info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه لوند سوئد

برترین دانشگاه سوئد دانشگاه لوند یا Lund University می باشد که در قاره اروپا و جهان نیز از اعتبار و ارزش بسیار بالایی برخوردار است. قرار گرفتن نام دانشگاه لوند سوئد در بین 100 دانشگاه برتر دنیا در اکثر رتبه بندی های معتبر از جمله QS خود موید ارزش تحصیل در این دانشگاه است. هزینه تحصیل در سوئد به طور کلی و به ویژه در دانشگاه لوند نسبت به ارزش و اعتبار مدرک تحصیلی دریافتی، بسیار مناسب است و تحصیل در این دانشگاه را توجیه پذیر می کند. دانشگاه لوند سوئد در شهری به همین نام واقع در استان اسکانیا، در سال 1666 میلادی تاسیس شده و از قدیمی ترین دانشگاه های شمال قاره اروپا محسوب می شود. این دانشگاه در طول زمان گسترش بسیاری یافته است و امروزه دارای 8 دانشکده و پردیس های متعددی در شهرهای مختلف این کشور از جمله هلسینگبورگ و مالمو می باشد.



تحصیل در دانشگاه لوند

طبیعیست که دانشگاه لوند سوئد بعنوان برترین دانشگاه این کشور برای مشتاقان تحصیل در سوئد، بهترین گزینه جهت تحصیل به حساب آید و در میان دانشگاه های کشور سوئد بیشترین متقاضی همه ساله برای تحصیل در دانشگاه لوند سوئد اپلای کنند. در حال حاضر حدود 41000 نفر دانشجو در 270 برنامه و دوره تحصیلی در مقاطع و رشته های مختلف در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. دانشجویان کارشناسی این دانشگاه حدود 21 هزار نفر بوده و سایر دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی این دانشگاه به تحصیل مشغولند.

برای دانشجویان ایرانی، تحصیل در دانشگاه لوند سوئد گزینه ای بسیار مناسب می باشد. زیرا این دانشگاه اولا رتبه بین المللی بسیار عالی داشته و مدارک تحصیلی آن در همه جای دنیا دارای ارزش می باشد و فارغ التحصیلان آن در همه جای دنیا به ویژه کشور مهاجر پذیر سوئد می توانند شانس خوبی برای پیدا کردن شغل داشته باشند. از طرف دیگر اگر دانشجو پس از تحصیل در دانشگاه لوند سوئد قصد بازگشت به وطن و کار در کشور خودمان را داشته باشد، در این صورت نیز هیچ گونه مشکلی سر راه وی وجود ندارد. زیرا نام این دانشگاه در لیست های ارائه شده توسط دو وزارتخانه بهداشت وعلوم کشورمان برای سال تحصیلی 2019 2020 در میان دانشگاه های مورد تایید قرار دارد و دانشجویان پس از اتمام تحصیل خود در کلیه رشته های این دانشگاه می توانند به ایران بازگشته و مشغول به کار شوند، زیرا مدارک تحصیلی آنان به راحتی مورد ارزشیابی قرار خواهد گرفت.

تحصیل در دانشگاه لوند سوئد به طور طبیعی از سیستم آموزشی این کشور پیروی می کند. سیستم تحصیل در سوئد در 3 سیکل ارائه می گردد که عبارتند از:

- سیکل اول: دوره های کاردانی یا ECTS 120 و دوره های کارشناسی یا ECTS 180 را شامل می شود.

- سیکل دوم: دوره های کارشناسی ارشد 1 ساله یا ECTS 60 و کارشناسی ارشد 2 ساله یا ECTS 120 را شامل می شود.

- سیکل سوم: دوره های دکتری یا Ph.D یا ECTS 240 را شامل می شود.

برای اخذ پذیرش تحصیل در مقطع کارشناسی در این دانشگاه مانند سایر دانشگاه های سوئد باید گواهی معتبر پایان تحصیلات متوسطه همراه با کارنامه و4 سال دبیرستان ارائه شود. برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه لوند، باید مدرک کارشناسی و ریز نمرات ارائه گردد.

برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه لوند باید مدرک زبان انگلیسی معتبر مانند آیلتس یا تاقل ارائه گردد. در صورتی که داوطلب در آزمون آیلتس آکادمیک شرکت می کند، می بایست نمره مجموع حداقل 6.5 را کسب نموده و هیچ یک از 4 مهارت را نیز نمره ای زیر 5.5 کسب نکرده باشد.

ارائه انگیزه نامه تحصیلی یا SOP و دو توصیه نامه یا LOR و رزومه یا CV نیز برای اخذ پذیرش از دانشگاه لوند سوئد الزامی است.

 

رتبه دانشگاه لوند سوئد

همان طور که پیش تر ذکر شد اصلی ترین دلیل اقبال به تحصیل در این دانشگاه، همین عالی بودن رتبه دانشگاه لوند می باشد. با بررسی رنکینگ دانشگاه لوند در سال های متمادی می توان دریافت این دانشگاه سال هاست بهترین دانشگاه سوئد بوده است و همواره رتبه بین المللی زیر 100 نیز داشته است. برای تبیین بهتر این موضوع، رتبه دانشگاه لوند سوئد در داخل این کشور و در میان دانشگاه های جهان را بر اساس رتبه بندی موسسه معتبر QS در یک دوره 4 ساله از سال 2017 تا 2020 میلادی خدمتتان ارائه می نماییم.

