info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه آجی بادم ترکیه

یکی از دانشگاه های خصوصی و غیر انتفاعی معتبر کشور ترکیه که نام آن در آخرین لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران برای سال تحصیلی 2021 2022 نیز قرار گرفته، دانشگاه آجی بادم یا Acıbadem University می باشد. این داتشگاه در سال 2007 در شهر بورنوا در شهر استانبول ترکیه با تمرکز بر پیشرفت در بهداشت، سلامت و زندگی اجتماعی تاسیس شده است. در طول عمر فعالیت کوتاه خود، دانشگاه آجی بادم ترکیه هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی توسعه فراوانی یافته است. هم اکنون این دانشگاه 15 دانشکده، 7 کالج، 8 انستیتو و 26 مرکز تحقیقاتی دارد و رشته های متنوعی را در مقاطع تحصیلی مختلف به زبان های انگلیسی و ترکی استانبولی به دانشجویان ارائه می نماید. در سال 2020 بیش از 9000 دانشجو در رشته های مختلف این دانشگاه به تحصیل مشغول بوده اند. این دانشگاه خصوصی، با عضویت در پیمان اراسموس، امکان استفاده از فرصت تبادل دانشجو با برترین دانشگاه های اروپا را برای دانشجویان خود فراهم کرده است.



امکانات خوابگاهی دانشگاه آجی بادم استانبول نظر دانشجویان را به خود جذب می کند. در این دانشگاه، محیطی راحت، ایمن و لذت بخش برای اسکان دادن دانشجویان تدارک دیده شده است. از جمله خوابگاه های این دانشگاه می توان به خوابگاه کِرِم آیدینلار (Kerem Aydinlar) اشاره کرد که فاصله آن با دانشگاه تنها سه دقیقه پیاده روی است. کتابخانه دانشگاه آجی بادم ترکیه دارای بسیاری از کتب مرجع به ویژه در رشته های پزشکی و فنی می باشد. حدودا ۲۰۳۷۲ جلد کتاب چاپی، ۳۶۷۰۰ مجله الکترونیکی، ۱۱۳۲۰ ایبوک، ۲۴ پایگاه داده، ۱۴ اتاق مطالعه و ۳۱۷ ظرفیت صندلی در این کتابخانه مهیاست که برای یک دانشگاه خصوصی با عمر کوتاه، بسیار عالی به نظر می رشد. سالن های غذاخوری، کافه، فست فود و بوفه های متعدد به همراه امکانات ورزشی و باشگاه های ورزش های مختلف، از دیگر امکانات این دانشگاه معتبر ترکیه به شمار می رود.

 

شرایط پذیرش دانشگاه آجی بادم

از شرایط پذیرش در دانشگاه آجی بادم برای ورود به رشته های ارائه شده به زبان ترکی، شرکت در آزمون یوس است و این دانشگاه بر اساس نتایج این آزمون اقدام به پذیرش دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی می کند. داوطلبان می توانند در این آزمون یوس دانشگاه های آنکارا، استانبول و مرمره شرکت کرده و برای ورود به رشته پزشکی نمره حداقل 90 و برای ورود به سایر رشته های این دانشگاه، نمره حداقل 60 را کسب نمایند. برای ورود به رشته هایی که در این دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه می شوند نیز شرکت در آزمون SAT و کسب حداقل نمره 1100 لازم است. برای ورود به دوره های پزشکی به زبان انگلیسی نیز کسب نمره 1400 در این آزمون الزامیست و همچنین در بخش ریاضی آزمون نیز داوطلبان باید بتوانند حداقل نمره 700 را کسب کنند.

 

رتبه دانشگاه آجی بادم ترکیه

برای مشتاقان تحصیل در ترکیه در رشته های مختلف، اخذ پذیرش از دانشگاه هایی که اعتبار و رتبه بین المللی بالاتری دارند می توانند مطلوب تر باشد. دانشگاه آجی بادم ترکیه همه ساله یکی از دانشگاه های معتبر این کشور در رنکینگ های بین المللی محسوب شده و از رتبه بین المللی خوبی نیز برخوردار بوده است. برای تبیین بهتر این موضوع رتبه دانشگاه آجی بادم ترکیه در جهان و در میان دانشگاه های ترکیه را بر اساس رنکینگ معتبر تایمز، خدمتتان ارائه می نماییم.

