info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه اوپسالا سوئد

یکی از از معتبر ترین و قدیمی‌ ترین دانشگاه های منطقه اسکاندیناوی که یک دانشگاه دولتی پژوهشی در کشور سوئد به حساب می آید، دانشگاه اوپسالا می باشد که در سال ۱۴۷۷ میلادی در شهر اوپسالا، چهارمین شهر بزرگ کشور سوئد، در ۷۰ کیلومتری شمال استکهلم، تاسیس شده است. دانشگاه اوپسالا سوئد هم اکنون با بیش از ۴۷۰۰ هیئت علمی و بیش از ۲۳۰۰ کارمند اجرایی ظرفیت ارائه خدمات آموزشی به بیش از از ۴۴ هزار دانشجو را دارد. در حال حاضر تعداد دانشجویان دانشگاه اوپسالا سوئد بیش از ۴۳۵۰۰ نفر است که بیش از از ۳۴ هزار نفر از آنان دانشجویان مقطع کارشناسی هستند و حدود ۲۳۰۰ دانشجو نیز در مقطع دکترا در این دانشگاه به تحصیل می پردازند. بیش از 6000 دانشجوی مشغول به تحصیل در دانشگاه اوپسالا را دانشجویان خارجی تشکیل می دهند.



پردیس دانشگاه اوپسالا سوئد در داخل کالبد شهری قرار گرفته است و و شامل دانشکده های مختلف، بیمارستان، و کتابخانه‌ می باشد. کتابخانه دانشگاه اوپسالا سوئد دارای بیش از ۵ میلیون جلد کتاب و نشریات مختلف است که نسخه های خطی ارزشمندی نیز در میان آنها به چشم می آید. این دانشگاه به علت قدمت زیادی که دارد، کلکسیون های مختلفی نیز در خود جای داده که شامل اشیای ارزشمندی همچون سکه نیز می باشند. از نکات شاخص در مورد پردیس دانشگاه اوپسالا، معماری کلاسیک خاص و چشم نواز ساختمان های واقع در آن است که بسیار باشکوه است.

برخی از افراد شاخص از جمله پادشاه فعلی کشور سوئد و دخترش ویکتوریا و سایر اعضای خاندان سلطنتی سوئد از فارغ التحصیلان این دانشگاه محسوب می شوند. هانس بلیکس رئیس سابق آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی که جایزه صلح نوبل را نیز دریافت نمود، دیگر فارغ التحصیل برجسته دانشگاه اوپسالا سوئد می باشد. همچنین موسس نرم افزار ارتباطی اسکایپ که از مشهورترین و پر کاربرد ترین نرم افزار ها در دنیا به حساب می‌ آید نیز فارغ التحصیل دانشگاه اوپسالا بوده است.

 

شرایط پذیرش دانشگاه اوپسالا

از شرایط پذیرش دانشگاه اوپسالا ارائه مدرک تحصیلی مقطع پیشین به همراه ریز نمرات به صورت ترجمه شده است. همچنین متقاضیان تحصیل در دانشگاه اوپسالا سوئد باید توصیه نامه، انگیزه نامه، و رزومه یا CV نیز ارائه نمایند. دوره های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه اوپسالا به زبان‌های انگلیسی و سوئدی بوده و از شرایط پذیرش دانشگاه اوپسالا ارائه مدرک زبان با حداقل نمره خواسته شده برای هر رشته و مقطع تحصیلی خاص می باشد. به طور معمول همه ساله برای اخذ پذیرش از دانشگاه اوپسالا باید از ۱۶ اکتبر تا ۱۵ ژانویه مدارک را جهت بررسی به سایت دانشگاه ارسال نمود.

از طریق تحصیل در دانشگاه اوپسالا یا سایر دانشگاه های این کشور، می ‌توان ویزای کار سوئد را نیز پس از اتمام دوره تحصیلی، دریافت نموده و در نهایت در صورت مشغول به کار شدن در بازار کار این کشور، به اقامت دائم سوئد نیز دست یافت.

