info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه نانجینگ چین

یکی از بهترین دانشگاه های چین که بسیاری از جوانان از سراسر دنیا و کشور عزیزمان ایران مشتاق ورود به دوره های تحصیلی در آن هستند، دانشگاه نانجینگ می باشد که در زبان انگلیسی با نام Nanjing University و در زبان چینی با نام南京大学 (南京大學) شناخته می شود. تاسیس این دانشگاه به سال 1902 در استان جیانگسو باز می گردد و نام این دانشگاه تا سال 1914 کالج نرمال سانجیانگ یا لیانگجیانگ بوده است. از سال 1915 تا 1923 نام آن مدرسه تحصیلات تکمیلی نرمال نانکینگ بوده است. دانشگاه ملی جنوب شرقی و دانشگاه ملی مرکزی نیز دیگر نام های این دانشگاه تا سال 1949 بوده و پس از آن نام این دانشگاه تا کنون دانشگاه نانجینگ چین بوده است.



این دانشگاه دولتی با بیش از 2135 عضو هیئت علمی و کادر آموزشی، به 14 هزار دانشجوی مقطع کارشناسی و 13 هزار دانشجوی مقاطع تکمیلی، خدمات علمی، آموزشی و پژوهشی ارائه می نماید. برای ورود به دوره های تحصیل در دانشگاه نانجینگ چین که به زبان انگلیسی برگزار می شود، باید مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس ارائه نمود. برای ورود به دوره هایی که به زبان چینی ارائه می شود نیز ارائه مدرک زبان چینی HSK لازم می باشد.

برای دانشجویان ایرانی که قصد دارند پس از دوره تحصیل در چین، به ایران بازگشته و در وطن خود مشغول به کار شوند، انتخاب دانشگاه از میان دانشگاههایی که در ایران مورد تایید هستند، الزامی است. دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته های علوم پزشکی و رشته های مرتبط با سیستم بهداشت و درمان در خارج از کشور را دارند، باید دانشگاه محل تحصیل خود را از میان دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در همان سال تحصیلی که لیست آن ها در سایت این وزارتخانه منتشر می شود انتخاب نمایند. بر اساس آخرین لیست اعلام شده توسط وزارت بهداشت ایران برای سال تحصیلی 2020 2021، دانشگاه نانجینگ چین، جزو دانشگاه های مورد تایید محسوب می شود. برای تحصیل رشته های غیر پزشکی در خارج از کشور نیز، دانشجویان باید دانشگاهی که در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران در همان سال قرار گرفته است را به عنوان دانشگاه محل تحصیل خود برگزینند. برای دانشجویان رشته های غیر پزشکی نیز دانشگاه نانجینگ چین یک گزینه ایده آل است، زیرا در آخرین لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران برای سال تحصیلی 2020 2021 نیز نام این دانشگاه به چشم می خورد.

 

رتبه دانشگاه نانجینگ چین

دانشجویان بین المللی برای انتخاب دانشگاه محل تحصیل خود در خارج از کشور، معمولا رنکینگ های معتبر بین المللی همچون رنکینگ موسسه کیو اس را نیز ملاک عمل قرار می دهند. طبیعتا تحصیل در دانشگاهی که رتبه و اعتبار بین المللی بالاتری داشته باشد، مطلوب تمامی دانشجویان است. دانشگاه نانجینگ چین همه ساله یکی از برترین دانشگاه های این کشور در رنکینگ های بین المللی محسوب شده و از رتبه بین المللی فاخری نیز برخوردار بوده است. برای تبیین بهتر این موضوع رتبه دانشگاه نانجینگ چین را در یک دوره 4 ساله از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ بر اساس رتبه بندی موسسه کیو اس خدمتتان ارائه می نماییم.

بر این اساس در سال ۲۰۱۸ رتبه دانشگاه نانجینگ چین در میان دانشگاه‌ های این کشور، هفتم و در بین دانشگاه های دنیا 114 بوده است. در سال ۲۰۱۹ این دانشگاه همچنان هفتمین دانشگاه برتر کشور چین به حساب آمده و با چند پله نزول رتبه بین‌ المللی 122 را در میان دانشگاه ‌های برتر دنیا را از آن خود کرده است. رنکینگ دانشگاه نانجینگ چین در سال ۲۰۲۰ میلادی همچنان در میان دانشگاه‌ های این کشور هفتم بوده و این دانشگاه با 2 پله صعود رتبه 120 دانشگاه های دنیا را از آن خود کرده است. در آخرین رتبه بندی اعلام شده توسط موسسه کیو اس برای سال تحصیلی ۲۰۲۱، رتبه دانشگاه نانجینگ چین در میان دانشگاه‌ های دنیا با چند پله نزول مواجه شده و به رتبه 124 رسیده است. در این سال نیز این دانشگاه هفتمین دانشگاه برتر کشور چین به حساب می‌ آید.

