info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

هزینه زندگی در هند

هند بعنوان یکی از کشورهایی که مسیر توسعه را در سال های اخیر با سرعت بسیار بالایی پیموده و در برخی عرصه ها از جمله تولید نرم افزار و فناوری اطلاعات، به جمع پیشرفته ترین کشورهای دنیا وارد شده است، به عنوان یکی از اصلی ترین مقاصد مهاجرت تحصیلی برای دانشجویان ایرانی شناخته می شود. با وجود مناسب بودن هزینه تحصیل در هند، بالا بودن اعتبار دانشگاه ها و کیفیت بالای تحصیل در این کشور و همچنین پایین بودن هزینه های زندگی دانشجویی، بسیاری از جوانان ایرانی همه ساله مشتاق ورود به دوره های تحصیلی در دانشگاه های این کشور هستند. برای این عزیزان، آشنایی با هزینه زندگی در هند می تواند بسیار کاربردی باشد که در این مطلب به تفصیل به آن خواهیم پرداخت.



در ابتدای امر باید ذکر کنیم که هزینه زندگی در هند نسبت به اغلب کشورهایی که به عنوان مقاصد مهاجرت تحصیلی برای دانشجویان ایرانی شناخته می شوند، بسیار پایین تر است. البته هزینه های زندگی در نقاط مختلف این کشور تفاوت قابل توجهی دارد. اما با این وجود، افرادی که از طریق ویزای دانشجویی وارد این کشور می شوند، در ابتدای امر با تنگناهای مالی مواجه خواهند بود. می دانیم که به طور کلی دانشجویان برای تحصیل در کشورهای دیگر با شرایط آسانی روبرو نیستند و با توجه به بالا بودن شهریه دانشگاه و هزینه زندگی در هند، روبرو شدن با تنگنای مالی برای آنان اجتناب ناپذیر است و از قبل باید به تمامی این موارد اندیشیده باشند. با این وجود، آینده شغلی پس از تحصیل در هند بسیار روشن است و بسیاری از فارغ التحصیلان می توانند پس از تحصیل در دانشگاه های این کشور، به شغلی خوب در نقاط مختلف دنیا دست یابند. فارغ التحصیلان دانشگاه های این کشور علاوه بر داشتن شانس کار در بازار کار خود این کشور، امکان ورود به بازار کار کشورهای پیشرفته را نیز خواهند داشت. این مورد حتی برای فارغ التحصیلان رشته های علوم پزشکی از دانشگاه های هند نیز صدق می کند. اگر تحصیل این عزیزان در دانشگاه های مورد تایید در ایران صورت گرفته باشد، در پایان دوره تحصیل شانس کار در ایران را نیز خواهند داشت. برای این منظور، دانشجویان مشتاق تحصیل در رشته های علوم پزشکی، باید دانشگاه محل تحصیل خود را از میان دانشگاه های قرار گرفته در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران برای آن سال تحصیلی انتخاب کنند. همچنین دانشجویان مشتاق تحصیل در رشته های غیر پزشکی نیز باید دانشگاه محل تحصیل خود را از میان دانشگاه های قرار گرفته در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران برای همان سال تحصیلی انتخاب نمایند. این افراد اگر از قبل برنامه ریزی کرده و با پشتوانه مناسبی برای این دوره سخت به کشور هند وارد شده باشند، می توانند این دوره را گذرانده و کم کم به ثبات مالی رسیده و زندگی مناسبی در این کشور برای خود بسازند.

 

هزینه زندگی در هند 2021

هزینه زندگی در هند در سال 2021 نیز مانند سال های قبل از اغلب کشورهای دنیا که مورد توجه جوانان ایرانی هستند، پایین تر  است. به طور مثال فاصله قابل توجهی میان هزینه زندگی در این کشور با هزینه زندگی در انگلیس، آلمان و استرالیا وجود دارد. فاکتورهای متعددی مجموعا هزینه زندگی در هند 2021 را تشکیل می دهند که طبیعتا شهر محل زندگی و سبک زندگی افراد، اصلی ترین فاکتورها در این زمینه محسوب می شوند. در این بخش از مطلب به تفکیک، فاکتورهای تشکیل دهنده هزینه زندگی در هند 2021 را خدمتتان تشریح می کنیم که می تواند برای مشتاقان تحصیل در این کشور پهناور و پر جمعیت، مفید باشد.

 

هزینه اجاره خانه در هند

هزینه اجاره خانه در هند نیز مانند اکثر کشورهای دنیا، بخش نسبتا قابل توجهی از سبد هزینه خانوار را تشکیل می دهد. همین بخش از هزینه زندگی در هند به طور واضح تفاوت سطح هزینه های زندگی در این کشور را با اکثر از کشورهای دنیا به ویژه کشورهای اروپایی، به عنوان مثال هزینه زندگی در آلمان را نمایان می سازد. البته هزینه مسکن در شهرهای مختلف این کشور، یکسان نیست و طبیعتا هزینه ها در کلان شهرها بالاتر است. با ذکر مثال هایی در جدول زیر، هزینه اجاره خانه در هند، خدمتتان شرح داده می شود:

