info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

معرفی سیستم بهداشت و درمان کانادا

به عنوان یک مهاجر جدید در کانادا، آشنایی با سیستم بهداشت درمان و بیمه درمانی این کشور بسیار حائز اهمیت است. کانادا از سیستم بهداشت و درمانی با کیفیتی برخوردار است که مراقبت های ویژه ای از برای شهروندان و افراد دارای اقامت دائم ارائه می کند. با این حال، وقتی صحبت از مهاجران خارجی می شود، سیستم بهداشت و درمان در کانادا کمی متفاوت عمل می کند. در واقع، نوع پوششی که از سیستم عمومی دریافت می کنید کاملاً به وضعیت مهاجرتی شما در کانادا بستگی دارد. بنابراین افراد غیر مقیم باید توانایی پرداخت هزینه برخی داروها و خدمات را داشته باشند. به همین جهت، اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید، باید آماده پرداخت هزینه های بهداشت و درمان این کشور را داشته باشید .در این مقاله به تفصیل به معرفی سیستم بهداشت و درمان کانادا خواهیم پرداخت.



شرایط خدمات درمانی در کانادا

سیستم بهداشت درمان رایگان و عمومی کانادا در مورد شهروندان و ساکنان دائمی بسیار با انعطاف عمل می کند. اما وقتی صحبت از مهاجران خارجی به میان می آید این خدمات کاملا رایگان نیست و از آنها انتظار می رود که برخی از هزینه ها را شخصا پرداخت کنند.

مهاجرانی که قصد اخذ اقامت دائم کانادا را دارند، بایستی هنگام درخواست پذیرش به عنوان یک فرد مقیم نسبت به دریافت کارت مدیکر اقدام کنند که صدور کارت به طور متوسط 3 ماه طول می کشد و از صدور کارت مدیکر شما مشمول دریافت خدمات بهداشت و درمان می شوید که می توانید نسبت به دریافت بیمه خصوصی نیز اقدام نمایید.

هزینه بخش بهداشت و درمان در کانادا توسط مالیات دهندگان پرداخت می شود و این سیستم به خوبی به نیاز های مراجعه کنندگان پاسخ می دهد. سیستم بهداشت و درمان کانادا در مقیاس بین المللی از جایگاه و رتبه بالایی برخوردار بوده که تنها مشکل اصلی آن مدت زمان انتظار طولانی برای دسترسی به خدمات می باشد که به طور متوسط مدت زمان انتظار برای مراجعه به پزشک عمومی یا متخصص بیشتر از سایر کشورها است.

اکثر خدمات اولیه بهداشتی و پزشکی تحت پوشش سیستم بهداشت و درمان عمومی به نام Medicare کانادا ارائه می شود. با این حال، هر طرح از استانی به استان دیگر و منطقه با منطقه ای دیگر متفاوت است،  حتی اگر کارت بهداشت دولتی نداشته باشید، هر استان و منطقه خدمات فوریت های پزشکی را ارائه می دهد.

کانادا هزینه های زیادی را برای سیستم بهداشت درمان خود صرف می کند و یکی از سرمایه گذاران برتر در سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) محسوب می شود. بیش از 11 درصد از تولید ناخالص داخلی کانادا (GDP) صرف مراقبت های بهداشتی می شود که به طور متوسط بیش از 6000 دلار کانادا (4515 دلار آمریکا) به هر کانادایی اختصاص دارد. هزینه سیستم بهداشت درمان عمومی هر ساله افزایش می یابد و در طی دو دهه رشد باورنکردنی 70 درصدی برای خانواده های کانادایی به همراه داشته است.

برخی از مردم استفاده از اصطلاح "رایگان و بدون هزینه" هنگام دریافت خدمات بهداشت و درمان کانادا را امری محال می پندارند زیرا این خدمات رایگان نیست. مالیات دهندگان هزینه زیادی برای سیستم بهداشت درمان همگانی می پردازند، همانطور که قبلا ذکر شد. سیستم بهداشت و درمان کانادا یکی از گران ترین سیستم های بهداشتی درمانی در دنیا محسوب می شود که مردم کانادا این هزینه را برای رفاه عمومی پرداخت می کنند.

 

بیمه درمانی در کانادا

تا زمانی که شما واجد شرایط سیستم بهداشت درمانی عمومی نشده اید، شدیدا توصیه می کنیم که قبل از مهاجرت به کانادا، نسبت به دریافت بیمه پزشکی مسافرتی اقدام نمایید. افراد غیر مقیم کانادا در صورت نیاز به بستری شدن در بیمارستان می توانند روزانه تا سقف 5000 دلار کانادا (3761 دلار آمریکا) بپردازند که این هزینه برای مراقبت های ویژه می تواند دو برابر شود. بهترین کار خرید بیمه درمانی در مواقع غیر قابل پیش بینی و اضطراری است.

