info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

بهترین کشور برای مهاجرت دامپزشک

رشته دامپزشکی یکی از از رشته های بسیار پرکاربرد در سراسر دنیا به حساب می‌ آید که البته بازار کار آن در کشورهای مختلف شرایط متفاوتی دارد. به عنوان مثال در کشورهایی که که به عنوان تولید کننده گوشت و محصولات لبنی شناخته می شوند و در صادرات این محصولات حرف زیادی برای گفتن دارند، قطعا بازار کار رشته دامپزشکی بهتر از کشورهایی است که تولیدات دامی چندانی ندارد. همچنین در سالهای اخیر در بسیاری از کشورهای دنیا فرهنگ نگهداری حیوانات خانگی در منزل به شدت فراگیر شده و طبیعتاً در کشورهایی که این فرهنگ بیشتر نهادینه شده است، نیاز به دامپزشک نیز بیشتر حس می شود. بسیاری از دامپزشکان هموطن ما برای دستیابی به شرایط زندگی و درآمد بهتر و همچنین آینده بهتر برای خود و خانواده شان به مهاجرت به سایر کشورها می اندیشند. البته باید در نظر داشت که نباید مهاجرت را به عنوان یک هدف در نظر گرفته شود، بلکه باید مهاجرت به عنوان وسیله ای برای دستیابی به زندگی بهتر باشد. به همین جهت پیش از هر گونه اقدامی برای مهاجرت، این عزیزان باید به خوبی تحقیق کرده و با توجه به شرایط خود بهترین کشور برای مهاجرت دامپزشک را گزینش نمایند.



طبیعتاً نمی‌توان یک نسخه کلی صادر کردد و کشور خاصی را بهترین کشور برای مهاجرت دامپزشک معرفی نمود. زیرا شرایط هر فردی تعیین کننده این است که بهترین کشور برای مهاجرت وی و خانواده ‌اش کدام کشور است. به عنوان مثال اولین موردی که باید در زمینه مهاجرت کاری در نظر گرفت، بحث زبان کشور مقصد است. اگر فردی به زبان انگلیسی تسلط بالایی دارد، قطعاً برای وی بهترین کشور برای مهاجرت دامپزشک می تواند از میان کشورهای استرالیا، نیوزلند، آمریکا، انگلستان، و کانادا انتخاب شود. اما اگر فردی به زبان آلمانی مسلط است، قطعاً کشورهای آلمان، اتریش، و سوئیس می توانند بهترین گزینه ها برای وی به حساب آیند

همچنین در رشته دامپزشکی نیز در اکثر کشورهای دنیا فارغ التحصیلان دانشگاه های کشورهای دیگر در هنگام ورود باید معادل سازی مدارک تحصیلی خود را انجام دهند تا مجوز کار دریافت نماید. از این رو باید شرایط معادل سازی مدارک را در این کشورها مقایسه کرد و کشوری که شرایط مناسب تری برای هر فرد دارد برای وی می تواند بهترین کشور برای مهاجرت دندانپزشک به شمار رود.

فاکتورهای دیگری از جمله درآمد دامپزشکان در کشورهای مختلف، میزان مالیات بر درآمد در کشورها، همچنین شرایط بازار کار دامپزشکی در کشورهای مختلف دنیا و ... نیز موارد مهمی هستند که باید حتماً مورد مقایسه قرار گیرند و پس از آن فرد مورد نظر بهترین کشور برای مهاجرت دامپزشک از نگاه خود را انتخاب کند. در این مقاله قصد داریم با معرفی شرایط کشورهایی که معمولاً به عنوان مقاصد اصلی مهاجرت دامپزشکان به شمار می‌ روند، شما عزیزان را در مقایسه و انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت دامپزشک در حد امکان راهنمایی نماییم.

