info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

هزینه زندگی در چین

چین به عنوانی دومین اقتصاد بزرگ دنیا که بسیار محتمل است در سال های آینده با کنار زدن آمریکا، به بزرگ ترین اقتصاد دنیا تبدیل گردد، به خوبی مسیر توسعه پایدار را طی کرده و یکی از بازوهای توسعه در این کشور، دانشگاه های معتبر آن بوده اند. سرمایه گذاری مناسب دولت چین بر روی توسعه کمی و کیفی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی موجب شده، دانشگاه های این کشور سال به سال در رنکینگ های بین المللی رتبه های بهتری را کسب نمایند و همین موضوع باعث بالا رفتن اعتبار آن ها و تقاضای بیشتر برای تحصیل در دانشگاه های چین در میان دانشجویان خارجی شده است. دانشجویان ایرانی نیز در سال های اخیر اقبال زیادی به ورود به دوره های تحصیل در دانشگاه های کشور چین به ویژه برای تحصیل در رشته های علوم پزشکی نشان داده اند. برای این عزیزان، آشنایی با هزینه زندگی در چین می تواند بسیار کاربردی باشد که در این مطلب به تفصیل به آن خواهیم پرداخت.



به طور کلی هزینه زندگی در چین نسبت به تمامی کشورهای انگلیسی زبان و اغلب کشورهای اروپایی پایین تر است. البته باید در نظر داشت که هزینه زندگی در شهرهای مختلف این کشور به یک اندازه نیست و به طور واضحی زندگی در شهرهایی مانند پکن و شانگهای از سایر نقاط این کشور پهناور گران تر است. می دانیم که به طور کلی دانشجویان برای تحصیل در کشورهای دیگر با شرایط آسانی روبرو نیستند و با وجود مناسب بودن شهریه دانشگاه و هزینه زندگی در چین، روبرو شدن با تنگنای مالی برای آنان اجتناب ناپذیر است، اما به هیچ وجه این فشار مالی با فشار مالی تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان و اغلب کشورهای اروپایی قابل قیاس نیست. به علت بالا بودن رتبه و اعتبار دانشگاه های چین، فارغ التحصیلان دانشگاه های این کشور علاوه بر داشتن شانس کار در بازار کار خود این کشور، امکان ورود به بازار کار سایر نقاط دنیا را نیز خواهند داشت. دانشجویان ایرانی که قصد دارند به تحصیل در رشته های علوم پزشکی در خارج از کشور پرداخته و پس از اتمام دوره، به ایران بازگشته و در وطن خود به کار مشغول شوند نیز تحصیل پزشکی در چین گزینه ای عالیست. زیرا بسیاری از دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند.

باید در نظر داشت که هزینه زندگی در چین 2021، برای افرادی که در خود این کشور به کار مشغولند، بسیار مناسب است. زیرا در سال های اخیر با توسعه صنایع و کسب و کارها در این کشور و بالا رفتن درآمد سرانه، به طور کلی رفاه در این کشور به طور ملموسی بالا رفته است. اما با وجود هزینه های کم تحصیل و زندگی دانشجوی در این کشور، دانشجویان خارجی با توجه به عدم دستیابی به شغل و درآمد تمام وقت و مشکلاتی چون نرخ تبدیل ارز کشوهایشان، باز هم با تنگناهایی مواجه می شوند.

 

هزینه زندگی در چین 2021

هزینه زندگی در چین در سال 2021 نیز مانند سال های قبل از تمامی کشورهای انگلیسی زبان، اغلب کشورهای اروپایی و بسیاری از کشورهای آسیای شرقی پایین تر است. فاکتورهای متعددی مجموعا هزینه زندگی در چین 2021 را تشکیل می دهند که طبیعتا شهر محل زندگی و سبک زندگی افراد، اصلی ترین عوامل در تعیین هزینه ها محسوب می شوند. به طور میانگین، هزینه زندگی در چین 2021 برای یک فرد، حدود 4500 یوان در ماه می باشد که قطعا بسته به سبک زندگی افراد و شهر محل زندگی، این رقم می تواند بسیار متفاوت باشد. در این بخش از مطلب به تفکیک، فاکتورهای تشکیل دهنده هزینه زندگی در چین 2021 را خدمتتان تشریح می کنیم که می تواند برای مشتاقان تحصیل در چین کشور و  اقامت در این کشور، مفید باشد.

 

هزینه اجاره خانه در چین

هزینه اجاره خانه در چین نیز مانند اکثر کشورهای دنیا، بخش نسبتا قابل توجهی از سبد هزینه خانوار را تشکیل می دهد. همین بخش از هزینه زندگی در چین به طور واضح تفاوت سطح هزینه های زندگی در این کشور را با اکثر از کشورهای اروپایی و کشورهای انگلیسی زبان، به عنوان مثال هزینه زندگی در انگلیس را نمایان می سازد. با ذکر مثال هایی در جدول زیر، هزینه اجاره خانه در چین، خدمتتان شرح داده می شود:

هزینه اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر

حدود 3705 یوان در ماه

هزینه اجاره آپارتمان 1 خوابه خارج از مرکز شهر

حدود 7525 یوان در ماه

هزینه اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر

حدود 2043 یوان در ماه

هزینه اجاره آپارتمان 3 خوابه خارج از مرکز شهر

حدود 4318 یوان در ماه

هزینه خرید هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر

حدود 51081 یوان

هزینه خرید هر متر مربع آپارتمان خارج از مرکز شهر

حدود 26889 یوان

 

هزینه اجاره خانه در شهرهایی مانند پکن و شانگهای از رقم میانگین ذکر شده بالاتر است و این دو شهر را می توان از شهرهای گران د سطح جهان نیز به حساب آورد. اما شهرهای زیادی در این کشور مانند جینان، دالیان و جینگداو هستند که هزینه مسکن در آن ها به مراتب پایین تر است. دانشجویان می توانند در شهرهای مختلف این کشور از خوابگاه های دانشجویی با هزینه 350 تا 550 دلار در ماه نیز استفاده نمایند.