در سال 2017 میلادی رتبه دانشگاه لوند سوئد در این کشور اول و در دنیا 73 بوده است. در سال 2018 رنکینگ دانشگاه لوند سوئد همچنان در این کشور اول و در دنیا 78 بوده است. اما در سال 2019 رتبه دانشگاه لوند در دنیا به  92 رسید و همچنان این دانشگاه بهترین دانشگاه سوئد باقی ماند. در سال 2020 طبق آخرین اعلام موسسه کیو اس، رتبه دانشگاه لوند همچنان در سوئد اول و در دنیا نیز 92 می باشد.

علاوه بر این، رتبه دانشگاه لوند سوئد، در سال 2019 بر اساس رنکینگ CWTS Leiden ، 84 دنیا بوده و بر اساس رنکینگ THE ، 98 دنیا می باشد. رتبه بندی ARWU در سال 2018 نیز رنکینگ دانشگاه لوند سوئد را بین 101 تا 150 دنیا طبقه بندی کرده است.

این رتبه بالا باعث شده که دانشگاه های معتبری از سراسر دنیا مشتاق همکاری های علمی و پژوهشی با این دانشگاه باشند. در حال حاضر بیش از 600 دانشگاه از 70 کشور دنیا با دانشگاه لوند سوئد همکاری های علمی پژوهشی دارند. عضویت در شبکه دانشگاهی Universities 21 و لیگ دانشگاه های تحقیقاتی اروپایی نیز از دیگر موارد ارزشمند قابل ذکر در مورد دانشگاه لوند سوئد می باشد.

 

 

هزینه تحصیل در دانشگاه لوند سوئد

تا سال 2010 میلادی تحصیل در سوئد در دانشگاه های این کشور از جمله دانشگاه لوند رایگان بوده است. اما از این سال به بعد دیگر برای دانشجویان تبعه کشورهای خارج از اتحادیه اروپا تحصیل رایگان امکانپذیر نمی باشد. اما هنوز هم هزینه تحصیل در دانشگاه لوند سوئد مانند سایر دانشگاه های این کشور، نسبت به سایر کشورهای پیشرفته دنیا دارای صرفه است. هزینه تحصیل در دانشگاه لوند سوئد در سال تحصیلی 2019 بر اساس رشته تحصیلی و مقطع تحصیلی می تواند بسیار متفاوت باشد. به عنوان مثال هزینه تحصیل سالیانه برای رشته حسابداری 120 هزار کرون، برای رشته مدیریت 130 هزار کرون، برای رشته اقتصاد 120 هزار کرون، برای رشته شیمی 140 هزار کرون و برای رشته طراحی صنعتی حدود 210 هزار کرون می باشد.

دانشجویی که قصد تحصیل در این دانشگاه را دارد علاوه بر هزینه تحصیل در دانشگاه لوند سوئد، باید هزینه های زندگی دانشجویی که معادل حدودا ۸۰۰ یورو در ماه می شود را نیز در نظر داشته باشد. این هزینه هم البته در مقایسه با هزینه های زندگی برای دانشجویان مشغول به تحصیل در انگلستان، آمریکا، استرالیا و کانادا مناسب می باشد.

 

رشته های دانشگاه لوند سوئد

 

تنوع رشته های دانشگاه لوند سوئد بسیار بالاست و این دانشگاه دوره های آموزشی بسیار متنوعی را در رشته های مختلف در مقاطع تحصیلی مختلف ارائه می نماید. هشت دانشکده این دانشگاه ارائه دهنده رشته های دانشگاه لوند سوئد می باشند که عبارتند از:

- دانشکده مهندسی

- دانشکده هنرهای عالی و نمایشی

- دانشکده پزشکی

- دانشکده علوم

- دانشکده حقوق

- دانشکده علوم انسانی

- دانشکده علوم اجتماعی

- دانشکده الهیات

 

بیش از 20 موسسه و مرکز تحقیقاتی در این دانشگاه در اختیار پژوهشگران هستند که از این میان دو مرکز تحقیقاتی دانشگاه در اروپا و دنیا زبانزد می باشد. این مراکز تحقیقاتی عبارتند از:

- مرکز MAX IV: آزمایشگاه تابش سینکروترون.

- مرکز ESS یا European Spallation Source: مرکز تهیه پرتوهای نوترونی 100 برابر روشن تر از مراکز نوترونی موجود امروزی.

همچنین این دانشگاه دارای 26 کتابخانه مجهز می باشد که 15 هزار ژورنال الکترونیکی و بیش از 500 پایگاه داده نیز در آن برای پژوهشگران پیش بینی شده است. همه این موارد نشان دهنده اهمیت پژوهش در دانشگاه لوند سوئد می باشد.

 

 

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی سوئد و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های سوئد از جمله دانشگاه لوند و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه لوند سوئد
  • تحصیل در دانشگاه لوند
  • دانشگاه لوند



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top