 

مهاجرت دامپزشک به کانادا

در سال های اخیر رشته دامپزشکی همواره از رشته های مورد نیاز کشور کانادا در برنامه نیروی متخصص فدرال یعنی اسکیل ورکر به حساب آمده و بازار کار این رشته در این کشور به شدت رو به رشد می باشد و سال به سال تعداد بیشتری از دامپزشکان فارغ التحصیل دانشگاه های کشور های دیگر راهی کانادا شده و با طی کردن مراحل معادل سازی مدارک دامپزشکی خود در این کشور مشغول به کار می شوند. در کانادا دامپزشکان معمولاً در کلینیک های خصوصی، بیمارستان ها، مزارع، آزمایشگاه ها و یا کلاس های آموزشی به فعالیت می پردازند. در سال های اخیر به علت استفاده از مکانیزاسیون بسیار پیشرفته و روش های علمی به روز، تولید دام در کشور کانادا به شدت رو به افزایش گذاشته و این کشور به یکی از اصلی ترین صادرکنندگان دام و محصولات دامی در دنیا تبدیل شده است. با ادامه همین روند پیش بینی های رسمی نشان می ‌دهد که بازار کار رشته دامپزشکی در کانادا تا سال ۲۰۲۶ میلادی رشدی۱۹ درصدی را تجربه کند که موجب می شود تعداد بیشتری از مشتاقان مهاجرت دامپزشک به کانادا بتوانند از فرصت پیش آمده استفاده نمایند.

دامپزشکان تحصیل کرده در دانشگاههای غیر از کانادا و آمریکا می‌ بایست آزمون معادل سازی مدارک دامپزشکی در کانادا را با موفقیت بگذرانند و در صورتی که مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس در سطح نمره ۷ را داشته باشند پروانه صلاحیت یا CQ  دریافت می نمایند و اجازه کار دامپزشکی در کانادا را خواهند یافت. روال کار در این کشور به این صورت است که در هر استان پروانه کار توسط انجمن دامپزشکی همان استان کشور کانادا صادر می گردد. شرایط اعطای پروانه کار دامپزشکی تقریباً در تمامی استان های کشور به یک صورت است.

آزمون معادل سازی مدارک دامپزشکی در کانادا به NEB شهرت دارد و در واقع ۴ آزمون جداگانه را شامل می شود که عبارتند از:

- آزمون علوم پایه و کلینیکی  BCSE

- آزمون مجوز دامپزشکی آمریکای شمالی  NAVLE

- ارزیابی جراحی مقدماتی PSA

- آزمون تخصصی کلینیکی CPE

اگر داوطلبان قصد داشته باشند به کار در استان کبک که استانی فرانسوی ‌زبان است بپردازند، می ‌توانند به جای آزمون آیلتس در آزمون های زبان فرانسوی معتبر همچون آزمون تف شرکت نموده و نمره حداقلی معادل ۷ آزمون آیلتس را در زبان فرانسوی دریافت نمایند.

 

مهاجرت دامپزشک به هلند

در میان دامپزشکان؛  اشتیاق به استفاده از فرصت مهاجرت دامپزشک به هلند بسیار زیاد است و بسیاری این کشور را بهترین کشور برای مهاجرت دامپزشک به شمار می آورند. این کشور اروپایی نیز با استفاده از مکانیزاسیون و روشهای نوین علمی توانسته تولیدات دامی خود را به شدت افزایش داده و به یک قطب صادرات دام در دنیا تبدیل شود. به همین جهت درصد بالایی از مشتاقان کار دامپزشکی در اروپا ترجیح می‌ دهند مهاجرت دامپزشک به هلند را برای مسیر آینده زندگی خود برگزینند. به منظور ورود به بازار کار دامپزشکی در هلند، فارغ التحصیلان این رشته در دانشگاه‌ های کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا می بایست حتما به معادل سازی مدارک خود در هلند بپردازند تا اجازه کار در این کشور را دریافت نمایند. افرادی که به تحصیل دامپزشکی در هر یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا پرداخته باشند برای مهاجرت دامپزشک به هلند نیازی به انجام معادل سازی مدارک ندارد و مدارک تحصیلی آنان مورد تایید می باشد.

