info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی

عده زیادی همه ساله سعی می کنند از دانشگاه های کشورهای پیشرفته پذیرش تحصیلی بگیرند تا بتوانند به روز ترین دانش های موجود در زمینه رشته تحصیلی مورد علاقه خود را بیاموزند. اما عده زیادی به انگیزه اخذ اقامت کاری و پس از آن اقامت دائم در کشورهای دیگر، به تحصیل در دانشگاه های این کشورها می اندیشند. در حقیقت این افراد، تحصیل را پلی برای مهاجرت به کشور مقصد می دانند. از این رو هر فردی باید بسته به شرایط خود بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی را برگزیده و برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آن کشور، اقدام نماید. اما انتخاب یک کشور به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی به هیچ وجه کار ساده ای نیست و نمی توان یک کشور را بعنوان بهترین گزینه برای همه افراد به حساب آورد. قطعا هر فردی نسبت به شرایط فعلی خود و اهدافی که برای آینده در سر دارد، باید به انتخاب کشور مقصد مهاجرت تحصیلی و انتخاب دانشگاه محل تحصیل خود بپردازد. فاکتورهای متعددی مطرح است که باید در نظر گرفته شود که به آن ها اشاره خواهیم نمود.



طبیعتا برای انتخاب یک مقصد مناسب برای مهاجرت تحصیلی ابتدا باید به مسائل مالی اندیشید. شهریه تحصیل و هزینه زندگی دانشجویی در کشورهای مختلف، تفاوت های قابل توجهی دارند. بعنوان مثال تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان آمریکا، انگلستان، کانادا، استرالیا و نیوزلند از همه جای دنیا گران تر است. از این رو با وجود اینکه اعتبار دانشگاه های این کشورها بسیار بالاست و اکثر رتبه های برتر در رنکینگ های بین المللی به دانشگاه های این کشورها اختصاص پیدا می کند، اما با این حال بسیاری از هموطنان ما بعلت نداشتن تمکن مالی کافی، شانس تحصیل در این کشورها را به دست نمی آورند. هر چند که در این کشورها طیف وسیعی از بورسیه ها و کمک هزینه  های تحصیلی نیز به دانشجویان اعطا می شود، اما در ابتدای ورود به دوره تحصیل، شانس دستیابی به آن ها کم است و اغلب دانشجو در حین تحصیل و با نشان دادن شایستگی های خود می تواند به این تسهیلات دست یابد. برای افرادی که محدودیت های مالی دارند، کشورهای آلمانی زبان به ویژه آلمان و اتریش می توانند گزینه هایی ایده آل به حساب آیند. زیرا با وجود اعتبار بالای دانشگاه های این کشورها، هزینه تحصیل نیز در آن ها بسیار اندک است.

دیگر موردی که باید در نظر گرفته شود، شرایط کار پس از تحصیل و امکان اخذ ویزای کار پس از اتمام دوره تحصیلات در کشورهای مختلف است. بعنوان مثال اگر فردی قصد دارد در کشوری به تحصیل مهندسی معدن بپردازد، باید پیش از اقدام بررسی نماید که بازار کار این رشته در کشور مورد نظر به چه صورت است و آیا امکان اخذ ویزای کار پس از تحصیل نیز برای وی در کشور مذکور فراهم است یا خیر.

 

مهاجرت تحصیلی به کانادا

کانادا بعنوان یکی از اصلی ترین مقاصد مهاجرت در دنیا، از اصلی ترین گزینه های انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی نیز به حساب می آید. دانشگاه های معتبر و با رتبه های بسیار عالی این کشور، همراه با امکان دریافت ویزای کار پس از اتمام دوره تحصیل دانشگاهی موجب شده سال به سال بر شمار متقاضیان تحصیل در کانادا افزوده شود. در حقیقت اغلب افراد با تحصیل در دانشگاه های این کشور، سعی می کنند به ویزای کار و در نهایت اقامت دائم کانادا دست پیدا کنند. بسیاری از مشتاقان مهاجرت تحصیلی به کانادا، روی دریافت بورس و کمک هزینه های تحصیلی حساب می کنند که به عده زیادی از دانشجویان تعلق می گیرد. اما بدون داشتن بورس و کمک هزینه تحصیلی، زندگی دانشجویی و تحصیل در این کشور بسیار گران است و اغلب هموطنان ما از عهده این هزینه های سنگین بر نمی آیند. برای ورود به دانشگاه های این کشور، مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه، بسته به استانی که دانشگاه مورد نظر در آن قرار دارد، لازم است.

