info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

آزمون AMC استرالیا

با توجه به نیاز کشور استرالیا به نیروی متخصص در زمینه پزشکی، پرستاری و سایر رشته های وابسته به این گروه، همچنین شرایط نسبتا ساده ترِ پذیرش در مقایسه با بسیاری از کشورها همچون آمریکا و کانادا و نیز دستمزد بالای این دسته مشاغل، مهاجرت و اشتغال این دسته از متقاضیان به استرالیا روز به روز در حال افزایش می باشد. اما با توجه به ماهیت کارِ این گروه از مشاغل، اشتغال این گروه همانند دیگر افراد نبوده و می بایست مسیری متفاوت را طی نمایند. اولین لازمه ورود و اشتغال پزشکان فارغ التحصیل از کشورهایی غیر از استرالیا، پروسه ارزیابی و معادل سازی مدارک تحصیلی آنانست. بدون انجام معادلسازی و گذراندن آزمون های مرتبط از جمله آزمون AMC استرالیا (Australian Medical Council) و اخذ مجوز  کار در حوزه های پزشکی، امکان اشتغال پزشکان وجود ندارد. ارزیابی و معادل سازی مدارک تحصیلی پزشکی فارغ التحصیلان بین المللی و تطابق آن با استاندارهای استرالیا بر عهده انجمن پزشکی استرالیا (AMC)  می باشد؛ هرچند ماهیت این استانداردها برای تمام ایالات استرالیا یکسان است؛ با این حال مراحل ثبت مدارک در هر ۶ ایالت استرالیا متفاوت بوده و در صورت جابه جایی از ایالتی به ایالتی دیگر، برای معادل سازی مدارک می بایست مجددا اقدام نمود. پروسه معادل سازی در استرالیا که برای ارزیابی دانش پزشکان و مهارت های تخصصی و بالینی آنان صورت می گیرد حداقل ۸ هفته زمان برده و در نهایت نامه ای که بعد از انجام مراحل معادل سازی به متقاضی اعطا می شود قابل استفاده در پروسه مهاجرت، و متعاقب آن اشتغال به کار می باشد.



معادل سازی مدارک پزشکی در استرالیا برای پزشکان عمومی کمی متفاوت از پزشکان متخصص بوده اما به صورت کلی معادل سازی به سه صورت انجام می پذیرد:

۱-ثبت نام در دوره های پزشکی دانشگاه های استرالیا و تطبیق واحدهای گذرانده شده،

۲- معادل سازی و تایید مدارک تحصیلی در استرالیا که این مرحله تنها برای فارغ التحصیلان کشورهای کانادا، آمریکا، ایرلند و نیوزلند امکان پذیر می باشد.

۳- شرکت در آزمون های شورای پزشکی استرالیا (Australian Medical Council: AMC)

اما آن چه در این مقاله بحث خواهد شد؛ معادلسازی مدارک از طریق روش سوم یعنی شرکت در آزمون AMC استرالیا می باشد. پزشکان عمومی بعد از موفقیت درآزمون AMC استرالیا، می بایست در دوره های دوازده ماهه انترنی آموزش پزشکیِ منطبق با معیارهای شورای پزشکی استرالیا شرکت نمایند. این دوره ها عبارتند از: گذراندن دوره های پزشکی حداقل به مدت ۱۰ هفته، گذراندن دوره های جراحی برای ۱۰ هفته، دوره های پزشکی اورژانس حداقل ۸ هفته و سایر دوره ها.

همان طور که گفته شد روند معادل سازی مدارک تحصیلی پزشکان متخصص با توجه به نوع تخصص شان کمی متفاوت از پزشکان عمومی می باشد، در واقع آزمون AMC این دسته متفاوت از آزمون پزشکان عمومی بوده که بعد از قبولی در این آزمون وارد دوره ای یکساله خواهند شد.

پروسه معادل سازی استرالیا شامل مرحله زیر بوده که عبارتند از:

۱- آزمون زبان (Occupational English Test: OET): از آزمون های لازم در پروسه معادل سازی، آزمون زبان تخصصی پزشکی بوده که در کشورهای همسایه ایران نیز برگزار میشود و در صورت قبولی به مدت دو سال معتبر خواهد بود. شرط قبولی در این آزمون کسب نمره B در هر مهارت بوده که معادل آیلتس ۷ می باشد. البته متقاضیان می توانند به جای شرکت در آزمون OET، در آزمون آیلتس به شرط کسب نمره حداقل ۷ با نمره حداقل ۷ در هر مهارت شرکت نمایند.

