info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه پلی تکنیک میلان ایتالیا

بزرگترین دانشگاه فنی مهندسی کشور ایتالیا که یکی از معتبرترین مراکز آکادمیک در سطح قاره اروپا به شمار می رود، دانشگاه پلی تکنیک میلان می باشد که در زبان انگلیسی Polytechnic University of Milan و در زبان ایتالیایی Università Politecnica di Milano خوانده می شود. تاریخچه این دانشگاه معتبر به ۲۸ نوامبر 1863 میلادی باز می گردد که در ابتدا با نام موسسه فوق تکنیکی یا Istituto Tecnico Superiore تأسیس شده است و بنیان گذار و اولین رئیس آن فردی به نام فرانچسکو بریوشی، ریاضیدان برجسته ایتالیایی قرن نوزدهم بوده است. اما این دانشگاه در طول عمر خود مراحل توسعه زیادی را طی کرد و به عنوان مثال در سال ۱۸۶۵ بخش معماری این دانشگاه راه اندازی شده است که امروزه یکی از دلایل شهرت این دانشگاه هم همین این دانشکده معماری می باشد و این دانشگاه به عنوان یکی از برترین دانشگاه های معماری در اروپا و جهان شناخته می شود. در سال ۱۹۲۷ نام این دانشگاه پلی تکنیک رویال تغییر یافت و محل آن نیز به میدان لئوناردو داوینچی شهر میلان منتقل گردید. البته پس از جنگ جهانی دوم به علت اینکه این کشور اعلام جمهوریت کرد، کلمه رویال از نام دانشگاه پلی تکنیک میلان ایتالیا حذف شد.



برنامه دانشگاه پلی تکنیک میلان ایتالیا در دهه ۹۰ میلادی تاسیس شعبه های جدید در شهرهای ایالت لومباردی و امیل رومانیا بود  و به همین جهت امروزه ابن دانشگاه علاوه بر خود شهر میلان، در شهرهایی چون کومو، لکو، مانتووا، کرمونا و پیاچنزا دارای شعباتی می باشد. از میان 5 پردیس دانشگاه پلی تکنیک میلان ایتالیا، پردیس های لئوناردو و بوی زا در داخل کالبد شهری قرار گرفته اند و پردیس کمو، پیاچنزا، و لکو در خارج منطقه شهری واقع شده اند. کمپ لئوناردو که در داخل شهر میلان قرار گرفته، مهمترین و اصلی ترین پردیس دانشگاه پلی تکنیک میلان به شمار می رود.

این دانشگاه دولتی ایتالیا، که معتبرترین دانشگاه فنی این کشور به حساب می آید، در حال حاضر با بیش از ۱۲۰۰ کارمند و کادر اجرایی و ۱۴۰۰ عضو هیئت علمی، به بیش از ۴۲ هزار دانشجو مشغول به تحصیل، خدمات آموزشی ارائه می نماید. تعداد دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه پلی تکنیک میلان ایتالیا بیش از ۲۷ هزار، کارشناسی ارشد بیش از ۱۴ هزار و دکتری حدود ۹۰۰ نفر می باشد. تعداد دانشجویان بین المللی در این دانشگاه رقم قابل ملاحظه ای است و جوانان نخبه ایرانی فراوانی نیز در این دانشگاه فارغ التحصیل شده یا مشغول به تحصیل هستند.

 

رتبه دانشگاه پلی تکنیک میلان

بسیاری از متقاضیان اخذ پذیرش و تحصیل در ایتالیا به ویژه مشتاقان به تحصیل در رشته های مهندسی، ترجیح می دهند که در دانشگاه پلی تکنیک میلان تحصیل نمایند. زیرا این دانشگاه در رشته های فنی مهندسی یکی از معتبر ترین دانشگاه ها در کشور ایتالیا و حتی در قاره سبز به شمار می رود. رتبه دانشگاه پلی تکنیک میلان در میان دانشگاههای دنیا خود گواهی بر ارزش و اعتبار تحصیل در این دانشگاه ممتاز می باشد. برای تبیین بهتر این موضوع به بیان رتبه دانشگاه پلی تکنیک میلان در یک دوره چهار ساله از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ میلادی بر اساس رنکینگ اعلام شده توسط موسسه کیو اس می پردازیم.

بر طبق این رنکینگ، در سال ۲۰۱۷ میلادی رتبه دانشگاه پلی تکنیک میلان در میان دانشگاه های ایتالیا، اول و در میان دانشگاه های دنیا ۱۸۳ بوده است. رنکینگ دانشگاه پلی تکنیک میلان در سال ۲۰۱۸ نسبت به سال قبل از آن با رشد قابل ملاحظه‌ ای مواجه شده و به رتبه ۱۷۰ در میان دانشگاه‌های دنیا رسیده است. در این سال نیز همچنان دانشگاه پلی تکنیک میلان برترین دانشگاه کشور ایتالیا به شمار می رفته است. رشد رنکینگ دانشگاه پلی تکنیک میلان در سال ۲۰۱۹ نیز ادامه یافته و در این سال رتبه ۱۵۶ در میان دانشگاه های برتر دنیا را به دست آورده و همچنان برترین دانشگاه این کشور محسوب می ‌شده است.  رتبه دانشگاه پلی تکنیک میلان بر اساس آخرین رنکینگ اعلام شده توسط موسسه QS برای سال ۲۰۲۰ میلادی در میان دانشگاه های برتر دنیا باز هم با رشد مواجه شده و در این سال دانشگاه ۱۴۹ ام دنیا محسوب می گردد. همچنین در رتبه بندی داخلی نیز این دانشگاه بالاتر از دانشگاه های نامدار و معتبری چون دانشگاه پیزا، دانشگاه بولونیا و دانشگاه ساپینزا رم بهترین دانشگاه کشور ایتالیا به حساب می آید.

