info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک روسیه

یکی از بهترین دانشگاه های روسیه به ویژه برای تحصیل در رشته پزشکی، دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک می باشد که در زبان انگلیسی Novosibirsk State University خوانده می شود و به اختصار آن را به NSU نیز می شناسند. تاسیس این دانشگاه معتبر به سال ۱۹۵۹ میلادی بر می گردد که این موسسه آموزش عالی در شهر نووسیبیرسک مرکز صنعتی و فرهنگی سرزمین سیبری راه اندازی شد. شهر نووسیبیرسک در فاصله ۳۴۰۰ کیلومتری مسکو پایتخت روسیه قرار گرفته و به علت قرار گرفتن در سرزمین سیبری هوای سردی دارد و تنها دو ماه از سال هوای نسبتا مناسبی در این منطقه برقرار است و به همین جهت شرایط زندگی در آن برای بسیاری افراد مناسب نمی باشد. در این شهر که سومین شهر بزرگ کشور روسیه به حساب می آید، هزینه های زندگی بسیار پایین تر از مسکو و سن ‌پترزبورگ شهرهای اول و دوم این کشور است. پردیس دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک روسیه در داخل کالبد این شهر قرار دارد. در این مطلب به شرایط تحصیل و رشته های مختلف این دانشگاه معتبر کشور روسیه به ویژه شرایط تحصیل پزشکی در آن می پردازیم.



دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک روسیه در حال حاضر بیش از ۷۰ آزمایشگاه تحقیقاتی و ۵۰ موسسه پژوهشی را در دل خود جای داده و از نظر علمی، آموزشی و پژوهشی یکی از دانشگاه های مدرن در سطح بین المللی به حساب می آید. در حال حاضر این دانشگاه با بیش از ۲۰۰۰ نفر کادر آموزشی و عضو هیئت علمی میزبان بیش از ۷۰۰۰ دانشجو در رشته های مختلف و مقاطع تحصیلی گوناگون از سراسر دنیا می باشد و به آنان خدمات علمی آموزشی و پژوهشی در سطحی بسیار بالا ارائه می نماید.

در پردیس دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک روسیه امکانات متعددی برای دانشجویان قرار گرفته که از آن جمله می توان به استادیوم، مرکز ورزشی، چندین موسسه علمی، پارک علم و فناوری و .... اشاره نمود. این دانشگاه همچنین یکی از بهترین خوابگاه های دانشجویی را در میان دانشگاه‌ های روسیه دارا می باشد و این امکانات اقامتی مناسب به دانشجویان بین المللی از جمله دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاه نووسیبیرسک روسیه نیز اعطا می گردد.

 

تحصیل در دانشگاه نووسیبیرسک روسیه

به علل مختلفی تحصیل در دانشگاه نووسیبیرسک روسیه برای دانشجویان ایرانی مناسب است. جوانان ایرانی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند و می خواهند پس از اتمام دوره تحصیل خود به ایران بازگشته و در وطن خود مشغول به کار شوند، باید حتماً دانشگاه محل تحصیل خود را از میان دانشگاه های مورد تایید ایران انتخاب کنند.

برای تحصیل در رشته ‌های غیر پزشکی لازم است دانشجویان جدیدترین لیست اعلام شده توسط وزارت علوم کشورمان را مطالعه فرمایید و دانشگاه محل تحصیل خود را از میان دانشگاه های قرار گرفته در آن نیز انتخاب کنند. این لیست همه ساله در سایت این وزارتخانه آپدیت می شود و به روز ترین لیست باید ملاک عمل قرار گیرد.

برای مشتاقان تحصیل رشته های علوم پزشکی در خارج از کشور لازم است که دانشگاه محل تحصیل خود را از میان دانشگاه‌ های مورد تایید وزارت بهداشت ایران انتخاب کنند تا بتوانند پس از تحصیل مدارک خود را در ایران بدون مشکل برای ارزشیابی و معادل سازی ارائه نمایند.

