info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

ویزای ۱۹۱ استرالیا

بر اساس قوانین کشور استرالیا طیف وسیعی از ویزاها جهت اعطای مجوز اقامت موقت و دائم برای اتباع خارجی در نظر گرفته شده است و هر چند سال، این ویزا ها مورد بازبینی قرار می گیرند. در این بازبینی ها برخی از انواع ویزا از سیستم مهاجرتی این کشور حذف و برخی دیگر به سیستم اضافه می شوند. در بازنگری که در سال ۲۰۱۹ در زمینه ویزاهای اعطای اقامت در این کشور صورت گرفت، ویزای ۸۸۷ از دستور کار خارج شده و به جای آن، ویزای ۱۹۱ استرالیا وارد سیستم مهاجرتی این کشور شد. در این مطلب قصد داریم به شرایط اخذ ویزای ۱۹۱ استرالیا که یک ویزای اقامت دائم به حساب می آید و کلیه مزایای آن اشاره نماییم.



بر اساس مفاد قوانین این کشور، افرادی که پس از سه سال حضور در مناطق کم جمعیت مشخص شده در این کشور از طریق ویزای 491 و 394، ویزای ۱۹۱ استرالیا را اخذ می نمایند، در حقیقت اقامت دائم استرالیا را به دست آورده اند و دیگر لازم نیست حتماً در همان مناطق کم جمعیت به زندگی ادامه دهند. در حقیقت دولت استرالیا سعی می کند نیروی متخصص را به صورت هدایت شده به مناطق کم جمعیت این کشور سوق دهد و برای تشویق این افراد، امکان کار و زندگی در سایر نقاط این کشور پس از 3 سال خدمت به توسعه مناطق کم جمعیت را فراهم کرده است.

استرالیا کشوری پهناور با منابع طبیعی سرشار است و جمعیت آن نسبت به وسعت و منابع موجود، به شکل فاحشی کم است. این کشور در حال حاضر جمعیتی بیش از 25 میلیون نفر دارد که حدود 30 درصد آن در سه شهر بزرگ سیدنی، ملبورن و بریزبن زندگی می کنند و این موضوع موجب شده این شهرها دیگر توانایی ارائه خدمات در سطح مطلوب به این حجم از جمعیت را نداشته باشند. همچنین این تمرکز جمعیت باعث ایجاد مشکل برای زیرساخت های شهری مانند ترافیک سنگین و فشار روی سیستم بیمه درمانی در این مناطق شده است. نکته مهم دیگر این است که کشور استرالیا همچنان یکی از اصلی ترین مقاصد مهاجرت در دنیا به شمار می رود و اغلب مهاجران نیز، این کشور را بیشتر با دو شهر سیدنی و ملبورن می شناسند و قصد دارند برای زندگی و کار به این دو شهر وارد شوند. در نتیجه تمام نیروهای متخصص روانه این شهرها می شوند و شهرها و مناطق کم جمعیت خالی از نیروی متخصص مانده و در مسیر توسعه با مشکل مواجه می شوند.

بنابر این، دولت استرالیا در تلاش است با اعطای ویزاهایی مانند 491، مهاجران را تشویق به حضور در این مناطق کم جمعیت و کمتر توسعه یافته نماید. همچنین دولت این کشور با سخت تر کردن شرایط ویزای 189 استرالیا و ویزای 190 استرالیا برای متقاضیان، مسیر را به صورتی طراحی کرده تا بسیار از مهاجران، گزینه دیگری جز ویزاهای مناطق کم جمعیت را برای خود قابل دستیابی نبینند. از تاریخ 16 نوامبر 2019 که این ویزاها معرفی شدند، دولت این کشور به درخواست کنندگان ویزای 491 استرالیا، 15 امتیاز کمک می کند که این موضوع هم در راستای تشویق به حضور در مناطق کم جمعیت می باشد.

 

شرایط اخذ ویزای ۱۹۱ استرالیا

همانند سایر ویزاهای ارائه شده توسط اداره مهاجرت استرالیا، متقاضیان اخذ ویزای ۱۹۱ نیز باید واجد شرایط اخذ ویزای ۱۹۱ استرالیا که در قوانین این کشور به تشریح ذکر شده، باشند. اصلی ‌ترین شرایط اخذ ویزای ۱۹۱ استرالیا عبارتند از:

- حضور در خاک کشور استرالیا در هنگام درخواست ویزای ۱۹۱

- متقاضی ویزای ۱۹۱ استرالیا باید دارنده ویزای 491 و یا ویزای 394 باشد.

- متقاضی اخذ ویزای ۱۹۱ استرالیا حتماً باید حداقل 3 سال در مناطق کم جمعیت مشخص شده در خاک این کشور زندگی کرده باشد.

- دیگر مورد از شرایط اخذ ویزای ۱۹۱ استرالیا، داشتن درآمد سالانه ای معادل حداقل ۵۳۹۰۰ دلار استرالیا است.

- فرد متقاضی اصلی و اعضای خانواده وی باید تست های پزشکی را نیز پشت سر بگذارند.

 

مزایای ویزای ۱۹۱ استرالیا

طبیعتاً اصلی ترین مورد از مزایای ویزای ۱۹۱ استرالیا این است که این ویزا یک ویزای اقامت دائم به حساب می آید و دارندگان آن می ‌توانند به مجوز اقامت دائم استرالیا نایل شوند.

دارندگان ویزای ۱۹۱ استرالیا همچنین شانس تحصیل در استرالیا در کلیه مقاطع و در کلیه دانشگاه ‌ها و موسسات آموزشی تمام مناطق این کشور را خواهند داشت.

همچنین دارندگان این ویزا می توانند در هر کجای کشور استرالیا که بخواهند به کار مشغول شوند و اجازه کار در تمامی نواحی این کشور را خواهند داشت.

به علت اینکه این ویزا یک ویزا و مجوز اقامت دائم استرالیا به حساب می آید، دارندگان آن می ‌توانند بدون محدودیت به این کشور وارد شده و از آن خارج شوند.

دارندگان این ویزا همچنین می ‌توانند از مزایای بیمه درمانی یا مدیکر Medicare استرالیا نیز بهره مند شوند.

همچنین افرادی که از این طریق به اقامت دائم استرالیا دست پیدا می کنند، در صورتی که شرایط لازم را داشته باشند، می توانند برای اخذ تابعیت و شهروندی این کشور نیز تقاضا دهند.

 

 

جهت اخذ اطلاعات بیشتر و اخذ وقت مشاوره جهت انواع ویزا و اقامت و ویزای استرالیا و سایر کشورها با شماره موسسه تماس حاصل فرمایید یا فرم مشاوره را پر فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • ویزای ۱۹۱ استرالیا



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top