info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

هزینه زندگی در کانادا

کشور کانادا یکی از کشورهایی است که نام آن همه ساله در میان کشورهای مهاجرپذیر و با کیفیت بالای زندگی دیده می شود. اکوسیستم کسب و کار این کشور بسیار پویاست و همه ساله کسب و کارهای فراوان جدیدی در این کشور راه اندازی شده و به سوددهی می رسند. سیستم آموزشی این کشور نیز در دنیا شناخته شده است و دانشگاه های این کشور همه ساله رتبه های عالی در میان دانشگاه های دنیا از آن خود می کنند. از این رو برنامه های مهاجرتی ارائه شده توسط دولت این کشور انگلیسی زبان، چه در زمینه های نیروی ماهر،  ویزای کاری، سرمایه گذاری و راه اندازی شرکت و چه در زمینه تحصیلی به شدت مورد استقبال مشتاقان مهاجرت از جمله در میان هموطنانمان قرار گرفته است. در این مطلب برای مشتاقان استفاده از فرصت مهاجرت به کانادا از روش های مختلف، به تفصیل به هزینه زندگی در کانادا و پارامترهای اصلی موثر در آن اشاره کنیم.



هزینه زندگی در کانادا

یکی از برنامه های مهاجرتی بسیار محبوب ارائه شده توسط دولت کشور کانادا، برنامه ویزای استارت آپ کانادا است که برای جذب کارآفرینان صاحب ایده های نوین و استارتاپی طراحی شده و فرآیند ورود این افراد به کشور کانادا را تسهیل و تسریع کرده است. این برنامه که بالاتر از برنامه های ویزای استارت آپ فنلاند، ویزای استارت آپ استرالیا و ویزای استارتاپ فرانسه، محبوب ترین برنامه ویزای استارتاپ در جهان است، تسهیلات ویژه ای ارائه می دهد که رقبای آن دارای این مزایای نیستند. در واقع با تایید بیزینس پلن، دارندگان ویزای استارتاپ کانادا مستقیما به اقامت دائم و شهروندی این کشور دست پیدا می کنند، حتی اگر بیزینس آن ها اجرایی نشده و یا با شکست روبرو شود.

همچنین بسیاری از مشتاقان تحصیل در خارج نیز تحصیل در کانادا را گزینه مناسب پیش روی خود می بینند. زیرا دانشگاه های این کشور از جمله دانشگاه مک گیل ، دانشگاه تورنتو ، دانشگاه مونترال ، دانشگاه مک مستر ، دانشگاه واترلو  ، دانشگاه کلگری ، دانشگاه آلبرتا و دانشگاه ساسکاچوان از اعتبار و رتبه بین المللی فوق العاده ای برخوردارند و دانشجویان پس از تحصیل در این کشور امکان اخذ ویزای کار در این کشور پیشرفته و با رفاه اجتماعی بالا را خواهند داشت. البته باید در نظر داشت که هزینه تحصیل در کانادا نیز مانند سایر کشورهای انگلیسی زبان بالاست.

 

هزینه زندگی در کانادا 2024

به طور میانگین هزینه زندگی در کانادا در سال 2024 برای یک خانواده 4 نفره حدود 3816 دلار آمریکا یا 5152 دلار کانادا البته بدون احتساب هزینه اجاره مسکن است. میانگین هزینه زندگی در کانادا در سال 2024 برای یک فرد تنها (یک دانشجو) حدود 1066 دلار آمریکا در ماه یا 1438 دلار کانادا در ماه بدون احتساب هزینه مسکن است. به طور تقریبی هزینه زندگی در کانادا در سال 2024 حدود 153 درصد گران تر از ایران است. در این بخش به طور دقیق و تفکیک شده، آیتم های اصلی تشکیل دهنده هزینه زندگی در کانادا 2024 را خدمتتان ارائه می نماییم:

 

