info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

بهترین استان برای زندگی و کار به عنوان پرستار رسمی (RN) در کانادا

حرفه پرستاری یکی از مشاغل پر تقاضا در کانادا به شمار می رود. جذب پرستاران در کانادا با توجه به تغییر سبک زندگی در حال افزایش است که این امر باعث شده بسیاری از پرستاران خارجی کشور کانادا را برای مهاجرت انتخاب نمایند. در ادامه این مطلب به بهترین استان برای زندگی و کار به عنوان پرستار رسمی (RN) در کانادا اشاره خواهیم کرد.



بهترین استان برای زندگی و کار به عنوان پرستار رسمی (RN) در کانادا

 

مهاجرت به کانادا از طریق پرستاری

پرستاری یکی از مشاغل حساس و مهم در کانادا به شمار می رود. کمک پرستاران نیز نقشی مهم در کنار پزشکان ایفا می نمایند. پرستاران وظیفه کلیدی و حیاتی در تنظیم عملکرد روان بیمارستان ها دارند که همین امر منجر شده شغل پرستاری  در کانادا متقاضیان بیشماری داشته باشد که این نیاز در دوره همه گیری کرونا نیاز به پرستاران مجرب به بیشترین میزان خود رسید.

در ادامه مطلب به بهترین استان های برای زندگی و کار به عنوان پرستار رسمی در کانادا می پردازیم:

 

نوا اسکوشیا

نیاز به پرستاران ماهر در نوا اسکوشیا برای کمک به حفظ سطح عالی خدمات پزشکی مورد نیاز است. در نوا اسکوشیا، پرستاران می توانند 45 دلار در ساعت دریافت نمایند که می توان تخمین زد سالانه 93500  دلار در سال درآمد داشته باشند.

اگرچه میزان درآمد شما بستگی به نوع فعالیت و ساعاتی که انجام می دهید دارد اما متوسط دستمزد، ساعتی 38.42 دلار است.

پرستاری نوا اسکوشیا در حال بهبود است زیرا با زیرساخت های جدید پزشکی در هالیفاکس،  حوزه بهداشت حدود 200 میلیون دلار کمک دریافت می کند.

هزینه پرداخت حقوق پرستاران حدود 22 میلیون دلار است. در کانادا حدود 388 عنوان شغل پرستاری وجود دارد که از کار در اتاق های اورژانس، ارائه کمک های مراقبتی و تجهیزات عملیاتی و نظارتی را در بر می گیرد.

نوا اسکوشیا یک استان عالی برای کار به عنوان پرستار شناخته می شود. از کالج  پرستاری نوا اسکوشیا بیش از 15000 پرستار فارغ التحصیل می شوند و مردم این استان می توانند از خدمات این پرستاران بهره مند شوند.

این استان شما را برای مهارت‌های پرستاری تان صرف‌نظر از اینکه به تازگی فارغ التحصیل شده اید  و اینکه آیا دارای تجربه کافی هستید یا خیر  از طریق برنامه PNP نوا اسکوشیا استخدام می‌کند.

 

انتاریو

انتاریو کلان شهر بزرگ و پر جنب و جوش فرصت های شغلی زیادی را برای پرستاران فراهم می کند. علاوه بر این موقعیت های پرستاری زیادی نیز در شهر های این استان وجود دارد.

در حال حاضر 8826 موقعیت پرستاری در انتاریو وجود دارد و اگر مایل هستید زندگی آرام ‌تری  تجربه کنید می‌توانید خارج از شهر زندگی کنید و از مزایای پایلوت مهاجرت منطقه‌ای انتاریو استفاده کنید که انتقال نیرو های کار واجد شرایط از قبیل پرستاران را برای مناطق روستایی در انتاریو آسان‌تر می‌کند.

در حالی که میانگین دستمزد ساعتی استانی در کانادا 36.60 دلار است، حداکثر دستمزد ساعتی در انتاریو 51.33 دلار است که باعث می شود پرستاران این استان را انتخاب نمایند.

استان انتاریو همانند نوا اسکوشیتا دارای نهادی به نام کالج پرستاران انتاریو است که بر کار همه پرستاران نظارت می کند تا بر استانداردهای کاری پرستاران نظارت نماید.

علاوه بر این، دولت را برای تضمین اینکه پرستاران دستمزد خوبی دارند، حداقل 70 درصد نیروی کار پرستاری به طور تمام وقت به کار گرفته است.

