info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

مقایسه اقامت تمکن مالی اتریش و اسپانیا

می دانیم که مهاجرت مخاطرات خاص خود را دارد و به ویژه به علت این که معمولاً با انتقال سرمایه از کشور مبدا به کشور مقصد همراه است، سرمایه افراد در معرض خطر و ریسک قرار می گیرد. از این رو هر روشی که به کمترین میزان انتقال سرمایه وابسته باشد می تواند کم ریسک ترین روش مهاجرت و اخذ اقامت کشورهای دیگر به حساب آید. با این تفاسیر می توان با قاطعیت گفت که روش اخذ اقامت از طریق اثبات تمکن مالی که به روش اخذ اقامت خود حمایتی نیز شهرت دارد و بیشتر در کشورهای عضو اتحادیه اروپا ارائه می گردد، کم خطر ترین روش اخذ اقامت سایر کشورها به حساب می آید. همچنین این روش به علت اینکه کل پروسه در ظرف چند ماه انجام می گیرد، به سریع ترین روش اخذ اقامت و مهاجرت نیز شهرت دارد. کشورهای مختلف عضو اتحادیه اروپا این برنامه مهاجرتی را ارائه می نمایند که مشهور ترین این برنامه ها در کشورهای یونان، فرانسه، اسپانیا، اتریش، سوییس و پرتغال ارائه می گردد. در این مطلب قصد داریم شرایط اخذ اقامت خود حمایتی یا تمکن مالی دو کشور اتریش و اسپانیا را خدمتتان ارائه نماییم و به تفسیر به مقایسه اقامت تمکن مالی و اتریش اسپانیا بپردازیم؛  با ما همراه باشید.



مزیت بزرگ روش اخذ اقامت از طریق تمکن مالی این است که در این روش اخذ اقامت، متقاضیان نباید تمام سرمایه خود را به کشور مقصد مهاجرت منتقل کنند و به این ترتیب سرمایه آن ها در معرض ریسک قرار نمی گیرد. در این روش مهاجرت متقاضی می بایست فقط به دولت کشور مقصد مهاجرت خود اثبات کند که درآمدی بیشتر از میزان حداقل تعیین شده در آن کشور را در کشور مبدا به صورت ماهانه به دست می آورد. روال کار بدین صورت است که توسط هر یک از این کشورها حداقلی از درآمد برای خود فرد متقاضی مهاجرت، همسر وی، و همچنین هر یک از فرزندان وی تعیین می‌ شود که دقیقا اصلی ترین تفاوت برنامه خود حمایتی در این کشورها، همین میزان حداقل درآمد تعیین شده است. نکته مهم در این زمینه این مورد است که منبع مورد قبول برای این درآمد به هیچ وجه شغل و حقوق فرد متقاضی و همسرش نمی تواند باشد و منابع قابل قبول درآمد اثباتی برای اعطای اقامت از طریق تمکن مالی در کشورهای مختلف عضو اتحادیه اروپا عبارتند از:

- اخذ اجاره ماهانه از املاک و مستغلات

- اخذ سود سپرده گذاری در بانک ها

- سرمایه گذاری در بورس و خرید سهام شرکت ها و اخذ سود از آنها

- مستمری بازنشستگی در صورتی که فرد متقاضی بازنشسته باشد

فرقی نمی کند که حداقل درآمد بدست آمده از یکی از این ۴ منبع قابل قبول تامین شود یا اینکه از دو یا حتی تمامی این منابع مجموعا تامین گردد. برای اثبات درآمد از اجاره املاک، باید سند تملک املاک و مستغلات را همراه با اجاره نامه معتبر و رسید بانکی دریافت اجاره ارائه نمود. افراد بازنشسته برای اثبات دریافت مستمری بازنشستگی خود باید، فیش دریافت مستمری بازنشستگی به صورت مهر شده و معتبر را ارائه نمایند. همچنین به منظور اثبات دریافت سود سپرده‌ های بانکی باید دفترچه حساب سپرده بانکی همراه با دفترچه حساب کوتاه مدت جهت اثبات دریافت سود ماهانه را به صورت مستند و ترجمه شده ارائه نمود. به منظور اثبات درآمد از سرمایه گذاری در بورس و سهام نیز باید مدارک رسمی که نشان دهنده مالکیت سهام و دریافت سود است ارائه شود. بدون ارائه مدارک رسمی نمی توان کسب درآمد از این منابع را به اثبات رساند و تنها در صورت ارائه چنین مدارکی، متقاضیان می توانند از شانس اخذ اقامت تمکن مالی در کشورهای اروپایی برخوردار شوند.

