info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه شیکاگو آمریکا

یکی از بهترین دانشگاه های آمریکا و جهان، دانشگاه شیکاگو یا University of Chicago می باشد که نام آن همه ساله در رتبه های برتر در میان دانشگاه های دنیا قرار دارد. دانشگاه شیکاگو آمریکا که تاسیس آن به سال 1890 میلادی در شهر شیکاگوی ایالت ایلینوی باز می گردد یک دانشگاه خصوصی به شمار می آید و میزبان بیش از 16 هزار دانشجو از سراسر دنیاست که بیش از 6000 نفر از آنان را دانشجویان مقطع کارشناسی و بیش از 10 هزار نفر را دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی تشکیل می دهند. تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه شیکاگو آمریکا بیش از 2800 نفر است و نزدیک به 16 هزار نفر نیز کادر اجرایی این دانشگاه را تشکیل می دهند. لازم به ذکر است در حال حاضر میزان دارایی های دانشگاه شیکاگو بیش از 8.5 میلیارد دلار می باشد.



به طور کلی در میان دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه شیکاگو، حدود 57 درصد را پسران و 24 درصد را دختران تشکیل می دهند. این دانشگاه با آغوش باز پذیرای جوانان نخبه و دانشجویان مستعد از سراسر دنیاست و به طور کلی دانشجویان بین المللی حدود 22 درصد دانشجویان دانشگاه شیکاگو آمریکا را تشکیل می دهند.

در میان دانش آموختگان دانشگاه شیکاگو آمریکا، نام 82 برنده جایزه نوبل را می توان مشاهده کرد. باراک اوباما اولین رئیس جمهور رنگین پوست آمریکا نیز از سال 1992 تا 2004 به تدریس دروس حقوق در دانشکده حقوق این دانشگاه می پرداخته است. بسیاری از نخبگان و افراد برجسته و متفکر در سراسر دنیا تحصیل کرده این دانشگاه هستند و پس از تحصیل در نقاط مختلف کرده خاکی به ارائه خدمت پرداخته و تاثیرات مثبتی را به یادگار گذاشته اند. دانشگاه شیکاگو محل خوبی برای تحصیل دانشجویان مشتاق تحقیق و پژوهش می باشد و محققان این دانشگاه توانسته اند پژوهش های بسیار مهم و کاربردی را به مرحله انجام برسانند که تاثیرات مثبت آن غیر قابل انکار است و از این جمله می توان به کشف ارتباط بین سرطان و ژنتیک و همچنین نظریه های انقلابی در اقتصاد اشاره نمود.

پردیس اصلی دانشگاه شیکاگو آمریکا با مساحت بیش از 87 هکتار در محله هاید پارک و وودلان، در 12 کیلومتری جنوب مرکز شهر شیکاگو قرار گرفته است. پردیس دیگر این دانشگاه در ایستگاه مطالعاتی اکولوژیک وارن وودز در پارک ایستگاه وارن وودز به مساحت 17 هکتار واقع شده است. پردیس سوم این دانشگاه در محوطه رصدخانه یرکس به مساحت بیش از 12 هکتار قرار دارد.

 

تحصیل در دانشگاه شیکاگو

به منطور اخذ پذیرش تحصیل در دانشگاه شیکاگو، می بایست همه ساله تا 1 نوامبر اقدام نمود. برای اخذ پذیرش و ورود به دوره های تحصیل در دانشگاه شیکاگو می بایست گواهی مقطع تحصیلی قبلی به همراه ریز نمرات و توصیه نامه از دو استاد یا مدرس را به صورت ترجمه شده به همراه 75 دلار هزینه درخواست اخذ پذیرش به همراه مدرک زبان معتبر آیلتس یا تافل به این دانشگاه ارائه نمود. برای اخذ پذیرش از دانشگاه شیکاگو آمریکا باید حداقل نمره 7 در آزمون آیلتس یا حداقل نمره 70 در آزمون تافل را اخذ نمود. این البته حداقل نمره لازم می باشد و برای مقاطع تحصیلات تکمیلی داشتن نمرات بالاتر خود امتیاز بیشتری را برای داوطلب به همراه دارد. زیرا اخذ پذیرش برای مقاطع تحصیلات تکمیلی بشدت رقابتی است. همچنین برای برخی رشته های خاص در این دانشگاه نیز حداقل نمره ای خاص و حتی حداقل نمره در هر یک از مهارت های زبان در نظر گرفته می شود.

