info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

مدرسه پلی تکنیک پاریس فرانسه

یکی از بهترین دانشگاه های کشور فرانسه که از نظر قدمت نیز کهن ترین دانشگاه فنی مهندسی این کشور به شمار  میرود اکول پلی تکنیک پاریس یا  به معنای مدرسه پلی تکنیک پاریس می باشد که در تمامی رنکینگ های بین المللی همه ساله رتبه‌ای شاخص و فاخر را در میان دانشگاه‌های دنیا از آن خود می‌کند. مدرسه پلی تکنیک پاریس فرانسه یکی از گرند اکول ها یا مدارس بزرگ این کشور به حساب می‌آید که تاسیس آن به سال ۱۷۹۴ میلادی بر می گردد و دو سال اول را در محله لاتین شهر قرار داشت و سپس به منطقه پالزو منتقل شد



مدرسه پلی تکنیک پاریس فرانسه در حال حاضر میزبان بیش از ۳ هزار و و ۳۷۰ دانشجو می باشد که از این بین ۳۹۰ نفر دانشجوی مقطع دکترا ۴۸۰ نفر دانشجوی کارشناسی الباقی دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد در رشته های مختلف هستند. مدرسه پلی تکنیک پاریس فرانسه، دارای آزمایشگاه ‌های تحقیقاتی پر تعدادی در زمینه ‌های تخصصی مختلف از قبیل فیزیک، ریاضی، علوم رایانه، اقتصاد، شیمی، زیست شناسی و ... می باشد.

اکثر رشته های اکول پلی تکنیک پاریس در مقطع کارشناسی به زبان فرانسوی ارائه می شوند و برای اخذ پذیرش و ورود به این دوره ها ارائه مدرک زبان فرانسه معتبر با نمره حداقلی خواسته شده برای هر دوره تحصیلی، لازم می باشد. اما بالعکس در اکثر رشته های اکول پلی تکنیک پاریس در مقطع کارشناسی ارشد، زبان دوره تحصیلی، زبان انگلیسی می باشد و متقاضیان اخذ پذیرش تحصیلی و ورود به این دوره ها باید حتما مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس ارائه نمود. نمره حداقل لازم در آزمون آیلتس برای هر رشته متفاوت است و همه ساله در سایت این دانشگاه درج می شود.

 

رتبه دانشگاه پلی تکنیک پاریس

برای مشتاقان تحصیل در فرانسه به ویژه در رشته های فنی مهندسی، مدرسه پلی تکنیک پاریس می تواند بهترین دانشگاه محل تحصیل به حساب آید. رتبه دانشگاه پلی تکنیک پاریس در میان دانشگاه های فرانسه و همچنین دانشگاه های دنیا نشان دهنده ارزش بالای تحصیل در این دانشگاه فنی مهندسی می باشد. به منظور تبیین بهتره اعتبار این دانشگاه در این بخش رتبه دانشگاه پلی تکنیک پاریس را در یک دوره چهار ساله از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ بر اساس رتبه بندی موسسه QS خدمتتان ارائه می نماییم.

بر اساس رنکینگ موسسه QS در سال ۲۰۱۸ میلادی رتبه دانشگاه پلی تکنیک پاریس در میان دانشگاه های دنیا ۵۹ و در میان دانشگاه های فرانسه دوم بوده ‌است. در سال ۲۰۱۹ رتبه دانشگاه پلی تکنیک پاریس همچنان در میان دانشگاه های فرانسه دوم باقی ماند، اما این دانشگاه با شش پله نزول در این سال رتبه  ۶۵ دانشگاه های دنیا را از آن خود کرد. در سال ۲۰۲۰ میلادی رتبه مدرسه پلی تکنیک پاریس فرانسه در میان دانشگاه های دنیا با ۵ پله رشد نسبت به سال گذشته همراه شد و به رده ۶۰ رسید و این دانشگاه همچنان دومین دانشگاه برتر کشور فرانسه باقی ماند. در آخرین رنکینگ اعلام شده توسط موسسه QS برای سال ۲۰۲۱ میلادی رتبه دانشگاه پلی تکنیک پاریس تغییر چندانی نکرده و در میان دانشگاه های جهان رده 61 را از آن خود کرده است و همچنان دانشگاه دوم کشور فرانسه باقی مانده است. در این دوره چهار ساله این دانشگاه همواره رتبه دوم دانشگاه های برتر کشور فرانسه را به خود اختصاص داده و در میان دانشگاه های دنیا نیز رتبه ای بین 59 تا 65 را در اختیار داشته که نشان دهنده نوسان کم و ثبات بالای این دانشگاه بوده است.

