info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

مقایسه اقامت تمکن مالی یونان و فرانسه

به طور کلی مهاجرت از هر روشی که باشد، ریسک و استرس های خاص خود را دارد و هر چه روش مهاجرت بیشتر به انتقال سرمایه به کشور مقصد وابسته باشد، ریسک کار بالا می رود. از این رو می توان کم ریسک ترین روش مهاجرت را اخذ اقامت کشورها از طریق اثبات تمکن مالی یا برنامه خود حمایتی دانست. زیرا در این روش به هیچ وجه نیازی نیست متقاضی تمام سرمایه خود را به کشور مقصد مهاجرت منتقل کند. از این رو سرمایه وی و خانواده ‌اش در معرض مخاطره و ریسک قرار نمی گیرد. تنها کاری که برای اخذ اقامت از این روش باید انجام شود این است که فرد متقاضی اثبات کند که در کشور خود درآمد ماهانه ای دارد که می تواند از آن طریق هزینه زندگی خود، همسر و فرزندانش در کشور مقصد مهاجرت را تامین نماید. کشورهای متعددی به ویژه در اتحادیه اروپا ارائه دهنده این روش مهاجرتی هستند که در این مطلب قصد داریم با بیان شرایط دو کشور یونان و فرانسه در اعطای اقامت از طریق اثبات تمکن مالی یا خود حمایتی، به مقایسه اقامت تمکن مالی یونان و فرانسه بپردازیم.



همانطور که پیشتر ذکر شد برای اخذ اقامت کشورهای مختلف از طریق اثبات تمکن مالی فقط لازم است است مدارک مستدل ارائه شود که فرد متقاضی و اعضای خانواده وی در آمدی به صورت ماهانه بیشتر از حداقل تعیین شده توسط کشور مورد نظر دارند و از آن طریق می‌ توانند زندگی خود را در کشور مورد نظر بگذرانند و هزینه ‌های آن را تامین نمایند. یکی از تفاوت های اصلی بین کشورها در ارائه این برنامه مهاجرتی همین میزان حداقل تعیین شده درآمد است که در مقایسه اقامت تمکن مالی یونان و فرانسه نیز این تفاوت به خوبی دیده می شود. همچنین نکته مهم دیگر در زمینه اخذ اقامت تمکن مالی این است که این روش مهاجرتی را می توان سریع ترین روش اخذ اقامت کشور های دیگر دانست. زیرا را در تمامی کشور های ارائه دهنده این برنامه مهاجرتی از جمله یونان، فرانسه، اسپانیا، پرتغال و اتریش که اصلی ترین کشورهای ارائه دهنده این برنامه مهاجرتی هستند، کل پروسه چند ماه بیشتر زمان نخواهد برد. هر یک از این کشورها همه ساله سهمیه ای مشخص را بر اساس قوانین اتحادیه اروپا برای اعطای اقامت از طریق اثبات تمکن مالی در نظر می‌ گیرند که البته برخی از کشورها همچون یونان به علت شرایط اقتصادی ضعیف تر زیاد به این سقف پایبند نمی‌ مانند و تا حد ممکن به افراد دارای تمکن مالی کافی، اقامت اعطا می نمایند.

برخی روش اخذ اقامت از طریق تمکن مالی را بهترین روش برای مهاجرت بازنشسته ها می دانند. زیرا با توجه به منابع درآمدی مورد قبول برای اعطای این نوع اقامت می توان در اغلب موارد بازنشسته ها را افراد واجد شرایط اخذ اقامت از این طریق دانست. می دانیم که منبع درآمدی مورد قبول برای اخذ اقامت از طریق تمکن مالی به هیچ وجه شغل فرد متقاضی نباید. بلکه منابع قابل قبول یکی از چهار مورد زیر یا حتی دو مورد یا بیشتر به طور همزمان می توانند باشند:

- مستمری بازنشستگی در صورتی که فرد مورد نظر بازنشسته باشد: برای اثبات آن باید فیش حقوق مستمری بازنشستگی به صورت مهر شده و رسمی ارائه گردد.

- سود سپرده بانکی: برای اثبات آن باید دفترچه سپرده گذاری بانکی و تاییدیه رسمی بانکی مبنی بر دریافت سود ماهانه به مبلغ مورد نظر ارائه گردد.

- اجاره املاک و مستغلات: برای اثبات آن باید سند مالکیت املاک و مستغلات به همراه اجاره نامه معتبر همراه با برگه رسمی بانکی مبتنی بر دریافت اجاره ارائه گردد.

- سود سرمایه گذاری در بورس و سهام شرکت ها: برای اثبات آن باید مدارک رسمی دال بر مالکیت سهام شرکت ها یا سهام بورس و همچنین دریافت سود از سهام مورد نظر ارائه گردد.