از محاسن تحصیل در دانشگاه نووسیبیریسک روسیه این است که این دانشگاه در سال 2020 2021 در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران قرار دارد و دانشجویان ایرانی برای تحصیل در هر رشته ای می توانند بدون مشکل این دانشگاه را انتخاب نمایند.

به منظور اخذ پذیرش تحصیلی از این دانشگاه معتبر، متقاضیان باید مدارک تحصیلی مقطع قبلی خود را به همراه ریز نمرات به همراه گواهی عدم سوء پیشینه و گواهی تایید سلامت جسمی به صورت ترجمه شده به انضمام مدارک هویتی ارائه نمایند تا مورد بررسی قرار گیرد.

این دانشگاه معتبر امروزه با تعداد زیادی از برترین دانشگاه های دنیا از جمله دانشگاه فنی لایپزیگ در آلمان، دانشگاه کاتولیک میلان در ایتالیا، دانشگاه شمال ایلینوی در آمریکا، دانشگاه هوکایدو در ژاپن، و دانشگاه بوسان در کره جنوبی همکاری تنگاتنگ علمی، آموزشی و پژوهشی دارد و این موضوع باعث بالا رفتن ارزش تحصیل در این دانشگاه برتر کشور روسیه شده است.

 

رتبه دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک

می دانیم که در سال های اخیر به علل مختلف از جمله هزینه های مناسب تحصیل و همچنین عدم وجود مشکل در اخذ ویزای دانشجویی برای دانشجویان ایرانی، روسیه به یکی از اصلی ترین مقاصد تحصیلی هموطنان عزیزمان تبدیل شده است. طبیعتا مشتاقان تحصیل در روسیه ترجیح می ‌دهند که در دانشگاه‌ های برتر این کشور با رتبه های بین المللی بهتر به تحصیل بپردازند. دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک روسیه همه ساله یکی از برترین دانشگاه های این کشور در رتبه بندی های بین المللی به حساب می آید و به همین جهت مدارک ارائه شده در آن نه تنها در ایران بلکه در کشورهای مختلف دنیا از جمله کشورهای پیشرفته مورد تایید می باشد. حال قصد داریم رتبه دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک را در یک دوره چهار ساله از ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ بر اساس اعلام موسسه کیو اس خدمتتان ارائه نماییم.

در سال ۲۰۱۸ رتبه دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک در میان دانشگاه ‌های دنیا ۲۵۰ و در دانشگاه‌ های کشور روسیه سوم بوده است. در سال ۲۰۱۹ رتبه دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک با ۶ پله صعود به رده ۲۴۴ در میان دانشگاه های دنیا رسید و این دانشگاه همچنان سومین دانشگاه برتر کشور روسیه به شمار می رفت. در سال ۲۰۲۰ میلادی این دانشگاه با رشد بیشتری در رنکینگ موسسه کیو اس روبرو شده و رتبه دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک در میان دانشگاه ‌های دنیا به رده ۲۳۱ و در میان دانشگاه های روسیه به رده دوم رسیده است. در آخرین رتبه بندی اعلام شده توسط موسسه کیو اس برای سال ۲۰۲۱ میلادی رتبه دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک با اینکه باز هم با رشد مواجه شده و به رده ۲۲۸ دنیا رسیده است، اما رتبه دوم را به دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ واگذار کرده و به رده سوم دانشگاه های برتر روسیه بازگشته است.

بر اساس رنکینگ شانگهای که دیگر رتبه بندی معتبر دانشگاه های دنیا به شمار می ‌رود نیز رتبه دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ همواره بین ۴۰۱ تا ۵۰۰ در میان دانشگاه ‌های دنیا بوده و در سال ۲۰۲۰ به رتبه ای بین ۵۰۱ تا ۶۰۰ رسیده است. رنکینگ دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک در میان دانشگاه های دنیا بر اساس رتبه بندی تایمز در سال ۲۰۲۱ میلادی بین ۶۰۱ تا ۸۰۰ تعیین شده است.