 

مهاجرت دامپزشک به استرالیا

همانند رشته پزشکی که بسیاری استرالیا بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان می‌ دانند در مورد رشته هایی همچون دامپزشکی نیز شرایط کار در این کشور بسیار مناسب است و برای هر دامپزشکی که زیر ۴۵ سال سن داشته و به زبان انگلیسی تسلط بالایی دارد فرصت مهاجرت دامپزشک به استرالیا وجود دارد. در لیست مشاغل مورد نیاز کشور استرالیا رشته دامپزشکی در بین ۱۷۶ مورد مشاغل استراتژیک میان مدت و بلند مدت مورد نیاز این کشور قرار گرفته است و این به معنای دورنمای روشن بازار کار این رشته در استرالیا بوده و نشان می ‌دهد که فرصت مهاجرت دامپزشک به استرالیا کماکان در سال های آینده نیز فراهم خواهد بود.

متقاضیان مهاجرت دامپزشک به استرالیا می بایست مدارک خود را به سازمان AVBC سازمان دولتی ارزشیابی مدارک تحصیلی و شغلی رشته دامپزشکی استرالیا ارائه نمایند. این سازمان رسمی اجازه ارزیابی مدارک دامپزشکان برای کار در استرالیا را دارد. شرکت در آزمون معادل سازی مدارک دامپزشکی در استرالیا معروف به آزمون NVE راه ورود به بازار کار این رشته در این کشور است. این آزمون در کشورهایی چون نیوزلند و سنگاپور نیز ملاک عمل برای ارزشیابی مدارک دامپزشکان قرار می گیرد.

به مانند سایر مشاغل، دامپزشکان نیز برای اخذ ویزای کار کشور استرالیا باید امتیازات لازم را کسب نمایند که فاکتورهای اصلی در اخذ امتیاز، سن، مدرک و مقطع تحصیلی، میزان سابقه کار، داشتن مدرک زبان انگلیسی معتبر، و امتیاز های اضافه همچون داشتن مدرک تحصیلی در استرالیا، اخذ مدرک مترجمی حرفه‌ ای رسمی استرالیا NAATI و امتیازاتی که همسر متقاضی می تواند کسب نماید، می باشد.

 

مهاجرت دامپزشک به نیوزلند

بسیاری از دامپزشکان، مهاجرت دامپزشک به نیوزلند را بهترین گزینه در میان کشورهای مهاجر پذیر دنیا برای خود می دانند. شرایط کشور نیوزلند تقریباً به مانند استرالیا است و به منظور مهاجرت دامپزشک به نیوزلند نیز باید تقریباً همان مراحل معادل سازی مدارک دامپزشکی در استرالیا را در این کشور طی نمود. برای ورود به این کشور نیز باید امتیازات لازم را کسب نموده و ویزای کار دریافت نمود که فاکتورهای اخذ امتیاز تقریبا مانند کشور استرالیا می باشد. همچنین در کشور نیوزلند نیز به عنوان یک کشور انگلیسی زبان هم برای پیدا کردن کار و هم برای اخذ ویزای کار می ‌بایست مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس با نمره بالا و به طور معمول حداقل ۷ ارائه نمود.

 

مهاجرت دامپزشک به آمریکا

کشور آمریکا به علت داشتن دانشگاه های بسیار معتبر در زمینه دامپزشکی و همچنین دسترسی به بالاترین تکنولوژی روز مورد نیاز این رشته می ‌تواند یکی از اصلی ترین گزینه ها برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت دامپزشک به شمار رود. شرایط بازار کار این رشته در کشور آمریکا و همچنین میزان مناسب درآمد دامپزشکان در این کشور موجب شده همه ‌ساله عده زیادی مشتاق مهاجرت دامپزشک به آمریکا باشند.