 

حال برای مقایسه اقامت تمکن مالی یونان و فرانسه به تک تک فاکتورهای اصلی موثر در اخذ اقامت تمکن مالی در این دو کشور عضو اتحادیه اروپا می پردازیم:

 

- پیشتر ذکر کردیم که برای اخذ اقامت از طریق تمکن مالی متقاضی باید اثبات کند که در کشور خود درآمدی بالاتر از حداقل تعیین شده در کشور مقصد را برای گذران زندگی خود و هر یک از اعضای خانواده‌اش به دست می آورد که این حد اقل برای خود فرد، همسر و هر یک از فرزندان در هر کشوری تعیین شده است. برای اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه حداقل ۲۰۰۰یورو در ماه برای خود فرد، ۱۰۰۰ یورو در ماه برای همسر وی، و ۵۰۰ یورو در ماه برای هر یک از فرزندان وی باید درآمد به اثبات برسد. این در حالی است که برای اخذ اقامت یونان از طریق تمکن مالی باید رقم حداقل ۱۰۰۰ یورو برای خود فرد متقاضی، ۴۰۰ یورو، برای همسر وی، و ۳۰۰ یورو برای هر فرزند به اثبات برسد و از این نظر یونان شرایط ساده تری نسبت به کشور فرانسه دارد.

- همچنین باید میزان حداقلی از سرمایه را در بانک سپرده گذاری نمایند تا اثباتی برای پشتوانه مالی آنان باشد. در واقع برای اخذ اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی حداقل ۲۴ هزار یورو برای خود فرد متقاضی، ۱۲ هزار یورو برای همسر وی، و  ۶ هزار یورو نیز برای هر یک از فرزندان باید سپرده گذاری بانکی صورت گیرد. این در حالی است که این میزان در کشور یونان به مراتب کمتر است و از این نظر نیز شرایط اخذ اقامت تمکن مالی یونان سهل تر می باشد.

- بر اساس قوانین اتحادیه اروپا به منظور اخذ اقامت کشورهای این قاره از طریق اثبات تمکن مالی فرد متقاضی حداقل باید ۱۸۳ روز در سال را در کشور مورد نظر حضور داشته باشد. اما در عمل بسیاری از کشورها این قانون را به طور دقیق اجرا نمی کنند. به عنوان مثال در کشور یونان این موضوع بسیار ساده گرفته شده و در حال حاضر این کشور سخت‌ گیری چندانی در چک کردن حضور ۱۸۳ روزی اعمال نمی نماید. کشور فرانسه نیز بیشتر به داشتن یک اجاره نامه که اثبات اقامت فرد مورد نظر در کشور فرانسه است اهتمام می ورزد و زیاد روی چک کردن ۱۸۳ روز حضور تمرکز نمی کند. این در حالی است که به عنوان مثال برای اخذ اقامت تمکن مالی اتریش روی این موضوع و چک کردن حضور فیزیکی حداقل 183 روز در سال در خاک این کشور، وسواس بیشتری دارند.

- همان طور که بیشتر ذکر کردیم بسیاری اقامت تمکن مالی یا خودحمایتی را سریع ترین روش اخذ اقامت کشور های اروپایی می‌ دانند. اخذ اقامت فرانسه از این طریق ۴ تا ۶ ماه زمان برای پروسه اداری می ‌برد و برای کشور یونان حتی از این هم سریع تر بوده و حدود ۲ تا ۳ ماه به طول می ‌انجامد.

- دیگر موردی که در در مقایسه اقامت تمکن مالی یونان و فرانسه باید مد نظر قرار گیرد این است که در ابتدای امر به متقاضیان اخذ اقامت از طریق تمکن مالی در یونان اقامت دو ساله اعطا می شود و در پایان دو سال اقامت آنان به صورت سه سال تمدید می گردد و این موضوع، پروسه را بسیار ساده تر از سایر کشورها می کند. اما در کشور فرانسه اقامت اولیه ۱ ساله صادر شده و در صورت عدم بروز مشکل اقامت فرد متقاضی و اعضای خانواده ‌اش به صورت یک ساله تمدید میگردد. در هر دوی این کشورها در پایان ۵ سال متقاضی می توان در صورت داشتن شرایط لازم برای اخذ اقامت دائم کشور مورد نظر و در واقع اقامت دائم اتحادیه اروپا اقدام نمود و پس از طی حداقل زمان اقامت در هر کشور، می توان برای اخذ تابعیت و پاسپورت این کشورها اقدام کرد.

 

نکته دیگری که نباید از یاد برد این است که فرد متقاضی و اعضای خانواده وی تا پایان ۵ سال که اقامت دائم این کشورها را اخذ می ‌کنند اجازه کار در این کشورها را نخواهند داشت. البته در طول همین 5 سال اگر متقاضی، خود سرمایه ای از کشورش به کشور مقصد وارد کرده و یک کسب و کار ایجاد نماید، کار کردن در آن کسب و کار بلامانع است. زیرا باری روی اقتصاد کشور میزبان محسوب نخواهد شد و برعکس به اقتصاد کشور میزبان در کمک نیز می نماید. اما در پایان ۵ سال و پس از اخذ اقامت دائم، خود فرد متقاضی و سایر اعضای خانواده وی مانند همه افراد مقیم در کشور مورد نظر اجازه کار در هر شرکت یا کسب و کاری را خواهند داشت و محدودیت ها برای آنان برداشته می شود.

 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزا و اقامت دایم یونان، فرانسه و سایر کشورهای اروپایی می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • مقایسه اقامت تمکن مالی یونان و فرانسه
  • مقایسه اقامت خودحمایتی یونان و فرانسه
  • مقایسه اقامت خود حمایتی یونان و فرانسه



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top