info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه ناوارا اسپانیا

یکی از مطرح ترین دانشگاه های کشور اسپانیا، دانشگاه ناوارا است که در زبان اسپانیایی با نام Universidad de Navarra، در زبان لاتین با نام Universitas Studiorum Navarrensis و در زبان انگلیسی با نام University of Navarra شناخته می شود. این دانشگاه خصوصی، یکی از دانشگاه های نسبتا جوان کشور اسپانیا محسوب شده و تاسیس اولیه آن به سال 1952 میلادی باز می گردد. هم اکنون دانشگاه ناوارا اسپانیا برترین دانشگاه خصوصی این کشور به حساب می آید و همه ساله دانشجویان بسیاری از سراسر دنیا برای ورود به آن اپلای می کنند.



افراد شاخصی به تحصیل در دانشگاه ناوارا اسپانیا پرداخته اند و یکی از معروف ترین آنان، پدرو سانچز نخست وزیر کنونی کشور اسپانیا می باشد.  در حال حاضر این دانشگاه با بیش از 1600 عضو هیئت علمی و کادر آموزشی و بیش از 1400 کادر اداری، به حدود 11200 دانشجوی مقطع کارشناسی و حدود 1600 دانشجوی مقاطع تحصیلات تکمیلی، خدمات علمی، آموزشی و پژوهشی ارائه می نماید. حدود 700 دانشجوی مقطع کارشناسی و قریب 1100 دانشجوی مقاطع تحصیلات تکمیلی این دانشگاه را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند.

دانشگاه ناوارا اسپانیا 6 پردیس دانشگاهی دارد که پردیس اصلی در شهر پامپلونا قرار گرفته است. این شهر در میان هموطنانمان بسیار شناخته شده است، زیرا سال ها جواد نکونام، بازیکن ارزشمند تیم ملی فوتبالی ایران در تیم فوتبال اصلی این شهر، یعنی تیم اوساسونا عضو بوده و حتی دوره ای کاپیتان این تیم به حساب می آمد. دیگر پردیس های دانشگاه ناوارا در شهرهای سن سباستین، مادرید و بارسلونا در این کشور واقع شده اند. این دانشگاه دو پردیس بین المللی نیز دارد که در شهرهای مونیخ آلمان و نیویورک ایالات متحده آمریکا قرار دارند. همچنین این دانشگاه دفتی در شهر سائوپائولوی برزیل نیز تاسیس کرده است.

هزینه تحصیل در اسپانیا نسبت به اغلب کشورهای اروپایی، بسیار کمتر است. از این رو اشتیاق به تحصیل در این کشور در میان جوانان ایرانی بالاست. اماهمان طور که در ابتدای مقاله اشاره گردید، دانشگاه ناوارا اسپانیا دانشگاهی خصوصی و غیر انتفاعی این کشور به شمار می رود. بنابراین می توان نتیجه گرفت که شهریه تحصیلی که از دانشجویان این دانشگاه دریافت می گردد در مقایسه با دانشگاه های دولتی اسپانیا، بیشتر است. به طور کلی هزینه تحصیل در اسپانیا در این دانشگاه بسته به رشته و مقطع تحصیلی تعیین می شود و رقم ثابتی ندارد و می تواند سالانه بین 4.000 الی 13.000 یورو متغیر باشد. همچنین این کشور برنامه های مهاجرتی بسیار جذابی از جمله امکان اخذ اقامت تمکن مالی اسپانیا را نیز برای مشتاقان، فراهم کرده که برای افراد با درآمد بالا، موقعیت بسیار مناسبی جهت اخذ اقامت دائم اروپا محسوب می شود.

