info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه صنعتی گراتس اتریش

یکی از بهترین دانشگاه های اتریش، دانشگاه صنعتی گراتس می باشد که در زبان انگلیسی Graz University of Technology و در زبان آلمانی Technische Universtiät Graz خوانده می شود. این دانشگاه که به دانشگاه فنی گراتس یا دانشگاه تکنیک گراتس نیز شهرت دارد در شهر گراتس ایالت اشتایرمارک در نزدیکی مرزهای کشور اسلوونی واقع شده است. دانشگاه صنعتی گراتس اتریش درمیان دانشگاه های فنی و مهندسی قاره اروپا نیز از رتبه مناسبی برخوردار می باشد و به همین جهت بسیاری از مشتاقان تحصیل در رشته ‌های مهندسی برای اخذ پذیرش از این دانشگاه اقدام می کنند. تعداد دانشجویان دانشگاه صنعتی گراتس اتریش بیش از 17500 نفر است که این دانشگاه با بیش از 1000 نفر کادر اجرایی و ۱۷۰۰ عضو هیئت علمی به آنان خدمات آموزشی ارائه می نماید. در این مطلب به شرایط تحصیل در دانشگاه صنعتی گراتس اتریش اشاره می نماییم.



تاسیس دانشگاه صنعتی گراتس اتریش به سال ۱۸۱۱ میلادی بر می گردد که در این سال آرشیدوک یوهان به تاسیس این دانشگاه با عنوان دانشگاه یوانیوم اقدام نمود. در ابتدای امر رشته های این دانشگاه به معدن، گیاه شناسی، شیمی، فیزیک، و نجوم محدود بود. اما در سال ۱۸۶۴ دولت ایالت اشتایرمارک تصمیم گرفت این دانشگاه را به یک دانشگاه فنی تبدیل نماید و از آن زمان دانشگاه به نام دانشگاه صنعتی گراتس یا دانشگاه فنی گراتس شناخته می شود. اولین سالی که به این دانشگاه مجوز اعطای مدرک دکتری داده شد، سال ۱۹۰۱ میلادی می باشد. تغییرات این دانشگاه در طول زمان در جهت توسعه ادامه پیدا کرد تا اینکه در سال ۱۹۵۵ سیستم این دانشگاه به 3 دانشکده اصلی تقسیم شد و این تقسیم بندی در سال ۱۹۷۵ به ۵ دانشکده رسید. نام رسمی این دانشگاه نیز که به عنوان دانشگاه صنعتی گراتس شناخته می‌ شود، به دانشگاه ارتزهرتسوگ یوهان گراتس تغییر یافت. در سال ۲۰۰۴ آخرین تغییرات کلی در سیستم این دانشگاه اعمال شد و تعداد دانشکده‌های آن به ۷ مورد افزایش پیدا کرد.

 

رتبه دانشگاه فنی گراتس

همانطور که پیشتر ذکر شد یکی از اصلی ‌ترین علل اقبال دانشجویان از سراسر دنیا به تحصیل در دانشگاه صنعتی گراتس اتریش رتبه عالی این دانشگاه در قاره اروپا و حتی جهان می باشد. برای تبیین بهتر این موضوع رتبه دانشگاه فنی گراتس در یک دوره چهار ساله از ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ را خدمتتان ارائه می نماییم.

بر اساس رتبه بندی موسسه کیو اس در سال ۲۰۱۸ رتبه دانشگاه فنی گراتس درمیان دانشگاه ‌های کشور اتریش ششم و در میان دانشگاه های دنیا بین ۵۰۱ تا ۵۵۰ بوده است. در سال ۲۰۱۹ رتبه دانشگاه فنی گراتس هم در در میان دانشگاههای کشور اتریش و هم در بین دانشگاه های جهان با رشد مواجه شده و به رتبه چهارم اتریش و رتبه ۳۶۳ در دنیا رسیده است. در سال ۲۰۲۰ رنکینگ دانشگاه فنی گراتس در میان دانشگاه های دنیا رشد کرده و به رتبه ۳۱۱ رسیده است. در این سال این دانشگاه همچنان دانشگاه چهارم کشور اتریش باقی مانده است. در آخرین رنکینگ اعلام شده توسط موسسه کیو اس برای سال ۲۰۲۱ میلادی، رنکینگ دانشگاه فنی گراتس همچنان چهارم کشور اتریش باقی مانده، اما در میان دانشگاه‌های دنیا رشد قابل توجه خود را ادامه داده و به رتبه ۲۷۵ رسیده است.