۲- آزمون تئوری (Multiple Choice Questions ) MCQ: آزمون MCQ به صورت چهار گزینه ای بوده که به تفصیل در مورد آن صحبت خواهد شد.

۳- آزمون عملی AMC: آخرین آزمون، آزمون بالینی AMC بوده که مهارت های متقاضیان را در محیط های بیمارستانی و درمانی مانند نحوه ارتباط با بیمار و خانواده وی، گرفتن شرح حال از بیمار، انجام معاینات بالینی، تشخیص بیماری، درمان و یا مدیریت آن می سنجد. مدت این آزمون ۳ الی ۴ ساعت بوده و تنها در شهرهای ملبورن، پرت و تاونزویل استرالیا برگزار می گردد. هزینه ثبت نام در آزمون AMC بالینی 3530 دلار استرالیا می باشد.

 

آزمون MCQ استرالیا

آزمون MCQ استرالیا که بخشی از آزمون AMC  استرالیاست آزمونی تئوری و چند گزینه ای کامپیوتری بوده و در کشورهایی به جز استرالیا نیز برگزار می شود. مدت این آزمون با ۱۵۰ سوال سه ساعت و نیم و از این تعداد سوال تنها تعداد ۱۲۰ سوال دارای امتیاز و باقی امتیازی ندارد. سوالات این آزمون شامل سوالات مبانی پزشکی مانند پزشکی بزرگسالان (۳۵ سوال)، جراحی (۲۵ سوال)، بهداشت کودکان (۱۵  سوال )، زنان و زایمان (۱۵ سوال)، سلامت روانی و بهداشت جمعی (هر کدام ۱۵ سوال) می باشد. در واقع آزمون MCQ استرالیا به ارزیابی دانش پزشکان در زمینه های شناخت پروسه بیماری، تشخیص صحیح و درمان آن و یا مدیریت بیماری می پردازد. هزینه ثبت نام در آزمون MCQ استرالیا 2720 دلار استرالیاست.

 

مراحل ثبت نام امتحان MCQ استرالیا

مراحل ثبت نام امتحان MCQ استرالیا، با توجه به نحوه ثبت نام در آزمون ـ آنلاین و یا کاغذی ـ متفاوت می باشد. برای ثبت نام آنلاین می بایست از پورتال مربوطه استفاده کرده، در صورتی که برای ثبت نام کاغذی می بایست برای دریافت فرم درخواست ایمیل ارسال نمود. اطلاعات درخواستی می بایست به طور کامل در سایت تکمیل گردد در غیر اینصورت ارزیابی مدارک بیشتر از حد معمول زمان خواهد برد. هزینه ایجاد حساب در سایت مربوط به AMC ، ۵۰۰ دلار استرالیا می باشد. بعد از ارسال مدارک مورد نیاز به انجمن پزشکان استرالیا و تاییدات لازم توسط Pearson VUE برای اجازه شرکت در آزمون AMC استرالیا، متقاضی امکان تعیین زمان آزمون را خواهد داشت.

 

منابع امتحان AMC استرالیا

AMC خود مقالات متعددی را در خصوص آزمون منتشر نموده که برای فارغ التحصیلان پزشکی بین المللی مناسب می باشد. استفاده از دفترچه راهنمای آزمون MCQ استرالیا و شرکت در آزمون آزمایشی آنلاین MCQ نیز می تواند متقاضیان را با چگونگی و نحوه آزمون آشنا نموده، همچنین متقاضیان می توانند از لیست کتاب های زیر به عنوان منابع امتحان AMC استرالیا استفاده نمایند:

از منابع آزمون تئوری AMC استرالیا می توان به اخرین چاپ کتاب هایی چون « Anthology of Medical Conditions»، « Handbook of Multiple Choice Questions» و « Good medical practice » و برای منابع امتحان عملی AMC استرالیا به کتاب هایی «Handbook of Clinical Assessment» و « Multi-station Structured Clinical Assessment» اشاره نمود. البته به غیر از این منابع، منابع بسیار دیگری برای این آزمون وجود دارد که بهتر است زمان اقدام برای ثبت نام در آزمون، به روزترین منابع امتحانAMC  استرالیا از سایت مربوطه استعلام شود.

 

 

 

در پایان لازم به ذکر است موسسه مهاجرتی پرگاس پارس با کارشناسان و وکلای مجرب خود در کلیه کشورهای ذکر شده و سایر نقاط دنیا، آماده ارائه خدمات در زمینه معادل سازی مدارک دندانپزشکی و پزشکی در خارج از کشور از جمله کشور استرالیا به این عزیزان می باشد. جهت اخذ اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید با شماره این موسسه تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • آزمون AMC استرالیا



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top