 

رتبه دانشگاه ناوارا

می دانیم رتبه بین المللی دانشگاه ها در رنکینگ های معتبری چون کیو اس، شانگهای و تایمز، از مهم ترین نکاتی است که مشتاقان تحصیل در سایر کشورها، برای انتخاب دانشگاه محل تحصیل خود مورد توجه قرار می دهند. زیرا این رتبه بندی ها معیار مناسبی برای ارزیابی اعتبار بین المللی دانشگاه هاست. واضح است که تحصیل در یک دانشگاه با رتبه عالی می تواند شانس بیشتری برای دستیابی به فرصت های شغلی و آینده ای بهتر پس از اتمام تحصیل را برای دانشجویان در پی داشته باشد. از این رو علاقه مندان تحصیل در اسپانیا نیز سعی می کنند در بهترین دانشگاه های این کشور که صاحب رتبه های بین المللی عالی هستند، تحصیل کنند. یکی از بهترین دانشگاه های این کشور که همه ساله رتبه بین المللی فاخری را در سال های مختلف به خود اختصاص داده است، دانشگاه ناوارا اسپانیا می باشد. برای تبیین بهتر اعتبار این دانشگاه و ارزش تحصیل در آن قصد داریم رتبه دانشگاه ناوارا را بر اساس رنکینگ اعلام شده توسط موسسه معتبر کیو اس در یک دوره سه ساله از 2018 تا 2021 را خدمتتان ارائه می نماییم.

در سال 2019، رنکینگ دانشگاه ناوارا در میان دانشگاه های این کشور پنجم بوده و این دانشگاه ، رتبه 242 دانشگاه های دنیا را از آن خود کرده است. در سال 2020، این دانشگاه همچنان پنجم دانشگاه های اسپانیا بوده، اما با افتی چند پله ای به رتبه جهانی 245 دست یافته است. در سال 2021 نیز این دانشگاه باز هم پنجمین دانشگاه برتر اسپانیا بوده است، اما با چند رده افت، رتبه 252 دانشگاه های دنیا را از آن خود کرده است. در آخرین رتبه بندی اعلام شده توسط موسسه کیو اس برای سال 2022 میلادی، رتبه دانشگاه ناوارا در میان دانشگاه های این کشور یک رده نزول کرده و پس از دانشگاه بارسلونا، دانشگاه مستقل مادرید، دانشگاه مستقل بارسلون، دانشگاه کمپلوتنسه مادرید و دانشگاه پمپئو فابرا بارسلون،  به رتبه ششم رسیده است. همچنین رتبه این دانشگاه در میان دانشگاه های دنیا نیز کمی نسبت به سال قبل با نزول روبرو شده و رتبه 266 را از آن خود کرده است. در مجموع در این دوره 3 ساله رتبه دانشگاه ناوارا در میان دانشگاه های این کشور همواره بین پنجم و ششم و در میان دانشگاه های دنیا در بین 240 تا 270 بوده که رتبه ای مناسب به شمار می رود. همچنین این دانشگاه در سال 2021 در رتبه بندی معتبر تایمز نیز رتبه ای بین 251 تا 300 را در میان دانشگاه های دنیا از آن خود کرده است.

