info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه آلتو فنلاند

یکی از بهترین دانشگاه های فنلاند که در سطح اروپا هم از دانشگاه های ممتاز محسوب می شود، دانشگاه آلتو می باشد که در زبان انگلیسی Aalto University، در زبان فنلاندی Aalto Yliopisto  و در زبان سوئدی Aalto Universitetet  خوانده می شود. این دانشگاه که اخیرا رتبه اول دانشگاههای کشور فنلاند را از آن خود کرده، در شهر هلسینکی پایتخت فنلاند واقع شده و از دانشگاه های جوان محسوب شده و در سال 2010 از ادغام سه دانشگاه بزرگ کشور فنلاند تشکیل یافته است. دانشگاه صنعتی هلسینکی که در سال 1849 تاسیس شده بود، دانشگاه اقتصاد هلسینکی که در سال 1904 تاسیس شده بود و دانشگاه هنر و طراحی هلسینکی که در سال 1871 تاسیس شده بود، سه دانشگاه بزرگ ادغام شده در هم هستند که روی هم دانشگاه آلتو فنلاند را تشکیل داده اند. در ادامه این مطلب به شرایط ورود به دوره های تحصیل در دانشگاه آلتو فنلاند در سال 2024 اشاره می نماییم.



دانشگاه آلتو فنلاند

وجه تسمیه دانشگاه آلتو فنلاند، نام معمار برجسته فنلاندی آلوار آلتو می باشد که به افتخار وی این نام را بر این دانشگاه نهادند. دولت فنلاند در سال 2010 به قصد ایجاد فضای مناسب برای نوآوری اقدام به ایجاد دانشگاه آلتو نمود که امروزه بهترین همکاری را با صنایع، کسب و کارها و مجامع علمی و هنری دارد و با برترین دانشگاه های دنیا نیز موافقت نامه های همکاری در زمینه های مختلف منعقد کرده است. در این دانشگاه کاربردی بودن علوم و تحقیقات و تحصیلات از اساسی ترین اصول به شمار می رود و تاثیر در جامعه به صورت عملی و کارآفرینی از طریق به کار بردن تکنولوژی های نوین از اساسی ترین اهداف دانشگاه آلتو محسوب می شود. به همین دلیل بسیاری از جوانان فنلاندی تحصیل در دانشگاه آلتو را برای خود مناسب می دانند. همچنین بسیاری از دانشجویان خارجی مشتاق تحصیل در فنلاند هم دانشگاه آلتو را بهترین گزینه برای خود می دانند و همه ساله متقاضیان زیادی برای ورود به این دانشگاه معتبر اپلای می کنند.

 

در حال حاضر دانشگاه آلتو فنلاند بیش از 19600 دانشجو را میزبانی می کند و از این نظر سومین دانشگاه این کشور به حساب می آید. 5000 کارمند این دانشگاه به دانشجویان در زمینه های مختلف خدمات ارائه می نمایند.

پردیس اصلی این دانشگاه در Otaniemi واقع شده که دانشکده های مهندسی و مدرسه کسب و کار در آن واقع هستند. دانشکده هنر، طراحی و معماری این دانشگاه در پردیس Arabianranta واقع شده است. علاوه بر این پردیس ها که در هلسینکی واقعند این دانشگاه در میککلی و پاری هم دارای پردیس دانشگاهی می باشد. اما تصمیم بر این است که کلیه دانشکده ها و موسسات آموزشی دانشگاه آلتو در پردیس اوتانیمی یا Otaniemi متمرکز شوند

 

تحصیل در دانشگاه آلتو

دوره های تحصیل در دانشگاه آلتو در دو ترم پاییز و بهار می باشد. یکی از مزایای تحصیل در دانشگاه آلتو این است که برای ورود به این دانشگاه نیازی به یادگیری زبان های سوئدی و فنلاندی وجود ندارد و طبیعتا ارائه مدرک این زبان ها نیز لازم نمی باشد. زیرا زبان آموزشی بسیاری از دوره ها در دانشگاه آلتو فنلاند، انگلیسی می باشد.

 

تحصیل در دانشگاه آلتو به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، مستلزم ارائه مدرک زبان آیلتس می باشد. بوده و حداقل معدل کارشناسی برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه 13 می باشد. طول دوره های کارشناسی ارشد در دانشگاه آلتو فنلاند تقریبا 2 سال است.

 

 برای ورود به مقطع دکتری این دانشگاه هم باید مدرک آیلتس با حداقل نمره 7 و معدل کارشناسی ارشد حداقل 15 ارائه کرد. دوره های دکتری در دانشگاه آلتو فنلاند، بین 3 تا 5 سال به طول می انجامد.