بر اساس رنکینگ شانگهای، دیگر رتبه بندی معتبر دانشگاه های دنیا، رتبه دانشگاه پلی تکنیک پاریس در سال ۲۰۱۶ بین ۳۰۱ تا ۴۰۰ در میان دانشگاه‌ های دنیا طبقه ‌بندی شده است. این در حالی است که رتبه اکول پلی تکنیک پاریس در سالهای ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ در میان دانشگاه های دنیا در این رنکینگ، بین ۴۰۱ تا ۵۰۰ طبقه بندی شده است. رتبه مدرسه پلی تکنیک پاریس فرانسه در سال ۲۰۱۹ در این رنکینگ بین ۳۰۱ تا ۴۰۰ طبقه بندی شده است.

بر اساس دیگر رنکینگ معتبر بین المللی یعنی سیستم رتبه بندی تایمز نیز رتبه دانشگاه پلی تکنیک پاریس در سال ۲۰۲۰ در میان دانشگاه‌ های دنیا ۹۳ بوده است. با در نظر گرفتن کلیه این رنکینگ ها می توان گفت از نظر کلیه موسسات رتبه بندی، مدرسه پلی تکنیک پاریس فرانسه یک دانشگاه فنی مهندسی بسیار معتبر در سطح بین ‌المللی شناخته می شود و تحصیل در آن از ارزش و اعتبار بالایی برخوردار است.

 

رشته های اکول پلی تکنیک پاریس

رشته های اکول پلی تکنیک پاریس دارای تنوع زیادی بوده و توسط ۱۱ دانشکده این دانشگاه فنی مهندسی به دانشجویان ارائه می شوند دانشکده های اکول پلی تکنیک پاریس عبارتند از:

- دانشکده فیزیک

- دانشکده نوآوری و کارآفرینی

- دانشکده علوم کامپیوتر

- دانشکده مکانیک

- دانشکده اقتصاد

- دانشکده شیمی

- دانشکده زیست شناسی

- دانشکده ریاضیات محض

- دانشکده ریاضیات کاربردی

- دانشکده علوم اجتماعی و علوم انسانی

 - دانشکده فرهنگ و زبان

 

اصلی ‌ترین رشته های اکول پلی تکنیک پاریس در مقطع کارشناسی ارشد، عبارتند از:

-ریاضیات کاربردی (شامل گرایش های ریاضی و مدل سازی، نظریه احتمال و مالی، نظریه احتمالات، وهندسه)

- شیمی ( گرایش شیمی مولکولی)

- سیستم‌ های اطلاعات پیچیده (گرایش طراحی و مدیریت سیستم‌ های اطلاعات پیچیده)

- علوم کامپیوتر (گرایش علوم پایه)

- اقتصاد (شامل گرایش های تحلیل اقتصادی و سیاست، اقتصاد انرژی، محیط زیست، توسعه پایدار، اقتصاد بازارها و سازمانها)

- مهندسی برق

- مکانیک (شامل گرایش های مدل ‌سازی چند محوری، سازه ‌ها، مواد و مکانیک ساختمانی، مصالح ساختمانی پایدار، مکانیک سیالات، اقیانوس ‌ها، اتمسفر، آب و هوا، مشاهدات فضایی)

- بیولوژی مولکولی و سلولی (شامل گرایش های مهندسی ساختاری و کاربردی بیومولکول ها)