به مانند سایر کشورهای دنیا به منظور استفاده از فرصت مهاجرت دامپزشک به آمریکا نیز باید متقاضیان مدارک تحصیلی خود را در این کشور معادل سازی نمایند که معادل سازی مدارک در این کشور نیز با آزمون همراه است. آزمون معادل سازی مدارک دامپزشکی در آمریکا که به ECFVG معروف است عملاً تفاوت چندانی با آزمون NEB کانادا ندارد و به همین علت تطبیق مدارک این دو کشور بدون آزمون صورت می گیرد. پنیرفته شدگان این آزمون می توانند در آمریکا به عنوان دامپزشک مشغول به کار شوند. یکی دیگر از علل اصلی اقبال فراوان به مهاجرت دامپزشک به آمریکا این است که کشور آمریکا در زمینه تولیدات دامی از سرآمدان دنیا به حساب آمده و در زمینه تولید و صادرات دام و محصولات دامی از کشورهای پیشرو محسوب می شود.

 

مهاجرت دامپزشک به آلمان

آلمان به عنوان قدرت اول اقتصادی اتحادیه اروپا بزرگترین بازار کار در کل این اتحادیه برای نیروهای متخصص خارجی به شمار می ‌رود و طبیعتا در اکثر رشته ها شانس کار در این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار بالاست. از این رو فرصت مهاجرت دامپزشک به آلمان نیز فراهم است و دامپزشکان عزیز ایرانی در صورتی که بتوانند مدرک زبان آلمانی معتبر حداقل در سطح B2 را ارائه نمایند، می توانند شانس کار در کشور آلمان را به دست آورند.  مانند سایر کشورهای دنیا به منظور کار دامپزشکان در آلمان نیز باید معادل سازی مدارک در این کشور صورت گیرد تا مجوز کار برای دامپزشکان در این کشور صادر شود. به منظور شرکت در آزمون معادل سازی مدارک دامپزشکی در آلمان نیز تسلط به زبان ملی این کشور یعنی زبان آلمانی الزامی  است. زیرا این آزمون به زبان آلمانی برگزار میگردد و موفقیت در آن بدون تسلط به این زبان ممکن نیست. همچنین برای یافتن شغل در آلمان نیز دامپزشکانی که قصد مهاجرت دامپزشک به آلمان را دارند حتماً باید به زبان آلمانی تسلط بالایی داشته باشند و مدرک زبان آلمانی ارائه نمایند.

 

مهاجرت دامپزشک به اتریش

اتریش به عنوان یکی از صنعتی ترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز می تواند بهترین کشور برای مهاجرت دامپزشک به حساب آید. کیفیت بالای زندگی در شهرهای این کشور مثال زدنی است و افرادی که از فرصت مهاجرت دامپزشک به اتریش استفاده می ‌کنند در واقع از مزیت های زندگی در یک کشور آرام و با سطح رفاه اجتماعی مناسب در قلب اروپا بهره‌ مند می‌ شوند. به منظور استفاده از فرصت مهاجرت دامپزشک به اتریش متقاضیان می بایست مدارک تحصیلی خود را در این کشور عضو اتحادیه اروپا معادل سازی نمایند. افرادی که رشته دامپزشکی را در دانشگاه‌ های کشورهای عضو اتحادیه اروپا تحصیل کرده باشند برای کار در کشور اتریش نیاز به معادل سازی مدارک ندارند و مدارکشان مورد تایید است. اما افرادی که در کشورهای خارج از اتحادیه اروپا از جمله کشورمان ایران به تحصیل دامپزشکی پرداخته اند، برای کار در کشور اتریش می بایست مدارک خود را حتماً معادل سازی نمایند. آزمون معادل سازی مدارک دامپزشکی در اتریش به زبان آلمانی زبان رسمی مردم این کشور برگزار می ‌شود و به همین جهت بدون تسلط به این زبان شانسی برای موفقیت در این آزمون وجود ندارد. همچنین برای پیدا کردن کار در اتریش، دامپزشکان عزیز می ‌بایست مدرک معتبر زبان آلمانی ارائه نموده و تسلط بسیار بالایی به زبان آلمانی داشته باشند.