دانشجویان بین المللی معمولا برای انتخاب دانشگاه خود در سایر کشورهای دنیا همین رنکینگ های معتبر را ملاک عمل قرار می دهند. اما دانشجویان ایرانی که قصد دارند پس از اتمام دوره تحصیل خود در خارج از کشور به ایران بازگشته و در وطن خود مشغول به کار شوند، علاوه بر در نظر داشتن این رنکینگ ها می بایست دانشگاه محل تحصیل خود را از میان دانشگاه های مورد تایید در ایران انتخاب نمایند تا مدارکشان در ایران قابل ارزشیابی باشد. برای تحصیل رشته های علوم پزشکی و مرتبط با نظام سلامت و سیستم بهداشت و درمان در خارج از کشور، مرجع رسمی تایید دانشگاه ها وزارت بهداشت می باشد و دانشجویان باید به  روزترین لیست دانشگاه های مورد تایید وزارتخانه را برای همان سال تحصیلی ملاک عمل خود قرار دهد. برای تحصیل در رشته ‌های غیر پزشکی نیز وزارت علوم ارگان مسئول و صاحب نظر می باشد و دانشجویان برای تحصیل در این رشته ها باید لیست دانشگاه های مورد تایید این وزارتخانه در همان سال تحصیلی را ملاک عمل قرار دهند. خوشبختانه نام دانشگاه ناوارا اسپانیا در آخرین لیست دانشگاه های مورد تایید هر دو وزارتخانه برای سال تحصیلی 2021- 2022 دیده می ‌شود و هموطنان عزیزمان که قصد تحصیل در هر رشته ای را در این دانشگاه داشته و بخواهد پس از اتمام دوره تحصیل خود به ایران باز گردند و در وطن خود مشغول به کار شوند، مشکلی در زمینه معادل سازی و ارزشیابی مدارک تحصیلی خود در ایران نخواهند داشت. لازم به ذکر است در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران، این دانشگاه در میان دانشگاه های گروه الف یا ممتاز قرار گرفته است.

 

رشته های دانشگاه ناوارا اسپانیا

تنوع رشته های دانشگاه ناوارا اسپانیا نسبتا بالاست، زیرا این دانشگاه یک دانشگاه جامع محسوب می شود. رشته های این دانشگاه،  در قالب دانشکده ها و دپارتمان های مختلفی به دانشجویان ارائه می شوند. دانشکده های دانشگاه ناوارا اسپانیا عبارتند از:

- دانشکده پزشکی

- دانشکده پرستاری

- دانشکده داروسازی و تغذیه

- دانشکده معماری

- دانشکده ارتباطات

- دانشکده علوم

- دانشکده حقوق

- دانشکده اقتصاد

- دانشکده آموزش و روانشناسی

- دانشکده علوم انسانی و اجتماعی

- دانشکده مدیریت

 

تحصیل پزشکی در دانشگاه ناوارا اسپانیا

برای مشتاقان تحصیل پزشکی در اسپانیا، این دانشگاه می تواند از بهترین گزینه های پیش رو محسوب شود. تحصیل پزشکی در دانشگاه ناوارا اسپانیا، برای دانشجویان ایرانی بسیار مناسب است. زیرا همان طور که پیش تر ذکر شد، این دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ایران است و مدارک رشته های علوم پزشکی ارائه شده در آن، در ایران بدون مشکل قابل ارزشیابی خواهد بود. گروه های آموزشی ارائه دهنده رشته های علوم پزشکی در این دانشکده عبارتند از:

- گروه آلرژی و ایمونولوژی بالینی

- گروه تشریح

- گروه بیهوشی و احیا

- گروه قلب و عروق

- گروه جراحی عمومی و دستگاه گوارش

- گروه پلاستیک، ترمیمی و جراحی زیبایی

- گروه پوست

- گروه دستگاه گوارش پزشکی

- گروه درون ریزشناسی

- گروه زنان و زایمان و کودکان

- گروه مراقبت های پرستاری برای بیماران بزرگسال

- گروه داروسازی و فناوری دارویی

- گروه فارماکولوژی و سم شناسی

- گروه فیزیولوژی انسان

- گروه هماتولوژی و  Hemotherapy

- گروه ایمنی شناسی

- گروه طب داخلی

- گروه پزشکی هسته ای

- گروه طب پیشگیری و بهداشت عمومی

- گروه مغز و اعصاب و جراحی مغز و اعصاب

- گروه نفرولوژی

- گروه زنان و زایمان

- گروه چشم پزشکی

- گروه تومور شناسی

- گروه رشته بیماریهای گوش و گلو و بینی

- گروه طب اطفال

- گروه روانپزشکی و روانشناسی پزشکی

- گروه رادیولوژی

- گروه اورولوژی

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی اسپانیا و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های اسپانیا از جمله دانشگاه ناوارا اسپانیا و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه ناوارا اسپانیا



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top