 

رتبه دانشگاه شیکاگو

همان طور که پیش تر ذکر شد رتبه دانشگاه شیکاگو در رنکینگ های معتبر، همواره بسیار مناسب است و این دانشگاه از برترین دانشگاه های آمریکا و جهان به شمار می رود. از این رو برای تبیین بهتر موضوع، قصد داریم رتبه دانشگاه شیکاگو آمریکا را در یک بازه زمانی 4 ساله از 2017 تا 2020 بر اساس رتبه بندی موسسه معتبر QS خدمتتان ارائه دهیم.

رتبه دانشگاه شیکاگو در سال 2017 میلادی در کشور آمریکا پنجم و در دنیا دهم بوده است. در سال 2018، رتبه دانشگاه شیکاگو، در کشور آمریکا همچنان پنجم باقی ماند و در دنیا با یک پله صعود به رتبه فاخر نهم رسید. در سال 2019 نیز رنکینگ دانشگاه شیکاگو آمریکا در این کشور پنجم و در دنیا نهم باقی مانده است. رتبه دانشگاه شیکاگو در سال 2020 هم در کشور آمریکا پنجم باقی ماند، اما در دنیا با یک پله نزول مواجه شده و به رتبه دهم دانشگاه های برتر دنیا رسید. اگر به لیست دانشگاه های برتر دنیا نگاهی بیندازیم می بینیم این دانشگاه از دانشگاه های برجسته زیادی در کشور آمریکا همچون دانشگاه ییل، پرینستون، کلمبیا، پنسیلوانیا، میشیگان، و جان هاپکینز و همچنین دانشگاه های معتبری در سراسر دنیا چون دانشگاه چینهوا چین، دانشگاه ملی سنگاپور، دانشگاه توکیو ژاپن، دانشگاه ملی استرالیا، و دانشگاه مک گیل کانادا در رتبه بالاتری قرار گرفته است که ارزش تحصیل در این دانشگاه را به وضوح نشان می دهد.

همچنین بر اساس رنکینگ موسسه تایمز، در سال 2020 رتبه دانشگاه شیکاگو در دنیا نهم می باشد. اما در رتبه بندی شانگهای، رنکینگ دانشگاه شیکاگو در سال 2020 دهم می باشد.

به طور کلی رتبه دانشگاه شیکاگو در سال های اخیر و در رنکینگ موسسات مختلف همواره در میان 10 دانشگاه برتر دنیا می باشد و این مورد به خودی خود ارزش بالای تحصیل در دانشگاه شیکاگو را نمایان می سازد. از این رو بسیاری از مشتاقان تحصیل در آمریکا، برای ورود به این دانشگاه معتبر اپلای می کنند که البته واضح است به علت تعداد بالای متقاضیان اخذ پذیرس، عده محدودی موفق به ورود به دوره های تحصیلی در این دانشگاه می شوند.

 

هزینه تحصیل در دانشگاه شیکاگو

به طور میانگین هزینه تحصیل در دانشگاه شیکاگو در مقطع کارشناسی بین 15 تا 16 هزار دلار می باشد. اما میانگین هزینه تحصیل در دانشگاه شیکاگو در مقطع کارشناسی ارشد کمی بیش از 11 هزار دلار و برای تحصیل پزشکی بیش از 15 هزار دلار می باشد. نکته مهم اینجاست که علیرغم بالا بودن هزینه تحصیل در دانشگاه شیکاگو، امکان اخذ بورسیه برای بسیاری از دانشجویان وجود دارد و به روش های مختلف به آنان اعطا می گردد.

