info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دوره های آموزش آشپزی در اروپا

متاسفانه در کشور ما هنوز مشاغلی چون آشپزی را یک حرفه و کار کاملا تخصصی نمی دانند. اما اگر به رستوران های موفق کشور که در تجارت خود به موفقیت چشمگیر رسیده اند توجه کنیم، می بینیم یا مدیریت آن ها بر عهده یک سرآشپز ماهر و دوره دیده است یا یک سرآشپز دوره دیده و حاذق را در استخدام خود دارند. از این رو به ویژه در سال های اخیر اهمیت تحصیل و دوره دیدن به صورت آکادمیک در زمینه رشته هایی مانند آشپزی بیشتر درک شده است. بسیاری از علاقمندان هتلداری و آشپزی به همین سبب به دنبال شرکت در دوره های آموزش آشپزی در اروپا هستند تا بتوانند در زمینه شغلی مورد علاقه خود به موفقیت چشمگیر برسند.



البته دیدن دوره های آموزش آشپزی در اروپا در مراکز معتبر می تواند در کنار سابقه شغلی مناسب و تسلط به زبان، به آشپزهای هنرمند هموطنمان این شانس را بدهد که در یکی از مراکز اقامتی و هتل های کشورهای دیگر به ویژه در کشورهای عضو اتحادیه اروپا مشغول به کار شوند. از این رو گذراندن دوره های آموزش آشپزی در اروپا می تواند شرایط مناسب برای مهاجرت کاری نیز برای آشپزهای محترم فراهم نماید.

نکته مهم در زمینه دوره های آموزش آشپزی در اروپا این است که اکثر این دوره ها در هر کشور اروپایی به زبان آن کشور برگزار می شوند و تسلط بله زبان کشور میزبان برای شرکت در این دوره ها الزامی است. البته در هر یک از کشورهای اروپایی می توان دوره های آموزشی معدودی یافت که به زبان انگلیسی ارائه شوند.

 

دوره های تحصیل آشپزی در اتریش

برای علاقه مندان گذراندن دوره های آموزش آشپزی در اروپا، یکی از بهترین گزینه ها دوره های تحصیل آشپزی در اتریش می باشد. باید در نظر داشت که آشپزی در حقیقت یک هنر است و امکان آموزش آن در کشوری که خود مهد هنر در قاره اروپا محسوب می شود یک شانس بسیار عالی برای مشتاقان می باشد.

در سیستم آموزشی کشور اتریش رشته هایی مانند هتلداری و گردشگری و هنر آشپزی تعریف شده است که به طور معمول این رشته ها در مدارس هتلداری و مدارس آشپزی اتریش ارائه می گردد. در هر یک از این دوره ها مباحث آشپزی به هنرجوها ارائه می گردد. طبیعتا در رشته هنر آشپزی تقریبا تمامی مباحث به آشپزی اختصاص دارد. اما در رشته هتلداری و گردشگری نیز از آنجا که بخش مهمی از میزبانی مناسب یک هتل به غذا مرتبط است، با آشپزی، سفره آرایی و نحوه سرو غذاها به شکل مفصلی پرداخته می شود.

خود اتریش هم به عنوان یکی از کشورهای توریستی قاره اروپا غذاها و شیرینی های محبوب و معروفی دارد که از آن جمله می توان به شنیتسل وینی و کیک شکلاتی زاخرتورته اشاره نمود. به همین سبب آموزش طبخ غذاها و شیرینی های اتریشی بخش جدایی ناپذیر این دوره های تحصیل آشپزی در اتریش محسوب می شود.

دوره های هنر قنادی و شیرینی پزی، تهیه نوشیدنی ها، مدیریت آشپزخانه و سازماندهی آشپزخانه از دیگر دوره هایی است که در مدارس آشپزی اتریش ارائه می گردد. فارغ التحصیلان دارای مدرک این دوره ها پس از گذراندن دوره های کارآموزی به سرعت مورد توجه هتل ها و رستوران هاو مراکز صنعت گردشگری قرار می گیرند و شانس زیادی برای پیدا کردن شغلی مناسب در خود اتریش یا سایر کشورها به ویژه در قاره اروپا دارند.

صنعت گردشگری در اتریش و سایر نقاط دنیا بشدت در حال گسترش است و به همین علت فرصت های شغلی در بستر این صنعت نیز رو به افزایش است و گذراند دوره های تحصیل آشپزی در اتریش به همین علت کامل دور اندیشانه می باشد. این دوره ها به اشکال مختلف با طول مدت متفاوت برگزار شده و شهریه آن ها نیز به همین جهت متفاوت است.

