info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

هزینه زندگی در فیلیپین

فیلیپین بعنوان یکی از گزینه های محبوب به منظور تحصیل در خارج از کشور برای جوانان ایرانی به حساب می آید و عده زیادی از هموطنانمان در دهه گذشته در رشته های مختلف در دانشگاه های این کشور آسیایی به تحصیل پرداخته اند. البته بیشتر این عزیزان در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و سایر رشته های پیراپزشکی، در دانشگاه های این کشور به تحصیل پرداخته اند. با توجه به گران بودن تحصیل در اکثر کشورها و پایین بودن هزینه های تحصیل در فیلیپین، هم اکنون نیز عده قابل توجهی از جوانان ایرانی در تکاپوی اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور هستند. برای این عزیزان، آشنایی با هزینه زندگی در فیلیپین می تواند بسیار کاربردی باشد که در این مطلب به تفصیل به آن خواهیم پرداخت.



در ابتدای امر باید ذکر کنیم که هزینه زندگی در فیلیپین نسبت به اکثر کشورهایی که مقصد مهاجرت تحصیلی دانشجویان ایرانی به شمار می روند، بسیار ارزان و مناسب است. البته هزینه های زندگی در نقاط مختلف این کشور نیز می تواند متفاوت باشد. البته افرادی که به ویژه از طریق ویزای دانشجویی وارد این کشور می شوند، در ابتدای امر با تنگناهای مالی مواجه خواهند بود. البته این تنگناهای مالی برای دانشجویان در فیلیپین، کمتر از سایر کشورها می باشد. می دانیم که به طور کلی دانشجویان برای تحصیل در کشورهای دیگر با شرایط آسانی روبرو نیستند و با توجه به پایین بودن شهریه دانشگاه و هزینه زندگی در فیلیپین و امکان کار دانشجویی و اخذ بورسیه، روبرو شدن با تنگنای مالی برای آنان کمتر است. همچنین آینده شغلی پس از تحصیل در فیلیپین بسیار است که عده زیادی ترجیح می دهند وارد دانشگاه های این کشور شوند.

همچنین افرادی که با انواع ویزای کار وارد فیلیپین می شوند نیز به خصوص در ابتدای امر که هنوز کار پیدا نکرده و به ثبات مالی در کشور جدید نرسیده اند، با تنگناهای مالی شدیدی مواجه هستند، زیرا با اینکه هزینه زندگی در فیلیپین پایین است، اما آنان درآمدی ندارند. اما اگر از قبل برنامه ریزی کرده و با پشتوانه مناسبی برای این دوره سخت به کشور فیلیپین وارد شده باشند، می توانند این دوره را گذرانده و کم کم به ثبات مالی رسیده و زندگی مناسبی در این کشور برای خود بسازند.

 

هزینه زندگی در فیلیپین 2021

هزینه زندگی در فیلیپین در سال 2021 نیز مانند سال های قبل از اغلب کشورهایی که مقصد مهاجرت تحصیلی ایرانیان هستند، پایین تر است. به طور مثال فاصله قابل توجهی میان هزینه زندگی در این کشور با هزینه زندگی در اتریش، آلمان و انگلیس وجود دارد. فاکتورهای متعددی مجموعا هزینه زندگی در فیلیپین 2021 را تشکیل می دهند که طبیعتا شهر محل زندگی و سبک زندگی افراد، اصلی ترین فاکتورها در این زمینه محسوب می شوند. در این بخش از مطلب به تفکیک، فاکتورهای تشکیل دهنده هزینه زندگی در فیلیپین 2021 را خدمتتان تشریح می کنیم که می تواند برای مشتاقان اخذ اقامت فیلیپین از طرق مختلف به ویژه تحصیل و کار، مفید باشد.

