info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

معادل سازی مدارک پیراپزشکی در آمریکا

می دانیم که نظام سلامت کشورهای مختلف دنیا علاوه‌ بر پزشک، دندانپزشک و داروساز به متخصصان رشته های پیراپزشکی نیز نیاز مبرم دارند و نمی توان یک فرآیند درمانی و بازیابی را بدون استفاده از خدمات متخصصان این رشته ها تصور نمود. با توجه به نقش غیر قابل انکار متخصصان این رشته ها در پروسه درمان و بازتوانی بیماران، اکثر کشورهای پیشرفته دنیا از جمله آمریکا که با کمبود نیروی کار متخصص در این رشته ها مواجه هستند و نیروی متخصص مورد نیاز خود را نمی توانند تنها از طریق فارغ التحصیلان دانشگاه‌ هایشان تامین نمایند، به متخصصان این رشته ها از سایر نقاط دنیا امکان ورود به بازار کار خود را اعطا می کنند. این کشورها سعی می‌ کنند متخصصان این رشته ها را که در کشورهای دیگر تحصیل نموده اند و دارای شایستگی علمی مناسبی هستند برای کار در سیستم بهداشت و درمان خود جذب نمایند. البته متخصصان این رشته ها بدون انجام فرآیند معادل سازی مدارک پیراپزشکی در آمریکا یا ارزشیابی مدارک تحصیلی پیراپزشکی در این کشور، نمی ‌توانند مجوز کار در نظام سلامت این کشور را دریافت نمایند و طبیعتا بدون داشتن مجوز کار، شانسی برای استخدام در مراکز درمانی ایالات متحده را نخواهند داشت.



ایالات متحده آمریکا یکی از بهترین سیستم های بهداشت و درمان دنیا را دارا بوده و متخصصان رشته های پیراپزشکی اشتیاق فراوانی به کار در این کشور پیشرفته دارند و بسیاری به همین دلیل سختی فرآیند معادل سازی مدارک پیراپزشکی در آمریکا را به جان می خرند تا شانس کار در این کشور را به دست آورند. رشته های پیراپزشکی رشته هایی حساس بوده و با جان و سلامت انسان ها ارتباط تنگاتنگی دارند، از این رو به هیچ وجه نظام سلامت کشور آمریکا نمی تواند ریسک کرده و به فارغ التحصیلان این رشته ها از سایر نقاط دنیا که تحصیلاتشان زیر نظر سیستم بهداشت و درمان این کشور است نبوده، مجوز کار اعطا نماید. آمریکا صاحب بهترین دانشگاه های دنیا در زمینه رشته های علوم پزشکی است و فارغ التحصیلان رشته های علوم پزشکی از دانشگاه های سایر نقاط دنیا تنها در صورتی که بتوانند در مراحل معادل سازی مدارک خود در این کشور اثبات کنند که از صلاحیت علمی بالایی برخوردارند، مجوز کار در سیستم بهداشت و درمان این کشور را کسب می کنند.  از این رو باید در گام اول یک مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس در سطح نمره حداقل ۷ به دست آورده و در آزمون معادل سازی مدارک پیراپزشکی در آمریکا شرکت نمایند. در صورتی که در بخش تئوری و عملی این آزمون نمره قبولی را کسب کنند، مجوز کار در سیستم بهداشت و درمان آمریکا را به دست می آورند. البته پیش از آن باید حتماً یک دوره کارورزی در این کشور را نیز بگذرانند. نکته مهم در این مسیر داشتن تسلط بالا به زبان انگلیسی است. زیرا علاوه بر اینکه برای اخذ مجوز کار در این کشور به داشتن مدرک زبان انگلیسی معتبر نیاز است، برای موفقیت در آزمون معادل سازی مدارک پیراپزشکی در این کشور نیز تسلط به این زبان نیاز است، چون این آزمون به زبان انگلیسی برگزار می گردد و داوطلبان باید به زبان تخصصی رشته خود نیز تسلط بالایی داشته باشند تا بتوانند با موفقیت از عهده آن بر آیند.

نکته مهمی که نباید از یاد برد این است که تنها کشوری که مدارک تحصیلی رشته های علوم پزشکی در دانشگاه های آن در آمریکا مورد تایید است، کانادا می باشد و فارغ التحصیلان کلیه رشته های علوم پزشکی از جمله پیراپزشکان که در کلیه دانشگاه های این کشور تحصیل کرده باشند، فارغ از ملیت و تابعیتشان می توانند مجوز کار در نظام سلامت کشور آمریکا را کسب کنند.

 

کار پیراپزشکی در آمریکا

به منظور از استفاده از فرصت کار پیراپزشکی در آمریکا علاوه بر نیاز به معادل سازی مدارک تحصیلی برای اخذ مجوز کار در این کشور، ابتدا متقاضیان باید سعی کنند که یک کارفرمای فعال در اکوسیستم کسب و کار این کشور که در بخش سلامت فعال است را به استخدام خود مجاب نمایند تا از این طریق بتوانند ویزای کار آمریکا را دریافت نمایند.

بدین منظور این افراد باید حتما مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای کارفرمایان فعال در بخش سلامت کشور آمریکا ارسال کنند. سپس مدارک آنان توسط کارفرمایان فعال در نظام سلامت آمریکا مورد بررسی قرار می گیرد و در صورتی که تاییدیه اولیه را به دست آورند از آنان برای شرکت در یک مصاحبه شغلی آنلاین دعوت به عمل می آید. این افراد باید سعی کنند در طول این مصاحبه، خود را فردی ماهر و حرفه ای نشان داده و تسلط خود به زبان انگلیسی را نیز به خوبی نمایان کنند تا جاب آفر یا پیشنهاد کاری را دریافت نموده و از این طریق ویزای کار آمریکا را دریافت نمایند.

موسسه پرگاس پارس با سال ها تجربه در زمینه اخذ جاب آفر برای هموطنان عزیزمان از کشورهای مختلف دنیا آماده ارائه خدمات در این زمینه به ویژه برای متخصصان رشته های علوم پزشکی و اعزای کادر درمان می باشد. خوشبختانه به ویژه به علت مشکلات ناشی از پاندمی کرونا، شرایط برای اعزام کادر درمان به کشورهای مختلف تسهیل شده و این عزیزان شانس بیشتری برای کار پیراپزشکی در آمریکا و سایر کشورهای دنیا به ویژه کشورهای عضو اتحادیه اروپا، انگلیس، استرالیا، کانادا و نیوزلند دارند.

 

 

در پایان لازم به ذکر است موسسه مهاجرتی پرگاس پارس با کارشناسان و وکلای مجرب خود در کلیه کشورهای ذکر شده و سایر نقاط دنیا، آماده ارائه خدمات در زمینه معادل سازی مدارک رشته های علوم پزشکی از جمله پیراپزشکی و به ویژه پرستاری در خارج از کشور از جمله کشور آمریکا می باشد. جهت اخذ اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید با شماره این موسسه تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • معادل سازی مدارک پیراپزشکی در آمریکا
  • ارزشیابی مدارک تحصیلی پیراپزشکی در آمریکا
  • کار پیراپزشکی در آمریکا



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top