 

مهاجرت دامپزشک به انگلستان

انگلستان نیز بعنوان یک کشور اروپایی که البته دیگر عضو اتحادیه اروپا نیست به عنوان یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت کاری برای اکثر رشته ها به شمار می رود و بسیاری این کشور را بهترین کشور برای مهاجرت دامپزشک نیز به حساب می آورند. شرایط کاری دامپزشکان در کشور انگلیس بسیار مناسب است و این رشته در این کشور بازار کار مناسبی دارد. انگلستان یکی از تولیدکنندگان بزرگ دام و محصولات دامی در دنیا به شمار می رود و به همین جهت دامپزشکان در این کشور فرصت مناسبی برای کار و زندگی دارند. مشتاقان مهاجرت دامپزشک به انگلستان که در سایر کشورها تحصیل کرده اند برای کار در این کشور باید مدارک خود را برای ارزشیابی و معادل سازی ارائه نمایند که این فرآیند با آزمون همراه است. آزمون معادل سازی مدارک دامپزشکی در انگلستان آن که به آزمون RCVS شهرت دارد برای افرادی که در خارج از این کشور به تحصیل دامپزشکی پرداخته و قصد کار در کشور انگلستان را دارند طراحی شده تا از این طریق بتوانند صلاحیت علمی خود را به سازمان دامپزشکی انگلستان نشان دهند و مجوز کار دریافت نمایند.

 

مهاجرت دامپزشک به دانمارک

به طور کلی کشورهای منطقه اسکاندیناوی برای مهاجرت کاری کشورهایی ایده ‌آل به حساب می آیند. زیرا اولاً بازار کار در این کشورها بسیار مناسب بوده و فرصت های شغلی در آنها فراوان است و دوما سطح رفاه اجتماعی در این کشورها در دنیا مثال زدنی است و افرادی که به مهاجرت به این کشورها می پردازند از یک زندگی با کیفیت فوق العاده بالا برخوردار می شوند. کشور دانمارک به عنوان یکی از کشورهای شاخص منطقه اسکاندیناوی نیز همه ساله لیست مشاغل مورد نیاز خود را اعلام می کند که در آخرین لیست اعلام شده نام رشته دامپزشکی نیز به چشم می ‌خورد. دامپزشکان برای کار در دانمارک نیز به مانند سایر کشورها باید مدارک تحصیلی خود را در این کشور معادل سازی نمایند. بدین منظور حتماً شرکت در آزمون معادل سازی مدارک دامپزشکی در دانمارک الزامی است. این آزمون به زبان دانمارکی برگزار می گردد و برای موفقیت در آن تسلط به زبان دانمارکی ضروری می باشد. همچنین به طور کلی برای کار در کشور دانمارک نیاز است که متقاضیان مهاجرت دامپزشک به دانمارک تسلط بالایی به زبان دانمارکی پیدا کرده و مدرک زبان دانمارکی در سطح مناسبی را ارائه نمایند تا کارفرمایان را برای استخدام خود جذب نمایند.

 

مهاجرت دامپزشک به سوئد

سوئد صنعتی ترین کشور منطقه اسکاندیناوی با سطح رفاه اجتماعی بسیار بالا نیز از گزینه های انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت دامپزشک می تواند محسوب شود. در این کشور شرایط کار و سطح درآمد بسیار مناسب است و اکثر افراد جامعه از یک استاندارد بالای زندگی برخوردار هستند. به همین جهت همه ساله عده زیادی برای استفاده از فرصت مهاجرت دامپزشک به سوئد اپلای می کنند. به منظور استفاده از فرصت کار در سوئد برای دامپزشکان حتماً این افراد باید مدارک دامپزشکی خود را در این کشور معادل سازی نمایند که این فرآیند با آزمون همراه است. آزمون معادل سازی مدارک دامپزشکی در سوئد به زبان سوئدی برگزار می شود و شرکت در آن بدون ارائه مدرک زبان سوئدی امکان پذیر نیست. همچنین برای افرادی که قصد مهاجرت دامپزشک به سوئد دارند به دلایل دیگری از جمله بالا بردن شانس پیدا کردن کار در این کشور نیز تسلط به زبان سوئدی و ارائه مدرک زبان این کشور ضروری می باشد.

