info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

آزمون AP

دانش آموزان بومی کانادا و آمریکا و همچنین دانش آموزان بین المللی که بخواهند وارد دانشگاه شوند، می توانند در انتهای سال های دهم یا یازدهم در آزمون AP که مخفف عبارت انگلیسی Advanced Placement است، شرکت نمایند. برخی از دانشگاه ها  نمره این آزمون را مقداری در اعطای پذیرش تاثیر می دهند، از این رو داوطلبان با شرکت در این آزمون سعی می کنند رزومه قوی تری برای خود بسازند و شانس بیشتری برای اخذ پذیرش داشته باشند. لازم به ذکر است که آزمون AP توسط موسسه College Board برگزار می شود. البته همان طور که ذکر شد شرکت در این آزمون اجباری نیست. از مزیت های این آزمون، قابل ارائه بودن نمرات آن در 60 کشور مختلف دنیا و چند هزار دانشگاه و موسسه آموزشی در جای جای کره خاکی می باشد.



برای شرکت در آزمون AP دانش آموزان در سال یازدهم و یا آخر دبیرستان از طریق فردی به نام Coordinator که از قبل کد مدرسه را برای این آزمون دریافت کرده، به سایت College Board مراجعه کرده و آزمون انتخابی خود را انتخاب می کنند. س از شرکت در آزمون، نمرات داوطلبان  در ماه جولای به صورت نمره ای بین 1 تا 5 منتشر می شود که برحسب آن به دانشگاه مدنظر مراجعه کرده و روند ثبت نامی خود را پیگیری خواهند کرد. بیشتر تمرکز این آزمون در کانادا و آمریکاست و البته در کشورهای بسیار دیگری نیز دارای اعتبار است. لازم به ذکر است که شرکت در این آزمون، 94 دلار هزینه دارد.

 

مدت اعتبار نمره آزمون AP

اعتبار آزمون AP و نمره اخذ شده درآن اعتباری دائمی دارد و مانند آزمون های زبان همچون آیلتس که فقط 2 سال اعتبار دارند، نیست. اما باید در نظر داشت که نمرات داوطلبان نهایتا تا 4 سال در سایت موسسه College Board قابل مشاهده است. از این رو حتما باید داوطلبان کپی مدرک و نمره خود را ذخیره داشته باشند.

 

نمره قبولی در آزمون AP

این آزمون برای هر موضوعی، فرمت خاصی داشته و زمان و تعداد سوالات متفاوتی دارد. اما مکانیزم نمره دهی در این آزمون ها یکسان است و هر داوطلب در صورت پاس صحیح به هر سوال، نمره مثبتی برای خود ثبت می کند که در نهایت این نمرات تبدیل به نمراتی مابین 1 تا 5 خواهند شد. از نکات مهم در مورد آزمون AP عدم وجود نمره منفی در صورت پاسخ اشتباه به سوالات آزمون می باشد.

این آزمون در 38 رشته مختلف برگزار می شود و در برخی از موضوعات مانند هنر، به صورت ارائه نمونه کار و پورتفولیو خواهد بود و روندی کاملا متفاوت با سایر رشته ها دارد.

 

تعداد سوالات آزمون AP

همان طور که ذکر شد در هر یک از 39 فرم این آزمون، دروس و تعداد سوالات خاصی مطرح می شود که در برخی از مهم ترین و پر متقاضی ترین فرم های آزمون، شرایط بدین گونه است:

- فیزیک یا Physics: این نوع آزمون AP معروف به AP Physics است و 3 ساعت به طول می انجامد. بخش اول آزمون 50 سؤال با 90 دقیقه زمان و بخش دوم حاوی 5 سؤال با پاسخ تشریحی همراه با 90 دقیقه زمان پاسخگویی است.

- شیمی یا Chemistry: این نوع آزمون AP معروف به AP Chemistry  است و 3 ساعت و 15 دقیقه به طول می انجامد. بخش اول حاوی 60 سؤال و 90 دقیقه زمان پاسخگویی است و بخش دوم 105 دقیقه و حاوی 7 سؤال با پاسخ تشریحی است.

- زیست شناسی یا Biology: این نوع آزمون AP که به آن AP Biology می گویند، 3 ساعت به طول می انجامد. بخش اول 90 دقیقه و حاوی 60 سؤال چند گزینه ای است و بخش دوم نیز 90 دقیقه و حاوی 6 سؤال با پاسخ تشریحی است.

 

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در کشورهای مختلف دنیا از جمله کانادا و آمریکا و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • آزمون AP



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top