info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دیتا فلو چیست؟

بسیاری از عزیزانی که قصد مهاجرت کاری به کشورهای عربی منطقه خاورمیانه و حوزه خلیج فارس و دریای عمان را دارند، با اصطلاحی با نام دیتافلو یا DataFlow آشنایی دارند یا حداقل آن را شنیده اند. اما برخی به درستی نمی دانند دیتافلو چیست؟ در این مطلب برای این عزیزان به تفصیل به این موضوع می پردازیم.



تائیدیه مدارک در کشورهای عربی

افرادی که به دلایل مختلف از جمله نزدیکی به ایران، عدم نیاز به ارائه مدارک زبان، عدم نیاز به یادگیری زبان عربی، شرایط آسان مهاجرتی و ... مهاجرت کاری به کشورهای عربی منطقه را ترجیح می دهند، باید برای کار در این کشورها، حتما تاییدیه مدارک تحصیلی و کاری خود را دریافت کنند. به طور کلی می توان گفت پروسه معادل سازی مدارک تحصیلی و کاری در کشورهای عربی از طریق دیتافلو یا DataFlow صورت می پذیرد. در واقع در اغلب موارد، مشتاقان کار در این کشورها، باید پیش از درخواست برای جاب آفر، دیتافلو را انجام دهند و شرایط آن بسته به کشور هدف و رشته و تخصص کاری افراد، متفاوت می باشد. پروسه تاییدیه مدارک در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و دریای عمان که از طریق دیتافلو صورت می گیرد، مستلزم پرداخت هزینه نیز می باشد که بسته به رشته تحصیلی و کاری و کشور مورد نظر، این هزینه متفاوت است.

بیشتر افرادی که از ایران برای کار در کشورهای عربی منطقه به ویژه قطر وعمان اقدام می کنند، متخصصان رشته های علوم پزشکی هستند و شرایط دیتافلو برای آنان متفاوت است. به عنوان مثال برای داروسازانی که قصد دارند وارد بازار کار قطر شده و در این کشور کار کنند، داشتن حداقل 3 سال سابقه کاری معتبر لازم است. این میزان برای متخصصان رشته های دیگر در این کشور متفاوت است. در کشورهای دیگر از جمله عمان نیز برای متخصصان هر رشته، حداقلی خاص تعیین شده است.

البته باید در ظر داشت که قبولی در آزمون پرومتریک نیز برای ورود به بازار کار کشورهای قطر و عمان برای متخصصان رشته های علوم پزشکی الزامیست .

به طور کلی، در پروسه تاییدیه مدارک در کشورهای عربی یا دیتافلو، مدارک تحصیلی، سوابق کاری و همچنین گواهی عدم سوء پیشینه یا گود استندینگ مورد بررسی قرار می گیرد. البته مهم ترین این موارد، سوابق کاری فرد برای گرفتن تاییدیه می باشد.

 

به منظور گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه یا گود استندینگ، داوطلبان می بایست موارد زیر را به نظام پزشکی شهر مورد نظر ارائه دهند:

- پر کردن فرم لاتین (نام و نام‌ خانوادگی طبق املای پاسپورت)

- درخواست کتبی فرد با ذکر نام و نام‌ خانوادگی و شماره نظام پزشکی

- گواهی نظام پزشکی شهرستان مربوطه به سازمان نظام پزشکی مرکزی مبنی بر عدم سوء پیشینه انتظامی و عدم بدهی حق عضویت سالانه متقاضی (درصورتی که نامبرده از شهرستان اقدام کرده باشد)

- ارائه تصویر پروانه مطب در صورت داشتن پروانه معتبر برابر اصل شده

- واریز هزینه لازم برای صدور گواهی عدم سو پیشینه

- ارائه تصویر کارت نظام با تاریخ معتبر

 

به منظور ارائه سوابق تحصیلی و کاری نیز داوطلبتن باید مدارک ذیل را به تایید وزارت بهداشت رسانده و ترجمه رسمی نموده و ارائه نمایند:

- گرفتن مدرک از دانشگاه که شامل ریز نمرات و تسویه حساب می باشد.

- گرفتن تائیده مدرک از وزارت بهداشت

- ترجمه مدرک

- گرفتن تائیده رسمی مدارک از وزارت دادگستری یا وزارت امور خارجه

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اقامت کاری پزشکان و متخصصان مشاغل دیگر در کلیه کشورهای دنیا می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره
اینستاگرام ماکانال ما
  • دیتا فلو چیست؟



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top