 

علاوه بر مدرک زبان، مدرک تحصیلی مقطع پیشین به همراه ریز نمرات همراه  با ترجمه آن ها نیز از مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیل در دانشگاه آلتو فنلاند به شمار می رود.

طبیعتا مشتاقان اخذ پذیرش تحصیلی برای ورود به دوره های دانشگاه آلتو فنلاند، باید رزومه یا CV و همچنین انگیزه نامه یا SOP نیز لازم است.

زمان اپلای کردن برای دوره های ترم پاییز این دانشگاه اوایل دسامبر تا اوایل ژانویه است.

 

رتبه دانشگاه آلتو فنلاند

دانشگاه آلتو برترین دانشگاه برتر کشور فنلاند محسوب شده و در همین چند سال عمر کوتاه خود مرتب در رتبه های بسیار خوب بین المللی قرار داشته و دارای ثبات بسیار خوبی بوده است. به عنوان مثال با بررسی دوره 4 ساله 2021 تا 2024 و رتبه های اخذ شده این دانشگاه در سیستم رتبه بندی موسسه معتبر QS ثبات این دانشگاه در رتبه های فاخر، بسیار قابل لمس تر برایتان خواهد بود. در سال 2021 میلادی رتبه دانشگاه آلتو فنلاند در دنیا 127 و در خود این کشور بعد از دانشگاه هلسینکی فنلاند، دوم بوده است. در سال 2022 رتبه دانشگاه آلتو فنلاند، در دنیا 112 و در کشور فنلاند همچنان دوم بوده است. در سال 2023 رتبه دانشگاه آلتو فنلاند در دنیا 116 و در فنلاند همچنان دوم بوده است. اما آخرین رتبه بندی اعلام شده توسط این موسسه برای سال 2024 میلادی نشان می دهد که این دانشگاه با رشد نسبی به رتبه 109 دنیا رسیده و در کشور فنلاند هم رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

 

البته موسسه QS همه ساله رتبه بندی بهترین دانشگاه های جوان دنیا با عمر زیر 50 سال را هم ارائه می کند که در این لیست هم برای سال 2023، رتبه دانشگاه آلتو فنلاند، نهم دنیا می باشد که رتبه ای بسیار ارزنده است و نشان می دهد این دانشگاه علیرغم اینکه از بسیاری از این دانشگاه ها هم عمر کمتری دارد، اعتبار جهانی فوق العاده ای کسب نموده است.

 

به طور خلاصه آخرین رتبه دانشگاه هلسینکی فنلاند در سیستم های رتبه بندی مختلف عبارتند از:

 

  • رتبه دانشگاه آلتو در سیستم رتبه بندی موسسه QS در سال 2024: رتبه 109
  • رتبه دانشگاه آلتو در سیستم رتبه بندی Times در سال 2024: رتبه ای بین 201 تا 250
  • رتبه دانشگاه آلتو در سیستم رتبه بندی Shanghai در سال 2023: رتبه ای بین 301 تا 400

 

دانشکده های دانشگاه آلتو هلسینکی

تعداد دانشکده های دانشگاه آلتو هلسینکی چندان زیاد نیست. البته در همین دانشکده ها که تعدادشان 6 مورد می باشد، رشته های بسیار زیاد و متنوعی برای تحصیل در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می گردد. لیست دانشکده های دانشگاه آلتو هلسینکی فنلاند به شرح زیر می باشد:

 

- دانشکده تکنولوژی شیمی دانشگاه آلتو فنلاند

- دانشکده مهندسی برق و الکترونیک دانشگاه آلتو فنلاند

- دانشکده فنی مهندسی دانشگاه آلتو فنلاند

- دانشکده هنر، طراحی و معماری دانشگاه آلتو فنلاند

- دانشکده علوم دانشگاه آلتو فنلاند

- دانشکده تجارت دانشگاه آلتو فنلاند

 

رشته های دانشگاه آلتوی فنلاند

این دانشگاه که در واقع از ادغام سه دانشگاه معتبر فنی، اقتصاد و هنر هلسینکی به وجود آمده، کلیه رشته های این سه دانشگاه سابق را به علاوه تعدادی رشته های جدید به دانشجویان مشتاق تحصیل ارائه می نماید. به همین جهت می توان گفت تنوع رشته های دانشگاه آلتوی فنلاند بسیار بالاست. حال به گروه های آموزشی ارائه دهنده رشته های دانشگاه آلتوی فنلاند به تفکیک دانشکده های ارائه دهنده رشته ها اشاره می نماییم:

