info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

مراحل ارزیابی مدارک پرستاری در کانادا

یکی از از بهترین کشور های دنیا برای مهاجرت کاری پرستاران کشور کانادا می باشد. بسیاری از افراد علاقه مند به این رشته از ابتدای امر شرایط بازار کار این کشور را در نظر گرفته و برای تحصیل در این رشته به کشور کانادا وارد می شوند , پس از اتمام تحصیل در دانشگاه‌های این کشور شانس اخذ ویزای کار را به دست می آورند. البته واضح است که به علت بالا بودن هزینه های تحصیل در دانشگاه های کانادا این امکان برای همه میسر نمی باشد و بسیاری از افراد توانایی پرداخت شهریه های سنگین تحصیلی در دانشگاه های این کشور پیشرفته را ندارند. خوشبختانه برای فارغ التحصیلان این رشته که در دانشگاه ‌های کانادا تحصیل نکرده ‌اند نیز شانس ورود به بازار کار این کشور و همچنین اخذ اقامت کانادا وجود دارد. بر اساس آمار اعلام شده توسط سازمان پرستاری کانادا Canadian Nurse Association این کشور تا سال ۲۰۲۲ به ۶۰ هزار پرستار جدید نیاز خواهد داشت که با توجه به وقوع پاندمی کرونا این نیاز می ‌تواند از رقم ذکر شده نیز بالاتر رود. به همین جهت پرستاران مشتاق کار در کشور کانادا باید مدارک خود را در این کشور ارائه نموده و مراحل ارزیابی مدارک پرستاری در کانادا را طی نمایند تا به عنوان یک پرستار رجیستر شده در مشاغل متعددی که برای پرستاران در این کشور تعریف شده است، در استانهای مختلف این کشور شانس کار را به دست آورده و در نهایت نیز امکان اخذ اقامت دائم کانادا را داشته باشند.



به منظور ورود به بازار کار این کشور پرستاران متقاضی باید مراحل ارزیابی مدارک پرستاری در کانادا را طی کرده و موارد لازم برای احراز صلاحیت را داشته باشند. اولین مورد لازم این است که مدارک تحصیلی کارشناسی پرستاری باید توسط فرد متقاضی ارائه شده و تایید گردد که خوشبختانه اکثر دانشگاه های ایران مدارکشان در کانادا مورد تایید است. اما اگر مدرک کارشناسی پرستاری فرد متقاضی تایید نشود، وی باید دوره ای به نام Refresh Course را در این کشور بگذراند. دیگر مورد لازم برای متقاضیان استفاده از فرصت مهاجرت کاری پرستاران به کانادا این است که این افراد باید حداقل در پنج سال گذشته ۱۱۲۵ ساعت در زمینه تخصصی رشته پرستاری سابقه کار داشته باشند، یا این که در این پنج سال در یکی از رشته های گرایش پرستاری مشغول تحصیل بوده و دوره طرح خود را نیز در طول همین مدت گذرانده باشند. مرحله مهم اخذ مجوز پرستاری در کانادا شرکت در آزمون رجیستری پرستاری در این کشور یا آزمون اخذ مجوز پرستاری معروف به آزمون رجیستری پرستاری RN کانادا است.

دیگر موردی که برای متقاضیان مهاجرت کاری پرستاران به کانادا لازم است نشان دادن تسلط به زبان این کشور است. می ‌دانیم که زبان رسمی کل کشور کانادا زبان انگلیسی بوده و تنها در استان کبک این کشور زبان فرانسوی نیز زبان رسمی به حساب می آید. از این رو برای کار در کلیه نقاط کشور کانادا مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس با نمره حداقل 6.5 مورد نیاز است، به طوری که در مهارت های نوشتاری، شنیداری، و درک مطلب فرد متقاضی حداقل باید نمره 6.5 داشته و در مهارت گفتاری حداقل نمره ۷ را کسب نموده باشد. در صورتی که فرد متقاضی بخواهد مدرک زبان انگلیسی معتبر دیگری همچون تافل ارائه نماید باید نمره های معادل با نمره ذکر شده را در آن آزمون کسب نموده باشد. در صورتی که فرد متقاضی قصد داشته باشد در استان کبک که تنها استان فرانسوی زبان کشور کاناداست مشغول به کار شود، باید در یک آزمون زبان فرانسوی معتبر همچون TFI شرکت نموده و نمره حداقل ۷۵۰ را کسب نماید.