بعضا پیش می آید که تعداد متقاضیان شرکت در دوره های تحصیل آشپزی در اتریش بحدی بالا می رود که موسسات برگزار کننده یا همان مدارس آشپزی اتریش مجبور می شوند مصاحبه و آزمون عملی برگزار کنند تا به داوطلبان با شایستگی بیشتر پذیرش ورود به دوره ها را بدهند. در این مواقع تجربه کاری بالا و رزومه کاری قوی در زمینه آشپزی و هتلداری می تواند به داوطلبان کمک شایانی نماید.

 

دوره های تحصیل آشپزی در ایتالیا

کمتر کسی در سراسر دنیا پیدا می شود که غذاهای لذیذ ایتالیایی مانند انواع پیتزا و پاستا را امتحان نکرده باشد. طبیعتا فرهنگ غذایی ایتالیا در طی قرن ها شکل گرفته و توسط آشپزهای حاذق منتقل شده و حتی در جای جای دنیا نیز به شدت فراگیر شده است. به همین جهت است که بسیاری از مشتاقان گذراندن دوره های آموزش آشپزی در اروپا، کشور ایتالیا را برای گذراندن این دوره ها انتخاب می کنند. در حال حاضر مدارس آشپزی ایتالیا در شهرهای مختلف این کشور مشغول فعالیت هستند و دوره های تحصیل آشپزی در ایتالیا را به مشتاقان از سراسر دنیا ارائه می دهند. اما به جز مدارس آشپزی ایتالیا این کشور دارای دانشگاه های آشپزی متعددی هم می باشد. تحصیل در ایتالیا در رشته آشپزی در بسیاری از دانشگاه های این کشور در زیرگروه رشته هایی چون هتلداری امکانپذیر می باشد.

علاوه بر این ها در این کشور حتی دانشگاه هایی تخصصی  مانند دانشگاه علوم آشپزی در سال 2004 راه اندازی شده که یک مرکز آموزشی و تحقیقاتی در زمینه نوآوری در زمینه های ایجاد رابطه ارگانیک بین آشپزی و کشاورزی و تغذیه است. در این دانشگاه برنامه های کارشناسی حتی با اعطای بورسیه ارائه می گردد. برای شرکت در این دوره ها البته تسلط به زبان های انگلیسی و ایتالیایی به همراه رزومه قوی و ریز نمرات تحصیلی و در نهایت قبولی در مصاحبه آنلاین از شروط اصلی می باشد.

در مدارس آشپزی ایتالیا بهترین دوره های تزئین غذا و سفره آرایی ارائه می شود که در دنیا زبانزد است. همچنین تنوع دوره های آموزش آشپزی در اروپا بسیار است و شامل آموزش غذاهای ایتالیایی، آموزش آشپزی ملل، آموزش پخت کیک و شیرینی و دسر و همچنین سفره آرایی و تزئینات غذا می شود. طول دوره های آشپزی در ایتالیا نیز بر اساس نوع دوره متفاوت است. طبیعتا دوره های ارائه شده در دانشگاه های این کشور طولانی تر هستند.

 

دوره های تحصیل آشپزی در فرانسه

فرانسه یکی دیگر از کشورهای اروپایی است که فرهنگ غذایی آن در تمام دنیا مورد توجه است و غذاهای فرانسوی در کشورهای مختلف از جمله کشور خودمان در بسیاری از رستوران ها سرو می شوند. دوره های تحصیل آشپزی در فرانسه در مدارس آشپزی فرانسه برگزار می شوند. یادگیری دستور العمل های تهیه غذاهای فرانسوی و به طور کلی غذاهای بین المللی در مدارس آشپزی فرانسه این فرصت را به هنرجویان می دهد که علاوه بر اینکه بعدا در رستوران خود آن ها را برای میهمانان سرو کنند، بتوانند در رستوران های مجلل و هتل های برتر در کشورهای مختلف با دستمز بسیار خوبی به استخدام در بیایند.

فرانسوی ها آشپزی را شغلی با حساسیت کار یک جراح و با خلاقیت یک هنرمند طراح می دانند. همچنین بر اساس متد آشپزی ارائه شده در مدارس آشپزی فرانسه ابتدا باید با وسایل کار آشپزی مانند چاقو، فر و ... به خوبی آشنا شد و آشپز باید این وسایل را دوستان خود بداند. زیرا بیشترین وقت را در طول شبانه روز در کنار این وسایل می گذراند.

