info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

استخدام داروسازان در اروپا بدون نیاز به معادل سازی مدرک تحصیلی

داروسازان همان طور که می دانیم یکی از رسته های شغلی به حساب می آیند که در میان آنها مشتاقان مهاجرت فراوان است و البته برای مهاجرت این افراد شرایط خاصی نیز در نظر گرفته شده است. رشته داروسازی چون به مانند پزشکی، دندانپزشکی و سایر رشته های پیراپزشکی رشته ای کاملاً مرتبط با جان و سلامت انسان هاست، فارغ التحصیلان این رشته در کشورهای دیگر در صورتی که بخواهند به عنوان پزشک داروساز در مراکز بهداشتی و درمانی و داروخانه ها درکشوری دیگر وارد بازار کار شوند؛ می بایست مدارک تحصیلی خود را در آن کشور معادل سازی نمایند که پروسه معادل سازی معمولاً فرآیندی سخت و زمان بر بوده و با آزمون همراه است. از این رو بسیاری از داروسازان عزیز همواره در پی این هستند که بدانند امکان استخدام داروسازان در اروپا بدون نیاز به معادل سازی مدرک تحصیلی وجود دارد یا خیر.



در ابتدای امر لازم است به اختصار بیان کنیم که جواب مثبت می باشد و امکان استخدام داروسازان در اروپا بدون نیاز به معادل سازی مدرک تحصیلی نیز وجود دارد، اما شرایط خاص خود را دارد. همانطور که پیش تر ذکر کردیم اگر مثلا داروسازی در یک کشور غیر عضو در اتحادیه اروپا تحصیل کرده باشد و قصد داشته باشند در یکی از کشورهای عضو این اتحادیه به کار به عنوان یک داروساز در داروخانه مشغول شود، حتما باید مدارک تحصیلی خود را در آن کشور معادل سازی نماید. این لزوم فقط برای افرادی که قصد دارند به عنوان داروساز در داروخانه ها و مراکز درمانی و بیمارستانها مشغول به کار شوند برقرار است.

به عنوان مثال اگر یک داروساز تحصیل کرده در دانشگاه های ایران قصد داشته باشد در اتریش مشغول به کار شود، اگر بخواهد به عنوان داروساز در داروخانه در این کشور کار کند حتما باید به معادل سازی مدرک داروسازی در اتریش بپردازد تا مجوز کار به عنوان داروساز داروخانه را در این کشور دریافت کند. اما اگر همین فرد قصد داشته باشد در شرکت ها و صنایع داروسازیاین کشور به کار بپردازد، به هیچ وجه نیازی به انجام پروسه معادل سازی مدارک تحصیلی خود در اتریش ندارد و می تواند از فرصت استخدام داروسازان در اروپا بدون نیاز به معادل سازی مدرک تحصیلی برخوردار شود. که حتی بدون تسلط به زبان آلمانی و ارایه مدرک که زبان رسمی مردم کشور اتریش است نیز می تواند در فرصت های شغلی که فقط دانش انگلیسی نیاز دارد؛ مشغول به کار گردد.

نکته دیگری که وجود دارد این است که داروسازانی که تحصیلات خود را در هر یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا گذرانده اند، فارغ از ملیتشان می توانند در هر یک از کشورهای عضو این اتحادیه حتی آلمان، اتریش و فرانسه نیز مشغول به کار شوند و چه بخواهند به کار در داروخانه مشغول شوند و چه قصد کار در صنایع دارویی آن کشور را داشته باشند، مدارکشان مورد تایید بوده و نیازی به معادل سازی مدارک تحصیلی خود ندارند.

 

شرایط کار داروسازی در خارج از کشور بدون معادل سازی مدارک

داروسازان کشور های مختلف می توانند در طیف وسیعی از فرصت ‌های شغلی به جز داروساز فعال در داروخانه ها مشغول به کار شوند که مهم ترین آنها کار در شرکت ها و کمپانی های بزرگ تولید و پخش دارو، سرم، واکسن و مکمل های غذایی و دارویی است  که برای این منظور این عزیزان لازم نیست مدارک تحصیلی خود را در کشور مقصد مهاجرت کاری معادل سازی نمایند. این شرایط غیر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا مانند آلمان و اتریش، در هر کشور دیگری که به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت داروسازان در نظر گرفته می شود مانند استرالیا، آمریکا، کانادا، انگلیس و نیوزلند نیز برقرار است.