متقاضی واجد شرایط سیستم بهداشت درمانی عمومی که قصد افزایش پوشش بیمه خصوصی خود را دارد، بایستی با شرکت بیمه مورد نظر خود چه آنلاین و چه تلفنی تماس بگیرد که شرکت بیمه تمام سوالات مورد نظر متقاضی را قبل از ثبت نام پاسخ خواهد داد.

اگر از طریق کارفرمای خود بیمه درمانی دریافت می کنید، بخش منابع انسانی شرکت شما می تواند در این فرآیند به شما کمک کند و حتی فرآیند ثبت نام را برای شما انجام دهد. همچنین این امکان وجود دارد که تمام سوالات خود را در رابطه با مزایای بیمه درمانی خصوصی بپرسید.

یک خانواده کانادایی به طور متوسط 4000 دلار کانادا (3010 دلار آمریکا) برای حق بیمه درمانی خصوصی در نظر می گیرد که قیمت طرح ها بسته به سطح پوشش و کیفیت متفاوت است.

شما همچنین می توانید برای تحصیل در کانادا و ویزای کار کانادا اقدام نمایید.

 

مزایا و معایب سیستم بهداشت و درمان کانادا

در این بخش به چکیده ای از مزایا و معایب سیستم بهداشت و درمان کانادا خواهیم پرداخت:

مزایا:

-مراقبت های بهداشتی درمانی همگانی:

سیستم بهداشت و درمان رایگان کانادا تا زمانی که شهروند یا مقیم دائم کانادا هستید، تمام تلاش خود را می کند تا خدمات برابر را برای همه افراد ارائه دهد.علاوه بر این، بازنشستگان نیز از خدمات بهداشتی درمانی بهره مند خواهد شد.

- مراقبت های بهداشتی با کیفیت : کانادا به دلیل ارائه سیستم بهداشت و درمان با کیفیت خود یکی از  کشورهای پیشرو در زمینه بهداشت و درمان تلقی می شود.

- برنامه های آموزشی:  این برنامه مختص سالمندان و عموم مردم می باشد که به آن ها می آموزد چگونه از صدمات پیشگیری نمایند و دامنه ای اطلاعات مردم را را افزایش می دهد. هزینه این برنامه توسط دولت تامین می شود که به کانادایی ها کمک می کند تا سطح اگاهی و دانش خود در زمینه مراقبت و پیشگیری از بیماری ها افزایش دهند که در نهایت منجر به کاهش هزینه های مردم می شود.

معایب:

-نابرابری در توزیع خدمات بهداشتی درمانی: به همان اندازه که سیستم بهداشت درمان کانادا برای ارائه خدمات برابر و با کیفیت برای  تلاش می کند، شواهد نشان می دهد که گروه های اقلیت مانند جامعه LQBTQ و پناهندگان از خدمات بهداشتی درمانی کمتری برخوردار می شوند به خصوص آن های که با فقر دست و پنجه نرم می کنند.

- مدت زمان انتظار برای مراجعه به پزشک عمومی و متخصص در کانادا بیشتر از میانگین جهانی در سایر کشورهای توسعه یافته است.

- پوشش محدود بیمه: در خصوص مواردی مثل سلامت روان و دهان، برخی از اشکال درمان، وسایل کمکی و جراحی تغییر جنسیت پوشش بیمه محدود می باشد.

-گران بودن سیستم بهداشتی درمانی:

کانادا یکی از کشورهای OECD است که بیشترین هزینه را در سیستم بهداشت و درمان خود می کند که این هزینه ها توسط مالیات دهندگان کانادایی تامین می شود، به طوری که یک فرد به طور متوسط بیش از 6000 دلار کانادا (4515 دلار آمریکا) در سال صرف پرداخت هزینه های سیستم و بهداشت درمان می کند.

- دسترسی در مناطق روستایی:

از آنجا که کشور کانادا مساحت پهناوری دارد، بودجه بیشتر به شهرهای مرکزی اختصاص می یابد. با این حال، سایر نقاط کانادا از بودجه کافی محروم می باشد و مردم مناطق روستایی برای دریافت خدمات بهداشتی درمانی مجبور می شوند به مناطق مرکزی مسافرت نمایند.

 

بهترین شرکت های ارائه دهنده بیمه درمانی خصوصی در کانادا

- Manulife

- Sunlife Financial

- Great-West Life

- Ontario Blue Cross

- GMS Health Insurance

- ScotiaLife Health and Dental Insuranc

- Desjardins Insurance

- CAA

- TD Insurance

 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اقامت کاری پزشکان و متخصصان مشاغل دیگر در کلیه کشورهای دنیا از جمله کانادا می باشد. همچنین برای این عزیزان امکان اخذ ویزای استارت آپ کانادا نیز وجود دارد که این موسسه متخصص در این زمینه می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • معرفی سیستم بهداشت و درمان کانادا



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top