 

به منظور مقایسه اقامت تمکن مالی اتریش و اسپانیا باید شرایط دو کشور در زمینه اعطای تمکن مالی را به تفصیل بیان نماییم که عبارتند از:

 

- میزان حداقل سرمایه ای که باید در بانک سپرده گذاری شده شود تا اثبات کند فرد متقاضی برای خود، همسر، و هر فرزندش سرمایه ای به عنوان پشتوانه را داراست:

در مقایسه اقامت تمکن مالی اتریش و اسپانیا یکی از مزیت های اسپانیا همین مورد به شمار می رود. زیرا مبلغ سپرده گذاری در بانک برای اخذ اقامت تمکن مالی اسپانیا کمتر از اتریش است. به منظور اخذ اقامت تمکن مالی اتریش برای خود فرد متقاضی رقم ۲۴ هزار یورو، برای همسر وی رقم ۶ هزار یورو، و برای هر یک از فرزندان وی نیز باید رقم ۳ هزار یورو سپرده گذاری بانکی باید انجام شود.

 

- میزان حداقل درآمد ماهانه ای تعیین شده توسط کشورها برای اعطای مهاجرت که برای فرد متقاضی، همسر وی، و هر یک از فرزندان وی تعیین می شود:

حداقل درآمدی ماهانه ای که برای اثبات تمکن مالی به منظور اخذ اقامت خود حمایتی در هر یک از کشورهای اروپایی طلب می شود نیز از تفاوت های این کشورها با یکدیگر است که باید در مقایسه اقامت تمکن مالی اتریش و اسپانیا نیز لحاظ گردد.  برای اخذ اقامت اتریش از طریق تمکن مالی برای خود فرد متقاضی رقمی حدود 2000 یورو در ماه، برای همسر وی رقمی حدود ۵۰۰ یورو در ماه، و برای هر فرزند وی رقمی حدود ۲۵۰ یورو در ماه باید به اثبات برسد. این در حالی است که در اسپانیا، حداقل درآمد لازم برای خود متقاضی، حدود 2500 یورو، برای همسرش 1000 یورو و برای هر یک از فرزندان زیر 18 سال وی 500 یورو می باشد و به عنوان مثال برای یک خانواده 4 نفره، 4500 یورو می باشد.

 

- مدت مجوز اقامت اولیه و تمدید های بعدی در هر یک از کشورها:

بر اساس قوانین سیستم اعطای اقامت از طریق تمکن مالی، در ابتدای امر به متقاضیان اخذ اقامت در کشور اتریش اقامتی یک ساله اعطا می شود و پس از این یک سال، تمدید ها به صورت دو ساله خواهد بود. . این در حالی است که در کشور اسپانیا در ابتدای امر یک اقامت یک ساله به متقاضیان اعطا شده و پس از آن به صورت سالانه این اقامت تمدید می گردد و ممکن است دو یا سه ساله صادر گردد.  بر اساس قوانین اتحادیه اروپا در صورتی که این تمدید ها در هر دوی این کشورها و دیگر کشورهای ارائه دهنده این برنامه مهاجرتی، بدون‌ مشکل صورت گیرد در پایان سال پنجم فردد متقاضی می تواند برای خود و اعضای خانواده‌ اش تقاضای اخذ اقامت دائم ارائه نماید.

