info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه کمنیوس اسلواکی

در رتبه بندی های بین المللی دانشگاه کمنیوس اسلواکی که در زبان اسلواک Univerzita Komenského نامیده می شود، عنوان دانشگاه اول کشور اسلواکی را از آن خود کرده است و مدارک دوره ها و مدارک تحصیلی ارائه شده در این دانشگاه دارای اعتبار بین المللی بالایی می باشند. این دانشگاه دولتی کشور اسلواکی که حدود یک قرن از تاسیس آن می گذرد و به طور دقیق در سال 1919 میلادی تاسیس شده است، بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه کشور جمهوری اسلواکی نیز می باشد و طی سالیان متمادی از بهترین دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور چکسلواکی بوده است. دانشگاه کمنیوس پس از استقلال اسلواکی و جدا شدن این کشور از جمهوری چک در دهه 90 میلادی نیز، همه ساله از بهترین دانشگاه های اسلواکی به شمار می رفته است.



شهرت دانشگاه کمنیوس براتیسلاواUniversity  Comenius به دانشکده پزشکی مارتین جسینیوس آن است که باعث شده این دانشگاه را به عنوان بهترین دانشگاه پزشکی اسلواکی بشناسند. همان طور که می دانیم علاقه و اشتیاق عجیبی بین جوانان ایرانی برای تحصیل پزشکی وجود دارد و بسیاری از جوانان کشورمان را برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور به کشور اسلواکی کشانده است. دلایل مختلفی برای اقبال دانشجویان ایرانی به تحصیل پزشکی در دانشگاه کمنیوس وجود دارد که اصلی ترین موارد آن عبارتند از: مناسب بودن هزینه تحصیل و زندگی در اسلواکی و رنکینگ و رتبه بین المللی مناسب دانشگاه های اسلواکی و تحصیل بدون مدرک زبان اس  . البته از یاد نبریم که دانشگاه کمنیوس اسلواکی، در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت کشورمان در کشور اسلواکی قرار دارد و مدارک تحصیلی ارائه شده در این دانشگاه در ایران مورد تایید هستند.

 

رنکینگ دانشگاه کمنیوس براتیسلاوا

ملاک اصلی برای اعتبار یک دانشگاه در عرضه بین المللی رنگینگ و رتبه ای است که موسساتی مانند QS، شانگهای و Times برای آن دانشگاه در نظر می گیرند. از این رو اگر به رتبه بندی QS توجه کنیم، رتبه و رنکینگ دانشگاه کمنیوس براتیسلاوا بین ۶۵۱ تا ۷۰۰ دنیا می باشد. اما اگر ملاک را سیستم رتبه بندی Times در نظر بگیریم، رنکینگ این دانشگاه بین رتبه ۶۰۱ تا ۸۰۰ دنیا می باشد.

در مورد رتبه دانشگاه کمنیوس براتیسلاوا در خود کشور اسلواکی لازم به ذکر است که این دانشگاه سال هاست بهترین دانشگاه اسلواکی بوده و به ویژه به علت سطح علمی خوب دانشکده پزشکی مارتین جسنیوس، بهترین دانشگاه پزشکی اسلواکی می باشد.

 

رشته های دانشگاه کمنیوس

درست است که این دانشگاه را بیشتر به عنوان یک دانشگاه مشهور در زمینه رشته های علوم پزشکی می شناسیم، اما این دانشگاه دارای 13 دانشکده مختلف است که رشته های بسیار متعددی را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می نمایند. لیست دانشکده های دانشگاه کمنیوس عبارتند از: پزشکی، داروسازی، حقوق، فلسفه، تربیت بدنی و ورزش، ریاضی و فیزیک و انفورماتیک، الهیات پروتستانیسم، الهیات کاتولیک، مدیریت، تربیت معلم، علوم اقتصادی و اجتماعی.

سطح علمی و مزایای دیگر تحصیل در دانشگاه کمنیوس، همه ساله تعداد زیادی دانشجو را از نقاط مختلف دنیا برای تحصیل در این دانشگاه به براتیسلاوا می کشاند. هم اکنون از حدود ۲۲۷۰۰ دانشجوی شاغل به تحصیل در این دانشگاه، حدود ۲۴۰۰ نفر دانشجویان بین المللی از جمله از کشور عزیزمان ایران می باشند. همچنین حضور بیش از 2500 دانشجوی مقطع دکتری مشغول به تحصیل در این دانشگاه، آن را به یک مرکز عمده علمی تبدیل کرده است. در این دانشگاه کشور اسلواکی نیز، طول دوره های کارشناسی 3 سال، کارشناسی ارشد 2 سال و دکتری بسته به زیرشاخه تحصیلی بینی 3 تا 5 سال می باشد.