 

هزینه خورد و خوراک در چین

هزینه خورد و خوراک در چین نیز مانند اکثر کشورهای دنیا، در شهرهای مختلف این کشور متفاوت است. باید در نظر داشت این هزینه برای افرادی که در این کشور مشغول به کار هستند، بالا نیست و تناسب بالایی بین هزینه های زندگی و درآمد در این کشور برقرار است. هزینه خورد و خوراک در چین در صورتی که خرید از فروشگاه های زنجیره ای همواره تخفیف که در این کشور فراوانند، انجام شود، بسیار به صرفه خواهد بود. برخی از اصلی ترین موارد تشکیل دهنده هزینه خورد و خوراک در چین عبارتند از:

1 قرص نان

10 یوان

1 کیلو برنج

16 یوان

12 عدد تخم مرغ

13 یوان

1 کیلو گوشت قرمز (گوشت گاو)

83 یوان

1 کیلو سینه مرغ

25 یوان

1 لیتر شیر

13 یوان

1  کیلو سیب

13.44 یوان

1 کیلو گوجه فرنگی

8.12 یوان

1 کیلو پیاز

6.30 یوان

1 کیلو سیب زمینی

5.95 یوان

بطری آب 1.5 لیتری

4.39 یوان

 

هزینه یک وعده غذا در رستوران معمولی در این کشور حدود 3.11 دلار، یک وعده غذا در رستوران های زنجیره ای مک دونالد حدود 5.44 دلار و یک بطری آب 0.33 لیتری حدود 0.33 دلار می باشد.

 

هزینه حمل و نقل در چین

درست مانند اغلب کشورهای دنیا، در چین نیز استفاده از امکانات حمل و نقل عمومی به صرفه تر است و مردم نیز از این امکانات استقبال فراوانی می کنند که این امر موجب کاهش ترافیک و آلودگی هوا نیز شده است. این موضوع با توجه به آلودگی هوای شهرهای چین، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. همان طور که ذکر شد، در صورتی که افراد از وسایل عمومی استفاده کننده، هزینه حمل و نقل در چین، ماهانه رقمی چندان زیاد را برای آنان در بر نخواهد داشت. پارامترهای تشکیل دهنده هزینه حمل و نقل در چین عبارتند از:

هزینه 1 لیتر بنزین

حدود 6 یوان

بلیط 1 طرفه مترو و حمل و نقل عمومی

حدود 2 یوان

بلیط 1 ماهه مترو و حمل و نقل عمومی

حدود 150 یوان

هزینه سوار شدن در تاکسی

حدود 10 یوان

کرایه تاکسی به ازای پیمایش هر کیلومتر

حدود 3 یوان

کرایه تاکسی به ازای 1 ساعت انتظار

حدود 30 یوان

 

هزینه پوشاک در چین

هزینه پوشاک در چین نیز مانند سایر کشورهای دنیا، کاملا به سبک زندگی افراد وابسته است و افرادی که بخواهند از پوشاک تولید برندهای معروف کرده اند، قطعا بخش بیشتری از هزینه زندگی در چین 2021 را برای این کار اختصاص داده اند. اما میانگین هزینه پوشاک در چین به شرح زیر است:

یک جفت کفش کتانی

حدود 700 یوان

یک عدد تیشرت تابستانی ارائه شده در فروشگاه زنجیره ای

حدود 270 یوان

شلوار مردانه

حدود 600 یوان

 

سایر هزینه های زندگی در چین

تعرفه‌ یک دقیقه مکالمه‌ داخلی           

0.27 یوان

هزینه ‌های ماهانه برق، وسیله گرمایشی، آب و پسماند برای یک آپارتمان 85 متر مربعی 

350 یوان در ماه

 

درآمد در چین

باید در نظر داشت، افرادی که دوره سخت تحصیل در این کشور را با موفقیت طی کرده و قصد کار در اکوسیستم کسب و کار این کشور را داشته باشند در صورتی که در این کشور مقیم شده، کار پیدا کرده و به ثبات مالی برسند، آینده بسیار با ثباتی را برای خود رقم خواهند زد. میزان درآمد در چین نسبت به هزینه های زندگی در این کشور بسیار مناسب دانست. همچنین میزان درآمد در این کشور، نسبت به هزینه زندگی در چین نیز تناسب خوبی دارد. در حقیقت تمامی سختی ها و تنگناهای مالی دوران تحصیل در چین، به این علت است که دانشجویان و افرادی که مشغول کاریابی در این کشور هستند از یک شغل تمام وقت در این کشور برخوردار نیستند. اما افرادی که پس از گذراندن سختی های ذکر شده، یک کار تمام وقت در این کشور پیدا می کنند، درآمدشان کاملا کفاف هزینه های زندگیشان را خواهد داد. به طور میانگین، درآمد در چین برای نیروی کار مرد نسبت به نیروی کار زن، بالاتر است. میانگین درآمد در چین در سال 2020، حدود 29500 یوان می باشد.

 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزا و تحصیل در چین و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • هزینه زندگی در چین



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top