتن تمکن مالی کافی به خصوص سال اول اقامت

-تکمیل فرم درخواست پذیرش به انضمام عکس

-پرداخت هزینه های دولتی تایید مدارک

-مدارکی که اثبات نماید شما قادر به سرمایه گذاری در مبالغ مذکور هستید

-ارائه بیمه سلامت

-ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری

- گواهی عدم ابتلاء به سل

مزایای ویزای طلایی لتونی

-امکان سفر آزادانه به تمام کشور های حوزه شنگن

-امکان پیوستن خانواده به متقاضی اصلی

-روشی مقرون به صرفه و ارزان برای مهاجرت به لتونی

-اخذ اقامت 5 ساله در حالیکه که اکثر کشور ها اقامت 2 ساله ارائه می دهند

-پروسه سریع رسیدگی به پرونده متقاضی

-نرخ مالیاتی مناسب، نرخ مالیات بر درآمد شرکت ها 15% و نرخ مالیات بر درآمد شخصی 10.5% محاسبه می شود

-کیفیت و سطح بالای زندگی در لتونی

-قرارگیری در موقعیت جغرافیایی مناسب

-دریافت پاسپورت قدرتمند که به شما امکان می دهد آزادانه به 184 کشور دنیا سفر نمایید

-امکان بهره مندی از تابعیت مضاعف یا دوگانه

-امکان استفاده از سایر خدمات اجتماعی مانند بیمه درمانی، زایمان، بیکاری و غیره

 

معایب ویزای طلایی لتونی

اگرچه که ویزای طلایی لتونی مزایای منحصر به فرد خود را دارد اما در همین حال معایب خاص خود را نیز دارد که این معایب عبارتند از:

-برای مسافرت به ایرلند و انگلستان نیاز به ویزا خواهید داشت.

- شما باید مجوز اقامت خود را سالیانه تمدید کنید که این مسئله می تواند برای شما مشکل ساز شود، بویژه زمانی که از نظر فیزیکی در لتونی ساکن نیستید.به همین خاطر، شما باید خودتان و همچنین همسر و سایر وابستگانتان حداقل یک روز در سال برای تمدید اجازه اقامت به لتونی پرواز کنید.

 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص ویزا و اقامت دایم کشورهای مختلف دنیا می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • ویزای طلایی لتونی
  • گلدن ویزا لتونی
  • گلدن ویزای لتونی



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top