 

گروه های آموزشی ارائه دهنده رشته های دانشکده تکنولوژی شیمی دانشگاه آلتو فنلاند:

 

- گروه مهندسی و علم مواد دانشگاه آلتو

- گروه شیمی دانشگاه آلتو

- گروه بیوتکنولوژی و شیمی تکنولوژی دانشگاه آلتو

 

گروه های آموزشی ارائه دهنده رشته های دانشکده مهندسی برق و الکترونیک دانشگاه آلتو فنلاند:

 

- گروه مهندسی برق و اتوماسیون

- گروه میکرو و علوم نانو

- علوم رادیو و مهندسی

- گروه ارتباطات و شبکه

- گروه پردازش سیگنال و صدا

 

گروه های آموزشی ارائه دهنده رشته های دانشکده فنی مهندسی دانشگاه آلتو فنلاند:

 

- گروه عمران و مهندسی سازه دانشگاه آلتو هلسینکی

- گروه مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه آلتو هلسینکی

- گروه مکانیک کاربردی دانشگاه آلتو هلسینکی

- گروه طراحی و مهندسی تولید دانشگاه آلتو هلسینکی

- گروه فن آوری انرژی دانشگاه آلتو هلسینکی

- گروه املاک و مستغلات، برنامه ریزی و انفورماتیک دانشگاه آلتو هلسینکی

 

گروه های آموزشی ارائه دهنده رشته های دانشکده هنر، طراحی و معماری دانشگاه آلتو فنلاند:

 

- گروه معماری

- بخش هنر

- گروه طراحی

- گروه رسانه

- گروه فیلم، تلویزیون و نقاشی پرده های نمایش

 

گروه های آموزشی ارائه دهنده رشته های دانشکده علوم دانشگاه آلتو فنلاند:

 

- گروه فناوری رسانه دانشگاه آلتو

- گروه مهندسی پزشکی و علوم محاسباتی دانشگاه آلتو

- گروه فیزیک کاربردی دانشگاه آلتو

- گروه علوم کامپیوتر و مهندسی دانشگاه آلتو

- گروه مهندسی و مدیریت صنعتی دانشگاه آلتو

- گروه علوم کامپیوتر دانشگاه آلتو

- گروه ریاضی و تجزیه و تحلیل سیستم دانشگاه آلتو

 

گروه های آموزشی ارائه دهنده رشته های دانشکده تجارت دانشگاه آلتو فنلاند:

 

- کارآفرینی و نوآوری در مدیریت

- پایداری خلاق

- اقتصاد

- حسابداری

- مدیریت کسب و کار بین المللی طراحی

- مدیریت و کسب و کار بین المللی

- ارتباطات سازمانی

- دارایی

- بازاریابی

- استراتژی

- مدیریت جهانی

- اطلاعات و خدمات مدیریت

 

این دانشگاه در رشته های تکنولوژی رتبه 150 دنیا را داشته و در فنلاند رتبه اول را به خود اختصاص داده است. به طور کلی کشور فنلاند در زمینه تکنولوژی و نوآوری از کشورهای سرآمد به حساب می آید. این کشور برای جذب کارآفرینان نوآور که کسب و کارهای مبتنی بر تکنولوژی های نوین را راه اندازی می کنند، برنامه مهاجرتی ویزای استارت آپ فنلاند را ارائه نموده و همه ساله عده زیادی از آنان را جذب می کند. همین موضوع موجب می شود بازار کار رشته های فنی در این کشور بسیار عالی باشد. این بدین معناست که افرادی که در رشته های مرتبط با تکنولوژی در این دانشگاه تحصیل کنند، شانس بالایی برای استخدام در فنلاند و در نهایت اقامت در این کشور با سطح رفاه اجتماعی بالا را بدست می آورند.

 

همچنین در زمینه رشته های تجارت و بازرگانی نیز رتبه ای بین 51 تا 100 دنیا و اول کشور فنلاند را دارا می باشد. همچنین دانشگاه آلتوی فنلاند در زمینه هنر و طراحی دانشگاه اول فنلاند و نهم دنیاست که از این نظر بسیار شاخص می باشد.

 

همچنین در سال 2017 محققان و مهندسان دانشگاه آلتو موفق به ساخت و پرتاب دو ماهواره تحقیقاتی به فضا شدند که آلتو 1 و آلتو 2 نامیده شد و در توسعه صنعت هوافضا در اروپا نقش بسیار مهمی را ایفا کرد. این موضوع به خودی خود باعث بالاتر رفتن جایگاه و اعتبار این دانشگاه در اروپا و جهان بوده است.