 

مهاجرت تحصیلی به آلمان

آلمان صنعتی ترین کشور و اصلی ترین مقصد مهاجرت در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا به شمار می رود و می توان آن را نیز بعنوان یک گزینه اصلی در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی به شمار آورد. دانشگاه های این کشور پیشرفته نیز رتبه های عالی دارند. اما برعکس دانشگاه های کشورهای انگلیسی زبان، تحصیل در دانشگاه های این کشور با هزینه بسیار ناچیز امکانپذیر است. به این علت در سال های اخیر اشتیاق به تحصیل در آلمان در میان جوانان ایرانی بشدت رو به افزایش است. همچنین امکان اخذ ویزای کار پس از اتمام دوره تحصیل در این کشور نیز فراهم است و اغلب علاقه مندان مهاجرت تحصیلی به آلمان به قصد کار پس از اتمام تحصیل و اخذ اقامت آلمان، راهی این کشور می شوند. برای ورود به دوره های تحصیل در این کشور، ارائه مدرک زبان آلمانی لازم است. البته در مقاطع تحصیلات تکمیلی، دوره هایی به زبان انگلیسی نیز در دانشگاه های آلمان ارائه می گردد که برای ورود به این دوره ها، ارائه مدرک زبان انگلیسی لازم است.

 

مهاجرت تحصیلی به آمریکا

آمریکا را نیز می توان از اصلی ترین گزینه های انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی نیز به حساب آورد. دانشگاه های این کشور پیشرفته در رنکینگ های بین المللی هر ساله برترین رتبه ها را به خود اختصاص می دهند. همچنین امکان دریافت ویزای کار پس از اتمام دوره تحصیل دانشگاهی موجب شده سال به سال بر شمار متقاضیان تحصیل در آمریکا افزوده شود. در حقیقت اغلب افراد با تحصیل در دانشگاه های این کشور، سعی می کنند به ویزای کار و در نهایت اقامت دائم آمریکا دست پیدا کنند. بسیاری از مشتاقان مهاجرت تحصیلی به آمریکا، روی دریافت بورس و کمک هزینه های تحصیلی حساب می کنند که به عده زیادی از دانشجویان تعلق می گیرد. اما بدون داشتن بورس و کمک هزینه تحصیلی، زندگی دانشجویی و تحصیل در این کشور بسیار گران است و اغلب هموطنان ما از عهده این هزینه های سنگین بر نمی آیند. برای ورود به دانشگاه های این کشور، مدرک زبان انگلیسی معتبر لازم است.

 

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

تحصیل در ایتالیا نیز از گزینه های محبوب بین جوانان ایرانی مشتاق تحصیل در خارج از کشور محسوب می شود. زیرا بسیاری از دانشگاه های این کشور، در رنکینگ های بین المللی معتبر، حائز رتبه های فاخری هستند. از طرف دیگر شهریه تحصیل و هزینه زندگی دانشجویی نیز در این کشور،  از بسیاری از کشورهای اروپایی کمتر است. علاوه بر این با مهاجرت تحصیلی به ایتالیا می توان شانس اخذ ویزای کار پس از اتمام دوره تحصیل و در نهایت اخذ اقامت دائم این کشور را بدست آورد. همچنین بعلت اینکه ایتالیا عضو پیمان بولونیا است، هر فردی که در دانشگاه های این کشور تحصیل کند، مدارکش در سایر کشورهای اروپایی عضو این پیمان نیز مورد تایید است و می تواند در صورت داشتن مدرک زبان آن کشورها، ویزای کار و در نهایت اقامت دائم آن کشورها را نیز بدست آورد.

 

مهاجرت تحصیلی به انگلستان

انگلستان را نیز می توان از اصلی ترین گزینه های انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی نیز به حساب آورد. دانشگاه های این کشور اروپایی نیز در کنار دانشگاه های آمریکا، در رنکینگ های بین المللی هر ساله برترین رتبه ها را به خود اختصاص می دهند. همچنین امکان دریافت ویزای کار پس از اتمام دوره تحصیل دانشگاهی موجب شده سال به سال بر شمار متقاضیان تحصیل در انگلیس افزوده شود. اغلب افراد با تحصیل در دانشگاه های این کشور، سعی می کنند به ویزای کار و در نهایت اقامت دائم انگلستان دست پیدا کنند. بسیاری از مشتاقان مهاجرت تحصیلی به انگلستان، روی دریافت بورس و کمک هزینه های تحصیلی حساب می کنند که به عده زیادی از دانشجویان تعلق می گیرد. اما بدون داشتن بورس و کمک هزینه تحصیلی، زندگی دانشجویی و تحصیل در این کشور بسیار گران است و اغلب هموطنان ما از عهده این هزینه های سنگین بر نمی آیند. برای ورود به دانشگاه های این کشور، مدرک زبان انگلیسی معتبر لازم است.

