info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

تفاوت درآمد پزشکان در کانادا و استرالیا

پزشکان یکی از حساس ترین مشاغل را عهده دار بوده و بر اساس ماهیت شغلشان، به طور مستقیم با جان و سلامت انسان ها سر و کار دارند، از این رو نظام سلامت کشورهای مختلف دنیا در زمینه اعطای مجوز کار به آنان سختگیری فراوانی صورت می دهند. شرایط درآمدی پزشکان نیز در کشورهای مختلف، یکسان نیست، اما در اغلب کشورها، پزشکان از پردرآمد ترین اقشار جامعه به حساب می آیند. برخی از پزشکان جهت دستیابی به شرایط درآمدی و کیفیت زندگی بهتر و همچنین ساختن آینده ای بهتر برای خانواده شان، به مهاجرت می اندیشند و برای انتخاب کشور مناسب مهاجرت کاری خود باید فاکتورهای متعددی را در نظر بگیرند. یکی از اصلی ترین فاکتورها در این زمینه، میزان درآمد پزشکان در کشورهای مختلف است که حتما باید مورد مقایسه قرار گیرد. از آنجا که کانادا و استرالیا دو مورد از اصلی ترین مقاصد مهاجرت کاری پزشکان به حساب می آیند، بر آن شدیم در این مطلب به مقایسه درآمد پزشکان در کانادا و استرالیا پرداخته و با توجه به تفاوت نرخ ارز این دو کشور، تفاوت درآمد پزشکان در کانادا و استرالیا را بیان نماییم.



پزشکان ایرانی نیز مانند سایر همتایان خود از نقاط مختلف دنیا در صورتی که قصد ورود به بازار کار استرالیا و کانادا را داشته باشند، باید مدارک تحصیلی خود را در این کشورها معادل سازی نمایند تا بتوانند مجوز کار در نظام سلامت این کشورها را اخذ کنند.

 

درآمد پزشکان در کانادا

در راستای مقایسه درآمد پزشکان در کانادا و استرالیا، ابتدا به درآمد پزشکان در کانادا اشاره می نماییم. در کشور کانادا نیز مانند اکثر کشورهای دنیا، پزشکی از پردرآمدترین مشاغل به حساب می آید. بر اساس آمار ارائه شده، در سال 2021 میانگین درآمد پزشکان در سال اول کاری در کشور کانادا، حدود 116 هزار دلار کاناداست که حدود 5 برابر میانگین درآمد کل مشاغل با سابقه کاری کم در این کشور است. میانگین درآمد پزشکان در کانادا به طور کلی چیزی حدود 300 هزار دلار کاناداست که البته در استان های مختلف این کشور متفاوت می باشد. بهترین استان این کشور از نظر درآمد برای پزشکان، پرنس ادوارد می باشد که میانگین درآمد پزشکان در آن حدود 449 هزار دلار کانادا در سال است. در استان کبک این رقم 400 هزار دلار کانادا و در استان انتاریو نیز حدود 401 هزار دلار کانادا می باشد. میانگین درآمد پزشکان در کانادا در استان نوااسکوشیا کمترین مقدار است و چیزی حدود 301 هزار دلار کانادا در سال است. میانگین درآمد متخصصان برخی تخصص های پزشکی در کشور کانادا به شرح ذیل است:

درآمد پزشکان متخصص جراحی پیوند قلب در استرالیا: به طور میانگین حدود 565 هزار دلار استرالیا

درآمد پزشکان متخصص جراحی مغز و اعصاب در استرالیا: به طور میانگین حدود 260 هزار دلار استرالیا

درآمد پزشکان متخصص ارتوپدی در استرالیا: به طور میانگین حدود 415 هزار دلار استرالیا

درآمد پزشکان متخصص اورولوژی در استرالیا: به طور میانگین حدود 408 هزار دلار استرالیا

پزشکان عمومی در کشور کانادا به طور میانگین 287 هزار دلار کانادا درآمد دارند. البته این میزان به صورت ناخالص بیان شده و باید کسورات قانونی و مالیات نیز از آن کسر شود. به عنوان مثال چشم پزشکان در کشور کانادا درآمدی حدود 676 هزار دلار کانادا در سال به صورت ناخالص به دست می آورند که پس از کسر مالیات، درآمد خالص آنان حدود 418 دلار کانادا خواهد شد.