در دوره های تحصیل در فرانسه در رشته آشپزی، آراستن میز و سفره آرایی، روش تهیه و تزئین انواع غذا، طرز تهیه شیرینی و کیک و انواع دسر و مدیریت آشپزخانه و ... به هنرجویان آموزش داده می شود. برخی از این دوره ها حتی در دانشگاه های فرانسه نیز برگزار می گردد.

طبیعتا دوره های تحصیل آشپزی در فرانسه انواع مختلفی دارد که از نظر طول دوره و نوع مدرکی که در پایان آن ها به هنرجویان اعطا می شود با هم تفاوت دارند. برخی دوره ها به صورت تحصیلات دانشگاهی در مقاطع تحصیلی معمول هستند. اما برخی دوره ها دوره های تخصصی کوتاه مدتی هستند که به عنوان مثال در زمینه های آشپزی فرانسوی، شیرینی پزی و ... برگزار می شوند و در پایان آن ها مدرک معمول دانشگاهی ارائه نمی گردد.

نظم در مدارس آشپزی فرانسه حرف اول را می زند و دیر رسیدن سر کلاس ها با جریمه همراه خواهد بود. زیرا دوره های تحصیل آشپزی در فرانسه علیرغم مفرح بودن ماهو کاری آشپزی، در فضایی بسیار جدی برگزار می شود و فقط افرادی که واقعا دل به کار داده و آموزش ها را مو به مو دنبال کنند موفق به فارغ التحصیلی و دریافت مدرک می شوند.

مدارس آشپزی فرانسه از بهترین ها در سراسر دنیا به شمار می روند و دارندگان مدارک پایان دوره از این مدارس که زیر نظر بهترین سرآشپرهای بین المللی در این دوره ها آموزش دیده اند، به راحتی می توانند در خود فرانسه یا سایر کشورهای دنیا مشغول به فعالیت شوند. اکثر دوره های تحصیل آشپزی در فرانسه به زبان فرانسوی ارائه می شوند و برای موفقیت در آن ها تسلط به زبان فرانسه الزامی می باشد. اما برخی دوره های تحصیل آشپزی در فرانسه به زبان انگلیسی نیز ارائه می گردد که این فرصت خوبی برای مشتاقان تحصیل آشپزی در فرانسه است.

 

دوره های تحصیل آشپزی در ترکیه

ترکیه نیز از کشورهایی است که غذاهایش در دنیا بشدت مشهور شده و در هر کشوری رستوران های ترکی موجود بوده و بشدت مورد استقبال قرار می گیرند. غذاهای ترکی به ذائقه ما ایرانی ها نیز نزدیک تر هستند و در کشور خودمان هم معمولا رستوران های ترکی از شلوغ ترین رستوران ها به حساب می آیند. پس بسیاری از علاقمندان آشپزی از سراسر دنیا و کشور خودمان ترجیح می دهند دوره های تحصیل آشپزی در ترکیه را در مدارس فنی و دانشگاه های آشپزی و هتلداری این کشور بگذرانند.

اما برای علاقه مندان گذراندن دوره های آموزش آشپزی در اروپا، همواره بحث اخذ ویزا یک مشکل و دغدغه محسوب می شود. ترکیه همسایه غربی کشورمان که به نوعی کشوری اروپایی محسوب می شود از این نظر بهترین گزینه است. زیرا در این کشور مدارس آشپزی و دانشگاه های آشپزی معتبری مشغول ارائه خدمات آموزشی هستند که مدارکشاند در جای جای دنیا مورد پذیرش است و در عین حال برای گذراندن این دوره های تحصیل آشپزی در ترکیه، برعکس سایر کشورهای اروپایی مشکلی به نام اخذ ویزا بر سر راه مشتاقان قرار ندارد.

در مدارس آشپزی ترکیه دوره هایی چون طبخ غذاهای ترکی، معرفی طعم دهنده های ترکی، آموزش سفره آرایی و ... ارائه می گردد که هنرجوها از سراسر دنیا در آنان شرکت می کنند.