 

مهاجرت تحصیلی به استرالیا

استرالیا نیز بعنوان یکی از اصلی ترین مقاصد مهاجرت در دنیا، از اصلی ترین گزینه های انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی نیز به شمار می رود. دانشگاه های معتبر و با رتبه های بسیار عالی این کشور، همراه با امکان دریافت ویزای کار پس از اتمام دوره تحصیل دانشگاهی موجب شده سال به سال بر شمار متقاضیان تحصیل در استرالیا افزوده شود. اغلب افراد با تحصیل در دانشگاه های این کشور، سعی می کنند به ویزای کار و در نهایت اقامت دائم استرالیا دست پیدا کنند. بسیاری از مشتاقان مهاجرت تحصیلی به استرالیا، روی دریافت بورس و کمک هزینه های تحصیلی حساب می کنند که به عده زیادی از دانشجویان تعلق می گیرد. اما بدون داشتن بورس و کمک هزینه تحصیلی، زندگی دانشجویی و تحصیل در این کشور بسیار گران است و اغلب هموطنان ما از عهده این هزینه های سنگین بر نمی آیند. برای ورود به دانشگاه های این کشور، مدرک زبان انگلیسی  معتبر لازم است.

 

مهاجرت تحصیلی به ترکیه

تحصیل در ترکیه، همسایه غربی کشورماننیز از گزینه های محبوب بین جوانان ایرانی مشتاق تحصیل در خارج از کشور محسوب می شود. اولین دلیل برای این موضوع، نزدیکی به ایران و عدم وجود مشکل برای دانشجویان ایرانی در اخذ ویزای دانشجویی این کشور است. همچنین بسیاری از دانشگاه های این کشور، در رنکینگ های بین المللی معتبر، حائز رتبه های فاخری هستند. از طرف دیگر شهریه تحصیل و هزینه زندگی دانشجویی نیز در این کشور، از بسیاری از کشورهای اروپایی کمتر است. علاوه بر این با مهاجرت تحصیلی به ترکیه می توان شانس اخذ ویزای کار پس از اتمام دوره تحصیل و در نهایت اخذ اقامت دائم این کشور را بدست آورد.

 

مهاجرت تحصیلی به فرانسه

تحصیل در فرانسه نیز از گزینه های محبوب بین جوانان ایرانی مشتاق تحصیل در خارج از کشور محسوب می شود. زیرا اولا بسیاری از دانشگاه های این کشور، در رنکینگ های بین المللی معتبر، حائز رتبه های فاخری هستند. ثانیا، شهریه تحصیل و هزینه زندگی دانشجویی نیز در این کشور، از بسیاری از کشورهای اروپایی کمتر است. علاوه بر این با مهاجرت تحصیلی به فرانسه می توان شانس اخذ ویزای کار پس از اتمام دوره تحصیل و در نهایت اخذ اقامت دائم این کشور را بدست آورد. همچنین بعلت اینکه فرانسه نیز عضو پیمان بولونیا است، هر فردی که در دانشگاه های این کشور تحصیل کند، مدارکش در سایر کشورهای اروپایی عضو این پیمان نیز مورد تایید است و می تواند در صورت داشتن مدرک زبان آن کشورها، ویزای کار و در نهایت اقامت دائم آن کشورها را نیز بدست آورد.

 

مهاجرت تحصیلی به هلند

تحصیل در هلند نیز از گزینه های محبوب بین جوانان ایرانی مشتاق تحصیل در خارج از کشور محسوب می شود. زیرا اولا بسیاری از دانشگاه های این کشور، در رنکینگ های بین المللی معتبر، حائز رتبه های فاخری هستند. ثانیا، با مهاجرت تحصیلی به هلند می توان شانس اخذ ویزای کار پس از اتمام دوره تحصیل و در نهایت اخذ اقامت دائم این کشور را بدست آورد. بازار کار این کشور نیز شرایط مناسبی دارد و با تحصیل در بسیاری از رشته ها، شانس بالایی برای دستیابی به فرصت شغلی مناسب در این کشور وجود دارد.همچنین بعلت اینکه هلند نیز عضو پیمان بولونیا است، هر فردی که در دانشگاه های این کشور تحصیل کند، مدارکش در سایر کشورهای اروپایی عضو این پیمان نیز مورد تایید است و می تواند در صورت داشتن مدرک زبان آن کشورها، ویزای کار و در نهایت اقامت دائم آن کشورها را نیز بدست آورد.