هزینه خورد و خوراک در کانادا

هزینه خورد و خوراک در کانادا بسته به سبک زندگی افراد می تواند بسیار متغیر باشد. هزینه خورد و خوراک در کانادا در صورتی که خرید از فروشگاه های زنجیره ای همواره تخفیف که در این کشور فراوانند، انجام شود، بسیار مناسب تر خواهد بود. برخی از اصلی ترین موارد تشکیل دهنده هزینه خورد و خوراک در کانادا عبارتند از:

1 لیتر شیر

حدود 2.88 دلار کانادا

قرص نان سفید

حدود 3.51 دلار کانادا

1 کیلو برنج سفید

حدود 5.03 دلار کانادا

1 کیلو پنیر محلی

حدود 15.33 دلار کانادا

1 کیلو گوشت قرمز (گوشت گوساله)

حدود 19.15 دلار کانادا

1 کیلو فیله مرغ

حدود 16.41 دلار کانادا

12 عدد تخم مرغ

حدود 4.63 دلار کانادا

1 کیلو سیب

حدود 5.64 دلار کانادا

1 کیلو موز

حدود 1.90 دلار کانادا

1 کیلو پرتفال

حدود 5.11 دلار کانادا

1کیلو گوجه فرنگی

حدود 5.52 دلار کانادا

1 کیلو پیاز

حدود 3.54 دلار کانادا

1 کیلو سیب زمینی

حدود 3.54 دلار کانادا

یک سر کاهو

حدود 3.57 دلار کانادا

بطری 1.5 لیتری آب

حدود 2.40 دلار کانادا

 

هزینه یک وعده غذای ارزان در رستوران در کانادا حدود 24 دلار کانادا و هزینه یک وعده غذا برای دو نفر در یک رستوران متوسط در این کشور حدود 100 دلار کانادا می باشد. هزینه تهیه یک وعده غذای فست فودی در رستوران های زنجیره ای مانند مک دونالد به طور میانگین 14 دلار کانادا است. یک بطری 0.33 لیتری پپسی یا کوکاکولا نیز حدود 2.89 دلار کانادا قیمت دارد. همچنین یک بطری 0.33 لیتری آب نیز 2.34  دلار کاناداست. قیمت یک کاپوچینوی معمولی نیز حدود 5.01 دلار کانادا می باشد.

 

هزینه اجاره خانه در کانادا

همانند سایر نقاط دنیا هزینه اجاره خانه در کانادا نیز بخش نسبتا قابل توجهی از هزینه های زندگی در این کشور را تشکیل می دهد. با ذکر مثال هایی در جدول زیر، هزینه اجاره خانه در کانادا، خدمتتان شرح داده می شود:

هزینه اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر

حدود 1956 دلار کانادا

هزینه اجاره آپارتمان 1 خوابه خارج از مرکز شهر

حدود 1769 دلار کانادا

هزینه اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر

حدود 3118 دلار کانادا

هزینه اجاره آپارتمان 3 خوابه خارج از مرکز شهر

حدود 2617 دلار کانادا

قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر

حدود 10943 دلار کانادا

قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان خارج از مرکز شهر

حدود 7539 دلار کانادا

 

هزینه حمل و نقل در کانادا

طبیعتا هزینه داشتن خودرو و بنزین در کانادا نیز مانند اغلب کشورهای پیشرفته بالاست. اما تسهیلاتی در شهرهای بزرگ این کشور برای ترغیب مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شده و در صورتی که افراد از وسایل عمومی استفاده کننده، هزینه حمل و نقل در کانادا، ماهانه رقمی چندان زیاد را برای آنان در بر نخواهد داشت. پارامترهای تشکیل دهنده هزینه حمل و نقل در کانادا عبارتند از:

1 لیتر بنزین

حدود 1.59 دلار کانادا

بلیط 1 طرفه حمل و نقل عمومی

حدود 3.45 دلار کانادا

هزینه سوار شدن در تاکسی

حدود 4.50 دلار کانادا

کرایه تاکسی به ازای پیمایش هر کیلومتر

حدود 2.10 دلار کانادا

کرایه تاکسی به ازای هر ساعت حضور در خودرو

حدود 39 دلار کانادا

قیمت خرید خودروی تویوتا کرولا

حدود 28903 دلار کانادا

 

