info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه زاگرب کرواسی

دانشگاه زاگرب به عنوان قدیمی ترین، بزرگترین و معتبر ترین دانشگاه کشور کرواسی در سال ۱۶۶۹ میلادی در شهر زاگرب پایتخت جمهوری کرواسی فعلی تاسیس شده است. دانشگاه زاگرب کرواسی در حال حاضر بیش از ۸۰۰۰ عضو هیئت علمی داشته و میزبان بیش از ۷۳ هزار دانشجو است. اکثریت این دانشجویان را دانشجویان مقطع کارشناسی تشکیل می دهند و حدود ۸ هزار نفر از آنان دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و نزدیک به هزار نفر از آنان نیز دانشجوی مقطع دکترا می باشند.



دانشگاه زاگرب کرواسی که از قدیمی ترین دانشگاه های اروپای شرقی به حساب می آید، دارای بزرگترین کتابخانه ملی کشور کرواسی نیز می ‌باشد که این کتابخانه بیش از ۳ میلیون جلد کتاب را در خود جای داده است و دانشجویان این دانشگاه امکان دسترسی به تمامی این کتاب ها را دارند.

 

شرایط تحصیل در دانشگاه زاگرب

از شرایط تحصیل در دانشگاه زاگرب برای دانشجویان بین المللی پرداخت شهریه تحصیلی می باشد که این شهریه در رشته های مختلف متفاوت است. اما در این دانشگاه فاند و بورسیه هایی نیز برای دانشجویان به ویژه برای تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، و داروسازی در نظر گرفته شده و به افراد واجد شرایط اعطا می گردد. برای ورود به دوره های تحصیل پزشکی در کرواسی در دانشگاه زاگرب باید در آزمون ورودی شرکت نمود که این آزمون شامل دروس زیست شناسی، فیزیک، شیمی و ریاضیات می باشد. همچنین مشتاقان تحصیل پزشکی در دانشگاه زاگرب باید مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون تافل یا آیلتس نیز ارائه نمایند تا شانس ورود به این دوره های تحصیلی را بدست آورند. اما راه دیگری نیز برای ورود به دوران تحصیل پزشکی در دانشگاه زاگرب وجود دارد و آن شرکت در دوره های پری مدیکال این دانشگاه است که در این روش، فرد متقاضی پس از طی کردن دوره پری مدیکال با شرکت در آزمون MCAT و کسب نمره حداقل ۹ می توانند وارد دوره تحصیلی رشته های علوم پزشکی شود. شرایط ورود به دوره های تحصیل دندانپزشکی در کرواسی در این دانشگاه نیز دقیقا به همین صورت است.

 

رتبه دانشگاه زاگرب

دانشگاه زاگرب کرواسی برای مشتاقان تحصیل در این کشور بهترین و جذاب ترین گزینه به حساب می آید اصلی ترین دلیل این موضوع مناسب بودن رتبه دانشگاه زاگرب در رنکینگ های بین المللی می باشد که موجب شده این دانشگاه یکی از معتبرترین دانشگاه های اروپای شرقی به حساب آید. در این بخش قصد داریم رتبه دانشگاه زاگرب را در یک دوره چهار ساله از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ خدمتتان ارائه نماییم تا ارزش تحصیل در این دانشگاه بیشتر نمایان گردد. در سال ۲۰۱۸ بر اساس رنکینگ اعلام شده توسط موسسه QS، رتبه دانشگاه زاگرب بین ۶۰۰ تا ۶۵۰ در میان دانشگاه‌ های دنیا طبقه بندی شده است. در سال ۲۰۱۹ نیز این دانشگاه همچنان برترین دانشگاه کشور کرواسی به حساب می آمده است. اما در میان دانشگاه‌ های دنیا با افت رتبه مواجه شده و به رتبه ای بین ۸۰۱ تا ۱۰۰۰ رسیده است. در سال ۲۰۲۰ رتبه بین المللی این دانشگاه نیز با رشد مواجه شده و بین رتبه ۷۵۱ تا ۸۰۰ در میان دانشگاه‌ های دنیا طبقه ‌بندی شده است. در آخرین رنکینگ اعلام شده توسط موسسه QS برای سال ۲۰۲۱ میلادی دانشگاه زاگرب در کنار دانشگاه ریکا برترین دانشگاه‌ های این کشور محسوب شده اند و هر دو رتبه بین ۸۰۱ تا ۱۰۰۰ را در بین دانشگاه های برتر دنیا از آن خود کرده ‌اند.

دیگر مورد مهمی که دانشجویان ایرانی برای تحصیل در خارج از کشور باید در نظر گیرند، مورد تایید بودن دانشگاه مورد نظر، در ایران است. البته این مورد برای دانشجویانی مهم است که قصد دارند پس از تحصیل خود در خارج از کشور به ایران باز گشته و در ایران مشغول به کار شوند و به معادل سازی مدارک تحصیلی خود در ایران نیاز خواهند داشت. از این رو افرادی که قصد تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و سایر رشته های مرتبط با بخش بهداشت و درمان در کرواسی را دارند باید دانشگاهی را برای تحصیل انتخاب کنند که مورد تایید وزارت بهداشت ایران باشد. در آخرین لیست اعلام شده توسط وزارت بهداشت ایران برای سال 2020، دانشگاه زاگرب کرواسی، تنها دانشگاه این کشور است که مورد تایید این وزارتخانه قرار گرفته است. برای تحصیل رشته های غیر پزشکی نیز دانشجویان ایرانی باید دانشگاه محل تحصیل خود را از میان دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران برگزینند که نام دانشگاه زاگرب در در آخرین لیست اعلام شده توسط این وزارتخانه برای سال 2020 نیز قرار گرفته است.

 

رشته های دانشگاه زاگرب کرواسی

تنوع رشته های دانشگاه زاگرب کرواسی بسیار بالاست و در این دانشگاه رشته های علوم انسانی، علوم پزشکی، فنی مهندسی، هنر، و... به دانشجویان ارائه می گردد. طبیعتاً برای دانشجویان ایرانی که بیشتر به تحصیل رشته های علوم پزشکی در اروپا اشتیاق دارند، بیشتر تحصیل پزشکی در کرواسی در دانشگاه زاگرب مورد توجه است. اما یکی از رشته‌ های بسیار مورد توجه این دانشگاه رشته اقتصاد است که در مدرسه اقتصاد و مدیریت زاگرب ارائه می گردد. در سال ۲۰۱۷ مدرسه اقتصاد و مدیریت زاگرب سومین رتبه را در میان دانشکده های اقتصاد و مدیریت در کل کشورهای اروپای شرقی از آن خود کرده است.

 

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی کرواسی و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های کرواسی از جمله دانشگاه زاگرب و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه زاگرب کرواسی
  • شرایط تحصیل در دانشگاه زاگرب
  • رشته های دانشگاه زاگرب کرواسی



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top