هزینه اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر

حدود 160 دلار در ماه

هزینه اجاره آپارتمان 1 خوابه خارج از مرکز شهر

حدود 100 دلار در ماه

هزینه اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر

حدود 365 دلار در ماه

هزینه اجاره آپارتمان 3 خوابه خارج از مرکز شهر

حدود 320 دلار در ماه

 

هزینه خورد و خوراک در هند

هزینه خورد و خوراک در هند نیز مانند اکثر کشورهای دنیا، در شهرهای مختلف این کشور متفاوت است. هزینه خورد و خوراک در هند در صورتی که خرید از فروشگاه های زنجیره ای همواره تخفیف که در این کشور وجود دارند، انجام شود، بسیار به صرفه خواهد بود. برخی از اصلی ترین موارد تشکیل دهنده هزینه خورد و خوراک در هند عبارتند از:

1 قرص نان

0.47 دلار

1 کیلو برنج

0.73 دلار

آب (بطری 1.5 لیتری)

حدود 0.21 دلار

12 عدد تخم مرغ

حدود 0.94 دلار

1 کیلو پنیر

حدود 5.53 دلار

1 کیلو گوشت قرمز (گوشت گاو)

حدود 5.86 دلار

1 کیلو سینه مرغ

حدود 3.89 دلار

1 لیتر شیر

حدود 0.70 دلار

 

هزینه یک وعده غذا در رستوران معمولی در این کشور حدود 3.93 دلار و یک غذای دو نفره در رستوران متوسط 17.13 دلار است. هزینه یک وعده غذا در رستوران های زنجیره ای مک دونالد حدود 3.57 دلار، یک بطری 0.33 لیتری نوشابه پپسی یا کوکا کولا 0.48 دلار، یک بطری آب 0.33 لیتری حدود 0.21 دلار و هزینه کاپوچینو نیز 1.77 دلار می باشد.

 

هزینه حمل و نقل در هند

درست مانند اغلب کشورهای پیشرفته دنیا، در هند نیز استفاده از امکانات حمل و نقل عمومی به صرفه تر است و مردم نیز از این امکانات استقبال فراوانی می کنند که این امر موجب کاهش ترافیک و آلودگی هوا نیز شده است. همان طور که ذکر شد، در صورتی که افراد از وسایل عمومی استفاده کننده، هزینه حمل و نقل در هند، ماهانه رقمی چندان زیاد را برای آنان در بر نخواهد داشت. پارامترهای تشکیل دهنده هزینه حمل و نقل در هند عبارتند از:

هزینه 1 لیتر بنزین

حدود 1.06 دلار

بلیط 1 طرفه مترو و حمل و نقل عمومی

حدود 0.43 دلار

بلیط 1 ماهه مترو و حمل و نقل عمومی

حدود 14.27 دلار

هزینه سوار شدن در تاکسی

حدود 0.17 دلار

کرایه تاکسی به ازای پیمایش هر کیلومتر

حدود 1.14 دلار

کرایه تاکسی به ازای 1 ساعت انتظار

حدود 30 دلار

 

هزینه پوشاک در هند

هزینه پوشاک در هند نیز مانند سایر کشورهای دنیا، کاملا به سبک زندگی افراد وابسته است و افرادی که بخواهند از پوشاک تولید برندهای معروف کرده اند، قطعا بخش بیشتری از هزینه زندگی در هند 2021 را برای این کار اختصاص داده اند. اما میانگین هزینه پوشاک در هند به شرح زیر است:

یک جفت کفش کتانی

حدود 57.27 دلار

یک عدد تیشرت تابستانی ارائه شده در فروشگاه زنجیره ای

حدود 37.84 دلار

شلوار مردانه

حدود 35.73 دلار

 

هزینه قبوض آب، برق، اینترنت و ... ماهانه در هند

مانند سایر نقاط دنیا هزینه قبوض آب، برق، اینترنت و ... ماهانه در هند نیز بخشی ثابت در هزینه زندگی در هند به شمار می رود که اصلی ترین قسمت های آن عبارتند از:

هزینه آب و برق و سرمایش و گرمایش ماهانه

به طور میانگین 57.45 دلار

هزینه اینترنت ماهانه

حدود 11.79 دلار

تعرفه هر دقیقه موبایل اعتباری پیش پرداخت شده

0.01 دلار

 

درآمد در هند

افرادی که دوره سخت تحصیل در این کشور را با موفقیت طی کرده و با پیدا کردن یک کار، در این کشور مقیم شده و به ثبات مالی برسند، آینده نسبتا با ثباتی را برای خود رقم خواهند زد. البته بسیاری از این افراد، با توجه به اعتبار بالای مدارک دانشگاه های هند، به کشورهای دیگر مهاجرت نموده و در این کشورها به کار مشغول می شوند. میزان درآمد در هند نسبت به اکثر کشورهای اروپایی به طور قابل ملاحظه ای کمتر است. همچنین میزان درآمد در این کشور، نسبت به هزینه زندگی در هند در سال های اخیر از تناسب بیشتری برخوردار شده است. حداقل درآمد در هند برای نیروی کار در سال 2021، ماهیانه در این کشور 16725 (روپیه) می باشد که با این میزان حقوق و دستمزد مهاجران می توانند به راحتی در این کشور زندگی کنند.

 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزا و تحصیل در هند و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • هزینه زندگی در هند



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top