هزینه پوشاک در کانادا

یکی دیگر از بخش های تشکیل دهنده هزینه زندگی در کانادا، هزینه خرید پوشاک است. البته هزینه پوشاک در کانادا هم کاملا به سبک زندگی افراد وابسته است و افرادی که بخواهند از پوشاک تولید برندهای معروف کرده اند، قطعا بخش بیشتری از هزینه زندگی در کانادا 2024 را برای این کار اختصاص داده اند. اما میانگین هزینه پوشاک در کانادا به شرح زیر است:

شلوار جین از برندهای معروف

حدود 81 دلار کانادا

یک عدد لباس تابستانی زارا یا اچ اند ام و برند های مشابه  ارائه شده در فروشگاه های زنجیره ای

حدود 57 دلار کانادا

یک جفت کفش کتانی ورزشی نایکی

حدود 120 دلار کانادا

یک جفت کفش مردانه چرم

حدود 155 دلار کانادا

 

هزینه سرگرمی در کانادا

طبیعتا مانند سایر کشورهای دنیا، سرگرمی در کانادا هم کاملا به سبک زندگی افراد بستگی دارد. مانند اکثر کشورهای پیشرفته هزینه ثبت نام در باشگاه های ورزشی در کشور کانادا نیز گران نیست. زیرا دولت های این کشورها برای افزایش سطح سلامت جامعه به فعالیت هایی همچون ورزش سوبسید پرداخت می کنند تا استفاده از امکانات ورزشی برای عموم مردم در دسترس باشد. به طور میانگین هزینه عضویت باشگاه ورزشی ماهانه 59 دلار کانادا است. هزینه اجاره زمین تنیس برای مدت 1 ساعت در این کشور به طور میانگین حدود 37 دلار کانادا است. همچنین هزینه بلیت سینما برای دیدن فیلم های اکران روز جهانی حدود 15 دلار کانادا است.

 

سایر هزینه ها در کانادا

یکی از هزینه های ثابت زندگی در کشور کانادا هزینه اینترنت ماهانه است که به طور میانگین 87 دلار کانادا در ماه می باشد. هزینه ماهانه تلفن همراه که شامل مکالمه و اینترنت موبایل می شود نیز به طور میانگین 65 دلار کانادا در ماه است. هزینه های آب، برق، گرمایش، سرمایش و ... نیز برای یک آپارتمان 85 متری چیزی حدود 216 دلار کانادا در ماه می باشد.

 

میزان حقوق در کانادا

حداقل درآمد در کشور کانادا به طور میانگین 3962 دلار کانادا در ماه است که این رقم خالص دریافتی و پس از کسر مالیات و سایر کسورات قانونی در سال 2024 می باشد. میانگین درآمد پزشکان در کانادا چیزی حدود 88 هزار دلار کانادا است که البته برای پزشکان با تجربه کاری بالاتر می تواند تا 247 هزار دلار کانادا در سال نیز برآورد شود. به همین علت بسیاری کشور کانادا را بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان نیز می دانند. میانگین درآمد پرستاران در کانادا نیز حدود 65 هزار دلار کانادا در سال است و بر این اساس بسیاری این کشور را بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران نیز می دانند.

فاکتورهای متعددی از جمله میزان تحصیلات، میزان تجربه کاری و ... نیز در تعیین درآمد شاغلان در این کشور موثر است. همچنین شهر محل اقامت و کار در این کشور نیز از دیگر عوامل تاثیرگذار در میزان حقوق در کانادا به حساب می آید. طبیعتا میزان هزینه زندگی در کانادا نیز در شهرهای مختلف این کشور متناسب با سطح درآمد در این شهرها، دارای تفاوت می باشد.

 

موسسه مهاجرتی پرگاس پارس با تکیه بر وکلای متخصص خود در کلیه کشورهای دنیا از جمله کانادا همراه شما در انجام کلیه مراحل کار مهاجرت به استان های مختلف کانادا از روش های مختلف می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • هزینه زندگی در کانادا



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top