info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

فلوشیپ چشم پزشکی چیست؟

می دانیم دوره های فلوشیپ پزشکی دوره های تکمیلی در مباحث اصلی تخصص های پزشکی هستند. یکی از مهم ترین تخصص های پزشکی تخصص چشم است. پس از گذراندن دوره تخصص چشم پزشکی، پزشکان متخصص و حتی پزشکان عمومی هم می توانند در دوره های مختلف فلوشیپ چشم شرکت نمایند که در بسیاری از کشورهای دنیا در دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز درمانی برگزار می گردد. بسیاری شاید ندانند دوره فلوشیپ چشم پزشکی چیست؟ از این رو در این مطلب به توضیح این موضوع و معرفی انواع فلوشیپ چشم می پردازیم.



همان طور که می دانیم برای هر تخصص پزشکی دوره های فلوشیپ در چند موضوع عمده برگزار می شود. در مورد تخصص چشم نیز به همین صورت است و انواع فلوشیپ چشم در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر دنیا ارائه می شوند. طول این دوره ها بین 3 ماه تا دو سال می باشد که البته بنا به نظر استاد مربوطه در دانشگاه علوم پزشکی ارائه کننده دوره، متغیر می باشد. اما به طور میانگین اکثر دوره های فلوشیپ چشم پزشکی حدود 18 ماه به طول می انجامند.

 

انواع فلوشیپ چشم

تنوع گرایش های فلوشیپ های چشم پزشکی بسیار زیاد است و انواع فلوشیپ چشم در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر دنیا ارائه می شود. مهم ترین و متداول ترین انواع فلوشیپ چشم که در دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز درمانی و بیمارستانی دنیا ارائه می گردد عبارتند از:

- فلوشیپ ترومای چشم

- فلوشیپ بیماریهای سطح چشم

- فلوشیپ شبکیه (ویتره و رتین یا سگمان خلفی)

- فلوشیپ جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم (اربیت و اکولوپلاستیک)

- فلوشیپ چشم پزشکی کودکان و انحراف چشم (استرابیسم)

- فلوشیپ پاتولوژی چشم (مشترک با متخصصین پاتولوژی)

- فلوشیپ قرنیه و بیماریهای خارج چشمی (سگمان قدامی)

- فلوشیپ آب سیاه (گلوکوم)

 

نکته مهم : کلیه دوره های فلوشیپ پزشکی در تمامی کشورهای ذکر شده در سایت موسسه پرگاس پارس، به زبان انگلیسی ارائه می گردد و برای شرکت در این دوره ها به هیچ وجه نیازی به ارائه مدرک زبان نمی باشد. همچنین حتما لازم نیست پزشکان و دندانپزشکان شرکت کننده در این دوره ها دوره تخصص پزشکی را گذرانده باشند و شرکت پزشکان عمومی و دندانپزشکان عمومی در این دوره ها نیز امکانپذیر است.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد دوره های فلوشیپ پزشکی و دندانپزشکی در خارج از کشور و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه مهاجرتی پرگاس پارس تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • فلوشیپ چشم پزشکی چیست؟
  • انواع فلوشیپ چشم
  • فلوشیپ چشم پزشکی



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top