 

آزمون رجیستری پرستاری RN کانادا

همانطور که ذکر شد در طی مراحل ارزیابی مدارک پرستاری در کانادا یکی از اصلی ترین مراحل، شرکت در آزمون رجیستری پرستاری RN کانادا می باشد که پرستاران متقاضی کار در این کشور باید در استان مورد نظر خود در این آزمون شرکت کنند. عمدتاً این آزمون ها توسط کالج های پرستاری در استان های مختلف این کشور برگزار می شود و به عنوان مثال اگر فرد متقاضی قصد داشته باشد در استان آنتاریوی کشور کانادا مشغول به کار شود، باید در کالج پرستاری انتاریو معروف به CNO ثبت نام کرده و در آزمون این کالج شرکت نمایند و مجوز کار پرستاری را نیز از همان جا دریافت نماید.

 

کار پرستاری در کانادا

می دانیم که به دلایل مختلفی از جمله مناسب بودن درآمد پرستاران و همچنین بازار کار مناسب برای متخصصان این رشته، کانادا را می توان بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران در دنیا به حساب آورد. متخصصان این رشته در کشور کانادا می توانند در فرصت‌ های شغلی فوق ‌العاده متنوعی مشغول به کار شوند که به برخی از آن ها اشاره می نماییم.

اولین مورد، کار در بخشهای مختلف در بیمارستان‌ های دولتی و خصوصی این کشور است. در صورتی که فرد متقاضی به عنوان پرستار تخصصی یک بخش خاص از بیمارستان قصد داشته باشد مشغول به کار شود، باید در آزمون ویژه‌ ای شرکت نماید که این آزمون ها سه بار در سال به صورت سراسری در این کشور برگزار می ‌شوند.

مشاغلی مانند پرستار مستقر در کمپ های تابستانی نیز در کشور کانادا وجود دارد که برای این افراد وظایفی همچون واکسیناسیون، تزریقات، و پانسمان های احتمالی کودکان و نوجوانان تعریف شده است.

کارهایی چون مراقبت از سالمندانی که قصد ندارند در سرای سالمندان بستری شوند یا همچنین افراد جوانی که توانایی مراقبت از خود را ندارند نیز در این کشور برای پرستاران تعریف شده است. همچنین فرصت کار در سرای سالمندان نیز برای پرستاران فراهم است.

مراقبت از بیماران خاص مانند مبتلایان به بیماران بیماری های عفونی همچون ایدز نیز یکی دیگر از وظایفی است که پرستاران در کشور کانادا می توانند انجام دهند.

سیستم آموزشی کشور کانادا بسیار استاندارد بالایی دارد و تحصیل در کانادا برای هر فردی امکان استفاده از چنین محیط مناسبی را فراهم می آورد. به عنوان مثال در برخی از مدارس این کشور پرستارانی مستقر هستند که وظیفه بررسی شرایط دانش آموزان را بر عهده دارند که به شرایط سلامت آنان نظارت کافی دارند. پرستاران مشتاق استفاده از فرصت مهاجرت کاری پرستاران به کانادا نیز می توانند در چنین فرصت های شغلی مشغول به کار شوند.

همچنین از دیگر شغل هایی که در کانادا برای پرستاران تعریف شده رسیدگی به افراد بی خانمان در آسایشگاه های عمومی در این کشور است.

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اقامت کاری پرستاران و متخصصان مشاغل دیگر در کلیه کشورهای دنیا از جمله کانادا می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • مراحل ارزیابی مدارک پرستاری در کانادا
  • آزمون رجیستری پرستاری RN کانادا
  • کار پرستاری در کانادا



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top