 

مهاجرت تحصیلی به سوئد

تحصیل در سوئد، کشور صنعتی و پویای منطقه اسکاندیناوی نیز از گزینه های محبوب بین جوانان ایرانی مشتاق تحصیل در خارج از کشور محسوب می شود. بسیاری منطقه اسکاندیناوی را بهترین جا برای زندگی و مهاجرت می دانند، زیرا سطح رفاه اجتماعی در کشورهای این منطقه بسیار بالاست. بسیاری از دانشگاه های این کشور، در رنکینگ های بین المللی معتبر، حائز رتبه های فاخری هستند. همچنین شهریه تحصیل و هزینه زندگی دانشجویی نیز در این کشور، از بسیاری از کشورهای اروپایی کمتر است. علاوه بر این با مهاجرت تحصیلی به سوئد می توان شانس اخذ ویزای کار پس از اتمام دوره تحصیل و در نهایت اخذ اقامت دائم این کشور را بدست آورد.

 

مهاجرت تحصیلی به اتریش

اتریش، کشور صنعتی و زیبای عضو اتحادیه اروپا نیز بعنوان یک گزینه اصلی در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی به شمار می رود. دانشگاه های این کشور پیشرفته نیز رتبه های عالی دارند. اما برعکس دانشگاه های کشورهای انگلیسی زبان و همانند کشور آلمان، تحصیل در دانشگاه های این کشور با هزینه بسیار ناچیز امکانپذیر است. به طور دقیق تر، شهریه تحصیل در دانشگاه های این کشور در رشته ها و مقاطع تحصیلی مختلف، تنها 750 یورو در هر ترم و 1500 یورو در هر سال تحصیلی است که به هیچ وجه با کشورهای انگلیسی زبان و اغلب کشورهای اروپایی قابل مقایسه نیست. به این علت در سال های اخیر اشتیاق به تحصیل در اتریش در میان جوانان ایرانی بشدت رو به افزایش است. همچنین امکان اخذ ویزای کار پس از اتمام دوره تحصیل در این کشور نیز فراهم است و اغلب علاقه مندان مهاجرت تحصیلی به اتریش به قصد کار پس از اتمام تحصیل و اخذ اقامت اتریش، راهی این کشور می شوند. برای ورود به دوره های تحصیل در این کشور آلمانی زبان نیز، ارائه مدرک زبان آلمانی لازم است. البته در مقاطع تحصیلات تکمیلی، دوره هایی به زبان انگلیسی نیز در دانشگاه های اتریش ارائه می گردد که برای ورود به این دوره ها، ارائه مدرک زبان انگلیسی لازم است.

 

مهاجرت تحصیلی به فنلاند

فنلاند، کشور آرام منطقه اسکاندیناوی نیز بعنوان یک گزینه اصلی در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی به شمار می رود. همان طور که ذکر شد، بسیاری منطقه اسکاندیناوی را بهترین جا برای زندگی و مهاجرت می دانند، زیرا سطح رفاه اجتماعی در کشورهای این منطقه بسیار بالاست. بسیاری از دانشگاه های فنلاند نیز، در رنکینگ های بین المللی معتبر، حائز رتبه های فاخری هستند. همچنین شهریه تحصیل و هزینه زندگی دانشجویی نیز در این کشور، از بسیاری از کشورهای اروپایی کمتر است. علاوه بر این با مهاجرت تحصیلی به فنلاند می توان شانس اخذ ویزای کار پس از اتمام دوره تحصیل و در نهایت اخذ اقامت دائم این کشور را بدست آورد.

 

مهاجرت تحصیلی به نروژ

نروژ، کشور ثروتمند و نفتی منطقه اسکاندیناوی نیز بعنوان یک گزینه اصلی در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی به شمار می رود. کیفیت زندگی در این کشور بسیار بالاتر از استانداردهای معمول در دنیاست و همه ساله عده زیادی تلاش می کنند از روش های مختلف به این کشور مهاجرت کنند. بسیاری از دانشگاه های نروژ نیز، در رنکینگ های بین المللی معتبر، حائز رتبه های فاخری هستند. همچنین شهریه تحصیل و هزینه زندگی دانشجویی نیز در این کشور، از بسیاری از کشورهای اروپایی کمتر است. علاوه بر این با مهاجرت تحصیلی به نروژ می توان شانس اخذ ویزای کار پس از اتمام دوره تحصیل و در نهایت اخذ اقامت دائم این کشور را بدست آورد.

