info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

ویزای کار آفریقای جنوبی

اکثر مردم تصویری که از کشورهای آفریقایی در ذهن خود دارند، چیزی به جز فقر، نبود بهداشت و شرایط سخت زندگی مردم نیست که البته در مورد اکثر کشورهای آفریقایی چنین تصویری صحیح به نظر می رسد. اما آفریقای جنوبی را می توان توسعه یافته ترین کشور این قاره به حساب آورد و شرایط اقتصادی آن به هیچ وجه با سایر کشورهای قاره سیاه قابل مقایسه نیست. این کشور در مسیر توسعه سریع خود با کمبود نیروی کار متخصص در بسیاری از رشته ها روبرو شده و به همین دلیل شرایط اخذ ویزای کار آفریقای جنوبی برای کارجویان بین ‌المللی از جمله هموطنان عزیزمان فراهم است. در این مطلب به شرایط اخذ ویزای کار آفریقای جنوبی اشاره می نماییم



قطعا سطح درآمدها در کشور آفریقای جنوبی بسیار پایین تر از کشورهایی چون سوئیس، آلمان اتریش، انگلیس، استرالیا، نیوزلند، کانادا و سایر کشورهای مهاجرپذیر است و مشتاقان اخذ ویزای کار آفریقای جنوبی باید از این مورد مطلع باشند. اما در سال های اخیر دولت این کشور تلاش زیادی در زمینه بالا بردن سطح درآمد نیروی کار صورت داده و تا حد زیادی نیز در این زمینه موفق شده است. موارد زیادی از جمله دانشگاه محل تحصیل، میزان سابقه کار و مهارت های شغلی در تعیین دستمزد موثرند. به طور مثال اگر فردی به تحصیل در آفریقای جنوبی در دانشگاه های برتر این کشور بپردازد، شانس دستیابی به کاری با دستمزد بالاتر را خواهد داشت. همچنین به طور متوسط در این کشور، درآمد مردان حداقل 10 درصد بیش از زنان است. میانگین درآمد ماهانه آقایان در این کشور 33000 راند آفریقای جنوبی و میانگین درآمد ماهانه بانوان، حدود 29900 راند می باشد.

 

شرایط اخذ ویزای کار آفریقای جنوبی

همانند سایر کشورهای دنیا، کشور آفریقای جنوبی نیز شرایطی را برای اعطای مجوز اقامت کاری به اتباع سایر کشورهای دنیا در نظر گرفته است که اصلی ترین موارد آن عبارتند از:

- داشتن مدرک تحصیلی دانشگاهی حداقل در سطح کارشناسی را می توان اولین مورد لازم برای اخذ ویزای کار آفریقای جنوبی دانست.

- وجود رشته تخصصی فرد مورد نظر در لیست مشاغل مورد نیاز آفریقای جنوبی معروف به Positive List نیز از شرایط اصلی در این مورد به شمار می رود.

- با اینکه این مورد در قوانین و شرایط این ویزا به طور صریح درج نشده، اما داشتن حداکثر ۴۰ سال سن برای افراد متقاضی نیز یکی دیگر از شرایط اخذ ویزای کار آفریقای جنوبی در سال ۲۰۲۱ به حساب می ‌آید. زیرا در موارد زیادی دیده شده که افراد بالای ۴۰ سال در اخذ ویزا با مشکل روبرو شده‌ اند.

- داشتن حداقل ۴ سال سابقه کار یکی دیگر از شرایط اخذ ویزای کار آفریقای جنوبی است. البته سابقه کار بدون بیمه هم می تواند برای اخذ ویزای کار آفریقای جنوبی مورد قبول واقع شود.

- داشتن تسلط به زبان انگلیسی نیز دیگر مورد لازم در اخذ این ویزاست که البته برای اثبات آن ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر لازم نیست.

 

انواع ویزای کار آفریقای جنوبی

در مجموع، 3 نوع ویزای کار توسط دولت آفریقای جنوبی به نیروهای جویای کار از سایر نقاط دنیا اعطا می شود. در این بخش، جهت اطلاع هموطنان عزیز که مشتاق کار در خارج از کشور هستند، به معرفی انواع ویزای کار آفریقای جنوبی می پردازیم:

 

1. ویزای کاری برای مهارت های ضروری:

ویزای کاری برای مهارت های ضروری، ویژه کارگران و کارمندان ماهری است که در زمینه مشاغل و تخصص های موجود در لیست مهارت های ضروری کشور آفریقای جنوبی، دارای مهارت هستند. این نوع ویزای کار آفریقای جنوبی برای مدت نهایتا 5 سال صادر شده و پس از اتمام این مدت، قابل تمدید نیز می باشد. این نوع ویزا علاوه بر فرد متقاضی، مشمول همسر و فرزندان وی نیز می شود.