سیستم های رتبه بندی معتبر دیگری چون تایمز و شانگهای نیز ملاک رتبه بندی دانشگاه های دنیا هستند که بر اساس آنها نیز می توان ارزش بالای تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک میلان ایتالیا را به خوبی دریافت. بر اساس رتبه بندی دانشگاه های جهان که توسط موسسه تایمز برای سال ۲۰۲۰ میلادی ارائه شده است، رتبه دانشگاه پلی تکنیک میلان بین ۳۰۱ تا ۳۵۰ در میان دانشگاه های دنیا طبقه بندی گردیده است. بر اساس رتبه بندی شانگهای نیز در 4 سال متمادی از 2016 تا 2019، رنکینگ دانشگاه پلی تکنیک میلان در میان دانشگاههای برتر دنیا بین ۲۰۱ تا ۳۰۰ بوده است.

 

شرایط تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک میلان

از شرایط تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک میلان در مقطع کارشناسی در اکثریت قاطع رشته ها، ارائه مدرک زبان ایتالیایی می باشد. زیرا تقریبا تمامی دوره های تحصیلی این دانشگاه در مقطع کارشناسی به زبان ایتالیایی ارائه می گردد. اما متقاضیان تحصیل در این دانشگاه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تقریبا در اکثر رشته ها می توانند دوره های تحصیل به زبان انگلیسی را بیابند. برای این افراد از اصلی ترین شرایط تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک میلان، ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر چون آیلتس می باشد. حداقل نمره آیلتس خواسته شده برای اعطای پذیرش در این دوره ها برای هر رشته و مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد یا دکتری به طور مجزا تعیین شده و توسط دپارتمان مربوطه اطلاع رسانی می گردد.

برای تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک میلان بورسیه های متعددی به دانشجویان نخبه از تمامی کشورها اعطا می گردد که عبارتند از:

- بورسیه پلاتین: پوشش دهنده هزینه شهریه به همراه 10 هزار یورو در سال است که در نهایت و پس از پرداخت هزینه های خوابگاه، مقداری نیز برای دانشجو باقی بماند.

- بورسیه طلایی: پوشش دهنده هزینه شهریه دانشجو به اضافه 5000 یورو می باشد.

- بورسیه نقره ای: پوشش دهنده کل هزینه های شهریه دانشجو می باشد.

- بورسیه DSU: این بورس به افرادی که بتوانند اثبات کنند تمکن مالی پایینی دارند، اعطا می شود.

در این دانشگاه همه ساله در طول همه ترم های تحصیلی کلاس های آموزش زبان ایتالیایی به صورت رایگان برای دانشجویان برگزار می گردد که این افراد بتوانند حتی در صورت تحصیل به زبان انگلیسی در حین دوران تحصیل خود تسلط کافی به زبان ایتالیایی را پیدا کنند تا در پایان تحصیل بتوانند در کشور ایتالیا شانس مشغول به کار شدن را داشته باشند. زیرا افرادی که در این دانشگاه پذیرفته می شوند به طور معمول افرادی نخبه به شمار می روند و می توانند برای جامعه ایتالیا در زمینه کار نیز افرادی مفید فایده به حساب آیند و طبیعیست که از ماندن و کار آن ها در این کشور نیز استقبال می شود.

 

رشته های دانشگاه پلی تکنیک میلان

همان طور که پیش تر ذکر شد،در مقطع کارشناسی طیف وسیعی از رشته ها در این دانشگاه ارائه می گردد که البته درصد بالایی از آنها به زبان ایتالیایی می باشد. البته در رشته ‌هایی چون معماری و شهرسازی که محبوب ترین و معتبرترین رشته های این دانشگاه در دنیا به شمار می رود، دوره هایی به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی نیز ارائه می گردد. اما برای تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک میلان در مقطع کارشناسی ارشد تنوع رشته ها به زبان انگلیسی بسیار بیشتر است و در گرایش های بسیاری از رشته ها می توان دوره هایی انگلیسی زبان یافت. در مقطع دکترا نیز اکثر دوره های تحصیلی به زبان انگلیسی هستند و لزومی به ارائه مدرک زبان ایتالیایی برای ورود به این دوره ها وجود ندارد.