 

مهاجرت تحصیلی به دانمارک

دانمارک، دیگر کشور منطقه اسکاندیناوی نیز یک گزینه اصلی در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی به حساب می آید. کیفیت زندگی در این کشور نیز بسیار بالا و مثال زدنی است. بسیاری از دانشگاه های دانمارک نیز، در رنکینگ های بین المللی معتبر، حائز رتبه های فاخری هستند. همچنین شهریه تحصیل و هزینه زندگی دانشجویی نیز در این کشور، از بسیاری از کشورهای اروپایی کمتر است. علاوه بر این با مهاجرت تحصیلی به دانمارک می توان شانس اخذ ویزای کار پس از اتمام دوره تحصیل و در نهایت اخذ اقامت دائم این کشور را بدست آورد.

 

مهاجرت تحصیلی به نیوزلند

کشور زیبا و کوچک نیوزلند نیز با داشتن دانشگاه های معتبر و با رتبه های بسیار عالی همراه با امکان دریافت ویزای کار پس از اتمام دوره تحصیل دانشگاهی می تواند از گزینه های عالی برای مهاجرت تحصیلی به حساب آید. اغلب افراد با تحصیل در دانشگاه های این کشور، سعی می کنند به ویزای کار و در نهایت اقامت دائم نیوزلند دست پیدا کنند. همچنین کلیه مدارک دانشگاه های این کشور در کشور استرالیا نیز دارای اعتبار به حساب می آید، از این رو با تحصیل در نیوزلند، می توان به اقامت کاری و در نهایت اقامت دائم استرالیا نیز دست یافت. بسیاری از مشتاقان مهاجرت تحصیلی به نیوزلند، روی دریافت بورس و کمک هزینه های تحصیلی حساب می کنند که به عده زیادی از دانشجویان تعلق می گیرد. اما بدون داشتن بورس و کمک هزینه تحصیلی، زندگی دانشجویی و تحصیل در این کشور بسیار گران است و اغلب هموطنان ما از عهده این هزینه های سنگین بر نمی آیند. برای ورود به دانشگاه های این کشور، مدرک زبان انگلیسی  معتبر لازم است.

 

مهاجرت تحصیلی به سوئیس

تحصیل در سوئیس نیز از گزینه های محبوب بین جوانان ایرانی مشتاق تحصیل در خارج از کشور محسوب می شود. زیرا بسیاری از دانشگاه های این کشور، در رنکینگ های بین المللی معتبر، حائز رتبه های فاخری هستند. از طرف دیگر این کشور از بهترین و مرفه ترین و در عین حال آرام ترین کشورهای دنیا به شمار می رود و با مهاجرت تحصیلی به سوئیس می توان شانس اخذ ویزای کار پس از اتمام دوره تحصیل و در نهایت اخذ اقامت دائم این کشور را بدست آورد. اما نکته مهم در مورد تحصیل در این کشور، بحث زبان است. این کشور یک کشور سه زبانه به شمار می رود و در نقاط مختلف این کشور، زبان رسمی، زبان های آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی می باشند. از این رو، بسته به منطقه ای که دانشگاه مورد نظر در آن قرار گرفته، باید مدرک یکی از سه زبان ذکر شده را ارائه نمود.

 

مهاجرت تحصیلی به اسپانیا

تحصیل در اسپانیا نیز از گزینه های محبوب بین جوانان ایرانی مشتاق تحصیل در خارج از کشور محسوب می شود. زیرا بسیاری از دانشگاه های این کشور، در رنکینگ های بین المللی معتبر، حائز رتبه های فاخری هستند. از طرف دیگر شهریه تحصیل و هزینه زندگی دانشجویی نیز در این کشور،  از بسیاری از کشورهای اروپایی کمتر است. علاوه بر این با مهاجرت تحصیلی به اسپانیا می توان شانس اخذ ویزای کار پس از اتمام دوره تحصیل و در نهایت اخذ اقامت دائم این کشور را بدست آورد. همچنین بعلت اینکه اسپانیا عضو پیمان بولونیا است، هر فردی که در دانشگاه های این کشور تحصیل کند، مدارکش در سایر کشورهای اروپایی عضو این پیمان نیز مورد تایید است و می تواند در صورت داشتن مدرک زبان آن کشورها، ویزای کار و در نهایت اقامت دائم آن کشورها را نیز بدست آورد.