 

مهاجرت دامپزشک به ترکیه

کشور ترکیه همسایه غربی کشور ما نیز در زمینه کشاورزی و دامپروری شرایط مناسبی داشته و مسیر توسعه را در این بخش به خوبی طی می کند. از این جهت به نیروی کار متخصص در این زمینه ها نیاز فراوان دارد. از این رو فرصت مهاجرت دامپزشک به ترکیه نیز فراهم است و متخصصان این رشته از کشورمان می توانند برای برخورداری از شانس کار در کشور ترکیه مدارک تحصیلی خود را در این کشور معادل سازی نموده و با موفقیت در آزمون معادل سازی مدارک، اجازه کار به عنوان دامپزشک در این کشور را به دست آورند.

 

مهاجرت دامپزشک به عمان

در سال های اخیر کشور عمان به عنوان یک کشور در حال توسعه در منطقه خاورمیانه سرمایه گذاری فراوانی در توسعه زیرساخت‌ های خود داشته و به این منظور به نیروی کار متخصص در بخش‌ های مختلف از جمله بخش بهداشت و درمان و سلامت نیاز داشته است. این کشور در زمینه‌ های مختلف از جمله کشاورزی و دامپروری نیز در مسیر توسعه قرار گرفته و به همین دلیل به نیروهای متخصصی همچون دامپزشکان نیز نیاز به پیدا کرده است و شانس مهاجرت دامپزشک به عمان برای متخصصان این رشته از کشورمان نیز فراهم است. برای برخورداری از فرصت مهاجرت دامپزشک به عمان، این عزیزان می بایست مدارک تحصیلی خود را در این کشور معادل سازی نمایند که این آزمون به زبان انگلیسی برگزار می شود. یکی از دلایل اصلی اقبال دامپزشکان به مهاجرت دامپزشک به عمان بالا بودن درآمدها در این کشور و نیز بالا بودن ارزش پول ملی این کشور یعنی ریال عمان می باشد.

 

مهاجرت دامپزشک به قطر

کشور قطر نیز عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا با بالاترین درآمد سرانه اخیرا سرمایه گذاری کلانی برای دستیابی به توسعه متوازن انجام داده است و به این منظور به نیروی کار متخصص در زمینه های مختلف نیز نیاز دارد. به همین جهت فرصت مهاجرت دامپزشک به قطر نیز مهیا شده است. سطح درآمد به طور کلی در کشور قطر بسیار بالا است و دامپزشکان نیز در این کشور درآمد بسیار مناسبی دارند. افرادی که به مهاجرت به قطر، عمان، کویت، امارات متحده عربی، و به طور کلی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و دریای عمان می ‌پردازند اغلب برای جمع کردن سرمایه و ساختن یک زندگی مناسب برای خود و آینده فرزندانشان این کشورها را انتخاب می نمایند. زیرا به طور کلی کیفیت زندگی در صورت مهاجرت به کشور های مهاجر پذیر انگلیسی زبان و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مراتب بالاتر از این کشورهای عربی می باشد. اما درآمدها در این کشورها به طور معمول بالاتر از کشورهای پیشرفته دنیا است و همین موضوع موجب شده استقبال از فرصت مهاجرت دامپزشک به قطر نیز بسیار زیاد باشد. به منظور مهاجرت دامپزشک به قطر نیز مشتاقان می بایست مدارک تحصیلی خود را در این کشور معادل سازی نمایند.

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اقامت کاری دامپزشکان و متخصصان مشاغل دیگر در کلیه کشورهای دنیا می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • بهترین کشور برای مهاجرت دامپزشک
  • بهترین کشور برای مهاجرت دامپزشکان
  • مهاجرت دامپزشکان به خارج از کشور



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top