از این رو داروسازان که قصد دارند در شرکت های دارویی که به تولید و پخش انواع دارو، سرم، واکسن و مکمل ‌های غذایی می پردازند، مشغول به کار شوند، لازم نیست به پروسه معادل سازی مدارک تحصیلی خود در آن کشور را وارد شوند و فقط کافیست این عزیزان از داخل کشور مبدا با کارفرمایان فعال در اکوسیستم کسب و کار کشور مقصد مهاجرت کاری ارتباط برقرار کرده و یکی از آنان را به استخدام خود قانع نمایند و یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری دریافت نمایند و از این طریق ویزای کار کشور مقصد را کسب نمایند. سپس با ویزای کاری معتبر وارد کشور مقصد شده و بلافاصله و بدون اتلاف وقت برای پروسه پیدا کردن کار، مستقیما برای کارفرمای ذکر شده به کار بپردازند. برای این منظور تسلط به زبان انگلیسی و  یا زبان کشور مقصد مهاجرت کاری می ‌تواند یکی از اصلی ترین فاکتورها به حساب آید.

اولین گام برای افرادی که چنین قصدی برای آینده شغلی و زندگی خود دارند، این است که به تقویت زبان خود بپردازند. اما قبل از آن باید انتخاب کرده باشند که می خواهند به کدام کشور مهاجرت کاری داشته باشند. پس باید با دقت بررسی شود که صنایع و شرکت ‌های بزرگ تولید دارو که فرصت ‌های شغلی در آنها فراوان است، بیشتر در کدام کشورها حضور دارند در این زمینه کشورهایی همچون اتریش، آلمان، آمریکا، انگلیس، استرالیا، کانادا و فرانسه می ‌توانند از اصلی ترین گزینه ها برای این عزیزان به حساب آیند. پس از انتخاب کشور مقصد، این عزیزان باید به فکر تقویت مهارت های خود در زبان آن کشور نمایند تا با داشتن مدرک زبان و همچنین مهارت های ارتباطی بالا بتوانند شانس بالایی در اخذ جاب آفر از کارفرمایان مشغول در آن کشور به دست آورند.

موسسه پرگاس پارس با سال ها تجربه در زمینه کمک به هموطنان عزیز در مسیر پیدا کردن فرصت های شغلی در کشورهای مختلف دنیا از جمله اتریش، آلمان، فرانسه، کانادا، انگلیس، استرالیا، آمریکا، نیوزلند، سوئیس و کلیه کشورهای حوزه خلیج همیشه فارس که به مقصد مهاجرت کاری مناسبی برای هموطنان عزیزمان تبدیل شده اند، آماده ارائه خدمات از صفر تا صد می باشد. می دانیم که بسیاری از هموطنان مشتاق مهاجرت کاری، دقیقا در زمینه مذاکرات شغلی و به دست آوردن جاب آفر یا پیشنهاد کاری به مشکل می خورند و نمی توانند به هدف خود دست یابند. اما کارشناسان این موسسه با سال ها تجربه و پرونده های موفق فراوان، تسلط بالایی به شرایط اکوسیستم کسب و کار کشورهای مختلف به دست آورده اند و با تکیه بر دانش و تجربه خود می توانند هموطنان عزیز را در استفاده از شرایط کار داروسازی در خارج از کشور بدون معادل سازی مدارک یاری نمایند.

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اقامت کاری داروسازان و متخصصان مشاغل دیگر در کلیه کشورهای دنیا می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • استخدام داروسازان در اروپا بدون نیاز به معادل سازی مدرک تحصیلی
  • شرایط کار داروسازی در خارج از کشور بدون معادل سازی مدارک
  • مهاجرت داروسازان به خارج از کشور بدون معادل سازی مدارک



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top