 

نیوبرانزویک

پرستاران رجستیر شده، پرستاران پرکتیکال دارای مجوز در شانس بالایی برای کاریابی دارند و فرصت های شغلی به هر دو زبان رسمی استان (انگلیسی و فرانسه) وجود دارد.

اولویت اصلی استان نیوبرانزویک جذب و حفظ این متخصصان مهم مراقبت های بهداشتی از قبیل پرستاران است. برای تکمیل فرصت های شغلی پرستاری، این استان با چندین سازمان و بیمارستان خصوصی نیز همکاری دارد.

با توجه به اینکه نیوبرانزویک یک استان دو زبانه است و تصمیم به اقامت در این استان را دارید، داشتن حداقل دانش زبان فرانسه مفید خواهد بود. در نیوبرانزویک، پرستاران به طور متوسط در هر ساعت 35.60 دلار درآمد دارند و برخی از مشاغل و مؤسسات تا 49.13 دلار پرداخت می کنند.

از ابتدای همه گیری کرونا این استان نیاز وافری به پرستاران پیدا کرده است که بیش از 800 فرصت شغلی در این استان وجود دارد. مشاغل پرستاری نه تنها در Saint John ، جاذبه اصلی ساحلی استان، بلکه در جوامع کوچکتر مانند Moncton، Dalhousie و Woodstock نیز در دسترس هستند که این امر باعث شده هر جامعه الزامات و جذابیت منحصر به فرد خودش را داشته باشد.

 

مانیتوبا

در منیتوبا، بیش از 1000 موقعیت خالی برای پرستاران وجود دارد. یک پرستار رجیستر شده در منیتوبا می تواند در شرایط خاص درآمد متوسط ​​37.36 دلار یا تا 49،85 دلار کسب نمایند

همه پرستاران دارای مجوز توسط اتحادیه پرستاران منیتوبا (MNU)، بزرگترین اتحادیه مراقبت های بهداشتی استان مانیتوبا هستند. اتحادیه پرستاران منیتوبا بیش از 95 درصد از پرستاران استان را تحت پوشش خود دارد. MNU به پرستاران شاغل در منیتوبا کمک می کند تا از رفتار عادلانه بهره مند شوند اما یک نهاد دولتی به شمار نمی رود.

 

کبک

در استان کبک نیاز چشمگیری به پرستار وجود دارد. این استان با طرح های مجوز کار همکاری می کند تا مهاجران را برای کار به عنوان پرستار در کبک در سال آینده ترغیب کند. بیش از 2277 موقعیت شغلی پرستاری در کبک موجود است.

 

 

بررسی تخصص های مختلف پرستاری و حقوق سالیانه آنها در کانادا

در حال حاضر هزاران موقعیت پرستاری در سراسر کانادا موجود می باشد که میانگین حقوق سالانه آنها بر اساس این عناوین به قرار زیر است:

 

میانگین حقوق سالانه پرستاران در کانادا

میانگین حقوق به دلار کانادا

عنوان شغلی

86,609 - 59,963

هماهنگ کننده ها و سرپرستان پرستاری

75,712- 75,680

پرستاران و پرستاران روانپزشکی رجیستر شده

80,950

پزشکان سلامت

39,975

متخصصین بهداشت و درمانگران دندان (پرستاران دندانپزشکی)

49,837

پرستاران پرکتیکال دارای مجوز

24,375

کمک پرستاران، خدمتکاران بیمارستان و همیاران خدمات به بیمار

 

چندین متغیر از جمله تجربه چندین ساله، و ماهیت شغل پرستاری می تواند بر حقوق پرستاران در کانادا تأثیر بگذارد. متوسط درآمد سالانه یک پرستار رجیستر شده (RN) در کانادا تقریباً 78000 دلار کانادا است که دامنه آن بین 52000 تا 120000 دلار کانادا است. محدوده حقوق سالانه برای یک پرستار پرکتیکال دارای مجوز (LPN) در کانادا بین 37000 دلار تا 80000 دلار کانادا است. میانگین غرامت دستمزد حدود 54000 دلار کانادا است.

از نظر موقعیت مکانی، پرستاران تمایل دارند در شهرهای بزرگتر مانند تورنتو، ونکوور و کلگری مشغول به کار شوند تا درآمد بیشتری کسب نمایند. علاوه بر این، پرستارانی که در زمینه هایی مانند بیهوشی، پزشکی اورژانس یا مراقبت های ویژه مشغول هستند می توانند درآمد بیشتری به دست آورند.