یکی از دانشگاه های آشپزی ترکیه که بهترین دوره های این رشته را در این کشور همسایه ارائه می دهند، دانشگاه اوزیگین است که در سال 2007 در استانبول تاسیس شده است. البته این دانشگاه غیر از رشته های آشپزی و هتلداری رشته های بسیار متنوع دیگری هم به دانشجویان ارائه می نماید. در این دانشگاه دوره های هتلداری و مدیریت رستوران و آشپزی ارائه می شود که شهریه آنان سالانه تا 7000 دلار آمریکا نیز می باشد. تحصیل این رشته ها در مقاطع تحصیلات تکمیلی و حتی با دریافت بورس نیز برای علاقه مندان میسر می باشد. لازم به ذکر است که این دوره ها هم به زبان ترکی استانبولی و هم به زبان انگلیسی ارائه می گردند.

 

دوره های تحصیل آشپزی در اسپانیا

فرهنگ غذایی کشور اسپانیا نیز بسیار جذاب است و افراد زیادی را از سراسر دنیا برای گذراندن دوره های تحصیل آشپزی در اسپانیا که در مدارس آشپزی اسپانیا برگزار می شوند، به این کشور زیبای توریستی می کشاند. به طور طبیعی کشوری که توریستی است، در زمینه آموزش رشته هایی چون گردشگری و آشپزی سطح مناسبی را دارد. یادگیری نحوه طبخ غذاهای اسپانیایی چون تورتیلا اسپانولا، تاپاس، پائیا، میگو سیری، گراتن مرغ دودی، پیستو مانچه کو، املت اسپانیایی، شیرینی ممبریلو و کراکت مرغ یا ماهی را می توان بخش جدایی ناپذیر از دوره های تحصیل آشپزی در اسپانیا دانست. مانند سایر کشورهای اروپایی دوره های تحصیل آشپزی در اسپانیا نیز متنوع بوده و از نظر طول دوره نیز متنوع هستند و به همین جهت شهریه این دوره ها نیز متفاوت می باشد.

 

دوره های تحصیل آشپزی در آلمان

کشور آلمان یکی از بهترین و قوی ترین سیستم های آموزشی را در کل اتحادیه اروپا دارد. طبیعتا برای انتخاب در میان دوره های آموزش آشپزی در اروپا نیز نمی توان این کشور را از میان گزینه ها خارج کرد. دوره های تحصیل آشپزی در آلمان، نیز مانند سایر کشورهای ذکر شده در مدارس آشپزی آلمان برگزار می گردد. این دوره ها اغلب به زبان آلمانی برگزار می شود و برای شرکت در این دوره ها تسلط کافی به زبان آلمانی لازم می باشد. در این کشور نیز سیستم مدارس هنر آشپزی و مدارس گردشگری تقریبا به مانند سیستم کشور اتریش می باشد.

 

دوره های تحصیل آشپزی در انگلیس

از قدیم الایام تحصیل در انگلیس در رشته های مختلف آکادمیک، فنی و مهارتی مورد استقبال بوده و شرکت در دوره های تحصیل آشپزی در انگلیس نیز بسیار مورد استقبال علاقمندان گذراندن دوره های آموزش آشپزی در اروپا قرار گرفته است. انگلستان کالج ها و مدارس آشپزی و هتلداری فراوانی دارد که در دنیا شهرت زیادی دارند. هنر آموزان مدارس آشپزی انگلیس، در حین گذراندن دوره های تحصیل آشپزی در انگلیس باید دوره های کارآموزی را در رستوران ها و هتل های این کشور بگذرانند که این موجب می شود تجربه عملی بسیار خوبی بیاندوزند و در عین حال در صورت نشان دادن توانایی های خود جذب همان رستوران یا هتلی که در آن دوره کارآموزی را می گذرانند شوند. ارزش مدارک مدارس آشپزی انگلیس به حدی است که فارغ التحصیلان دوره های تحصیل آشپزی در انگلیس شانس بسیار بالایی برای جذب شدن در هتل ها و رستوران های معتبر در سراسر دنیا به ویژه کشورهای انگلیسی زبان را دارند.

 

 

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل دوره های آشپزی در کلیه کشورهای اروپایی و حتی سایر نقاط جهان و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دوره های آموزش آشپزی در اروپا
  • دوره های تحصیل آشپزی در اتریش
  • دوره های تحصیل آشپزی در ایتالیا
  • دوره های تحصیل آشپزی در فرانسه
  • دوره های تحصیل آشپزی در ترکیه
  • دوره های تحصیل آشپزی در انگلیس



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top