- فیزیک و برنامه‌ های کاربردی (شامل گرایش های مفاهیم پایه در فیزیک: نظریه، کوانتومی، جامد، فیزیک مایع و نرم مواد، اپتیک، ماده و پلاسما، علوم مواد و نانو اشیاء، علوم فیوژن، دستگاه های کوانتومی، علوم نانو، فیزیک انرژی بالا)

- علوم، فن آوری، جامعه (شامل گرایش های پروژه، نوآوری و مفهوم، صنعت شبکه و اقتصاد دیجیتال، علوم شناختی و سیستم‌ های پیچیده)

 

فارغ التحصیلان مدرسه پلی تکنیک پاریس

در میان فارغ التحصیلان مدرسه پلی تکنیک پاریس فرانسه، نام مفاخر متعددی به چشم می آید که 3 نفر از آنان موفق به کسب جایزه نوبل نیز شده اند. 3 تن از روسای جمهور ادوار مختلف کشور فرانسه نیز فارغ التحصیل این دانشگاه معتبر بوده اند. برخی از مفاخر فرانسوی و بین المللی که در این دانشگاه تحصیل یا تدریس کرده اند عبارتند از:

- هانری آنتوآن بکرل: فیزیکدان فرانسوی و از کاشفان پدیده پرتوزایی بود که در سال ۱۹۰۳ همراه با ماری کوری و پیر کوری جایزه نوبل فیزیک را دریافت نمود.

- آندره ماری آمپر: فیزیکدان برجسته فرانسوی بود که از کاشفان اصلی الکترومغناطیس به شمار می رفت و واحد جریان الکتریکی در سیستم اس آی نیز به افتخار وی به نام آمپر نامگذاری شده است.

- نیکولا لئونارد سعدی کارنو: فیزیکدان برجسته فرانسوی که قانون دوم ترمودینامیک را کشف کرد و چرخه کارنو در ماشین های گرمایی به افتخار وی به نام چرخه کارنو نامگذاری شده است.

- آندره سیتروئن: صنعتکار برجسته فرانسوی که بنیانگذار شرکت خودروسازی مشهور سیتروئن بود و در سال ۱۹۰۰ میلادی از دانشگاه پلی تکنیک پاریس فارغ التحصیل شد.

- والری ماری رنه ژرژ ژیسکار دستن: سیاستمدار کهنه کار فرانسوی بود که پس از سال ها نمایندگی پارلمان و عهده داری مقام وزارت دارایی، در سال ۱۹۷۴ با پیروزی بر فرانسوا میتران به عنوان بیست و دومین رئیس جمهور فرانسه وارد کاخ الیزه شد.

- کاظم حسیبی: اولین فارغ التحصیل ایرانی مدرسه پلی تکنیک پاریس فرانسه بود که از فعالین ملی گرا و نماینده مجلس شورای ملی در در بحبوحه جریان ملی شدن نفت به شمار می رفت.

 

فارغ التحصیلان این دانشگاه شانس کار در فرانسه و در نهایت اخذ اقامت دائم این کشور را دارند. کشور فرانسه دومین اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا پس از آلمان را داراست و زندگی در این کشور مزایای فراوانی را برای متقاضیان در پی دارد. به همین جهت است که بسیاری سعی می کنند از طریق بی ریسک ترین روش مهاجرتی یعنی اخذ اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی برای بدست آوردن اقامت این کشور پیشرفته اقدام می کنند. همچنین افراد کارآفرین نیز برای بهره مندی از شرایط عالی اکوسیستم کسب و کار این کشور توسعه یافته و داشتن تجارت و کسب و کاری موفق و در عین حال رسیدن به اقامت دائم این کشور، از روش اخذ اقامت از طریق ویزای استارت آپ فرانسه اقدام می کنند. تمامی این افراد در نهایت قصد دارند از مزایای امکان زندگی در این کشور برخوردار شوند.

 

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی فرانسه و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های فرانسه از جمله دانشگاه مدرسه پلی تکنیک پاریس و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • مدرسه پلی تکنیک پاریس فرانسه
  • رتبه دانشگاه پلی تکنیک پاریس
  • رشته های اکول پلی تکنیک پاریس



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top