 

هزینه تحصیل در دانشگاه نووسیبیرسک

به طور میانگین هزینه تحصیل در دانشگاه نووسیبیرسک در مقطع کارشناسی برای دانشجویان خارجی حدود ۳ هزار دلار و برای مقطع کارشناسی ارشد نیز همین میزان در سال می باشد. اما در برخی از رشته ها مانند پزشکی شهریه متفاوت بوده و رقمی حدود ۵ تا ۶ هزار دلار بسته به سال تحصیلی می تواند متفاوت باشد و معمولاً برای سال اول و دوم ۵ هزار دلار و برای سال های سوم تا ششم ۶ هزار دلار می باشد. از این رو و با در نظر داشتن 6 ساله بودن طول دوره های تحصیل پزشکی در دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک روسیه، هزینه کل این دوره ها در مجموع حدود 34 هزار دلار خواهد بود که حتی از شهریه یکسال تحصیل پزشکی در کانادا، امریکا، استرالیا و نیوزیلند نیز کمتر است! 

علاوه بر این باید دانشجویان به هزینه های زندگی دانشجویی در این شهر منطقه سیبری نیز فکر کنند که البته بسیار ارزان تر از کلانشهری مانند مسکو می باشد. هزینه اقامت در این شهر بسیار ارزان بوده و زیر ۵۰ دلار در ماه است و همچنین سایر هزینه های زندگی از جمله خوراک پوشاک و حمل و نقل نیز زیر ۱۵۰ دلار در ماه می شود باید در نظر داشت که در فصل های پاییز و زمستان باید لباس های گرم زیادی همراه دانشجو باشد تا بتواند با آرامش به زندگی و تحصیل در این شهر بسیار سرد کشور روسیه بپردازد و مجبور به پرداخت هزینه های درمان نشود.

در این دانشگاه معتبر کشور روسیه بورسیه های تحصیلی قابل توجهی نیز به دانشجویان ارائه می گردد که اغلب برای مقاطع تحصیلات تکمیلی می باشد. به عنوان مثال ۶۵ مورد بورسیه تحصیلی شامل پرداخت کامل شهریه و تعداد زیادی بورسیه تحصیلی به عنوان کمک هزینه ماهانه برای زندگی دانشجویی در هر سال به دانشجویان اعطا می گردد. البته دانشجویان می توانند با دریافت مجوز از دولت این کشور به کار دانشجویی در روسیه نیز بپردازند و مقداری از هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویی خود در این کشور را از این طریق تامین نمایند.

 

رشته های دانشگاه دولتی نووسیبیرسک روسیه

رشته های دانشگاه دولتی نووسیبیرسک روسیه دارای تنوع بالایی هستند و در قالب دانشکده‌ های این دانشگاه به دانشجویان ارائه می گردد. دانشکده های دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک روسیه عبارتند از:

- دانشکده پزشکی و روانشناسی

- دانشکده علوم طبیعی

- دانشکده زمین ‌شناسی و ژئوفیزیک

- دانشکده فیزیک

- دانشکده مکانیک و ریاضیات

- دانشکده فناوری اطلاعات

- دانشکده اقتصاد

- دانشکده علوم انسانی

- دانشکده فلسفه و حقوق

با یک نگاه ساده به لیست دانشکده های این دانشگاه می توان تنوع بالای رشته های دانشگاه دولتی نووسیبیرسک روسیه را به خوبی دریافت. اما تمامی این رشته ها به یک اندازه برای دانشجویان ایرانی جذابیت ندارند و اکثریت قاطع دانشجویان ایرانی مشتاق تحصیل در این دانشگاه علاقمند ورود به دوره های تحصیل پزشکی در دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک روسیه هستند که در ادامه بیشتر به آن اشاره خواهیم نمود.

اصلی ترین رشته هایی که در این دانشگاه، تحقیقات روی آن ها تمرکز بیشتری دارد عبارتند از: فیزیک ذرات ابتدایی، فوتونیک و اپتیک کوانتومی، تحقیقات قطب شمال، زیست پزشکی و سرطان درمانی، مهندسی شیمیایی، مواد ترکیبی کم بعدی، فناوری های اومیک، ریاضیات، باستان شناسی، مردم شناسی و زبان شناسی.