 

مهاجرت تحصیلی به اسلواکی

تحصیل در اسلواکی چند سالی ست که بشدت مورد استقبال جوانان ایرانی قرار گرفته است. به طور ویژه افرادی که قصد تحصیل در رشته های علوم پزشکی در خارج از کشور بدون مدرک زبان را دارند، اسلواکی را بهترین گزینه پیش روی خود می بینند. با مهاجرت تحصیلی به اسلواکی، می توان اغلب رشته ها را در دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی و بدون نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر، تحصیل کرد. علاوه بر این، بعلت اینکه اسلواکی عضو پیمان بولونیا است، هر فردی که در دانشگاه های این کشور تحصیل کند، مدارکش در سایر کشورهای اروپایی عضو این پیمان نیز مورد تایید است و می تواند در صورت داشتن مدرک زبان آن کشورها، ویزای کار و در نهایت اقامت دائم آن کشورها را نیز بدست آورد.

 

مهاجرت تحصیلی به مجارستان

تحصیل در مجارستان نیز از گزینه های بسیار مورد استقبال بین جوانان ایرانی مشتاق تحصیل در خارج از کشور به شمار می رود. زیرا بسیاری از دانشگاه های این کشور، در رنکینگ های بین المللی معتبر، حائز رتبه های فاخری هستند. همچنین اخذ ویزای دانشجویی مجارستان برای دانشجویان ایرانی، امکانپذیرتر از سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپاست. از طرف دیگر شهریه تحصیل و هزینه زندگی دانشجویی نیز در این کشور، از بسیاری از کشورهای اروپایی کمتر است. علاوه بر این با مهاجرت تحصیلی به مجارستان می توان شانس اخذ ویزای کار پس از اتمام دوره تحصیل و در نهایت اخذ اقامت دائم این کشور را بدست آورد. همچنین بعلت اینکه مجارستان عضو پیمان بولونیا است، هر فردی که در دانشگاه های این کشور تحصیل کند، مدارکش در سایر کشورهای اروپایی عضو این پیمان نیز مورد تایید است و می تواند در صورت داشتن مدرک زبان آن کشورها، ویزای کار و در نهایت اقامت دائم آن کشورها را نیز بدست آورد. در دانشگاه های این کشور اروپایی، امکان تحصیل به زبان های آلمانی و انگلیسی نیز علاوه بر زبان مجاری وجود دارد.

 

مهاجرت تحصیلی به قبرس

تحصیل در قبرس نیز از گزینه های محبوب بین جوانان ایرانی محسوب می شود. زیرا شهریه تحصیل و هزینه زندگی دانشجویی نیز در این کشور، از بسیاری از کشورهای اروپایی کمتر است و معمولا دانشجویان ایرانی برای اخذ ویزای دانشجویی این کشور، مشکل خاصی نخواهند داشت. علاوه بر این با مهاجرت تحصیلی به قبرس می توان شانس اخذ ویزای کار پس از اتمام دوره تحصیل و در نهایت اخذ اقامت دائم این کشور را بدست آورد.

 

مهاجرت تحصیلی به پرتغال

تحصیل در پرتغال نیز در چند سال اخیر از گزینه های محبوب بین جوانان ایرانی مشتاق تحصیل در خارج از کشور محسوب می شود. زیرا بسیاری از دانشگاه های این کشور، در رنکینگ های بین المللی معتبر، حائز رتبه های فاخری هستند. از طرف دیگر شهریه تحصیل و هزینه زندگی دانشجویی نیز در این کشور، از بسیاری از کشورهای اروپایی کمتر است. علاوه بر این با مهاجرت تحصیلی به پرتغال می توان شانس اخذ ویزای کار پس از اتمام دوره تحصیل و در نهایت اخذ اقامت دائم این کشور را بدست آورد. همچنین بعلت اینکه ایتالیا عضو پیمان بولونیا است، هر فردی که در دانشگاه های این کشور تحصیل کند، مدارکش در سایر کشورهای اروپایی عضو این پیمان نیز مورد تایید است و می تواند در صورت داشتن مدرک زبان آن کشورها، ویزای کار و در نهایت اقامت دائم آن کشورها را نیز بدست آورد.

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص اخذ پذیرش، انواع ویزای دانشجویی و اقامت تحصیلی در کلیه کشورهای دنیا می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top