 

هزینه تحصیل در دانشگاه آلتو فنلاند

تا سال 2017 هزینه تحصیل در دانشگاه آلتو فنلاند هم مانند سایر دانشگاه های این کشور رایگان بود. اما از سال 2017 دولت فنلاند تصمیم گرفت که از دانشجویان بین المللی که از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا برای تحصیل به این کشور می آیند شهریه دریافت کند. این شهریه برای مقطع کارشناسی 12 هزار یورو و برای مقطع کارشناسی ارشد 15 هزار یورو در سال است. البته این امکان برای دانشجو فراهم شده که بتواند این هزینه را در دو قسط پرداخت نماید.

 

علاوه بر هزینه تحصیل در دانشگاه آلتو فنلاند، هزینه زندگی در فنلاند نیز باید مد نظر باشد. دانشجو باید 7000 یورو در سال هم به عنوان هزینه های زندگی دانشجویی در شهر هلسینکی پیش بینی نماید. البته باید در نظر داشت که این هزینه به نسبت اعتبار بالای دانشگاه آلتو و امکان اخذ اقامت پس از تحصیل، می تواند توجیه پذیر باشد.

 

البته برای دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه آلتو فنلاند امکان استفاده از بورسیه تحصیلی هم وجود دارد. در فنلاند به نوعی تحصیل در دکتری را شغل تحقیقاتی محسوب می کنند و به دانشجویان مشغول به تحصیل دکتری در دانشگاه های این کشور، حقوق داده می شود. به عنوان مثال در دانشگاه آلتو هلسینکی، به دانشجویان دکتری بین 2000 تا 2100 یورو حقوق داده می شود. نکته جالب این است که این مبلغ پس از کسر مالیات می باشد. یعنی دانشجوی دکتری که دوره تحصیلش بین 3 تا 5 سال به طور معمول طول می کشد، در پایان 4 سال از تحصیل به علت 4 سال دادن مالیات بر شغل در این کشور، اقامت دائم فنلاند را دریافت می کند.

 

بورسیه دانشگاه آلتو فنلاند

در دانشگاه آلتو فنلاند بورسیه تحصیلی حمایتی برای شهروندان غیر اروپایی شامل 100 یا 50 درصد شهریه ارائه می گردد. البته بورسیه دانشگاه آلتو فنلاند بر اساس ارزیابی تحصیلی به متقاضیان اعطا می گردد.

 

خوابگاه دانشگاه آلتو

این دانشگاه دارای خوابگاه نیست. اما بنیاد مسکن دانشجویی HOAS ، و اتحادیه دانشجویی دانشگاه AYY  مسکن محدود به دانشجویان این دانشگاه ارائه می دهند. اما با توجه به تقاضای بالا برای یافتن مسکن در بین دانشجویان، اغلب آنان مجبور می شوند از بخش خصوصی مسکن اجاره کنند.

 

مفاخر دانشگاه آلتو

علی رغم عمر کوتاه دانشگاه آلتو فنلاند، دانش آموختگان برجسته ای از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند و در زمینه های مختلف به شهرت ملی و جهانی دست یافته اند. اما باید تاریخچه این دانشگاه را در 3 دانشگاه قدیمی تشکیل دهنده آن نیز جستجو نمود و مفاخری که در آن سه دانشگاه به تحصیل، تحقیق و تدریس می پرداخته اند را نیز باید بخشی از تاریخ این دانشگاه نمود. بر این اساس می توان آلوار آلتو (معمار)، تاپیو ویرکالا (طراح)، جورما الیا (دانش آموخته دانشگاه های اقتصاد و فنی هلسینکی و رئیس کمپانی رویال داچ شل)، گونار نوردستروم (دکترای تخصصی فیزیک و استاد برجسته این رشته با نظریات پیشرو) و آرتوری ایلماری ویرتانن (برنده جایزه نوبل) را عده ای از مفاخر پرتعداد دانشگاه آلتو دانست.

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی فنلاند و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های فنلاند از جمله دانشگاه آلتو و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه آلتو فنلاند
  • دانشگاه آلتو
  • دانشگاه آلتوی فنلاند
  • رتبه دانشگاه آلتو فنلاند
  • رشته های دانشگاه آلتوی فنلاند
  • هزینه تحصیل در دانشگاه آلتو فنلاند
  • دانشگاه آلتو فنلاند



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top