 

بورسیه دانشگاه اوپسالا

امکان استفاده از بورسیه دانشگاه اوپسالا برای دانشجویان مستعد، فارغ از ملیت آنها وجود دارد. دانشجویان رشته های مختلف می توانند از فرصت‌های استخدام در دانشگاه نیز استفاده نمایند و با درآمدی که از این طریق به دست می آورند، بخشی از هزینه های زندگی دانشجویی و شهریه خود را تامین نمایند. برای دانشجویان مشغول به تحصیل در مقطع دکترا فرصت های بورسیه دانشگاه اوپسالا بسیار فراوان است و عکس از دانشجویان می توانند از آن بهره مند گردند. به طور کلی دانشجویانی که نمرات بالا و رتبه های برتر را بدست می آورند از پرداخت شهریه معاف می شوند.

 

رتبه دانشگاه اوپسالا

از اصلی‌ ترین علل اشتیاق علاقمندان تحصیل در سوئد به اخذ پذیرش از دانشگاه اوپسالا مناسب بودن رتبه این دانشگاه است. این دانشگاه که از بهترین دانشگاه های کشور سوئد و قاره اروپا به حساب می آید، همه ساله یکی از سه رتبه اول دانشگاه های کشور سوئد در رنکینگ های بین المللی را از آن خود می نماید. برای تبیین بهتر این موضوع قصد داریم رتبه دانشگاه اوپسالا را در یک دوره چهار ساله از ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ بر اساس رنگینگ اعلام شده موسسه کیو اس خدمتتان ارائه نماییم.

در سال ۲۰۱۸ میلادی بر اساس رنکینگ این موسسه، رتبه‌ دانشگاه اوپسالا در میان دانشگاه‌ های سوئد، سوم و در میان دانشگاه های دنیا ۱۱۲ بوده است. در سال ۲۰۱۹ رتبه دانشگاه اوپسالا در میان دانشگاه های سوئد همچنان سوم باقی مانده و این دانشگاه با کمی نزول، رتبه ۱۱۷ دانشگاه های دنیا را از آن خود کرده است. در سال ۲۰۲۰ این دانشگاه با یک پله صعود رتبه ۱۱۶ دانشگاه های دنیا را از آن خود کرد، این در حالی است که همچنان رتبه دانشگاه اوپسالا در داخل کشور سوئد، سوم باقی ماند. در آخرین رنکینگ اعلام شده توسط موسسه کیو اس که برای سال ۲۰۲۱ میلادی اعلام شده است، رتبه دانشگاه اوپسالا کمی با افت مواجه شده و در میان دانشگاه های دنیا، این دانشگاه حائز رتبه ۱۲۴ شده است. این در حالی است که همچنان دانشگاه اوپسالا پس از دانشگاه لوند و موسسه فناوری سلطنتی سوئد، سومین دانشگاه برتر این کشور می باشد.

 

رشته های دانشگاه اوپسالا

تنوع رشته های دانشگاه اوپسالا بسیار زیاد است و این رشته های متنوع در قالب دانشکده های این دانشگاه به دانشجویان متقاضی تحصیل ارائه می شوند. دانشکده های دانشگاه اوپسالا سوئد عبارتند از:

- دانشکده پزشکی

- دانشکده داروسازی

- دانشکده هنر

- دانشکده حقوق

- دانشکده الهیات

- دانشکده زبان

- دانشکده علوم اجتماعی

- دانشکده علوم تربیتی

از آنجا که درصد بالایی از جوانان ایرانی مشتاق تحصیل در خارج از کشور سعی دارند تا به تحصیل رشته های پزشکی، دندانپزشکی، و داروسازی در در کشورهای دیگر به ویژه کشورهای اروپایی بپردازند، لازم است به شرایط تحصیل رشته های علوم پزشکی در این دانشگاه اشاره کنیم. دانشگاه اوپسالا سوئد دارای یک بیمارستان آموزشی برای آموزش های بالینی دانشجویان پزشکی و پرستاری می باشد که تاسیس این بیمارستان به پیش از تاسیس دانشگاه برمی گردد. در واقع این بیمارستان در سال ۱۳۰۲ میلادی تاسیس شده و از کهن ترین بیمارستان‌ های منطقه اسکاندیناوی نیز به شمار می رود. بیمارستان دانشگاه اوپسالا از سال ۲۰۰۳ میلادی با اجرای طرح توسعه، بیش از هفت هزار پرسنل را به عنوان کادر درمانی در اختیار دارد.

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی سوئد و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های سوئد از جمله دانشگاه اوپسالا و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه اوپسالا سوئد
  • شرایط پذیرش دانشگاه اوپسالا
  • بورسیه دانشگاه اوپسالا



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top