 

دانشکده پزشکی مارتین جسینیوس

در دانشکده پزشکی مارتین جسنیوس دانشگاه کمنیوس اسلواکی، رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و سایر رشته های مرتبط با علوم پزشکی ارائه می گردد و علاقه مندان تحصیل پزشکی در اسلواکی می توانند با اخذ پذیرش تحصیلی این دانشگاه رویای خود در زمینه تحصیل پزشکی در اروپا را تحقق بخشند. از مزیت های تحصیل در این دانشگاه، امکان تحصیل پزشکی در اروپا بدون مدرک زبان است که برای بسیاری از متقاضیان، یک مزیت عالی محسوب می شود.

 

تحصیل پزشکی در دانشگاه کمنیوس اسلواکی

همان طور که عرض شد دوره های تحصیلی و مدارک تحصیلی دانشگاه پزشکی کمنیوس، از نظر وزارت بهداشت ایران دارای اعتبار می باشد و دوره های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در آن با استقبال چشمگیر جوانان ایرانی علاقه مند تحصیل پزشکی در اروپا قرار می گیرد.

از اصلی ترین مزایای تحصیل پزشکی در دانشگاه کمنیوس اسلواکی و به طور کلی دانشگاه های این کشور، هزینه های نسبتا مناسب تحصیل، در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی می باشد. طول دوره تحصیل پزشکی در این دانشگاه 6 سال شامل 5795 ساعت آموزش تئوری و عملی بوده و شهریه تحصیل پزشکی ۹۵۰۰ یورو در سال می باشد. همچنین هزینه تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه کمنیوس اسلواکی حدود 11000 یورو در سال می باشد. برای تحصیل داروسازی در دانشگاه کمنیوس اسلواکی نیز حدود ۷۵۰۰ یورو در سال شهریه در نظر گرفته شده است.

 

تحصیل پزشکی در اروپا بدون مدرک زبان

امکان تحصیل پزشکی در اروپا بدون مدرک زبان به زبان انگلیسی یکی از ایده آل ترین مواردی است که پیش روی دانشجویان ایرانی می تواند قرار بگیرد و این مورد با انتخاب دانشگاه های اسلواکی به عنوان محل تحصیل ممکن می شود. رشته های علوم پزشکی و البته اکثر رشته ها هم به زبان انگلیسی و هم به زبان اسلواک در دانشگاه کمنیوس ارائه می گردند.

می دانیم گرفتن مدرک زبان برای بسیاری از جوانان و دانشجویان عزیز ایرانی به کاری بس دشوار تبدیل شده است. بسیاری از جوانان کشور که مشتاق تحصیل پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی هستند با مانعی به نام نیاز به مدرک زبان برای اخذ پذیرش تحصیلی مواجهند.

می دانیم دندانپزشکی نیز یکی دیگر از رشته های تحصیلی محبوب بین جوانان ایرانی بوده و از این رو امکان تحصیل دندانپزشکی در اروپا بدون مدرک زبان نیز یکی دیگر از ویژگی های جذاب تحصیل علوم پزشکی در دانشگاه کمنیوس است.

همچنین برای علاقه مندان تحصیل داروسازی نیز، امکان تحصیل داروسازی در اروپا بدون مدرک زبان در دانشگاه معتبر کمنیوس براتیسلاوا اسلواکی نیز یک فرصت بسیار ویژه به حساب می آید.

لازم به ذکر است که جهت دریافت پذیرش تحصیلی دانشگاه کمنیوس باید داوطلبان در آزمون ورودی کتبی شرکت نموده و نمره لازم را کسب نمایند. البته در این زمینه موسسه پرگاس پارس راهنمایی کافی جهت قبولی در آزمون را خدمت عزیزان ارائه خواهد نمود.

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف به ویژه علوم پزشکی در اسلواکی و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرمایید:

 

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه کمنیوس اسلواکی
  • دانشگاه کمنیوس براتیسلاوا
  • تحصیل پزشکی در دانشگاه کمنیوس اسلواکی



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top