 

2. ویزای کاری برای نقل و انتقال درون شرکتی:

ویزای کاری برای نقل و انتقال درون شرکتی، برای شرکت های بین المللی طراحی شده که بتوانند از طریق آن، کارکنان شعب خود در سایر نقاط دنیا را به شعبه خود در کشور آفریقای جنوبی منتقل کنند. این نوع ویزای کار آفریقای جنوبی برای مدت نهایتا 4 سال صادر شده و پس از اتمام این مدت، قابل تمدید نمی باشد. این نوع ویزا نیز علاوه بر فرد متقاضی، مشمول همسر و فرزندان وی نیز می شود.

 

3. ویزای کاری عمومی:

این نوع ویزای کاری به صورت عمومی برای تخصص های مختلف می تواند صادر شود. این نوع ویزای کار آفریقای جنوبی برای مدت نهایتا 5 سال صادر شده و پس از اتمام این مدت، تنها در صورت احراز صلاحیت اولیه قابل تمدید می باشد. این نوع ویزا نیز علاوه بر فرد متقاضی، مشمول همسر و فرزندان وی نیز می شود.

 

لیست مشاغل مورد نیاز آفریقای جنوبی

همه ساله کشورهای مهاجرپذیر، لیستی از مهارت ها و تخصص های مورد نیاز خود را اعلام می کنند و این رشته ها در اولویت اداره مهاجرت این کشورها برای اعطای ویزای کار قرار می گیرد. کشور آفریقای جنوبی نیز از ای قاعده مستثنی نیست و همه ساله چنین لیستی را ارائه می نماید. در جدیدترین لیست مشاغل مورد نیاز آفریقای جنوبی که برای سال 2021 میلادی ارائه شده، نام  مشاغل ذیل دیده می شود:

 

- مشاغل مرتبط با نظام سلامت و سیستم بهداشت و درمان:

پزشک عمومی و متخصص، داروساز بیمارستان، دامپزشک، پرستار، پرستار کودک و خانواده.

 

- مشاغل فنی مهندسی:

مهندس عمران، مهندس برق، مهندس الکترونیک، مهندس مخابرات، مهندس انرژی، مهندس شیمی‌، مهندس زمین شناسی‌، مهندس تولید و صنعتی‌، مهندس مواد، مهندس متالورژی،  مهندس مکانیک، مهندس مکانیک خودرو، مدیر تولید، مدیر کنترل کیفی، مدیر گسترش و تحقیقات، مهندس کشتی و مهندس تاسیسات.

 

- مشاغل مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات:

طراح شبکه‌ های سیسکو (مهندسی‌ کامپیوتر یا آی تی)، مهندس سیسکو (مهندسی‌ کامپیوتر یا آی تی‌)، طراح شبکه (مهندسی‌ کامپیوتر یا آی تی‌ یا مخابرات)، برنامه نویس (پرل، جاوا، پی‌ اچ‌ پی‌)، متخصص امنیت، آنالیزور سیستم ها، متخصص امنیت دیتا سنتر، متخصص دیتا بیس و مسئول آی‌ تی‌.

 

- مشاغل مرتبط با ساخت و ساز و فعالیت های عمرانی:

مهندس معماری، مهندس شهرسازی و طراح شهری، مدیر پروژه های ساختمانی و نقشه بردار.

 

- مشاغل مرتبط با زراعت و کشاورزی:

مهندس کشاورزی، مهندس جنگلبانی، کارشناس علوم کشاورزی.

 

- مشاغل مرتبط با علوم زیستی و زمین:

مهندس محیط زندگی‌، مدیر محیط زندگی‌، داروساز صنعتی، محقق علوم دریایی، محقق علوم حیوانات، باستان شناس، اقتصاددان، لیسانس باغبانی، لیسانس اکولوژی، لیسانس مواد غذایی، لیسانس زمین شناسی‌، متخصص بلایای طبیعی، فیزیکدان زمین شناسی‌، لیسانس میکروبیولوژی، لیسانس پلیمر، لیسانس خاک شناسی‌، لیسانس سم شناسی‌، لیسانس منابع آبی‌ لیسانس علوم هوافضا و لیسانس هواشناسی.

 

- مشاغل بخش مدیریت:

ارزیاب ریسک و بیمه‌، مدیر کل مجموعه تجاری، مشاور سرمایه گذاری و مالی‌ و مدیر امور مشتریان.

 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزا به ویژه ویزای کار، ویزای جستجوی کار، ویزای دانشجویی و پذیرش تحصیلی و به طور کلی اقامت آفریقای جنوبی و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • ویزای کار آفریقای جنوبی



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top