در رنکینگ موسسه تایمز که دیگر رنکینگ معتبر دانشگاه‌ های دنیا می ‌باشد نیز رتبه دانشگاه صنعتی گراتس در سال ۲۰۲۰ بین ۵۰۱ تا ۶۰۰ در میان دانشگاه‌ های دنیا تخمین زده شده است. در دیگر رنکینگ معتبر بین المللی یعنی رنکینگ شانگهای نیز رتبه دانشگاه فنی گراتس در سال ۲۰۱۸ بین ۸۰۱ تا ۹۰۰ بوده و در سال ۲۰۱۹ با رشد قابل توجهی روبرو شده و به رتبه ای بین ۶۰۱ تا ۷۰۰ رسیده است.

از آنجا که از نام دانشگاه نیز برمی آید این دانشگاه یک دانشگاه تخصصی در زمینه رشته های فنی مهندسی به شمار می رود.  در آخرین رده بندی موسسه کیو اس در زمینه رشته های فنی مهندسی، دانشگاه صنعتی گراتس اتریش پس از دانشگاه فنی وین دومین دانشگاه کشور اتریش به حساب آمده و و در دنیا نیز رتبه ۲۵۱ را در میان دانشگاه های فنی و مهندسی از آن خود کرده است.

 

رشته های دانشگاه تکنیک گراتس

دانشکده های دانشگاه فنی گراتس که ارائه دهنده رشته های دانشگاه تکنیک گراتس هستند عبارتند از:

- دانشکده معماری

- دانشکده مهندسی عمران

- دانشکده مهندسی برق و فناوری اطلاعات

- دانشکده علوم کامپیوتر و بیومدیکال

- دانشکده شیمی و بیوتکنولوژی

- دانشکده مهندسی مکانیک و اقتصاد

- دانشکده علوم پایه شامل رشته های ریاضیات، فیزیک، و زمین شناسی.

همچنین دانشگاه صنعتی گراتس اتریش، دو موسسه تحقیقاتی به نام های موسسه آزمایش و ایمنی در پزشکی و موسسه میکروسکوپ الکترونی و نانوآنالیز را نیز داراست. امکانات تحقیقاتی و آزمایشگاه ها و کارگاه های فنی متعدد این دانشگاه، موجب شده دانشجویان رشته های فنی مهندسی، آموزش های عملی و کاربردی بسیار مناسبی را در محیط این دانشگاه کسب نمایند و پس از دوره تحصیل بتوانند کاملا آبدیده و آماده ورود به بازار کار باشند. بر همین اساس فارغ التحصیلان این دانشگاه پس از تحصیل شانس بالایی برای جذب شدن در بازار کار کشور اتریش و سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا را دارا هستند و در نهایت می توانند به اقامت اتریش نیز دست یابند. اخذ اقامت اتریش بحدی جذاب است که بسیاری از روش های مختلف از جمله روش اخذ اقامت اتریش از طریق تمکن مالی برای دستیابی به آن اقدام می کنند.

 

رشته های دانشگاه تکنیک گراتس برای تحصیل در مقطع کارشناسی عبارتند از:

معماری، مهندسی عمران، محیط زیست، مدیریت ساخت و ساز، مهندسی نقشه برداری و ژئوماتیک، علوم زمین، مهندسی پزشکی، شیمی و فرایند مهندسی، شیمی، علوم کامپیوتر، توسعه نرم افزار، مدیریت کسب و کار، مهندسی برق، مهندسی صوت، مهندسی مکانیک، اقتصاد بازرگانی، زیست شناسی مولکولی و ریاضیات و فیزیک کامپیوتری مخابراتی.

 

رشته های دانشگاه تکنیک گراتس برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد عبارتند از:

معماری، مهندسی عمران، مهندسی عمران ژئوتکنیک و هیدرولیک، مهندسی ساخت و ساز و عمران، مهندسی عمران و سازه، مهندسی عمران و محیط زیست و حمل ونقل، علوم کامپیوتر، مهندسی برق، مهندسی برق و کسب وکار، مهندسی برق و صوت، ریاضیات صنعتی، ریاضیات فنی، مهندسی مکانیک، مهندسی پزشکی، علوم زیستی، بیوشیمی و مولکولی، بیوتکنولوژی، شیمی و فرایند مهندسی، مهندسی مواد شیمیایی و دارویی، شیمی و فرایند مهندسی، علم شیمی، شیمی فنی و مهندسی و علوم گیاهی.

 

رشته های دانشگاه تکنیک گراتس برای مقطع دکتری عبارتند از:

علوم طبیعی و مهندسی.

 

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی دانشگاه فنی گراتس و سایر دانشگاه های اتریش و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های اتریش و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه صنعتی گراتس اتریش
  • رتبه دانشگاه فنی گراتس
  • رشته های دانشگاه تکنیک گراتس



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top