 

شرایط لازم برای مهاجرت به کانادا از طریق پرستاری

همه پرستاران در کانادا تحت طبقه بندی ملی شغلی (NOC) قرار می گیرند که

اولین و مهم ترین گام برای پرستار شدن در کانادا این است که تمام مدارک خود را تحت یکی از این دو بخش اصلی تایید کنید.

خدمات ملی ارزیابی پرستاری (NNAS)؛ یا

انجمن پرستاران کانادا (CAN)

برای رسیدن به این هدف، متقاضی باید تصمیم بگیرد که در کدام استان مایل به زندگی و کار است. شرایط ثبت نام بین هر استان و منطقه متفاوت است. هر استان دارای نهادهای نظارتی پرستاری است.

در زیر لیستی تعدادی از نهادهای نظارتی پرستاری برای استان ها درج گردیده است:

British Columbia College of Nursing Professionals-

Colleges of Nurses of Ontario-

Saskatchewan Registered Nurse Association-

College of Registered Nurses of Manitoba-

Practical Nurses College of Licensed Practical Nurses of Manitoba-

College of Licensed Practical Nurses of Alberta-

College & Association of Registered Nurses of Alberta-

College of Licensed Practical Nurses of BC [Yukon]-

Registered Nurses of the Northwest Territories And Nunavut-

Registered Nurses of the Northwest Territories And Nunavut-

College of Licensed Practical Nurses of Nova Scotia-

College of Registered Nurses of Prince Edward Island-

College of Licensed Practical Nurses of Prince Edward Island-

Association of Registered Nurses of Newfoundland and Labrador-

College of Licensed Practical Nurses of Newfoundland & Labrador-

Nurses Association of New Brunswick-

Association of New Brunswick Licensed Practical Nurses-

Order of Nurses of Quebec-

-Order of Nursing Assistants of Quebec

 

قبل از ورود نامزد باید تصمیم بگیرد که کدام استان شرایط مناسب تری برای وی خواهد داشت که بر اساس هر استان شرایط مختلفی وجود دارد

3 راه برای ورود به کانادا وجود دارد:

اکسپرس اینتری

برنامه نامزدی استانی

برنامه نامزدهای استانی نوا اسکوشیا (NSNP)

برنامه نامزدهای مهاجر انتاریو (OINP)

برنامه نامزدهای استانی نیوبرانزویک (NBPNP)

برنامه نامزدهای استانی منیتوبا (MPNP)

 

مراحل مهاجرت به کانادا از طریق پرستاری

خدمات ملی ارزیابی پرستاری (NNAS) و هر مقام نظارتی استانی مدارک خارجی شما را به عنوان گام اولیه ارزیابی خواهند کرد. با ارزیابی میزان تحصیلات پرستار، تجربه و انطباق وی با استانداردهای پرستاری کانادا مشخص می شود. پس از ارزیابی مدارک پرستار، متقاضی می تواند درخواست ثبت نام را به سازمان نظارتی مربوطه در استان یا منطقه ای که قصد کار دارد ارسال نماید.

باید توجه داشته باشید که هر استان یا منطقه دارای آژانس نظارتی پرستاری است و هر یک ممکن است روش ثبت نام متفاوتی داشته باشد.

به عنوان مثال، کالج پرستاران انتاریو (CNO) در انتاریو و کالج پرستاران رجیستر شده بریتیش کلمبیا (CRNBC) در بریتیش کلمبیا به عنوان نهادهای نظارتی عمل می کنند. تحقیق در مورد مقررات مرجع نظارتی در استان یا منطقه ای که قصد کار در آن را دارید بسیار مهم است.

پس از ثبت نام می توان کاریابی خود را آغاز کنید. شما می توانید از طیف وسیعی از ابزارها مانند آگهی های شغلی آنلاین، شرکت های استخدام مراقبت های بهداشتی و برای یافتن موقعیت شغلی خود بهره مند شوید.

برای هر شغلی که درخواست می کنید، بر تجربه و استعدادهای مرتبط خود در رزومه و نامه پوششی خود تأکید ویژه ای کنید.

