info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه کلاگنفورت اتریش

دانشگاه کلاگنفورت که در زبان انگلیسیUniversity of Klagenfurt  و در زبان آلمانی ALPEN-ADRIA-UNIVERSITÄT KLAGENFURT شناخته شده و آن را به اختصار دانشگاه کلاگنفورت یا AAU  نیز می خوانند، از بهترین دانشگاه های کشور اتریش محسوب شده و همه ساله در رنکینگ های معتبر بین المللی، حائز رتبه های فاخر می شود. تمرکز دانشگاه کلاگنفورت اتریش روی رشته های فنی، تکنولوژی و ریاضیات بوده و علوم طبیعی در میان دپارتمان های دانشگاه، حضوری کم رنگ دارند. ابن دانشگاه با بیش از 110 عضو هیئت علمی و کادر آموزشی، به بیش از 12 هزار دانشجو در رشته ها و مقاطع تحصیلی مختلف، خدمات علمی، آموزشی و پژوهشی ارائه می نماید. نزدیک به 800 نفر از این دانشجویان را دانشجویان مقطع دکتری تشکیل می دهند. درصد قابل ملاحظه ای از دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه آلپن آدریا کلاکنفورت اتریش را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند.



دانشگاه کلاگنفورت تریش از دانشگاه های نسبتا جوان این کشور به شمار می رود. از این رو تاریخچه دانشگاه کلاگنفورت برعکس دانشگاه های پر قدمتی مانند دانشگاه وین، چندان پرفراز و نشیب نیست. ابتدا پارلمان اتریش در سال 1970 دستور تاسیس کالج آموزشی علوم تربیتی در منطقه کلاگفنورت را داد و سپس در روند توسعه، در سال 1972 اجازه اعطای مدرک دکتری را نیز به این مرکز آموزشی دادند. در سال 1975 میلادی نام آن دستخوش تغییر شد و به دانشگاه علوم آموزشی تغییر پیدا کرد. در نهایت نام دانشگاه کلاگنفورت را در سال 1983 بر آن نهادند. از سال 2003 میلادی نیز لقب آلپن آدریا کلاگنفورت نیز بر این دانشگاه نهاده شده است  و آلپن آدریا نام زیستگاهی است که در اروپای مرکزی است و کل کشور اسلوونی؛ استانهای کرنتن و اشتایرمارک در اتریش و استانهای ونیز در ایتالیا را شامل می شود.

از نظر جغرافیایی نیز این دانشگاه در ایالت زیبا و خوش آب و هوای کرنتن با دریاچه ها و کوههای بسیار زیبا در مجاورت مرز اسلوونی واقع شده است. در حقیقت این دانشگاه، بزرگ ترین مرکز آکادمیک و پژوهشی در استان کرنتن اتریش به شمار می رود.

کشور اتریش به طور کلی از بهترین مقاصد مهاجرت در اروپا به شمار می رود و علاوه بر روش مهاجرت تحصیلی، شیوه های دیگری از جمله روش اخذ اقامت تمکن مالی اتریش نیز که به انتقال سرمایه فرد داوطلب به کشور اتریش نیاز ندارد، بشدت مورد استقبال واقع شده است.

 

رتبه دانشگاه کلاگن فورت

از اصلی ترین مواردی که مشتاقان تحصیل در خارج از کشور برای انتخاب دانشگاه محل تحصیل خود در نظر می گیرند، رتبه بین المللی دانشگاه است. طبیعتا تحصیل در یک دانشگاه با رتبه عالی می تواند شانس بیشتری برای دستیابی به موقعیت های شغلی بهتر، پس از اتمام تحصیل را برای دانشجویان در پی داشته باشد. از این رو مشتاقان تحصیل در اتریش نیز سعی می کنند در بهترین دانشگاه های این کشور که صاحب رتبه های بین المللی بالایی هستند، تحصیل کنند. یکی از بهترین دانشگاه های این کشور که همواره رتبه بین المللی فاخری را در سال های مختلف در رنکینگ های بین المللی به خود اختصاص داده است، دانشگاه کلاگنفورت اتریش می باشد. برای تبیین بهتر اعتبار این دانشگاه و ارزش تحصیل در آن قصد داریم رتبه دانشگاه کلاگن فورت در میان دانشگاه های دنیا و کشور اتریش را بر اساس رنکینگ موسسه معتبر کیو اس در یک بازه زمانی 4 ساله، از سال 2019 تا 2022 خدمتتان ارائه نماییم.

