info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

تفاوت درآمد پزشکان در آلمان و اتریش

پزشکان بعلت ماهیت شغلشان که به طور مستقیم با جان و سلامت انسان ها مرتبط است، یکی از حساس ترین مشاغل را عهده دار هستند. از این رو سیستم بهداشت و درمان یا نظام سلامت کشورهای مختلف دنیا در زمینه اعطای مجوز کار به آنان سختگیری فراوانی صورت می دهند. شرایط درآمدی و رفاهی پزشکان نیز در کشورهای مختلف، یکسان نیست، اما در اغلب کشورها، پزشکان از پردرآمد ترین اقشار جامعه به حساب می آیند. در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله کشور عزیزمان ایران، برخی از پزشکان جهت دستیابی به شرایط درآمدی و کیفیت زندگی بهتر و همچنین ساختن آینده ای بهتر برای خانواده شان، به مهاجرت می اندیشند و برای انتخاب کشور مناسب مهاجرت کاری خود باید فاکتورهای متعددی را در نظر بگیرند. یکی از اصلی ترین فاکتورها در این زمینه، میزان درآمد پزشکان در کشورهای مختلف است که حتما باید مورد مقایسه قرار گیرد. از آنجا که آلمان و اتریش دو مورد از اصلی ترین مقاصد مهاجرت کاری پزشکان به حساب می آیند، بر آن شدیم در این مطلب به مقایسه درآمد پزشکان در آلمان و اتریش پرداخته و با توجه شرایط بازار کار و میزان مالیات بر درآمد در این دو کشور، تفاوت درآمد پزشکان در آلمان و اتریش را بیان نماییم.



پزشکان ایرانی نیز مانند سایر همتایان خود از نقاط مختلف دنیا در صورتی که قصد ورود به بازار کار آلمان و اتریش را داشته باشند، باید مدارک تحصیلی خود را در این کشورها معادل سازی نمایند تا بتوانند مجوز کار در نظام سلامت این کشورها را اخذ کنند.

 

درآمد پزشکان در آلمان

در راستای مقایسه درآمد پزشکان در آلمان و اتریش، ابتدا به درآمد پزشکان در آلمان اشاره می نماییم. در کشور آلمان نیز مانند اکثر کشورهای دنیا، پزشکی از پردرآمدترین مشاغل به حساب می آید و در بسیاری موارد، درآمد پزشکان در این کشور صنعتی عضو اتحادیه اروپا از حقوقدانان، وکلا، معماران، مهندسان صنایع، ریاضی دانان و مهندسان کامپیوتر، متخصصان علوم طبیعی، اقتصاد دانان و متخصصان بازرگانی و متخصصان رشته های مهندسی دیگر نیز بالاتر است. بر اساس آمار ارائه شده، در سال 2021 میانگین درآمد پزشکان در آلمان برای دستیاران پزشکی چیزی حدود 65 هزار یورو و 80 هزار یورو برای پزشکان متخصص می باشد. یک جراح عمومی با 1 تا 4 سال تجربه کاری به طور میانگین 60500 یورو در سال درآمد به دست می آورد و این درآمد برای پزشکان جراحی با 5 تا 9 سال تجربه کاری حدود 65 هزار یورو است. همچنین ساعت کاری که اغلب پزشکان باید در یک هفته در نظام سلامت آلمان به ارائه خدمات بپردازند، بین 70 تا 80 ساعت است. به طور میانگین هزینه های ماهانه زندگی یک فرد در کشور آلمان چیزی حدود 861 یورو است که سالانه حدود 10332 یورو می باشد. بر این اساس و با توجه به میانگین درآمد پزشکان در این کشور، می توان با قاطعیت گفت که پزشکان در کشور آلمان از سطح رفاه بسیار مناسبی برخوردارند.

 

درآمد پزشکان در اتریش

اتریش نیز یکی از کشورهاییست که بیشترین نیاز را به نیروی کار متخصص در بخش بهداشت و درمان و نظام سلامت دارد. از این رو فرصت مهاجرت کاری پزشکان از سراسر دنیا به کشور اتریش فراهم است. به طور کلی درآمد پزشکان در اتریش نسبت به هزینه های زندگی در این کشور بسیار مناسب است و شرایط درآمدی آنان نسبت به همتایانشان در کشورهای اروپایی، بسیار بهتر است. جراحان برجسته در این کشور به طور میانگین چیزی حدود 357 هزار یورو در سال درآمد دارند. درآمد جراحان در کشور اتریش بین 213 تا 568 هزار یورو می باشد که بسته به سطح کاری و درجه علمی آن ها می تواند متفاوت باشد.

 

با مقایسه درآمد پزشکان در آلمان و اتریش، می توان به بالاتر بودن درآمد این افراد در کشور اتریش پی برد که البته شرایط در استان های مختلف این کشور متفاوت است. در نهایت پزشکان عزیز باید علاوه بر تفاوت درآمد پزشکان در آلمان و اتریش، شرایط دیگری همچون آب و هوای این دو کشور، شرایط زندگی و تحصیل در اتریش و آلمان برای خانواده آنان و سایر فاکتورها را نیز در هنگام انتخاب مقصد مهاجرت کاری خود در نظر بگیرند.

 

 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اقامت کاری پزشکان و متخصصان مشاغل دیگر در کلیه کشورهای دنیا از جمله آلمان و اتریش می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • تفاوت درآمد پزشکان در آلمان و اتریش



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top