رتبه دانشگاه آجی بادم ترکیه در رتبه بندی موسسه تایمز نیز در سال 2022، بالاتر از 1201 و رتبه آن در میان دانشگاه‌ های آسیا، بالاتر از 401 بوده است. رتبه دانشگاه آجی بادم ترکیه در میان دانشگاه های جوان دنیا نیز بر اساس این رنکینگ، بالاتر از 401 می باشد.

 

رشته های دانشگاه آجی بادم

تنوع رشته های دانشگاه آجی بادم چندان بالا نیست و این دانشگاه امروزه تعدادی دوره های تحصیلی که اغلب متمرکز بر بخش سلامت هستند را در مقاطع تحصیلی مختلف ارائه می نماید. دانشکده های این دانشگاه که ارائه دهنده رشته های دانشگاه آجی بادم هستند عبارتند از:

- مدرسه پزشکی

 

- دانشکده داروسازی

 

- دانشکده علوم بهداشت

بخش فیزیوتراپی و توانبخشی

بخش پرستاری

گروه مدیریت سلامت

گروه تغذیه و رژیم درمانی

 

- دانشکده هنر و علوم

گروه زیست شناسی و ژنتیک مولکولی

گروه روانشناسی

گروه جامعه شناسی

 

- دانشکده مهندسی

گروه مهندسی پزشکی

 

می دانیم درصد بالایی از دانشجویان ایرانی در این کشور همسایه، به تحصیل پزشکی در ترکیه مشغولند و همه ساله نیز عده زیادی برای ورود به دوره های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در دانشگاه های ترکیه، اپلای می کنند. برای این افراد تحصیل در دانشگاه آجی بادم ترکیه یک گزینه ایده آل است. زیرا در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران برای سال تحصیلی 2021 2022، نام این دانشگاه قرار گرفته است و دانشجویان ایرانی پس از تحصیل در رشته های علوم پزشکی در این دانشگاه، اگر قصد داشته باشند به ایران بازگشته و در وطن خود مشغول به کار شوند، مشکلی در راستای ارزشیابی و معادل سازی مدارک تحصیلی خود در ایران نخواهند داشت.

 

شهریه دانشگاه آجی بادم ترکیه

شهریه دانشگاه آجی بادم ترکیه بعلت اینکه این دانشگاه یک دانشگاه خصوصی به شمار می رود، نسبتا بالاست و برای برخی دور های رشته های پرطرفدار به شرح ذیل می باشد:

شهریه رشته پزشکی به زبان انگلیسی : 20 هزار دلار

شهریه رشته داروسازی به زبان انگلیسی : 14 هزار دلار

شهریه رشته داروسازی به زبان ترکی استانبولی : 10 هزار دلار

شهریه رشته فیزیوتراپی : 7 هزار دلار

شهریه رشته هوشبری : 3.5 هزار دلار

شهریه رشته سونوگرافی : 3.5 هزار دلار

شهریه رشته پرستاری به زبان ترکی و انگلیسی : 7 هزار دلار

شهریه رشته سلامت دهان و دندان : 3.5 هزار دلار

شهریه رشته رادیوتراپی : 3.5 هزار دلار

شهریه رشته دیالیز : 3.5 هزار دلار

شهریه رشته روانشناسی به زبان انگلیسی : 8 هزار دلار

شهریه رشته پزشکی به زبان انگلیسی : 20 هزار دلار

شهریه رشته مهندسی پزشکی به زبان انگلیسی : 10 هزار دلار

شهریه رشته مهندسی زیستی به زبان انگلیسی : 4500 هزار دلار

شهریه رشته مهندسی عمران : 10 هزار دلار

شهریه رشته مهندسی مکانیک : 5 هزار دلار

شهریه رشته مهندسی کامپیوتر : 10 هزار دلار

شهریه رشته مهندسی الکترومیک : 5 هزار دلار

شهریه رشته مهندسی برنامه نویسی : 10 هزار دلار

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزا و تحصیل و اقامت دایم ترکیه و سایر کشورها می باشد. شماره تلفن تماس و آدرس شبکه های اجتماعی موسسه و لینک فرم مشاوره به شرح ذیل می باشد:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه آجی بادم ترکیه



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top