 

رشته های دانشگاه پلی تکنیک میلان در مقطع کارشناسی ارشد که به زبان انگلیسی ارائه می شوند:

- طراحی سیاست و برنامه ریزی شهر (دانشکده لئوناردو)

- معماری و طراحی شهری (دانشکده لئوناردو)

- معماری - معماری ساختمان (دانشکده لئوناردو)

- معماری - معماری داخلی (دانشکده لئوناردو)

- معماری پایدار و طراحی منظر (دانشکده  پیاچنزا)

- معماری منظره (دانشکده لئوناردو)

- طراحی معماری و تاریخ (دانشکده منتووا)

- مهندسی معماری و ساختمان (دانشکده لئوناردو و لکو)

- مهندسی ساختمان – معماری (فقط به زبان ایتالیایی در دانشکده لکو)

- مهندسی ساختمان (فقط به زبان ایتالیایی در دانشکده لئوناردو)

- مهندسی عمران (دانشکده لئوناردو)

- مهندسی عمران برای کاهش ریسک (دانشکده لکو)

- مهندسی ژئوانفورماتیک (دانشکده لئوناردو)

- مهندسی محیط زیست و برنامه ریزی ارضی (دانشکده های لئوناردو و پیاچنزا)

- مهندسی فضا (دانشکده بویسا)

- طراحی فضاهای داخلی (دانشکده بویسا)

- طراحی و مهندسی (دانشکده بویسا)

- مدیریت محیط های ساخته شده (دانشکده لئوناردو)

- طراحی دیجیتال و سیستم های تعاملی (دانشکده بویسا)

- مهندسی ایمنی و پیشگیری در صنعت فرایند (فقط به زبان ایتالیایی در دانشکده لئوناردو)

- مهندسی اتوماسیون و کنترل (دانشکده لئوناردو)

- مهندسی مدیریت (دانشکده بویسا)

- طراحی برای سیستم مد (دانشکده بویسا)

- طراحی محصولات متحد و یکپارچه (دانشکده بویسا)

- طراحی سیستم خدمات محصولات(دانشکده بویسا)

- طراحی سیستم های ارتباطی ( دانشکده بویسا)

- مهندسی برق (دانشکده لئوناردو)

- مهندسی الکترونیک (دانشکده بویسا)

- مهندسی انرژی (دانشکده بویسا)

- مهندسی انرژی (دانشکده پیاچنزا)

- مهندسی مخابرات (دانشکده لئوناردو)

- مهندسی علوم کامپیوتر (دانشکده لئوناردو)

- مهندسی علوم کامپیوتر (دانشکده کمو)

- مهندسی پزشکی (دانشکده لئوناردو)

- مهندسی مکانیک (دانشکده لکو)

- مهندسی مکانیک (دانشکده بویسا)

- مهندسی مکانیک (دانشکده پیاچنزا)

- مهندسی هسته ای (دانشکده بویسا)

- مهندسی هوافضا (دانشکده بویسا)

- مهندسی مواد و نانو تکنولوژی (دانشکده لئوناردو)

- مهندسی فیریک (دانشکده لئوناردو)

- مهندسی شیمی (دانشکده لئوناردو)

- مهندسی ریاضی (دانشکده لئوناردو)

- مهندسی موسیقی و اکوستیک (دانشکده کرمونا)

- مهندسی موسیقی و اکوستیک ( دانشکده لئوناردو)

 

رشته های دانشگاه پلی تکنیک میلان در مقطع دکتری که به زبان انگلیسی ارائه می شوند:

- طراحی

- طراحی و مهندسی شهری

- معماری، محیط زیست و ساخت و ساز مهندسی

- معماری، طراحی شهری و داخلی

- نگهداری از میراث باستانی

- مهندسی ژئوتکنیک لرزه ای و سازه

- مهندسی زیر ساختی و محیط زیست

- مهندسی زیستی

- مدلها و متد های ریاضی در مهندسی

- مهندسی صنعتی، مدیریت و اقتصاد

- مهندسی مکانیک

- مهندسی برق

- تکنولوژی اطلاعات

- مهندسی مواد

- تکنولوژی و علوم هسته ای و انرژی

- فیزیک

- مهندسی شیمی و شیمی صنعتی

- مهندسی هوا و فضا

 

دپارتمان طراحی صنعتی این دانشگاه که در سال ۱۹۹۳ تاسیس شده است، از سال ۲۰۰۰ به ارائه دوره های تحصیلی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برای رشته هایی چون طراحی داخلی، گرافیک، مد، و طراحی ویرچوال اقدام نموده و امروز این دانشگاه یکی از برترین دانشگاههای اروپا در زمینه طراحی به شمار می ‌رود.

همچنین از افتخارات دانشگاه پلی تکنیک میلان ایتالیا می توان به ارسال ماهواره سیریو در سال ۱۹۷۷ میلادی به فضا بود که توسط محققین این دانشگاه طراحی و ساخته شده بود اشاره کرد.

 

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف به ویژه علوم پزشکی و مهندسی و معماری در ایتالیا و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه پلی تکنیک میلان ایتالیا
  • رتبه دانشگاه پلی تکنیک میلان
  • شرایط تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک میلان



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top