بر اساس اعلام موسسه کیو اس در سال 2019، رتبه دانشگاه کلاگن فورت در میان دانشگاه های اتریش 7 و در میان دانشگاه های دنیا بین 701 تا 750 بوده است. در سال 2020، رنکینگ دانشگاه کلاگنفورت اتریش در میان دانشگاه های این کشور همچنان 7 بوده و این دانشگاه با چندین پله صعود، رتبه ای بین 601 تا 650 را در میان دانشگاه های دنیا از آن خود کرده است. در سال 2021، نیز رتبه دانشگاه کلاگنفورت در میان دانشگاههای اتریش با یک رده رشد، 6 بوده و این دانشگاه رتبه ای بین 511 تا 520 دانشگاه های دنیا را از آن خود کرده است. در آخرین رتبه بندی موسسه  کیو اس که برای سال 2022 میلادی اعلام شده، رنکینگ دانشگاه کلاگنفورت اتریش در میان دانشگاه های این کشور همچنان، رتبه 6 بوده است. در سال 2022، رنکینگ بین المللی این دانشگاه نیز با اندکی صعود مواجه شده و رتبه ای بین 501 تا 510 دانشگاه های دنیا را از آن خود کرده است. در رتبه بندی موسسه معتبر تایمز نیز رتبه دانشگاه کلاگنفورت اتریش در سال 2021 درمیان دانشگاه های دنیا بین 301 تا 350 بوده است. بر اساس رنکینگ این موسسه، این دانشگاه رتبه 48 دانشگاه های جوان دنیا را نیز بدست آورده است. بر اساس رنکینگ سیستم رتبه بندی شانگهای نیز این دانشگاه در سال های 2019 و 2020، رتبه ای بین 801 تا 900 را در میان دانشگاه های دنیا به خود اختصاص داده است.

دانشجویان بین المللی از سراسر دنیا برای انتخاب دانشگاه خود در سایر کشورها، معمولاً همین رنکینگ های معتبر را ملاک عمل قرار می دهند. اما دانشجویان ایرانی که قصد دارند پس از اتمام دوره تحصیل خود در خارج از کشور به ایران بازگشته و در وطن خود مشغول به کار شوند، علاوه بر در نظر داشتن این رنکینگ ها می بایست دانشگاه محل تحصیل خود را از میان دانشگاه های مورد تایید در ایران انتخاب نمایند تا مدارکشان در ایران قابل ارزشیابی باشد. برای تحصیل رشته های غیر پزشکی در خارج از کشور، مرجع رسمی تایید دانشگاه ها وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد و دانشجویان باید به روزترین لیست دانشگاه های مورد تایید وزارتخانه را برای همان سال تحصیلی ملاک عمل خود قرار دهد. در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران نیز در چند سال اخیر همواره نام این دانشگاه قرار داشته است. در آخرین لیست دانشگاه های مورد تایید این وزارتخانه که برای سال تحصیلی 2020 2021 اعلام شده و باید معیار انتخاب دانشگاه برای مشتاقان تحصیل رشته های غیر پزشکی در خارج از کشور قرار گیرد، دانشگاه کلاگنفورت به عنوان یک دانشگاه ممتاز یا گروه الف محسوب شده و مدارک تحصیلی فارغ التحصیلان آن در ایران قابل ارزشیابی می باشد.

