info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

هزینه زندگی در مجارستان

مجارستان یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپاست که در سال های اخیر به یکی از مقاصد هموطنانمان به ویژه برای مهاجرت تحصیلی تبدیل شده است. دلایل مختلفی برای استقبال هموطنانمان از فرصت تحصیل در مجارستان می توان برشمرد. اولا دانشگاه های این کشور از رتبه و اعتبار بین المللی بسیار مناسبی برخورداند. همچنین این کشور عضو کنوانسیون بولونیاست و مدارک ارائه شده در دانشگاه های آن در کلیه کشورهای اروپایی عضو این کنوانسیون، از جمله کشورهای پیشرفته و مهاجرپذیر آلمان و مجارستان نیز مورد تایید است و فارغ التحصیلان دانشگاه های این کشور شانس کار و اخذ اقامت دائم چنین کشورهایی را نیز خواهند داشت.  همچنین هزینه تحصیل در این کشور نیز نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی مناسب است. علاوه بر این، هزینه زندگی در مجارستان نیز در مقایسه با اغلب کشورهای اروپایی بسیار مناسب است. در این مطلب قصد داریم به تفصیل به هزینه زندگی در مجارستان و پارامترهای اصلی موثر در آن اشاره نماییم.



می دانیم که اغلب دانشجویانی که به تحصیل در کشوری دیگر مشغول می شوند، با مضیقه مالی روبرو هستند و برایشان علاوه بر پایین بودن شهریه، مناسب بودن هزینه های زندگی دانشجویی در کشور مقصد نیز مهم است. از این رو مناسب بودن هزینه زندگی در مجارستان در مقایسه با اغلب کشورهای اروپایی، این کشور را به یکی از بهترین مقاصد مهاجرت تحصیلی تبدیل کرده است. متقاضیان مهاجرت کاری نیز به ویژه در ابتدای امر که هنوز شرایط پایداری در کشور مقصد ندارند، با تنگناهای مالی مواجه هستند و مناسب بودن هزینه زندگی در کشور مقصد برای آنان نیز یک مزیت بزرگ به حساب می آید. افرادی که پس از اتمام تحصیل قصد کار در مجارستان را دارند، شرایطشان در ابتدای امر و پیش از یافتن شغل، چندان مناسب نیست و با مضیقه بسیار روبرو هستند. با توجه به مناسب بودن هزینه زندگی در مجارستان، می توان این کشور را حتی گزینه ای مناسب برای اقامت کاری پس از اتمام تحصیل نیز به حساب آورد.

 

هزینه زندگی در مجارستان 2020

متقاضیان تحصیل در مجارستان یا مهاجرت کاری به این کشور از طریق اخذ کارت آبی اتحادیه اروپا، باید به خوبی در مورد هزینه های زندگی در این کشور اروپایی تحقیق نمایند. به طور میانگین هزینه زندگی در مجارستان 2020 ماهانه رقمی حدود 1800 یورو برای یک خانواده 4 نفره است که البته متناسب با سبک زندگی و شهر محل اقامت در این کشور می تواند متفاوت باشد. هزینه زندگی یک دانشجو جدا از هزینه مسکن نیز چیزی حدود 400 یورو در ماه است. این رقم شامل هزینه خرید روزانه، قبوض، حمل و نقل، پوشاک، تفریحات و رستوران، و همچنین اینترنت و ارتباطات می باشد. در این بخش به طور دقیق و تفکیک شده، آیتم های اصلی تشکیل دهنده هزینه زندگی در مجارستان 2020 را خدمتتان ارائه می نماییم:

 

هزینه خورد و خوراک در مجارستان

به طور میانگین هزینه خورد و خوراک در مجارستان که اصلی ترین بخش خریدهای روزانه را تشکیل می دهد برای هر نفر معادل حدود 150 دلار در ماه در نظر گرفته می شود. البته این میزان بسته به سبک زندگی افراد می تواند بسیار متغیر باشد. طبیعتا ارقام ذکر شده در مورد خرید از فروشگاه های لوکس و گران قیمت نمی باشد. بلکه هزینه خورد و خوراک در مجارستان در صورتی که خرید از فروشگاه های زنجیره ای همواره تخفیف که در این کشور فراوانند، انجام شود، بدین ترتیب خواهد بود. برخی از اصلی ترین موارد تشکیل دهنده هزینه خورد و خوراک در مجارستان عبارتند از:

1 قرص نان

0.53 یورو

1 کیلو برنج

0.39 یورو

12 عدد تخم مرغ

1.55 یورو

1 عدد بطری 1.5  لیتری آب

0.31 یورو

1 کیلو گوشت قرمز (گوشت گاو)

3.30 یورو

1 کیلو پنیر محلی

2.32 یورو

1 لیتر شیر

2.56 یورو

1 کیلو موز

0.57 یورو

1 کیلو پرتقال

0.51 یورو

1 کیلو سیب

0.45 یورو

1 کیلو پیاز

0.25 یورو

1 کیلو سیب زمینی

0.25 یورو

1 کیلو گوجه فرنگی

0.69 یورو

 

هزینه اجاره خانه در مجارستان

همانند سایر نقاط دنیا هزینه اجاره خانه در مجارستان نیز بخش نسبتا قابل توجهی از هزینه های زندگی در این کشور را تشکیل می دهد. به طور میانگین هزینه اجاره خانه در مجارستان حدود 300 یورو در ماه است. با ذکر مثال هایی در جدول زیر، هزینه اجاره خانه در مجارستان، خدمتتان شرح داده می شود:

هزینه اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر

حدود 387 یورو

هزینه اجاره آپارتمان 1 خوابه خارج از مرکز شهر

حدود 286 یورو

هزینه اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر

حدود 686 یورو

هزینه اجاره آپارتمان 3 خوابه خارج از مرکز شهر

حدود 475 یورو

قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر

حدود 185 یورو

قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان خارج از مرکز شهر

حدود 109 یورو

 

هزینه حمل و نقل در مجارستان

طبیعتا هزینه داشتن خودرو و بنزین در این کشور نیز مانند اغلب کشورهای اروپایی بالاست. اما تسهیلاتی در این کشور برای ترغیب مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شده و در صورتی که افراد از وسایل عمومی استفاده کننده، هزینه حمل و نقل در مجارستان، ماهانه رقمی چندان زیاد را برای آنان در بر نخواهد داشت. پارامترهای تشکیل دهنده هزینه حمل و نقل در مجارستان عبارتند از:

1 لیتر بنزین

4.37 یورو

بلیط 1 طرفه مترو و حمل و نقل عمومی

1.08 یورو

بلیط 1 ماهه مترو و حمل و نقل عمومی

29.22 یورو

هزینه سوار شدن در تاکسی

1.38 یورو

کرایه تاکسی به ازای پیمایش هر کیلومتر

1.39 یورو

کرایه تاکسی به ازای هر ساعت حضور در خودرو

12.92 یورو

قیمت خرید خودروی تویوتا کرولا

17090 یورو

 

هزینه پوشاک در مجارستان

یکی دیگر از بخش های تشکیل دهنده هزینه زندگی در مجارستان، هزینه خرید پوشاک است. البته هزینه پوشاک در مجارستان کاملا به سبک زندگی افراد وابسته است و افرادی که بخواهند از پوشاک تولید برندهای معروف کرده اند، قطعا بخش بیشتری از هزینه زندگی در مجارستان 2020 را برای این کار اختصاص داده اند. اما میانگین هزینه پوشاک در مجارستان به شرح زیر است:

یک جفت کفش مردانه چرم

حدود 79 یورو

یک جفت کفش کتانی

حدود 69 یورو

یک عدد لباس تابستانی ارائه شده در فروشگاههای زنجیره ای

حدود 26 یورو

 

هزینه قبوض آب، برق، اینترنت و ... ماهانه در مجارستان

مانند سایر نقاط دنیا هزینه قبوض آب، برق، اینترنت و ... ماهانه در مجارستان نیز بخشی ثابت در هزینه زندگی در مجارستان به شمار می رود که اصلی ترین قسمت های آن عبارتند از:

هزینه آب و برق و سرمایش و گرمایش ماهانه

حدود 151 یورو

هزینه اینترنت ماهانه

حدود 13 یورو

تعرفه 1 دقیقه مکالمه با تلفن همراه بدون استفاده از طرح های تخفیف

حدود 0.09 یورو

 

هزینه رستوران در مجارستان

طبیعتا مانند سایر کشورهای دنیا، رفتن به رستوران در مجارستان نیز از کارهای لذت بخش به حساب می آید. پارامترهای اصلی تشکیل دهنده هزینه رستوران در مجارستان عبارتند از:

وعده غذایی در رستوران ارزان قیمت

حدود 4.61 یورو

وعده غذایی برای 2 نفر در رستوران متوسط شامل پیش غذا، غذای اصلی و دسر

حدود 24 یورو

مک میل در رستوران های زنجیره ای مک دونالد

حدود 4.61 یورو

کاپوچینو

حدود 1.21 یورو

بطری 0.33 لیتری نوشابه کوکاکولا یا پپسی

حدود 0.88 یورو

 

همچنین اگر افراد اهل ورزش باشند، هزینه 1 ماه اشتراک استفاده از یک باشگاه بدنسازی در این کشور برای یک فرد بزرگسال حدود 32 یورو است. هزینه خرید بلیت سینما نیز حدود 5.23 یورو است که برای افراد علاقمند به فیلم و سینما بسیار مهم است. برای افرادی که فرزند خردسال دارند نیز هزینه ماهانه مراقبت از کودک در مهد کودک های این کشور به طور میانگین چیزی حدود 272 یورو است.

 

میزان حقوق در مجارستان

به طور میانگین میزان حقوق در مجارستان به صورت خالص و پس از کسر مالیات و سایر کسورات قانونی، حدود 610 یورو در ماه تخمین زده می شود. این رقم نسبت به هزینه های زندگی در این کشور، از تناسب نسبتا خوبی برخوردار است. البته متخصصان بسیاری از مشاغل درآمدی بسیار بیشتر از رقم میانگین درآمد کشوری به دست می آورند. فاکتورهای متعددی از جمله میزان تحصیلات، میزان تجربه کاری و میزان تسلط به زبان نیز در تعیین درآمد شاغلان در این کشور موثر است. همچنین شهر محل اقامت و کار در این کشور نیز از دیگر عوامل تاثیرگذار در میزان حقوق در مجارستان به حساب می آید. به عنوام مثال میانگین درآمد در شهر بوداپست پایتخت این کشور از میانگین کشوری بالاتر بوده و پس از کسر مالیات و سایر کسورات قانونی، چیزی حدود 810 یورو در ماه است. طبیعتا میزان هزینه زندگی در مجارستان نیز در شهرهای مختلف این کشور متناسب با سطح درآمد در این شهرها، دارای تفاوت می باشد.

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزا و تحصیل و اقامت مجارستان و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • هزینه زندگی در مجارستان
  • هزینه های زندگی در مجارستان
  • هزینه زندگی در مجارستان 2020



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top