 

- طول زمان پروسه اعطای اقامت اولیه به متقاضیان:

پبش تر نیز ذکر شد که روش اخذ اقامت از طریق تمکن مالی سریع ترین روش مهاجرتی به حساب می آید و نهایتا پروسه اداری آن چند ماه طول می کشد. در کشور اتریش نیز پروسه اعطای اقامت اولیه از طریق تمکن مالی بین ۶ تا ۱۲ ماه نهایتا به طول می انجامد که در مقایسه با سایر روش های اخذ اقامت اتریش بسیار کوتاه تر است. در کشور اسپانیا نیز کل پروسه مراحل اداری اعطای اقامت در همین حدود زمان می برد. این در حالی است که متقاضیان اخذ اقامت این کشورها از روش های دیگر، زمان بسیار بیشتری را درگیر پروسه اخذ اقامت هستند.

 

- حداقل تعداد روزهایی از سال که فرد متقاضی باید در کشور مقصد مهاجرت حضور فیزیکی داشته باشد:

می دانیم بر اساس قوانین اتحادیه اروپا تمامی کشورهای این اتحادیه که اقامت از طریق تمکن مالی یا برنامه خود حمایتی را ارائه می‌ دهند، می ‌بایست قوانین مشترکی را رعایت کنند و یکی از آنها لزوم حضور حداقل ۱۸۳ روز در سال در کشور مورد نظر است. بر اساس این قانون هر یک از متقاضیان اخذ اقامت کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید حداقل ۱۸۳ روز در سال را در کشور مورد نظر حضور فیزیکی داشته باشند و بسیاری از کشورها این ۱۸۳ روز را بسیار سخت گیرانه و با دقت چک می‌ کنند که نمونه بارز آن ها کشور اسپانیا می باشد. متقاضیان اقامت تمکن مالی اتریش با سختگیری دولت این کشور در زمینه حضور حداقل 183 روزه در سال مواجه خواهند بود، اما این سخت گیری به اندازه کشور اسپانیا نمی باشد.

 

به طور معمول هر سال سهمیه مشخصی به هر یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای اعطای اقامت از طریق تمکن مالی اختصاص داده می‌ شود و بر این اساس کشور اتریش به صورت سفت و سخت سهمیه را رعایت می ‌کند و همه ساله به تعداد معدودی اقامت از طریق تمکن مالی اعطا می نماید. اما اسپانیا در این زمینه دست و دل باز تر عمل می کند و به طور سفت و سخت پایبند به سهمیه خود نمی باشد.

 

از یاد نباید برد که  برای اخذ اقامت از طریق تمکن مالی در هر یک از کشورهای اروپایی از جمله اتریش و اسپانیا متقاضی در واقع باید به دولت آن کشور اثبات کند که درآمدی ثابت در کشور خود داشته و آن را به کشور مقصد مهاجرت منتقل می کند و با آن هزینه های زندگی خود، همسر و فرزندانش را می پردازد. در واقع وی باید اثبات کند که در طول دوره اقامت در کشور مقصد مهاجرت به هیچ وجه به کمک های اجتماعی و همچنین یافتن کار نیازی نخواهد داشت و باری روی دوش اقتصاد کشور مورد نظر نخواهد بود.. بر این اساس وی و اعضای خانواده اش تا پایان ۵ سال که به اقامت دائم کشور مورد نظر دست پیدا می کنند، به هیچ وجه اجازه کار در آن کشور را ندارند. البته سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار خانوادگی برای آنان بلامانع است. بعد از 5 سال و اخذ اقامت دائم، آنان می توانند به مانند سایر مردم مقیم  در آن کشور مشغول به کار شوند.

 

 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب  آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزا و اقامت دایم اتریش، اسپانیا و سایر کشورهای اروپایی می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • مقایسه اقامت تمکن مالی اتریش و اسپانیا
  • مقایسه اقامت خودحمایتی اتریش و اسپانیا
  • مقایسه اقامت خود حمایتی اتریش و اسپانیا



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top