 

بورسیه دانشگاه شیکاگو

برای دانشجویانی که موفق به اخذ پذیرش این دانشگاه می شوند، به اشکال مختلف کمک هزینه و بورسیه دانشگاه شیکاگو اعطا می گردد. در حقیقت دانشگاه شیکاگو آمریکا با اعطای این بورسیه ها و کمک هزینه ها می خواهد تا جای ممکن هزینه های زندگی دانشجویان را پوشش دهد تا آنان بتوانند وقت بیشتری را با آرامش فکر روی تحصیل و پژوهش بگذارند. لازم به ذکر است که بورسیه دانشگاه شیکاگو به هر دانشجویی فارغ از ملیت وی می تواند تعلق گیرد و در این زمینه هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد.

 

رشته های دانشگاه شیکاگوی آمریکا

رشته های دانشگاه شیکاگوی آمریکا دارای تنوع بالایی هستند و در 7 دانشکده دانشگاه شیکاگو به دانشجویان ارائه می گردند. دانشکده های دانشگاه شیکاگو عبارتند از:

- دانشکده پزشکی

- دانشکده تجارت

- دانشکده حقوق

- دانشکده علوم

- دانشکده علوم اجتماعی

- دانشکده الهیات

- دانشکده تحصیلات تکمیلی

 

پرمتقاضی ترین رشته های دانشگاه شیکاگوی آمریکا در مقطع کارشناسی عبارتند از:

پزشکی، مهندسی مولکولی، زیست شناسی، شیمی، فیزیک، حقوق، سیاست عمومی، مدیریت، خدمات اجتماعی، علوم اجتماعی، الهیات، جغرافیا، روان شناسی، هنر، و موسیقی.

 

رشته های محبوب و پرمتقاضی دانشگاه شیکاگو آمریکا در مقطع کارشناسی ارشد عبارتند از:

تجزیه و تحلیل ترافیک، انفورماتیک پزشکی، علوم محیط زیست، علوم کامپیوتر، ریاضیات مالی، آمار، علوم فیزیکی، حقوق، حقوق تطبیقی، مدیریت، کسب و کار، روابط بین الملل، سیاست، سیاست عمومی و روابط بین المللی، سیاست عمومی، الهیات، کارشناسی ارشد مطالعات مذهبی، مطالعات آمریکای لاتین و کارائیب (علوم انسان)، مطالعات آمریکای لاتین و کارائیب (علوم اجتماعی)، مطالعات خاورمیانه (علوم انسانی)، مطالعات خاورمیانه (علوم اجتماعی)، علوم اجتماعی، هنرهای تجسمی، و هنرهای لیبرال.

 

رشته های پر تقاضا و رقابتی دانشگاه شیکاگو در مقطع دکتری عبارتند از:

دکترای پزشکی، روان پزشکی، فیزیک پزشکی، سرطان شناسی سلولی و مولکول، مهندسی مولکولی، مهندسی مولکولی متابولیسم و تغذیه، مهندسی مولکولی پاتوژنز و پزشکی مولکولی، میکرب شناسی، ژنتیک انسانی، ژنتیک، ژنومیک، مطالعات بهداشت، سیستم های زیست شناسی، زیست شناسی تکاملی، زیست شناسی، بیوشیمی و بیولوژی مولکولی، علوم بیوفیزیکی، شیمی، ریاضیات، علوم محاسبات، علوم کامپیوتر، آمار، فیزیک، نجوم، فیزیک نجومی، علوم ژئوفیزیک، کسب و کار، اقتصاد، حقوق، روان شناسی، مردم شناسی، هنر، موسیقی، تاریخ، زبان شناسی، زبان و ادبیات انگلیسی، زبان های شرق آسیا و تمدن، بوم شناسی و تکامل، مطالعات آلمانی، مطالعات مفهومی و تاریخی علم، ادبیات تطبیقی، مطالعات رسانه و سینما کلاسیک، توسعه انسانی تطبیقی، علوم سیاسی، و سیاست عمومی.

 

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی آمریکا و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های آمریکا از جمله دانشگاه شیکاگو و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه شیکاگو آمریکا
  • رتبه دانشگاه شیکاگو
  • دانشگاه شیکاگو



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top