در کانادا، حقوق پرستاران بسته به استان یا قلمرو، میزان تجربه و ماهیت حرفه پرستاری متفاوت است.. طبق گزارش انجمن پرستاران کانادا، متوسط دستمزد سالانه یک پرستار رجیستر شده در کانادا 75000 دلار است که درآمد آن بین 50000 تا 100000 دلار متغییر است.

کد طبقه‌بندی ملی (NOC) پرستاران بسته به شرح شغل متقاضی متفاوت خواهد بود:

  - TEER 1 31301 پرستاران رجیستر شده و پرستاران روانپزشکی ثبت نام شده

- TEER 1 31302 پرستاران

  - TEER 2 32101 پرستاران پرکتیکال دارای مجوز

   TEER 3 33102 کمک پرستاران، خدمتکاران بیمارستان و همیاران خدمات به بیمار

در تمام سطوح و شهرهای کانادا، نیاز مبرم به پرستار وجود دارد. پرستاران رجیستر شده و پرستاران روانپزشکی ثبت نام شده، پرستاران پرکتیکال دارای مجوز و کمک پرستاران، خدمتکاران بیمارستان و همیاران خدمات به بیمار می توان نسبت به کاریابی در کانادا اقدام نمود و بسته به سطح تخصص خود بین 41438 تا 128700 دلار در سال درآمد داشته باشید.

 

مزایای مهاجرت به کانادا از طریق پرستاری

با مهاجرت به کانادا، پرستاران می توانند از مزایای زیر برخوردار شوند:

-مراقبت های بهداشتی رایگان: خدمات مراقبت های بهداشتی برای شهروندان کانادایی، مقیم دائم و اعضای خانواده آنها رایگان است.

-آموزش رایگان برای کودکان: در کانادا، کودکان می توانند از آموزش با بالاترین سطح به صورت رایگان برخوردار شوند.

جامعه ای با فرهنگ شکیبانه: کانادا یکی از جوامع بردبار است و از مهاجران با پیشینه های فرهنگی مختلف استقبال می کند. در کانادا، آزادی مذهب توسط منشور حقوق بشر و آزادی های کانادا حفاظت می شود

ایمنی و امنیت: کانادا در بین امن ترین کشورهای جهان در رتبه بیستم جای گرفته است.

فرصت های شغلی: هزاران شغل پرستاری در کانادا با حقوق رقابتی موجود است.

 

مدارک لازم برای مهاجرت به کانادا از طریق پرستاری در استان های مختلف کانادا

برای زندگی و کار به عنوان پرستار در کانادا، ابتدا باید تمام مدارک خود را توسط یکی از سازمان های زیر ارزیابی و به استانداردهای آمریکای شمالی ترجمه کنید:

   انجمن پرستاران کانادا (CAN) خدمات ملی ارزیابی پرستاری

برای ثبت نام در NNAS باید یک فرم آنلاین حاوی اطلاعات دموگرافیک، سوابق تحصیلی و تجربه حرفه ای خود در پنج سال گذشته و همچنین فهرستی از سازمان های پرستاری که در حال حاضر در آنها ثبت نام کرده اید یا قبلاً در آن ثبت نام کرده اید پر کنید. . از سال 2020، قیمت ثبت نام برای NNAS 765 دلار آمریکا است، و شما باید کپی گذرنامه و گواهی تولد خود را ارسال کنید.

پس از ارسال تمام مدارک، که ممکن است تا یک سال زمان ببرد، باید تأییدیه NNAS را دریافت کنید. پس از پذیرش، می توانید درخواستی برای مجوز در استان کانادایی که می خواهید ارسال کنید. مدارک شما در ابتدا توسط NNAS ارزیابی می شود که آنها را با استانداردهای معادل کانادا مقایسه می کند.

هر استانی در کانادا از شما درخواست خواهد کرد که علاوه بر NNAS، یک امتحان انگلیسی نیز بدهید، یا اگر می‌خواهید در کبک کار کنید، باید در امتحان زبان فرانسه شرکت کنید. آزمونی که برای سنجش مهارت زبان انگلیسی از شما گرفته می شود NCLEX نام دارد.

به یاد داشته باشید که سیاست های جذب هر استان و منطقه با یکدیگر متفاوت است.

شما همچنین می توانید برای اکسپرس انتری کانادا و پی آر کانادا اقدام نمایید.

 

 

  • بهترین استان برای زندگی و کار به عنوان پرستار رسمی (RN) در کانادا



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top