info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

اقامت سائوتومه و پرنسیپ

طبیعتا برای آن دسته از افراد که آینده زندگی و خانواده خود را در مهاجرت به سایر نقاط دنیا می بینند، کشورهای شناخته شده ای چون کانادا، استرالیا، نیوزلند، انگلستان، آمریکا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا می توانند به عنوان اصلی ‌ترین گزینه های انتخاب مقصد مهاجرت به شمار روند. اما کشورهای دیگری در دنیا هستند که داشتن اقامت آنها موجب می شود افراد بتواند به راحتی به اکثر کشورها سفر کرده و یا حتی شانس بیشتری برای اخذ اقامت کشورهایی که نام آن ها به عنوان اولویت ذکر شد را نیز به دست آورند. یکی از این کشورها سائوتومه و پرنسیپ می باشد. جمهوری سائوتومه و پرنسیپ کشوری در خلیج گینه واقع در غرب آفریقاست که از دو جزیره با نام های سائوتومه و پرنسیپ تشکیل شده است. نزدیک ترین کشور به آن، کشور گابن می باشد که در در داخل خاک قاره آفریقا قرار گرفته و ۲۲۵ کیلومتر تا این جزایر فاصله دارد. در این مطلب قصد داریم به شرایط اخذ اقامت سائوتومه و پرنسیپ که پس از سیشل، کم جمعیت ترین کشور آفریقا به شمار می رود، اشاره نماییم.



سائوتومه و پرنسیپ کجاست؟

همانطور که ذکر شد، این کشور مشتمل بر دو جزیره می ‌باشد در دل خلیج گینه در غرب قاره سیاه واقع شده که تا سال ۱۴۷۱ میلادی و پیش از ورود پرتغالی ها به آن، خالی از سکنه بوده اند از این سال به بعد، پرتغالی ها از این جزیره عنوان پایگاهی برای تجارت با سرزمین اصلی آفریقا بهره می بردند. در سال ۱۹۷۵ میلادی این کشور به استقلال دست یافت و دیگر به عنوان یک مستعمره کشور پرتغال شناخته نمی شود. پایتخت کشور سائوتومه و پرنسیپ شهر سائوتومه می باشد که بیش از ۵۳ هزار نفر جمعیت دارد. واحد پول این کشور دوبرا، زبان رسمی مردمان آن پرتغالی و دین اکثر مردم آن مسیحیت می ‌باشد. عمده محصولات کشاورزی سائوتومه و پرنسیپ را کاکائو، قهوه، نارگیل، موز و روغن پالم تشکیل می دهند. همچنین این کشور در زمینه صادرات الوار نیز شناخته شده می باشد.  البته اقتصاد این کشور بیشتر بر تولید و صادرات عمده قهوه و کاکائو استوار است و بیشتر مراودات تجاری آن نیز با کشورهای هلند، پرتغال، ایالات متحده آمریکا و آلمان صورت می پذیرد. اغلب مردم آن نیز که از نسل بردگان آفریقایی هستند از طریق کار در کشتزارهای قهوه و سایر محصولات کشاورزی و همچنین ماهیگیری، به گذران زندگی می پردازد. آب و هوای این کشور استوایی بوده و به طور معمول از ماه اکتبر تا می، بارندگی سنگینی در آن برقرار است. نکته جالب در این در مورد این کشور این است که سائوتومه و پرنسیپ هیچ دانشگاهی ندارد و جوانان این کشور برای گذراندن دوره تحصیل دانشگاهی، حتماً باید به خارج از کشور بروند.

 

اخذ اقامت سائوتومه و پرینسیپ

از روش های مختلفی می توان به اخذ اقامت سائوتومه و پرینسیپ نایل شد. اولین روش، اخذ اقامت این کشور از طریق خرید ملک است. قیمت ملک در همه نقاط این کشور یکسان نیست، اما به طور میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر حدود 200 یورو و خارج از مرکز شهر حدود 150 یورو می باشد.

روش اخذ اقامت سائوتومه و پرنسیپ از طریق ثبت شرکت با مسئولیت محدود نیز دیگر روشی است که بسیاری از آن بهره می برند. مراحل ثبت شرکت در ابن کشور به شرح زیر می باشد:

  1. متقاضی باید منحصر به فرد بودن نام شرکت پیشنهادی را بررسی کرده و یک نام را رزرو کند.
  2. وی می بایست اساسنامه شرکت را تأیید کند.
  3. متقاضی باید سرمایه اولیه قانونی مورد نیاز را در یک بانک واریز کرده و مدارک واریز را بدست آورد.
  4. سپس باید برای تبلیغ آگهی ادغام در روزنامه رسمی درخواست کند.
  5. در گام بعد باید اعلامیه اختلاط را در یک روزنامه ملی تبلیغ کند.
  6. سپس باید شرکت را با رجیستری تجاری ثبت کند.
  7. در این گام، وی باید درخواست مجوز عملیات تجارت کند.
  8. سپس وی باید برای دریافت شماره شناسه پرداخت کننده مالیات اقدام کند.
  9. گام آخر، ثبت نام کارمندان در مراجع تأمین اجتماعی است.

 

افراد متقاضی اخذ اقامت سائوتومه و پرنسیپ، در صورتی که از طریق هر یک از این روش ها، 5 سال در این کشور اقامت داشته باشند، می توانند برای دریافت اقامت دائم و پاسپورت این کشور تقاضا دهند. همچنین بر اساس قوانین این کشور امکان اخذ اقامت با تولد فرزند در خاک این کشور وجود ندارد و در این کشور اصل خون، به عنوان قانون حاکم بر اعطای تابعیت در نظر گرفته شده است. بعبارت دیگر، در صورتی که فرزندی در خاک این کشور متولد شود، تنها در صورتی تابعیت سائوتومه و پرنسیپ را بدست می آورد که حداقل یکی از والدین وی، شهروند این کشور باشد.

با داشتن اقامت و شهروندی کشور سائوتومه و پرنسیپ، می توان به بسیاری از کشورهای دنیا، حتی کشورهای پیشرفته ای مانند کانادا و سنگاپور و هنگ کنگ، بدون اخذ ویزا از مبدا، سفر کرد. همچنین داشتن اقامت این کشور، شانس دستیابی به اقامت کشور کانادا را در مراحل بعدی مهاجرت برای علاقمندان بالا می برد، از این رو برخی این کشور را بعنوان پلی برای رسیدن به کشور مورد نظر خود در نظر می گیرند.

 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزا و اقامت و همچنین اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های کشورهای مختلف می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • اقامت سائوتومه و پرنسیپ



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top