 

درآمد پزشکان در استرالیا

استرالیا نیز یکی از کشورهاییست که بیشترین نیاز را به نیروی کار متخصص در بخش بهداشت و درمان و نظام سلامت دارد. از این رو فرصت مهاجرت کاری پزشکان از سراسر دنیا به کشور استرالیا فراهم است. به طور کلی درآمد پزشکان در استرالیا نسبت به هزینه های زندگی در این کشور بسیار مناسب است و شرایط درآمدی آنان نسبت به همتایانشان در کشورهای اروپایی، بسیار بهتر است. اما تفاوت قابل توجهی بین درآمد پزشکان در استرالیا که تخصص های بالا و سابقه شغلی زیادی دارند با یک پزشک عمومی با سابقه کاری کم وجود دارد. به عنوان مثال پزشکان عمومی یا پزشکان خانواده در این کشور به طور میانگین چیزی حدود 251 هزار دلار استرالیا درآمد دارند. پزشکان اورژانس نیز به طور میانگین سالانه 150 هزار دلار استرالیا دستمزد می گیرند. میانگین درآمد پزشکان متخصص در استرالیا چیزی حدود 325 هزار دلار استرالیا برای پزشکان مرد و حدود 244 هزار دلار استرالیا برای پزشکان زن است. البته درآمد پزشکان با تخصص های مختلف نیز در کشور استرالیا متفاوت است که به برخی از آن ها اشاره می نماییم:

درآمد پزشکان متخصص قلب و عروق در استرالیا: به طور میانگین حدود 461 هزار دلار استرالیا

درآمد پزشکان متخصص جراحی عمومی در استرالیا: به طور میانگین حدود 375 هزار دلار استرالیا

درآمد پزشکان متخصص جراحی زیبایی در استرالیا: به طور میانگین حدود 415 هزار دلار استرالیا

درآمد پزشکان متخصص گوارش در استرالیا: به طور میانگین حدود 441 هزار دلار استرالیا

درآمد پزشکان متخصص اورولوژی در استرالیا: به طور میانگین حدود 424 هزار دلار استرالیا

درآمد پزشکان متخصص پوست و مو در استرالیا: به طور میانگین حدود 371 هزار دلار استرالیا

بر اساس قوانین کار در این کشور، پزشکان عمومی و متخصص بعد از 65 سالگی بازنشسته می شوند. همچنین میزان کاری که در سیستم بهداشت و درمان استرالیا برای پزشکان عمومی و متخصص در نظر گرفته شده، 60 ساعت در هفته می باشد.

میزان مالیات بر درآمد پزشکان در استرالیا نیز از کشورهای اروپایی مانند انگلیس کمتر است و از این رو درآمد خالص بیشتری بدست می آورند. پزشکانی با 90 تا 180 دلار استرالیا در سال، باید حدود 21 هزار دلار مالیات سالانه پرداخت کنند. اما پزشکانی با درآمد بالای 180 هزار دلار استرالیا نیز باید 54 هزار دلار استرالیا مالیات سالانه و 45 سنت بابت هر دلار درآمد اضافه پرداخت نمایند.

 

به طور کلی با مقایسه درآمد پزشکان در کانادا و استرالیا، می توان به بالاتر بودن درآمد این افراد در کشور کانادا پی برد که البته شرایط در استان های مختلف این کشور متفاوت است. زیرا بر اساس قوانین فدرال، میزان درآمد و مالیات در هر استان کشور کانادا با استان های دیگر متفاوت است. البته باید در نظر داشت که مشوق های مالیاتی بیشتری در کشور استرالیا برای پزشکان نسبت به کانادا قرار داده شده است. در نهایت پزشکان عزیز باید علاوه بر تفاوت درآمد پزشکان در کانادا و استرالیا، شرایط دیگری همچون آب و هوای این دو کشور، شرایط زندگی و تحصیل در استرالیا و کانادا برای خانواده آنان و سایر فاکتورها را نیز در هنگام انتخاب مقصد مهاجرت کاری خود در نظر بگیرند.

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اقامت کاری پزشکان و متخصصان مشاغل دیگر در کلیه کشورهای دنیا از جمله کانادا و استرالیا می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • تفاوت درآمد پزشکان در کانادا و استرالیا



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top