در رشته های متنوع این دانشگاه در مقاطع تحصیلی مختلف می توان تعدادی دوره تحصیلی به زبان انگلیسی پیدا کرد که اکثر آنها در مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند. به ویژه در دوره های مشترکی که این دانشگاه با دانشگاه های معتبر خارجی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می دهد، زبان تحصیلی انگلیسی می باشد. سایر دوره های تحصیل در دانشگاه نووسیبیرسک روسیه به زبان روسی ارائه می گردد که اغلب آن ها در مقطع کارشناسی هستند. به ویژه در دوره های مشترکی که این دانشگاه با دانشگاه های معتبر خارجی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می دهد، زبان تحصیلی انگلیسی می باشد.

 

تحصیل پزشکی در دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک روسیه

یکی از بهترین گزینه ها برای مشتاقان تحصیل پزشکی در روسیه این دانشگاه معتبر می باشد. علاقه مندان این رشته می توانند به تحصیل پزشکی در دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک روسیه در گرایش های مختلف از جمله پزشکی هسته ای نیز بپردازند. نکته مهمی که باید در نظر داشت این است که دوره های تحصیل پزشکی در دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک روسیه به زبان روسیه ارائه می‌ شود، اما دروس دو سال اول تحصیل اغلب به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

نکته مهم دیگری که باید در نظر داشت این است که برخلاف اکثر دانشگاه های دنیا و خود کشور روسیه که در زمینه علوم پزشکی نامدار هستند، در دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک روسیه فقط رشته پزشکی در گرایش های مختلف به دانشجویان ارائه می‌ شود و رشته های دندانپزشکی و داروسازی در چارت آموزشی این دانشگاه جایی ندارد. این در حالی است که در سایر دانشگاه های معتبر این کشور در زمینه علوم پزشکی از جمله دانشگاه ایالتی لومونوسوف مسکو اکثر رشته های زیر مجموعه علوم پزشکی به دانشجویان ارائه می گردد.

برای ورود به دوره های تحصیل پزشکی در دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک روسیه ابتدا باید در دوره های پادفک شرکت نمود که این دوره ها شهریه ای معادل ۴۵۰۰ دلار دارد. شهریه خود دوره های تحصیل پزشکی در این دانشگاه نیز حدود ۶ هزار دلار در سال می باشد.

 

مفاخر دانشگاه نووسیبیرسک

در میان فارغ التحصیلان دانشگاه نووسیبیرسک می ‌توان نام مفاخر زیادی را یافت که در زمینه های علوم مختلف خدمات زیادی را به بشریت ارائه نموده اند و یا در تحقیقات علمی رشته های خاص جزو مفاخر رشته خود به شمار می رفته اند. برخی از مفاخر دانشگاه نووسیبیرسک عبارتند از:

ویکتور فادین : فیزیکدان نظری برجسته اهل شوروی.

الکسی فریدمن : دانشمند برجسته اختر فیزیک اهل شوروی.

میخائیل کوکوریچ : از دانشمندان بزرگ هوا فضای کشور روسیه.

الکساندر نووی کووا : برنده جایزه نوبل صلح در سال ۲۰۰۷ و دانشمند روسی - آلمانی که در زمینه امور آب و هوا تحقیقات بسیار ارزشمندی انجام داده است.

سرگئی گنچاروف : ریاضیدان برجسته اهل شوروی.

‏سرگئی آلکسنکو : دانشمند برجسته فیزیک کاربردی اهل شوروی و مدیر انستیتو گرما ‌زدایی کوتاتلادزه.

ویکتور خاریتونین : میلیاردر روسی و بنیانگذار شرکت بزرگ دارویی فارم استاندارد.

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی روسیه و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های روسیه و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک روسیه
  • رشته های دانشگاه دولتی نووسیبریسک روسیه
  • تحصیل پزشکی در دانشگاه ایالتی نووسیبریسک روسیه



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top