 

رشته های دانشگاه آلپن آدریا کلاگنفورت اتریش

تنوع رشته های دانشگاه آلپن آدریا کلاگنفورت اتریش بالا بوده و در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در قالب دوره های تحصیلی متنوع به دانشجویان علاقه مند به تحصیل در اتریش ارائه می گردد. دانشکده های دانشگاه کلاگنفورت اتریش علاوه بر خود شهر کلاگنفورت، در دو شهر دیگر کشور اتریش یعنی وین و گراتس نیز واقع هستند. پردیس اصلی دانشگاه در نزدیکی مرکز تاریخی شهر کلاگنفورت که یادگار دوران تاریخی رنسانس است و همچنین در شرق دریاچهWörthersee  واقع شده است که زیباترین دریاچه کشور اتریش بوده و بسیاری از فیلم های سینمایی مشهور با بازی جیمز باند در اطراف این دریاچه فیلم برداری شده است. 4 دانشکده اصلی ارائه دهنده برنامه های تحصیلی این دانشگاه هستند و عبارتند از:

- دانشکده علوم فنی: این دانشکده دارای 9 دپارتمان است که اسامی آن ها عبارت است از: گروه هوش مصنوعی و امنیت سایبری، گروه آموزش انفورماتیک، گروه سیستم های انفورماتیک، گروه فناوری اطلاعات، گروه ریاضیات، گروه آموزش ریاضیات، گروه سیستم های شبکه ای و جاسازی شده، گروه فناوری های سیستم های هوشمند و گروه آمار.

- دانشکده مدیریت و اقتصاد: این دانشکده متشکل از 10 دپارتمان تشکیل شده که اسامی آن ها عبارت است از: گروه اقتصاد، گروه مدیریت مالی، گروه مدیریت بازرگانی، گروه حقوق، گروه جامعه شناسی، گروه سازمان، منابع انسانی و مدیریت خدمات، گروه مدیریت عمومی، غیر انتفاعی و بهداشت، گروه عملیات، انرژی و مدیریت محیط زیست، گروه مدیریت نوآوری و کارآفرینی و گروه جغرافیا و مطالعات منطقه ای.

- دانشکده علوم انسانی و علوم اجتماعی: 11 دپارتمان تشکیل دهنده این دانشکده هستند که اسامی آنان عبارت است از: گروه مطالعات انگلیسی و آمریکایی،  گروه تحلیل فرهنگی، گروه تاریخ، گروه مطالعات آلمان، گروه فلسفه، گروه علوم رسانه و ارتباطات، گروه روانشناسی، گروه مطالعات دراماتیک، گروه مطالعات اسلاونیک، موسسه مطالعات ادبی رابرت موسیل و مرکز دانشکده زبان اشاره و ارتباط بین افراد کم شنوا.

- دانشکده مطالعات میان رشته ای یا IFF: این دانشکده از ایده های نوآورانه در زمینه های تحقیقات آکادمیک و سازماندهی آموزشی پشتیبانی می کند. هدف این دانشکده، مقابله با مشکلات اجتماعی با ایجاد فرآیندهای تحقیق و یادگیری مناسب می باشد. 3 دپارتمان در قالب این دانشکده تعریف شده اند که اسامی آنان به عبارت است از: گروه توسعه آموزشی و مدارس، گروه مطالعات علم و فناوری و  گروه علوم ارتباطات و تحقیقات آموزش عالی.

 

تاسیس دانشکده مطالعات میان رشته ای دانشگاه آلپن آدریا کلاگنفورت بر می گردد به سال 2004 میلادی. تمرکز دانشکده فنی دانشگاه کلاگنفورت روی فناوری اطلاعات، تکنولوژی انفورماتیک و مباحث مرتبط با آن ها می باشد.

 

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی اتریش و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های اتریش از جمله دانشگاه کلاگنفورت اتریش و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه کلاگنفورت اتریش



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top