info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

اخذ اقامت کاستاریکا

مشتاقان مهاجرت که آینده زندگی و خانواده خود را در اقامت در سایر نقاط دنیا می بینند، کشورهای شناخته شده ای چون کانادا، استرالیا، انگلستان، آمریکا، نیوزلند و کشورهای عضو اتحادیه اروپا، بهترین گزینه ها برای انتخاب مقصد مهاجرت به شمار می روند. اما کشورهای دیگری نیز هستند که داشتن اقامت و شهروندی آنها موجب می شود افراد بتواند به راحتی به اکثر کشورها سفر کرده و یا حتی شانس بیشتری برای اخذ اقامت کشورهایی که نام آن ها به عنوان اولویت ذکر شد را نیز به دست آورند. یکی از این کشورها کاستاریکا می باشد. جمهوری کاستاریکا، کشوری واقع در آمریکای مرکزی است که امکان اخذ مجوز اقامت در آن از روش هایی همچون سرمایه گذاری و ثبت شرکت مهیا شده است. در این مطلب قصد داریم به شرایط اخذ اقامت کاستاریکا اشاره نماییم.



کاستاریکا کجاست؟

پیش از معرفی شرایط اخذ اقامت کاستاریکا، لازم است به این سوال پاسخ دهیم که کاستاریکا کجاست؟ این کشور به پایتختی شهر سن خوزه، در منطقه آمریکای مرکزی واقع شده است. به طور کلی کشورهای آمریکای مرکزی و حوزه دریای کارائیب در سال های اخیر، قوانین مهاجرتی نسبتا ساده و مناسبی را در نظر گرفته اند و بسیاری از هموطنان ما نیز با استفاده از این فرصت، اقامت و حتی شهروندی این کشورها را به دست آورده اند.  کاستاریکا با جمعیت بیش از 5 میلیون و 100 هزار نفر که بیش از 40 درصد آن ها را سفیدپوستان و 31 درصد را دورگه های سفید و سرخ پوست و سایرین را افراد از رنگ ها و نژادهای دیگر تشکیل می دهند، یک کشور اسپانیایی زبان به شمار می رود. واحد پول این کشور کولون می باشد. از نظر مذهبی، بیش از 70 درصد مردم این کشور را مسیحیان کاتولیک، و 14 درصد را مسیحیان پروتستان تشکیل می دهند. این کشور که یکی از با ثبات ترین کشورهای منطقه آمریکای مرکزی به شمار می رود، تا سال 1821 به عنوان بخشی از گواتمالا، تحت حکومت دولت استعماری اسپانیا بود. کشور کاستاریکا از شمال با نیکاراگوئه و از جنوب شرقی با پاناما همسایه بوده و از شرق به دریای کارائیب و از غرب به اقیانوس آرام محدود است.

 

شرایط اخذ اقامت کاستاریکا

از روش های مختلفی می توان به اخذ اقامت کاستاریکا نایل شد. اخذ اقامت در کشور کاستاریکا در سال‌ های اخیر از چند روش اصلی امکانپذیر شده است.

روش اول مختص کسانی است که سرمایه‌ گذاری در کاستاریکا را انتخاب کرده‌ اند و بودجه اولیه خوبی دارند. این افراد در کمتر از سه سال می‌ توانند شرایط اقامت در کشور کاستاریکا را دنبال کنند. مهاجرت به کاستاریکا از طریق ثبت شرکت و کارآفرینی مکانیزم مشخصی دارد. متقاضیان می بایست یک طرح کاری ارائه نمایند که با شرایط اقتصادی کاستاریکا سازگار باشد و نیاز به یک طرح توجیهی یا بیزینس پلن قانع کننده دارد و این طرح باید ظرف یک سال در خاک کاستاریکا پیاده سازی شده و به مرحله اجرا درآید. علاوه بر ثبت شرکت، مهاجرت به این کشور از طریق سرمایه گذاری در خرید ملک نیز ممکن است.

روش دوم مخصوص کسانی است که به دنبال کاریابی در کشور کاستاریکا هستند. این افراد باید در حدود 5 سال در خاک این کشور زندگی کنند تا شرایط اخذ اقامت کاستاریکا برای آنها فراهم شود. راه اول پیش روی این افراد این است که به دنبال job offer باشند و باید رزومه خود را برای کارفرمایان فعال در این کشور ارسال نمایند تا آنان را به استخدام خود مجاب کنند. راه دوم پیش روی آنان استفاده از فرصت ویزای جستجوی کار یا جاب سیکر کشور کاستاریکاست. این ویزا در شرایط خاص برای کسانی صادر می‌شود که مهارت کاری بالایی دارند یا از نظر تحصیلی در وضعیت خوبی بوده و از نظر رزومه نیز بسیار قوی هستند، اما امکان مکاتبه با کارفرمایان کشور کاستاریکا را ندارند. بیشترین شانس کار در کشور کاستاریکا برای افراد 20 تا 45 ساله فراهم است. ارزیابی‌ها نشان می دهد که ویزای کاری کشور کاستاریکا در سال‌ های اخیر استقبال زیادی به همراه داشته است.

از نکات مهمی که مشتاقان اخذ اقامت کاستاریکا باید در نظر داشته باشند، مساله محدودیت سنی است. به طور کلی، اخذ ویزای این کشور به طور کلی برای افراد بالای 40 سال گزینه دشواری است.

یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به کاستاریکا تحصیل است. در این روش نیاز است که فرد در یکی از دانشگاه‌ های کشور کاستاریکا پذیرفته شده باشد. وی  باید به زبان انگلیسی تسلط داشته باشد و نامه تمکن مالی نیز ارائه نماید.

در سال های اخیر، آمار مهاجرت به کشور کاستاریکا در زمینه مشاغل مهارتی رشد قابل توجهی داشته است. بعلت امنیت بالای سرمایه گذاری در این کشور، آمار سرمایه گذاران خارجی در این کشور نیز به سرعت رو به افزایش است و سرمایه گذاری کلانی روی خرید ملک، صنعت گردشگری و هتل داری و ... در این کشور صورت گرفته است. زیرا گردشگری و به ویژه اکوتوریسم، از مزیت های اصلی رقابتی این کشور به شمار می رود.

 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزا و اقامت و همچنین اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های کشورهای مختلف می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • اخذ اقامت کاستاریکا



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top