رتبه دانشگاه نانجینگ چین در رتبه بندی موسسه تایمز نیز در سال ۲۰۲۱ در میان دانشگاه‌ های دنیا 111 و در میان دانشگاه‌ های آسیا 18 بوده است. بر اساس رتبه بندی شانگهای که دیگر سیستم رتبه بندی معتبر دانشگاه های دنیا می باشد نیز رنکینگ دانشگاه نانجینگ چین در سال ۲۰۱۷ در رتبه ای بین 201 تا 300 دانشگاه های دنیا طبقه بندی شده است. این دانشگاه در سال های 2018 و 2019 رتبه ای بین 151 تا 200 را در میان دانشگاه های دنیا از آن خود کرده است. در سال 2020 نیز این دانشگاه رتبه ای بین 101 تا 150 دانشگاه های دنیا را بدست آورده است.

 

رشته های دانشگاه نانجینگ چین

تنوع رشته های دانشگاه نانجینگ چین بالاست و این رشته ها در قالب دانشکده های این دانشگاه به دانشجویان ارائه می شوند. دانشکده های این دانشگاه عبارتند از:

- دانشکده پزشکی

- دانشکده علوم زندگی

- دانشکده معماری و شهرسازی

- دانشکده مدیریت و مهندسی

- دانشکده مهندسی و علوم کاربردی

- دانشکده محیط زیست

- دانشکده علوم و مهندسی زمین

- دانشکده علوم جوی

- دانشکده علوم جغرافیایی و اقیانوس شناسی

- دانشکده علوم الکترونیکی و مهندسی

- دانشکده مهندسی نرم افزار

- گروه علوم کامپیوتر و فناوری

- دانشکده شیمی و مهندسی شیمی

- دانشکده نجوم و علوم فضایی

- دانشکده فیزیک

- گروه ریاضیات

- دانشکده تجارت

- دانشکده حقوق

- دانشکده هنرهای لیبرال

- دانشکده تاریخ

- گروه فلسفه (مطالعات دینی)

- دانشکده روزنامه نگاری و ارتباطات

- دانشکده مطالعات خارجی

- دانشکده دولت

- دانشکده مدیریت اطلاعات

- دانشکده علوم اجتماعی و رفتاری

- مدرسه افتخارات Kuang Yaming

- موسسه دانشجویان بین المللی

 

تحصیل پزشکی در دانشگاه نانجینگ چین

همان طور که پیش تر ذکر شد این دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار دارد و برای مشتاقان تحصیل پزشکی در چین یکی از بهترین گزینه ها به حساب می آید. دانشگاه نانجینگ چین در رنکینگ دانشگاه های علوم پزشکی دنیا در سال 2017، رتبه ای بین 251 تا 300 و در میان دانشگاه های علوم پزشکی چین رتبه 7 را بدست آورده است. رتبه دانشگاه نانجینگ چین در زمینه تخصصی پزشکی در سال 2018 در میان دانشگاه هایی دنیا رشد کرده و به رده ای مابین 201 تا 250رسیده است. این در حالیست که این دانشگاه در این سال نیز در زمینه تخصصی پزشکی هفتمین دانشگاه کشور چین بوده است. این دانشگاه در رنکینگ دانشگاه های پزشکی دنیا در سال 2019، باز هم با صعود مواجه شده و رتبه ای بین 151 تا 200 را از آن خود کرده و در میان دانشگاه های علوم پزشکی چین مجددا رتبه 7 را بدست آورده است. در آخرین رتبه اعلام شده توسط موسسه کیو اس در زمینه تخصصی پزشکی، دانشگاه نانجینگ چین با افت رتبه مواجه شده و به رده ای مابین 201 تا 250 رسیده است. در این سال نیز این دانشگاه رتبه هفتم دانشگاه های چین در زمینه تخصصی پزشکی را بدست آورده است. به همین علت بسیاری از علاقمندان این رشته در تلاش برای اخذ پذیرش و ورود به دوره های تحصیل پزشکی در دانشگاه نانجینگ چین هستند.

 

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی چین و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های چین از جمله دانشگاه نانجینگ و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه نانجینگ چین
  • رتبه دانشگاه نانجینگ چین
  • تحصیل پزشکی در دانشگاه نانجینگ چین



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top