 

هزینه اجاره خانه در فیلیپین

هزینه اجاره خانه در فیلیپین نیز مانند اکثر کشورهای دنیا، بخش نسبتا قابل توجهی از سبد هزینه خانوار را تشکیل می دهد. همین بخش از هزینه زندگی در فیلیپین به طور واضح تفاوت سطح هزینه های زندگی در این کشور را با اکثر از کشورهایی که مقصد مهاجرت و تحصیلی ایرانیان هستند، به عنوان مثال هزینه زندگی در انگلیس را نمایان می سازد.

اجاره ماهانه یک خانه 85 متری به صورت مبله در مناطق گران فیلیپین        

حدود 345 دلار

اجاره ماهانه یک خانه 85 متری به صورت مبله در مناطق ارزان فیلیپین       

حدود 190 دلار

اجاره آپارتمان 3 خوابه به صورت مبله در مناطق گران فیلیپین        

حدود 690 دلار

اجاره آپارتمان 3 خوابه به صورت مبله در مناطق ارزان فیلیپین       

حدود 390 دلار

 

هزینه خورد و خوراک در فیلیپین

هزینه خورد و خوراک در فیلیپین نیز مانند اکثر کشورهای دنیا، در شهرهای مختلف این کشور متفاوت است. باید در نظر داشت هزینه خورد و خوراک در فیلیپین نسبت به اکثر نقاط دنیا به هیچ وجه بالا نیست و در صورتی که خرید از فروشگاه های زنجیره ای همواره تخفیف که در این کشور فراوانند، انجام شود، بسیار به صرفه تر نیز خواهد بود. هزینه خوردن یک وعده غذا در رستوران های زنجیره ای در این کشور نیز حتی از دیگر کشورهای آسیای جنوب شرقی نیز پایین تر است.

 

هزینه حمل و نقل در فیلیپین

درست مانند اغلب کشورهای شرق آسیا، در فیلیپین نیز استفاده از امکانات حمل و نقل عمومی به صرفه تر است و مردم نیز از این امکانات استقبال فراوانی می کنند. این امر موجب کاهش ترافیک و آلودگی هوا نیز می تواند بشود. البته این کشور مانند مالزی و سایر کشورهای این منطقه، با مشکل ترافیک و آلودگی هوا دست و پنجه نرم می کند. همان طور که ذکر شد، در صورتی که افراد از وسایل عمومی استفاده کننده، هزینه حمل و نقل در فیلیپین، ماهانه رقمی چندان زیاد را برای آنان در بر نخواهد داشت.

 

درآمد در فیلیپین

میزان درآمد در فیلیپین در سال های اخیر رشد قابل ملاحظه ای داشته و نرخ بیکاری هم همواره در حال کاهش بوده است. البته در دوران همه گیری ویروس کووید 19، بازار کار این کشور نیز با شوک روبرو شد. به طور میانگین، درآمد در فیلیپین برای نیروی کار در سال 2021، ماهانه 44600 پزو (پس از کسر مالیات و سایر کسورات قانونی) است. حداقل حقوق در این کشور، چیزی حدود 11300 پزو می باشد. درآمد برخی مشاغل پردرآمد، چیزی حدود 199 هزار پزو در ماه است که نسبت به هزینه های زندگی در این کشور، رقمی بسیار قابل توجه است. علیرغم رشد حداقل دستمزد در فیلیپین در سال های اخیر، قیمت مواد غذایی بخش قابل توجهی از هزینه زندگی در فیلیپین را شامل می شود. به طوری که حدود 75.1% از حقوق پایه ماهیانه حداقل کارگران صرفا صرف اقلام اساسی مواد غذایی می شود. اگر یک دانشجو با پیش بینی هزینه های زندگی در این کشور، با پشتوانه مالی اقدام نماید، مشکل خاصی نخواهد داشت و به هیچ وجه مجموع هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویی در این کشور آسایی، قابل مقایسه با کشورهای اروپایی نخواهد بود.

 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزا و تحصیل در فیلیپین و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • هزینه زندگی در فیلیپین



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top